Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Beta 250/300 RR vše okolo ní

#121 15.12.2020 14:25:50

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Weeman:

To jsem právě nevěděl, jestli se to týkalo jen nových moto nebo i origo náhradních dílů  ano 

 offline 

 

#122 15.12.2020 14:29:33

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


JirkaR napsal(a):

Tak jestli se nepletu, tak beta právě na xtraineru a 2t modelech měla tuším 2018 nebo 2019 problém v ložisku kliky a prodejci to měnili na záruku... a týkalo se to hromady motorek.
Ale třeba se pletu...

Kolik je "hromada" motorek?
Tohle by se u KTM nestalo, ty by to nechali zákazníky zaplatit smile . Těm dokonce i pár freeridů shořelo kvůli výrobní vadě, nebo prasklý kartery od závad starterů .... 
Řešili jsme spíš ty opravy po nájezdu od desítek mth. To nejsou výrobní vady.
Něco jinýho je, když to klekne od nova do pár mth ... a i tak bych řekl, že to nemusela být vada ložiska, ale jiný problém, který měl za následek poškození ložiska. Tohle žádná fabrika nepřizná ...

 offline 

 

#123 15.12.2020 20:22:05

Frank
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 100
Založená vlákna
Motorka: Ktm 300 Tpi, gsxr 1000, KTM 790 R, SMCR 690
Věk: 43
0 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


JirkaR:

Přesně , Janek sice tvrdí ať lidi nešíří bludy ale přitom sám dealer a to nejeden řekne , že o daném problémů ví a že se není čeho bát , že to mění na záruku ...  Jdu do shopu a projevím zájem o moto, přitom vznesu dotaz no onen problém a dostane se mi výše popsané odpovědi ... Nevím co by mě pak mělo přimět si takovou věc koupit a přejít od KTM .
Toť vše holá fakta , žádná bába povídala ...

 offline 

 

#124 15.12.2020 21:32:41

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Frank: textu, cos psal, moc nerozumím, ale pořád myslím, že KTM, HQ je lepší volba pro většinu lidí ano 
Beta je cigošská děvka ano  big_smile . Její výhoda byla v nižší pořizovací ceně a že byla nižší stavby pro menší lidi.
A cena už letos vyjela kurva nahoru, takže bych se nedivil, že se bude prodávat líp nový KTM Gas Gas.
Jinak výdrž motoru Beta x KTM je prostě naprosto srovnatelná.

 offline 

 

#125 16.12.2020 11:24:42

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Majitele Bet, mate v tp vyplnenou kolonku "obchodni oznaceni"?
Nemam ji vyplnenou.

 offline 

 

#126 16.12.2020 15:58:33

rc28
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 178
Založená vlákna
Místo: radši jen Vysočina
Motorka: RR250
3 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Mám tam napsáno: "RR2T"


Co nepovolíš urvi, co neurveš to zkurvi!

 offline 

 

#127 16.12.2020 16:52:32

GG300
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 252
Založená vlákna
Motorka: BXT 300
Věk: 55+
3 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


rc28:
já taky nic

 offline 

 

#128 16.12.2020 18:39:50

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Taky nic

 offline 

 

#129 26.01.2021 19:03:25

KXMAJO
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 69
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 350, EX- Beta RR 250,EXC 300,exc 250,exc 200,kx 250,kx 125,xl 600
Věk: 32
0 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Čaute hosi.Nedavno som riešil v tejto téme predné tlmice-odskakovali na každej väčšej nerovnosti,proste kopali.
Keď som vylial starý olej,preplachol a nalial novy,tak žiadna zmena sa nekonala.
Dal som to spraviť známemu čo opravuje moto a zmena sa dostavila!
Tlmiče komplet celé rozobral do srobiku a všetko vyčistil.Nemenilo sa nič len olej a bola povolená skrutka hore na piestiku na stelovanie rebound.Prachovky a gufera vymeníme ďalšiu vymenu oleja.
Moja skúsenosť je že keď pravidelne čistim povrch tlmičov a sem tam vyčistim bordel pod prachovkami tak gufera vydržia dlho,zbytočne meniť dobre diely.
Takže od teraz tlmiče už len komplet rozobrať a všetko poriadne vyčistiť,žiadne vyliať,preplachnut a naliať.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5211_screenshot_2020-12-12-07-29-52-090_comfacebookorca.jpg

 offline 

 

#130 27.01.2021 06:32:41

WoxmenRX
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Motorka: Červená 350
Věk: 23
0 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


KXMAJO: To je základ při každém servisu tlumičů a nemá cenu to ojebávat.


Rada od zkušenějšího je k nezaplacení.

 offline 

 

#131 05.02.2021 01:28:42

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tak mě taky potkala patálie s ložiskama na klice.
Najeto 130 mth, na vyjížďce z ničeho nic divný zvuky, jako by od volnoběžky. Začlo to přesně po jednom nastartování a vypadalo to opravdu jako od startování. Po chvilce to zmizelo a jel jsem asi tak 1,5 mth. Potom jsem v jednom výjezdu chcípnul motor a po nastartování se zastavil a už jsem motor neprotočil. Ani z kopce jsem ho neutrhl .... domů na laně.
Bohužel Beta Palič si skoro na měsíc zavřel a do 18.01. neřešil objednávky dílů. Obvolal jsem 2 prodejce a nikdo díly skladem neměl.
K závadě jsem zjistil, že u některých modelů se to děje, ale jednalo se vždy o model 300 RR / Xtrainer. Vždy prý zatím odešlo ložisko na straně zapalování (mně taky)
G4R, kde jsem motorku kupoval, mi nabídl, ať to přivezu, že to rozdělají, nafotí a pošlou k posouzení, ... ale ať se připravím na minimálně 3 týdny čekání a to ještě v tom lepším případě. Ale slušný jednání, snaha pomoct a vyjít vstříc  ano . To už se ale nedá říct o Paličovi. Tam jako kdybych otravoval, že u nich chci koupit díly ... ne 

Tak jsem začal hledat nějaký info, kde co koupit.
Beta dává originál ložiska Japonský NTN, co znamenají ty čísla na origo značení jsem nerozklíčoval a ani v VK ložiskách.
Ložiska v "druhovýrobě" mají označení TMB206JR2 a nenašel jsem je od jinýho výrobce než je NTN a vždy jen v C3 vůli (poptával jsem prodejce).
MTZ mototechnika je mají a jsou C4 (větší vůle, na kliku dobrý). Pán mi koukal přímo na ty ložiska, měl je skladem, cena asi 650,- za kus.
Motoline mi psal, že má sadu ložisek Prox a tam bývají ložiska kliky Koyo a potom má sadu NTN, ale nevěděl, přesný označení ložiska a jestli je to C3 nebo C4 ....
Nakonec jsem našel tohle ložisko taky v katalogu dílů KTM, kdy ho dávali na jeden jediný model jednoho roku výroby. Tam bylo Japan NTN C3. Nakonec se ložiska tedy objednali v KTM za cenu asi 480,- Kč kus, což je míň jak polovina než v Betě.
Doufám, že budou ložiska makat  ano . podle servisáka není důvod, aby nefungovaly.

Gufera na kliku jsou taky stejný jako na KTM a opět v KTM levnější než v Betě. Před 14ti dny za ty gufera chtěli hajzlové 450 + 480,- a v KTM stojí 120 + 120. Teď jsem koukal a Beta cenu upravila na 580 + 107,- , ale 30.01. byla cena 359 + 107,-. Dělají si s cenama, co chtějí.

Píst mají prodejci dílů taky často nějak zmateně uvedený. Prodávají na Betu píst shodný s EXC, SX, někde dokonce i Sherco. V katalogu Vertexu ale má Beta u svých ročníků písty pod jiným číslem, než jsou písty KTM. Ono asi jde použít píst z KTM, ale je provedením prostě trochu jiný než je Beta píst. Taky pro modely Beta (originál katalog i katalog Vertex) 18 - 21 je jiný píst, než je na modely do 17, což většina prodejců vůbec neřeší. 

Těsnění - spodek motoru má stejný těsnění od 13 - 21 a to samý platí vlastně i na vršek. Takže až třeba na Motoline najdete sadu těsnění Athena u modelu 17, ale u modelu 18+ v nabídce zádnou sadu nemá, vemte klidně tuhle. Jediný, co v ní není, je těsnění pod přírubu výfuku, protože 17 ji měla ještě jako nálitek přímo na válci. Jinak bude všechno pasovat od 13 -19 a asi i na modely do 21.
Těsnění spojkového válečku vč. "O" kroužku je stejný 13 - 21, těsnění víčka alternátoru je stejný 13 - 21, těsnění vodní pumpy + gufero je stejný 13 - 21, těsnění víka spojky je stejný 13 - 21

Těsnení pod válec se dá použít taky z KTM, ale přesně nevím, jak je to tam modelově a z jakýho přímo roku. Jen je potřeba lehce upravit. Ale mám ho tam.

Snad to bude někomu užitečný.

Editoval Janek (09.02.2021 20:50:17)

 offline 

 

#132 08.02.2021 16:29:25

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Janek:

Tohle nenapíše skoro nikdo veřejně, kvůli případnému prodeji a taky nikdo nenapíše přece, že se mu vysypala jeho motorka, která je u každého přece nejlepší.
Máš mé uznání  ano  Tohle je hodně věcný příspěvek.
A jak jsem dlouhodobě uvažoval o Xtrainer, tak díky tomuhle, můžu říct, jen děkuji nechci. Fakt mě přesvědčilo tohle, že nikdy. Talián doma nikdy nebude  big_smile  Ne kvůli tomu, že by to nefungovalo nebo, že se to sype. I když nepotřebuju si koupit novou moto a po 100 hodinách být překvapený, že to chce rozhodit celý motor. Na to nemám heh2  to bych nedal  a22  Ale hlavně kvůli tomu, jak se k tomu staví prodejci. To mě rozsekalo a utvrdilo v tom, jak je vnímám. Hlavně Paliče  a26  A to jsem se setkal s dost prodejci/dealery po kterých jsem scháněl třeba jen info. takže jsem vyloženě otravoval s nějakou píčovinou a oni z toho měli jen ztracený čas, ale šlo to. A už vůbec nehledě na to, že jde koupit motorka bez toho aby člověk znal a viděl prodejce, udělá slevu, což člověka hodně potěší, nejlepší cena na trhu, motorku doveze z německa do česka, při předání udělá pán přednášku co a jak. Všechno vím z jeho praxe. Nepotřebuju manuál. A když se naskytla závada na záruku, tak za 2 dny došel ND z německa i s kapalinou a nebylo co řešit. Přijde mi, že s Paličem bych to měl na půl roku  lol  a29  Děkuji nemám zájem  cool  gp 

 offline 

 

#133 08.02.2021 18:27:54

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Small: Já na to koukám tak, že jsem asi ještě chvílema zvyklej, že se o mě bude pořád někdo starat. Vyrůstal jsem v komunismu, kde mě to učili .... ale snažím se toho zbavovat. Taky jsem měl z počátku pocit (teď už to hodně slábne), že by se měl prodejce víc snažit, importér líp fungovat ... ale zpětně to beru tak, že jaký si to udělám, takový to mám a že vlastně jediná pomoc, rada, informace, podpora přijde vždycky z okruhu kamarádů.
Dá se říct, že už teď prodejce ani importéra k ničemu nepotřebuju.
Krom toho, prodejce se k tomu postavil skvěle. Ať to přivezu na reklamaci, byla jeho první reakce, když jsem mu o závadě řekl. Ten termín už on neovlivní a na reklamace vážnějších trablů se čeká i v KTM někdy měsíce. Dělal jsem garančního technika ve značkovým autoservisu, tak mám představu.
Já osobně jsem to od začátku nechtěl řešit jako reklamaci, protože servisní limit na výměnu je myslím 90 mth, takže co bych po nich v podstatě měl chtít? Najel jsem víc, než se předpokládá, míň, než bych čekal a než je obvyklý. Ta nabídka na řešení reklamací byla upřímná a beru jako hezký přístup prodejce ano .
Jasně, že mě to celý nasralo. Nejhorší byla ta potupa, být tažen Husqvarnou na laně, ale prej jsem se aspoň jednou pořádně projel na Betě  lol  . V týhle době lidem chcípají rodiče, prarodiče, ... který by tu ještě mohli pár let být. Tisíce lidí muselo pro zachování živností utratit veškerý úspory, ani nechci předvídat, kdy a kolik lidí si to mrskne, protože jsou v bezvýchodných situacích ... A já se mám trápit takovou malicherností? Vždyť to bylo jen pár peněz, vlastně jen trochu dražší běžná údržba. Alespoň se udělal i píst, všechno je zkontrolovaný, vycentrovaná klika, ... S tím, co jsem touhle opravou zjistil, tak můžu mít příště díly na opravu do 2 dnů a s prací se to nechá stihnout během pracovního týdne.
Paliče neznám, třeba jsem se trefil do blbý nálady. Bylo by spíš v tuhle dobu zázrak, kdybych se trefil do dobrý. To zavření na skoro měsíc nechápu, ale kdo v tuhle dobu tlačí na rychlost oprav? Do jara je času dost, kdy to pro všechny začne. Chápu i to, že měl skladem třeba jen 2 kusy těch ložisek na kliku ...
Ono tahle kovidová doba Itálií opravdu zametla a ukazuje se, jaký je to stále ještě gigant ve výrobě/dodávkách dílů pro auto/moto, mají velký podíl na výrobě elektroniky a výpadky jejich dodávek zabrzdily na měsíce mnoho oblastí výroby vč. energetiky ... I KTM se kvůli nedodávkám z Itálie zastavila.
Je to teď celý posraný, i na ložiska z KTM se čekalo víc než týden, a jindy by byly do 2 dnů.
Byl bych blázen, kdybych se podle tohodle rozhodoval, jestli příště Betu nebo ne.

Spíš mám o Betu v ČR docela obavu. Nevím, co se děje. Třeba na Tipmoto jen jeden dealer Ouda moto nabízí endurový modely 21, jinak je nikdo v nabídce nemá a nabízí 20tky nebo i starší. A to by za pár měsíců měl být model 22.
Celkově organizace Bety v ČR na mě nedělá dobrý dojem. Už základ je, že když kouknu na stránky importéra a prodejce Paliče, kliknu na Betu, tak jsem přesměrovaný na italský stránky. Co to má znamenat? Proč nemá svý stránky, kde by měl v češtině informace, český základní ceny. Jak je možný, že k motorce není český uživatelský návod, což v případě takovýho výrobku, je zákonná povinnost. Vždyť by mu to jako brigádu přeložil za pár korun šikovný student ... Jeho katalog dílů zahrnuje jen ročníky do 19. Model 20, 21 se vůbec neobtěžuje dát do nabídky. Tohle není dobrý přístup a o něčem to vypovídá.
Prodejci dílů jako Motoline, 2Hmoto, ... si taky s Betou zrovna hlavu nelámou. Mají ve svým řazení k jednotlivým typům nepřesnosti, chyby, hlouposti ... netrápí je to.

 offline 

 

#134 08.02.2021 19:48:41

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1461
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 39
Tel: 774154754
5 3

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Znám prodejce bety na jihu G4R párkrát jsme pojezdili a myslím  si že on se ke všemu staví až nadstandartně. A to se určitě s Paličem jako výhradním dovozcem Bety osobně dobře zná ono jde o individuální přístup.


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#135 08.02.2021 19:57:15

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 203
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Mozno je to prave tym talianskym vyrobcom.. Ked nema predajca podporu z materskej firmy, asi casom aj on hodi flintu do zita.
Alebo proste na to kasle, tazko povedat. Osobne ked som nieco hladal, dal cislo dielu do google, tak z vela miest z eu sa dali casto diely lacnejsie (to este chapem..) a veci zhodne s ktm, sa daju casto z ktm lacnejsie, to uz je troska preslap bud predajcu alebo bety ako takej.

 offline 

 

#136 08.02.2021 20:06:02

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Janek:

Tak to jsem někde přehlídl, že ti nabídl reklamaci. To je jako dobré zase. Nemyslim si ovšem, že by kvůli covidu trvala ta doba déle než normálně. Prostě i za normálních podmínek si myslim, že bys byl rád, kdyby se ti vrátila v dubnu.
Poslední odstavec zase  ano  ano  ano  a12 
Beta i Sherco jsou pro mě sympatické značky a fandil jsem jim, ale nadruhou stranu vím, že si je nikdy nekoupím. dík deb1 

Prochal11:
100 lidí 100 zkušeností. Ovšem tohle jsem neslyšel poprvé. Zdá se mi, jakoby se importér choval vstřícně za každé situace a vždy jen pro takového člověka co si každý rok u něj kupuje nový model. A zbytek je svrab a jen ho to otravuje. Nehledě na to, že když zrovna potřebuješ nějaké díly, tak z 90% to není skladem. Omezená nabídka motorek na krámu, na sednutí, vyzkoušení, očumění, za mě špatně. Když o něčem uvažuji kdo by mi toho mohl říct více a ukázat přímo na moto, když ne importér?  heh2 

Editoval Small (08.02.2021 20:08:40)

 offline 

 

#137 08.02.2021 20:37:39

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Prochal11 napsal(a):

Znám prodejce bety na jihu G4R párkrát jsme pojezdili a myslím  si že on se ke všemu staví až nadstandartně.....

 ano  ano I já mám ten pocit. Vůbec celý ten okruh Beťáků od Budějek je dobrá banda ano 
Ale je závislý na té organizaci importéra. Ohledně dílů mi třeba řekl, že on využívá eshop betadíly úplně stejně, jako každý jiný. Bere díly od Paliče. On si nemůže objednat díly přímo i Italský Bety nebo z jejich skladů. Vše tu je přes importéra.

Ono KTM taky není žádná výhra. Co jsem měl EXC 200, tak bylo koupený u p. Vondráka v Univoku.
Ve velkým TP je uvedený typ motoru 523, ale na origo karterech je 524. Samozřejmě, že to neprošlo evidenční kontrolou při prodeji.
523 je typ motoru 125, 200 má mít v TP 524 - to jsem nechal ověřovat podle VIN. Takže administrativní chyba KTM.
Jenže kdo je KTM Czech Republic? To je vlastně nikdo. Firma má korespondeční adresu v Plzni, ale fakticky to jsou prý nějací Slováci. Dokonce s prodejci prý komunikují skrz nějaký zprostředkovatele.
Když jsem několkrát žádal p. Vondráka o to, aby mi pomohl vyřešit tenhle problém - zajistit nějaký ofiko papír od KTM na základě kterýho by mi na úřadu provedli změnu té chyby - doslova se na mě vysral i přes to, že sliboval a motorku prodával vyk! . Na 2 dopisy zaslaný na adresu v Plzni, která je uvedená v razítku na velkým TP, nikdo z KTM neragoval a nikdo z prodejců, který jsem obvolal mi není schopný dát číslo na kompetentní lidi z firmy KTM Czech Republic. Doteď to není vyřešený - víc než rok.

 offline 

 

#138 08.02.2021 21:15:17

mart
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1193
Založená vlákna
Motorka: WR400F, exTT600R
Věk: 5X
3 1

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Sice to už pomalu budou 2 roky, ale uvedu pozitivní zkušenost s p. Oudou z Příbrami: telefonicky jsem s ním domluvil prohlídku Xtrainera s tím, že o něm uvažuju, nikoliv, že budu kupovat (to jsem mu řekl předem). Přijel jsem i s kámošem a bez problému nás nechal prohlídnout, sednout a i svézt se na předváděčce, navíc doplnil spoustu informací, prostě profi přístup, na to, že to byl pro něj víceméně oser... Skladem měl prakticky všechny kubatury endur od Bety, takže jsme porovnávali mezi nimi, 2t/4t...
Kamarád se tam po 1/4 roce vrátil a koupil funglovku...


modrá je dobrá ;-)

 offline 

 

#139 09.02.2021 21:03:26

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tady je to ložisko na kliku z KTM + čísla pro gufera.
Model SMR 560 2006, pozice 3 . Současná cena 381,- mě nutí, abych si je koupil do zásoby  smile O kilo levnější než před pár dny.
https://www.nahradnidilyktm.cz/nahradni … ston-55527
0760385273 - SHAFT SEAL RING 38X52X7BTSL
0760253570 - SHAFT SEAL RING 25X35X7 BTSL         
Sada ložisek a gufer na kliku Beta od Bety je současně 2727,-
Sada ložisek na kliku na kliku Beta od KTM je současně 1003.80
 vyk! To je rozdíl 1723,-  vyk! 

 offline 

 

#140 12.02.2021 20:44:23

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Levy chladic sel do kytek asi 2 vyjizdku po jednom lehcim odlozeni na bok.
Pravy vydrzel 130 mth, jestli se da brat za to, ze vydrzel  smile .
Ani jeden netece  ano 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140300.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140336.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140311.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140412.jpg
http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140437.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140445.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210212_140505.jpg

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů