Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i

#621 23.12.2020 23:58:33

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


liba23 napsal(a):

koll:

To já bych dle obr. Tipnul, zhrnuté už při montáži.

Taky bych řekl.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#622 24.12.2020 11:08:48

Mysynko
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 29
Založená vlákna
Motorka: FSR450, 300Tpi
0 0

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Piest ma 60 mth. Olej motorex prevodvka aj vstrek


cesta je cieľ

 offline 

 

#623 25.12.2020 12:51:37

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 907
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Mysynko:

Těma mth jseš si jistej? Je to prasklina na tom pístu vlevo dole nebo to jen klame fotka?

 offline 

 

#624 09.02.2021 07:54:42

Carel
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1173
Založená vlákna
Místo: moje Jižní čéchy
Motorka: Exc 250/19
Věk:
5 1

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Máte někdo tucha,jak velkej je rozdíl ve výfukovem koleni u 19 a 20? Koupil jsem ochr. klec od artafonu.Údajně je na 20,mam 19.Nevim jestli jí tam nedostanu z důvodu toho, že mam to koleno už zmaštěný,nebo je tam takovej rozdíl....
Nejspíš počkám až starý koleno dojebu na total a koupim nový,ale kdyby někdo věděl... smile 


... hop, přes potok ...

 offline 

 

#625 09.02.2021 18:16:46

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Laboroval někdo u Tpi s nastavením přívěry tímto čtyřhranem? Mám 250 / 2018 a ten čtyřhran ja zašroubovaný jenom cca 1 mm od broušené plochy.
Přitom v manuálu pro modely 2020 je předepsaná hloubka zašroubování 2,7 -0 / +0,2 mm.
V manuálu pro 2018 tato hodnota nebyla vůbec uvedená a byly předepsané pouze otáčky motoru, při kterých by přívěra měla začít otvírat (myslím 5500 ot./min.) Otáčky ale bez konektoru k ŘJ nezměřím.

U mé motorky, jelikož je čtyřhran zašroubovaný míň, než by měl být, přívěra otvírá dřív.
Motorku mám ale jen chvilku a zatím jsem na ní pořádně nejel, takže moc nevím jak se to teď chová, ale docela mě zarazilo, že je ten čtyřhran zašroubovaný o hodně míň než co uvádí manuál.

Jak to máte na svých motorkách? A zkoušel to někdo ladit nebo se řídíte nastavením z manuálu?
Víte někdo, jestli je u 2018 a 2020 nějaký rozdíl, kvůli kterému prvně uváděli jen otáčky motoru a později zase jenom hloubku zašroubování?

Ve videu níže je celkem pěkně popsané, co ten čtyřhran ovlivňuje.

https://www.youtube.com/watch?v=k1SVdq6klMw


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1119_vystoiek.png

Editoval Vojta_410 (09.02.2021 18:18:28)

 offline 

 

#626 09.02.2021 19:19:55

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Vojta_410: Můžeš si klidně sehnat další pružiny červenou, zelenou, jako to bylo na starších modelech a ladit si to k obrazu svýmu. Co jsem viděl, tak i když byla motorka v seriovým stavu 2x HQ 1x EXC, přívěra nebyla seřízená na těch 5500 ot ani z výroby. bylo to zkoušený a doseřizovaný přímo s fabrickou "seřizovací" řídící jednotkou.

 offline 

 

#627 09.02.2021 20:07:28

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Janek:
Ono to vypadá, jak kdyby to tak bylo opravdu z vyroby. Je to zakapnuty úplně stejnou barvou jako na tom obrázku.
Až něco najedu a zvyknu si, tak to zkusím dat na hodnotu z toho manualu, jen mi přijde divný, proč prvně uvádějí otáčky motoru a pak tu hloubku ctyřhanu.

 offline 

 

#628 10.02.2021 03:00:31

Hašis
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 77
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: EXC 300
Věk: 31
0 0

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Carel:

Uz na strankach artafonu je videt ze klec pro 19 a 20 ma jine vrchni uchyceni a z mojich zkusenosti musis mit nejlip novy vyfuk. Nekolik hodin jsem zkousel dorovnat stary vyfuk a stejne jsem musel kupovat novy.

 offline 

 

#629 10.02.2021 12:15:56

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Janek napsal(a):

Vojta_410: Můžeš si klidně sehnat další pružiny červenou, zelenou, jako to bylo na starších modelech a ladit si to k obrazu svýmu. Co jsem viděl, tak i když byla motorka v seriovým stavu 2x HQ 1x EXC, přívěra nebyla seřízená na těch 5500 ot ani z výroby. bylo to zkoušený a doseřizovaný přímo s fabrickou "seřizovací" řídící jednotkou.

znáš někoho kdo to zkoušel?


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#630 10.02.2021 21:04:27

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Vojta_410 napsal(a):

Janek:
Ono to vypadá, jak kdyby to tak bylo opravdu z vyroby. Je to zakapnuty úplně stejnou barvou jako na tom obrázku.
Až něco najedu a zvyknu si, tak to zkusím dat na hodnotu z toho manualu, jen mi přijde divný, proč prvně uvádějí otáčky motoru a pak tu hloubku ctyřhanu.

A co řešíš? Vadí ti něco na fungování přívěry? Nebo ti jen vadí, že ty máš 1 mm a podle manuálu má být 2,7 mm?
Když budeš vědět, že se ti motor v nějakým výjezdu plaší moc brzy a bude ti to vadit ... tak si vem 4hran (jde to i imbusem) a neboj se to o otáčku přitáhnout. Potom dej další pokus, jak se ti pojede a tohle je asi nejlepší způsob, jak se někam dopracovat - musíš vidět výsledek a ne jen mít pocit.
My tu třeba máme výjezd, který jsem za 3 roky nikdy nevyjel, desítky pokusů ... změnil jsem motorku a to samý ... tak jsem si nechal poradit, přitáhnul jsem nakonec o 2 otáčky šroub na přívěře + udělal změnu nastavení centrálu a byl jsem nahoře, Tak jsem viděl, že změna funguje.
V začátku TPI každý vyšiloval, že podle manuálu se na to nesmí sahat, že je to nastavený z fabriky - proto nebyl ten údaj v mm .... až po nějaký době tohle dogma vzalo za svý, když se jakoby znovuobjevilo, že je to to samý, jako na karbecu.
Neboj se toho a ber to jako seřizovací prvek ano Klidně můžeš vyzkoušet i jiný barvy/tvrdost pružin, který KTM dělá.
Přijel k nám borec na funglovce EXC TPI 300, byl dost nešťastnej z průbehu motoru, tahalo ho to za ruce, agresivní motor, nic nevyjel ... v půlce vyjížďky se nasral, vzal imbus, přitáhnul o otáčku a byla z toho jiná motorka. Najednou měl rohlík na ksichtu, začal si odskakovat, kde to jen šlo, ... radost z ježdění
Je opravdu běžný, že si jezdci ladí přívěru podle sebe, ale nejdřív musíš vědět, co vlastně chceš, aby to dělalo.

Editoval Janek (10.02.2021 21:07:20)

 offline 

 

#631 11.02.2021 08:16:10

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá...
samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím měl dobré zkušenosti...


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#632 11.02.2021 08:54:15

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Miguel:
JDJetting to ma vsechno pekne zmereny, projdi si jejich stranky, pripadne ruzna fora, kde se objevuje majitel teto firmy.
https://pbase.com/jdjetting1/ktm_300xc&page=1


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/6248_169826962sprpcepr2020_ktm_3_ffects.jpg

 offline 

 

#633 11.02.2021 09:40:09

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Vih napsal(a):

Miguel:
JDJetting to ma vsechno pekne zmereny, projdi si jejich stranky, pripadne ruzna fora, kde se objevuje majitel teto firmy.
https://pbase.com/jdjetting1/ktm_300xc&page=1


http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … ffects.jpg

super! dík ano 

edit: šak to je karbec boha mária:)
mluvíme o TPI, jestli to někdo zkoušel atd

Editoval Miguel (11.02.2021 09:41:02)


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#634 11.02.2021 13:56:16

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Janek:
Mě spíš zarazilo, že je ten čtyřhran o tolik jinak, než je předepsaný u těch 2020. Zároveň jsem nevěděl, jestli těch 2,7 mm platí i pro 2018 nebo až pro ročníky 2020, takže jsem se chtěl ujistit, než do toho budu vrtat.
Jak jsem psal, na motorce jsem skoro nic nenajel a teprve budu zjišťovat jak se to chová. Třeba mi to bude vyhovovat a nechám to tak, jak to je.
Každopádně díky za info  ano 

 offline 

 

#635 11.02.2021 18:52:57

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Miguel napsal(a):

hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá...
samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím měl dobré zkušenosti...

Ne nebylo to k ničemu, ale nejlip to jelo na original nastaveni, tak jsem to vrátil, ale myslim si, ze co jsem videl, tak spousta motorek to ma nastaveny z vyroby jinak o nejaky ten zavit, takze zkusit a nastavit, jak ti to nejvic vyhovuje

 offline 

 

#636 11.02.2021 19:01:44

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Miguel napsal(a):

hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá...
samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím ...

enduroracer napsal(a):

....ale nedavno jsem koukal test davkovani ipone vs motorex a docela jsem koukal

https://youtu.be/snxPopkXzFE

měl dobré zkušenosti...

Neberu to útočně a souhlasím, že to celkově řídí elektronika, ale mám na tebe v souvislosti s tím několik otázek.
1. Jak je možné, že katalogově stejná čerpadla dávají jinou dávku a u některých olejů je to rozdíl 20 - 30 %?
2. Jako je možné, že starší (opotrřebenější čerpadlo) dává víc oleje, než nové čerpadlo? Jako že se nové ještě nerozchodilo, ale až se uráčí, tak se dávka zvedne?
3. Které čerpadlo dává správnou dávku? Nové nebo steré?
4. Umíš si představit, že při podobném testu vstřikovačů benzínu, dojde k podobným odchylkám?
5. Jak je to možné, když to všechno řídí elektronika?
6. Je řízení elektronikou přesné nebo může ve finále vykazovat odchylky v rádu desítek procent?
Opravdu jsem neviděl dvě stejné motorky. EXC tpi se stejnou mapou se chová jinak (velký rozdíl) než Hq se stejnou mapou a stejnými mechanickými díly. 
Vnímání každýho je taky jiný. Není žádný důvod se bát vyzkoušet nastavení přívěry, což je jedna z mála nechanických věcí na systému ovládaném elektronikou.

 offline 

 

#637 11.02.2021 22:27:45

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Miguel: Tak ja nevim, ale v hlavicce prilozeneho fota je popis "2020 KTM 300 TPI".
Jako myslis, ze by se zmenilo nastaveni ovladani privery, tim i prubeh motoru a nasledne by to kompenzovali vstrikovaci mapou? Prijde mi to jako nesmysl.
Odkazovane stranky jsou bohuzel "trochu" chaoticke, ale v mezi tema fotkama jsou zmereny prubehy s ruznejma pruzinama a ruznym nastavenim.

 offline 

 

#638 11.02.2021 22:34:18

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Vih:

Sorry kliknul jsem jen na ten první odkaz, ráno prohlidnu


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#639 12.02.2021 08:35:21

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Janek napsal(a):

Miguel napsal(a):

hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá...
samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím ...

enduroracer napsal(a):

....ale nedavno jsem koukal test davkovani ipone vs motorex a docela jsem koukal

https://youtu.be/snxPopkXzFE

měl dobré zkušenosti...

Neberu to útočně a souhlasím, že to celkově řídí elektronika, ale mám na tebe v souvislosti s tím několik otázek.
1. Jak je možné, že katalogově stejná čerpadla dávají jinou dávku a u některých olejů je to rozdíl 20 - 30 %?
2. Jako je možné, že starší (opotrřebenější čerpadlo) dává víc oleje, než nové čerpadlo? Jako že se nové ještě nerozchodilo, ale až se uráčí, tak se dávka zvedne?
3. Které čerpadlo dává správnou dávku? Nové nebo steré?
4. Umíš si představit, že při podobném testu vstřikovačů benzínu, dojde k podobným odchylkám?
5. Jak je to možné, když to všechno řídí elektronika?
6. Je řízení elektronikou přesné nebo může ve finále vykazovat odchylky v rádu desítek procent?
Opravdu jsem neviděl dvě stejné motorky. EXC tpi se stejnou mapou se chová jinak (velký rozdíl) než Hq se stejnou mapou a stejnými mechanickými díly. 
Vnímání každýho je taky jiný. Není žádný důvod se bát vyzkoušet nastavení přívěry, což je jedna z mála nechanických věcí na systému ovládaném elektronikou.

No vzhledem k tomu, jak jsem viděl, jak tomu rozumí v autorizovaných servisech, jak ta moje motorka furt blila olej a výfuk byl imrvére zlitej... nakonec jsem byl rád, že šla pryčsmile
jak říkám, byl bych rád, protože všude tvrdili, že jediná cesta je úprava software - a ten všichni mají samozřejmě u tunerů nastavený na vyšší výkon.


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#640 12.02.2021 12:47:28

Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i


Miguel: Když už máme ten pakt o neútočení  big_smile , jak bys prosím tě odpověděl na těch 6 otázek viz. minulý příspěvek?

U KTM mi fakt sere, že nemají několikapolohový přepínač map a ty nahraný v řídící jednotce + třeba i možnost volby kontroly trakce na 2T. 
Základní mapa opravdu nesedne každýmu a buď se přizpůsobíš nebo hledáš jinou motorku. Byla by to řešitelná záležitost za "pár" euro v nákladech. Jsou možnosti hledat a řešit jiný mapy ... ale to musí nějaká nová verze sw být a řj musí do servisu s tím, že nemáš jistotu, že to bude lepší než před tím nebo že ti bude víc vyhovovat.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů