Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

První enduro - výběr

#21 26.01.2021 23:03:32

LukasPV
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 14
Založená vlákna
Místo: Haná
0 0

Re: První enduro - výběr


Small napsal(a):

LukasPV:

Nemůžeš asi věřit prodávajícímu, že tohle a támhle to dělal, protože při prodeji ti nakuká kdokoli cokoli. To bys musel kupovat od kamaráda, kterého dobře znáš a víš, že to tak opravdu bylo.
Takový základ, který zjistíš rovnou na místě jsou spotřební věci. Pneu zadní 1500, řetězovka 2500, destičky předek/zadek 500 obojí. To je asi klasika, kterou hned vidíš, jestli je na výměnu.
Dále můžou být vůle. Ložiska v kolech (jedno ložisko cca 120. Obě kola do 500 cca), PDS/přepákování 700/3500 cca. Výměna pístu 3500. Vše je o tom, jestli to dáš do servisu nebo si uděláš sám. Dále je to o tom jestli dáš origo nebo druhovýrobu a jakou druhovýrobu.
Ceny sem napsal pouze orientační (hlavně ať to nebere nikdo jako moje moudra o cenách a22 )
175 MTH je u 4T podle mě nic. Pokud něco, tak kontrola/výměna rozvodového řetízku tipnu za 2000 možná? Popř. výměna pístu? Ale to bych tipl až kolem 300 MTH.
Ať napíše někdo více znalý 4Taktům...  ano 
Takže pracuješ z velikými čísly a možná budeš v reálu pěkně překvapen, že to není zas až tak horký! Hlavně je dobře koupit... Určitě starší i za cenu nového SWM. Vím, že to logicky táhne člověka k nové, ale jako první enduro je to veliká, ale veliká kravina. Neřeš, že za cenu staré mrdky co má najeto 200 MTH byl mohl mít novou s 0 MTH. Takhle to nejde brát u tvé první moto... poc  gp 

Supr, teď už vím, dík moc ano Začnu monitorovat nabídky a snad tady někoho pak seženu na prohlídku  ee1 

 offline 

 

#22 26.01.2021 23:06:21

LukasPV
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 14
Založená vlákna
Místo: Haná
0 0

Re: První enduro - výběr


Toman napsal(a):

A nebo ještě porovnat s možností ojeté swm.. První co vidím treba: https://motorky.bazos.cz/inzerat/130251 … s-300r.php
Nová mi prijde také blbost..  Když to prezenu, koupíš za 100, prodáš za 90..  smile 

Taky sem si ji už všiml. SWM, Beta, EXC-F, ty teď budu monitorovat. Ještě něco do výběru 300-350 by připadalo do úvahy? Vyřadil jsem dualy a 450ky.

 offline 

 

#23 27.01.2021 12:19:38

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: První enduro - výběr


přidám pár postřehů z jiného vlákna o  mém SWM 300 R r.v. 2018:

1. Motku jsem zajel 700 km, po té jsem naistaloval měřák MTH a najel dalších 9 mth, celkem mám najeto tedy cca 1000 km. Po zajetí motoru jsem si dal i jeden závod - 2hodinovku (sice to byl závod dvojic, ale jel jsem 1hod a 50 min sám). Pak jsem si na tréninku načechral žebra a tak zhruba měsíc nejezdím. Dle mých pocitů a porovnání s mojí starou dobrou HQ 310 ta SWM RS 300 jede rozhodně líp. Má větší sílu v nízkých otáčkách a jednoznačně lepší podvozek. Možná to mám zkreslené tím že stará HQ měla najeto cca 400 mth (bez zásahu do motoru, původní píst atd. a furt jede,). Takže motor je u obou typů shodný Bialbero, tzn. typ co se dával do italských Husek před zavedením "Baby motoru". Zapalování resp řídící jednotka je na SWM oproti HQ jiná a to Athena. Zřejmě se jim podařilo líp vyladit mapping a motor SWM má kultivovanější chod. Co je určitě rozdílné je podvozek a zejména přední vidle. Stará HQ měla Marzochi 50, což byly určitě skvělé tlumiče, bohužel na tuhle relativně lehkou motku dost těžké (v každém tlumiči bylo 750 ml oleje!) a HQ byla díky tomu dost těžká na přední kolo. To jsem nějak nevnímal dokud jsem nezačal jezdit na SWM, ta má vpředu vidle Kayaba 48 mm a zadek je taky Kayaba. Pocit z jízdy je na SWM výrazně lepší, tzn. je výrazně lehčí na předek, lépe se chová ve skocích a je víc hravá a točivá. SWM jsem si dovybavil větší nádrží od IMS a musel jsem použít i plasty a sedlo z HQ, protože SWM plasty jsou jiné a bohužel mi na tu nádrž nepasují.
Co se týče servisních limitů, tak v manuálu jsem se toho moc nedočetl. Vycházím z toho co jsem praktikoval na HQ, olej každých 15 mth, jednou za rok kontrola vůlí ventilů. Do SWM jsem šel proto, že těmto typům motorů prostě věřím, pokud udrželi stejnou kvalitu materiálu není důvod proč by měly SWM být menší držáky než italské HQ se stejnými motory Bialbero 4T. Z tohoto důvodu neřeším výměny pístů a ojnic, páč 400 mth najedu tak za 5 let - 6let  a2 .

SWM se prodávají okolo 150 tis včetně DPH. Já jsem bral předváděčku s najetými pár km, tak jsem ji měl malinko levnější a dokonce jsem k tomu dostal od prodejce i laďák Arrow.   Výkon je pro mne dostačující, kdo chce víc koníků at zkusí 5kilo. První Husku jsem měl TE 450 stříkačku z roku 2009. Motor byl docela vibrátor oproti TE310 (i SWM 300). HQ 450 vycházela z 500 a byl tam jen snížen zdvih při stejném vrtání. Co vím tak motory 500 s malinko delším zdvihem tak nepříjemně nevibrovaly, možná i to je důvod proč SWM aktuálně vyrábí jen kubatury 300 a 500

nákupní cena byla pádným důvodem ke koupi, uvažoval jsem o HQ FE 350, ale ta cena je pro mne neakceptovatelná, jezdím pro radost a takový stroj nepotřebuju....

2. jednotka se mi po přehrání mapy vrátila v zpět. Úkon provedl dovozce SWM pro ČR p. Caesar zcela zdarma (to platí pro všechny motocykly zakoupené v síti dealerů SWM v Čr), na můj dotaz co se s jednotkou přesně dělo a co se změní mi přišla tato zpráva:

"Bude to bohatší mapa v celém pásmu otáček, motorka půjde znatelně ostřeji do plného výkonu. Je to mapa na míru dělaná přímo pro váš výfuk arrow."

tak ted už jen namontovat a otestovat

pro ty co je to zajímá přidám report po 13 měsících a téměř 100 mth provozu SWM 300 RS:

s motorkou jsem spokojený (mám ji téměř od novoty bral jsem ji ze salonu měla natočeno cca 100 km) neměl jsem žádné technické problémy. Olej v motoru měním po 15 až 20 mth což je u mne ekvivalent najetí 600 km střídavě v lehčím a těžším terénu. Problém jsme měl jen jeden a to, že po dost brutálním pádu a třísknutí motky z výšky o zem mi pak sem tam vynechával motor. Nemohli jsme přijít na to kde je chyba. Dovozce mi motorku zkontroloval a přišel na to, že je povytažený jeden PIN v hlavním konektoru od spínací skříňky k zapalování. Stačilo PIN posunout zpět a bylo opraveno. Podvozek, motor, rám vše funguje jak má, šroubky drží, nic neupadává. Tlumiče netečou, aktuálně si preventivně měním olej v předních šavlích. Nechal jsem si při kontrole namontovat chrániče chladičů - což byla určitě dobrá investice. S motkou jsem nedávno byl cca týden v Rumunsku, ve vyšších nadmořských výškách motor šlapal výborně, nebyl poznat nějaký citelný úbytek výkonu jako u ostatních jezdců co měli karburátory. Mj. v řídící jednotce mám přehranou mapu a motor dostává bohatší směs.

Toť asi vše

3.přidám krátký report po dvouletém provozu:

motorka má po zajetí (cca 30 mth) najeto dalších 170 mth, celkem tedy 200 mth bez závad. Motku jsem si doplnil robustním šusplechem, bastry, protiskluzovým potahem sedla, tublissem a větší nádrží na 11 litrů paliva. Jezdím většinou 100 oktan benzín, olej jsem dával LM 10/50 co 15 - 20 mth. 1 x se seřizovaly ventily to bylo nějak těsně po zajetí a pak 1 x kontrola (sedly si a už se nepohly). 2x jsem měnil olej v šavlích. S motorkou jsem si opravdu hodně užil, poznal jsem, že není určená pro enduro extrém, ale pro běžné enduro ježdění u nás a nějaké to Rumunsko je to ideální stroj. Podvozek, brzdy a motor funguje výborně, zejména v nízkých otáčkách je na něj spolehnutí, jen tak si nechcípne a pěkně kráčí. Výkon je pro mne dostačující, sem tam bych i nějaký koník přivítal, ale je to zásadě v pohodě  cool
Na nějaké angl.ml. videu na youtube jsem zachytil, že SWMko zařadili někam mezi Yamahu WR 250 a Suzuki DRZ 400. To je si myslím naprosto přesné, mezi tyhle stroje patří také díky své spolehlivosti. I hmotnostně je tak nějak na půl cesty mezi nima.  Tak to je vše  ano

pokud je zde více majitelů SWM, poprosím také o jejich reporty,

díky a přeju spoustu šťasných mth/km


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#24 27.01.2021 15:15:14

Jizvic
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 281
Založená vlákna
Motorka: Honda XR600R
Věk: 38
3 0

Re: První enduro - výběr


na naučení nekupuj novou pokud nejsi prachatý, hrozně ji dáš do těla a kupovat kvůli prvnímu roku nižší obsah mi příjde taky zbytečný, jasný párkrát ji zahodíš ale to zahodíš cokoliv než se naučíš a za rok kupovat zase další a u další řešít jak je nebo není dobitá nevím, příjde mi to jako vyhazování peněz a přidělávání si starostí. Jo SWM za 150 už samozřejmně je na pováženou koupit rovnou novou, to jo!

Editoval Jizvic (27.01.2021 16:03:50)

 offline 

 

#25 28.01.2021 07:50:58

Re: První enduro - výběr


Pozor na to vybasnene SWM. Ne kazdemu se bude libit.
Na motosalonu jsem obhlizel 300 i 500 a za me teda ani nahodou. Kdyz jsem si na to sednul prislo mi ze mam pod prdeli narychlo spichnutou cinu.
Navic 500 ma motor o objemu 501ccm, takze o ten 1kubicek platite pojistku uz jako za litra a30
A prodat to jako ojetinu nebude taky asi lehke. Kdo si ji koupi novou pro toho to asi bude motorka naporad.
Takze jako prvni motorka, kdyz poradne nevi "vo co gou" bych to teda nedoporucil. Spis bych zacal uprostred 350 nebo 390 Beta a po dvou odjetych sezovach bude vedet jetli bude chtit lehci hravejsi 250 nebo ho to potahne k turistice a pujde do 450 - 500 treba i nove SWM.  

 offline 

 

#26 28.01.2021 08:19:56

Stanďour
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 533
Založená vlákna
Místo: Plzeň
Motorka: LC4, ex XT600Z
Věk: 40+
Tel: komurkowy
3 0

Re: První enduro - výběr


Kolega ještě neřekl kde a s kým vlastně bude jezdit. Jestli adventure výpravy pole louky les a silnice nebo jen off s partičkou. To je sice obojí možno na lehké i tupé, ale s rozdílnou úrovni komfortu a potěšeni.
wink


Nezadržujte prdy, ty pak přechází po páteři do mozku a odtud vychází posrané nápady!

 offline 

 

#27 28.01.2021 09:11:24

LukasPV
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 14
Založená vlákna
Místo: Haná
0 0

Re: První enduro - výběr


kick-start napsal(a):

Pozor na to vybasnene SWM. Ne kazdemu se bude libit.
Na motosalonu jsem obhlizel 300 i 500 a za me teda ani nahodou. Kdyz jsem si na to sednul prislo mi ze mam pod prdeli narychlo spichnutou cinu.
Navic 500 ma motor o objemu 501ccm, takze o ten 1kubicek platite pojistku uz jako za litra a30
A prodat to jako ojetinu nebude taky asi lehke. Kdo si ji koupi novou pro toho to asi bude motorka naporad.
Takze jako prvni motorka, kdyz poradne nevi "vo co gou" bych to teda nedoporucil. Spis bych zacal uprostred 350 nebo 390 Beta a po dvou odjetych sezovach bude vedet jetli bude chtit lehci hravejsi 250 nebo ho to potahne k turistice a pujde do 450 - 500 treba i nove SWM.  

No to je taky slovo do pranice... dík. Betu taky zvažuju.

 offline 

 

#28 28.01.2021 09:15:37

LukasPV
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 14
Založená vlákna
Místo: Haná
0 0

Re: První enduro - výběr


Stanďour napsal(a):

Kolega ještě neřekl kde a s kým vlastně bude jezdit. Jestli adventure výpravy pole louky les a silnice nebo jen off s partičkou. To je sice obojí možno na lehké i tupé, ale s rozdílnou úrovni komfortu a potěšeni.
wink

Momentálně jsem už na straně ostré, tupou jem vyřadil. Pole louky les, ale chci se učit i na trati a tolik silnice, na kolik je stavěná tupá nebude - jenom krátké přibližování, takže komfort tupé netřeba  wink 

Momentálně se hodně kloním ke KTM - dostupnost dílů, druhovýroba, větší nabídka ojetin, snadnost prodeje atd. Možná se mi naskytne EXC 250 F, 2009, udržovaná. Pak bych měl problém vyřešen, uvidíme  okok 

 offline 

 

#29 28.01.2021 10:39:28

Re: První enduro - výběr


LukasPV:

Za prachy co máš připravené si kup 350 exc-f. Asi nejuniverzálnější motorka, když nevíš, co budeš jezdit. Kup 2013 +


Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj

 offline 

 

#30 28.01.2021 10:53:30

LukasPV
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 14
Založená vlákna
Místo: Haná
0 0

Re: První enduro - výběr


jopr napsal(a):

LukasPV:

Za prachy co máš připravené si kup 350 exc-f. Asi nejuniverzálnější motorka, když nevíš, co budeš jezdit. Kup 2013 +

Teď jednám o 250 exc-f, lepší menší na start... Proč 2013+? Ta vyhlídnutá je 2009.

 offline 

 

#31 28.01.2021 11:23:02

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: První enduro - výběr


Co já vím, tak KTM výrazně omlazuje motorky ve 3letých cyklech... 14-16 je tedy téměř stejná, 17-19 zase, pak 20-22 ... toto platí u endur, u motorkosu je to o rok posunuté.
I během těch 3let dochází k drobným změnám "co se na poprvé nepovedlo"  a8, ale rám, plasty, sedlo chladiče atd jsou shodné..

Jestli jsi rozhodnutý pro "ostrou" tak zkus opravdu tu 350 ktm vs. možná mladší ročníky té bety 350 (390) za stejné peníze. Ale vždy rozhoduje aktuální stav, u ojetých těžko říct, že ta je lepší než druhá, když nevíš co má za sebou a kolik má opravdu najeto.  ee2 

 offline 

 

#32 28.01.2021 11:39:11

Re: První enduro - výběr


Toman napsal(a):

Co já vím, tak KTM výrazně omlazuje motorky ve 3letých cyklech... 14-16 je tedy téměř stejná, 17-19 zase, pak 20-22 ... toto platí u endur, u motorkosu je to o rok posunuté.
I během těch 3let dochází k drobným změnám "co se na poprvé nepovedlo"  a8, ale rám, plasty, sedlo chladiče atd jsou shodné..

Jestli jsi rozhodnutý pro "ostrou" tak zkus opravdu tu 350 ktm vs. možná mladší ročníky té bety 350 (390) za stejné peníze. Ale vždy rozhoduje aktuální stav, u ojetých těžko říct, že ta je lepší než druhá, když nevíš co má za sebou a kolik má opravdu najeto.  ee2 

takže generační obměna u aktuálních EXC je od roku 2019 modely 20?


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#33 28.01.2021 12:09:36

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: První enduro - výběr


Miguel napsal(a):

Toman napsal(a):

Co já vím, tak KTM výrazně omlazuje motorky ve 3letých cyklech... 14-16 je tedy téměř stejná, 17-19 zase, pak 20-22 ... toto platí u endur, u motorkosu je to o rok posunuté.
I během těch 3let dochází k drobným změnám "co se na poprvé nepovedlo"  a8, ale rám, plasty, sedlo chladiče atd jsou shodné..

Jestli jsi rozhodnutý pro "ostrou" tak zkus opravdu tu 350 ktm vs. možná mladší ročníky té bety 350 (390) za stejné peníze. Ale vždy rozhoduje aktuální stav, u ojetých těžko říct, že ta je lepší než druhá, když nevíš co má za sebou a kolik má opravdu najeto.  ee2 

takže generační obměna u aktuálních EXC je od roku 2019 modely 20?

Ano, Toman to popisuje dobře, jen doplním, že popisuje "modelové roky" a sedí to pro EXC+XCW u modelů SX+XC je obměna, vždy o rok dříve... a že modely jdou koupit, už na podzim roku předcházejícího víš...

Editoval PETARDAK (28.01.2021 12:11:19)


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#34 28.01.2021 12:18:02

Re: První enduro - výběr


jopr napsal(a):

LukasPV:
Za prachy co máš připravené si kup 350 exc-f. Asi nejuniverzálnější motorka, když nevíš, co budeš jezdit. Kup 2013 +

LukasPV napsal(a):

Teď jednám o 250 exc-f, lepší menší na start... Proč 2013+? Ta vyhlídnutá je 2009.

Souhlasim s Joprem kdyz ti doporucuje pro zacatek 350.
250 se nesmis bat vytacet. Po loukach a polnackach jede jako das, ale jakmile prijdou meze, vyjezdy, technicke useky tak ji zkratka musis podrzet pod krkem jinak ji budes porad zaslapavat a to te potom jizda na ni prestane bavit. Bude to takove hopsani, neustale startovani chcipnuteho motoru, znovurozjizdeni se..... Na 250 4T to chce mit trosku uz neco v terenu odjeto. A nebo zatnout zuby a “Vyděržaj pioněr”

 offline 

 

#35 28.01.2021 12:19:29

Jarin86
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 38
Založená vlákna
Motorka: WR 450f
0 0

Re: První enduro - výběr


LukasPV:
Nemam teda osobni zkusenost ale z dostupnych informaci jsou KTM mezi roky cca 2008-12 ne zrovna povedeny (dve olejove naplne...). Ja kdyz schanel, tak jsem koukal prave po novejsich KTM strikackach a nakonec skoncil u karbecu wr 450f 2010. Mrkni taky po wr250f, ty by meli byt v cajku bez ohledu na rok, nebo ty KTM a Bety, ale novejsi.
Mel bys asi zacit s vyzkousenim 250 vs 350 vs 450, abys vedel co ti sedne. Ty 450 endura zase nejsou takovy mrchy aby te zahodily na vrknuti.

Editoval Jarin86 (28.01.2021 12:23:42)

 offline 

 

#36 28.01.2021 12:20:23

Re: První enduro - výběr


LukasPV napsal(a):

jopr napsal(a):

LukasPV:

Za prachy co máš připravené si kup 350 exc-f. Asi nejuniverzálnější motorka, když nevíš, co budeš jezdit. Kup 2013 +

Teď jednám o 250 exc-f, lepší menší na start... Proč 2013+? Ta vyhlídnutá je 2009.

2013+ jsem psal podle peněz, co si psal, že máš. 09 je zbytečně stará. Jak psal Toman, vždy je tam nějaké vylepšení u nových modelů. 12-16 byly stejné až na nějaké maličkosti (kdyžtak mě opravte) a 350 je opravdu univerzál, když budeš jezdit přejezdy i hard. Ta 250 tě naučí spojkovat, míň odpustí chybu(ve výjezdu atd.), nemá takový spodek a na přejezdech bude trpět víc než 350. Budeš jí muset víc točit.


Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj

 offline 

 

#37 28.01.2021 12:28:44

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: První enduro - výběr


Jarin86 napsal(a):

LukasPV:
Nemam teda osobni zkusenost ale z dostupnych informaci jsou KTM mezi roky cca 2008-12 ne zrovna povedeny (dve olejove naplne...)

Jen pro pořádek, toto se týká, KTM s motory 450+530... 250+350 je jiný motor s jednou náplní a hlavně jinak řešeným pohonem vaček.


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#38 28.01.2021 12:40:16

Jarin86
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 38
Založená vlákna
Motorka: WR 450f
0 0

Re: První enduro - výběr


PETARDAK:
Aha, dik za upresneni👍. Ja 250/350 vyloucil, pac tady nebyli dobry ohlasy na zivotnost.

 offline 

 

#39 28.01.2021 13:38:49

Re: První enduro - výběr


Jarin86:
Ohlasy na zivotnost? Ja mam exc 350 2013 mam najeto cca 220mth. Ve 200mth sem udelal pist, ojku, rozvodak, loziska. A ted vim ze mam dalsich 150-200mth klidek.

Me zajima od zkusenejsich rozdil mezi moji exc 2013 six days 4cs a betou? Uz jsem premyslel, ze bych tu moji prodal ( kdyz ted vidim ty ceny) a prihodil 10-20tis a mam betu 350-390 2018-2019 s mensima mth. Hodne lidi mu tady radi exc 350 2013+ ale za tu cenu je beta treba 2018? Nekdy i s mensima mth.

 offline 

 

#40 28.01.2021 13:56:51

Jarin86
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 38
Založená vlákna
Motorka: WR 450f
0 0

Re: První enduro - výběr


Norous123:
Tak ja na wr najeto cca 9000 km, coz muze byt 300 mth? Do motoru nehrabnuto a min tenhle rok to jeste nemam v planu. Nechtel jsem dat skoro sto litru za moto a hned delat go. Ale chapu, ze to je neco za neco.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů