INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Beta 250/300 RR vše okolo ní
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Vojta_410: Mám 250 19, teď najeto cca 125 mth a planuju servis motoru na cca 250 mth. myslím, že budu dělat jen vršek a ojnici pojedu, pokud nebude vůle na 250, do cca 500 mth. Jedu premix do nádrže. S mixerem bych takový intervaly nedal ani náhodou. Motor jede krásně, ťuk ťuk ťuk, není důvod se do něj hrabat. Díky kleci jsem ani nesundával koleno a "O" kroužky jsou pořád origo Myslím, že Beta nemá přímaz vychytej. Jedu v režimu hobby, ale motorka dostává zabrat dost. Hodně traverzujeme, .... nemám ventilátor ... motorku jako celek ani motor moc nešetřím, spíš vůbec nešetřím.
Nevím, kam na hovna o tom, že Beta vydrží o tolik hůř než KTM, chodíš Když už, tak se podívej na servisní plán výrobce. Tam jsou intervaly daný, s tím to kupuješ, cokoliv navíc ber jako bonus
Že kundy píšou do inz, že dělali to nebo tohle, vůbec neber v potaz, pokud skutečně nevíě, že to opravdu dělali. Na druhou ten, kdo to používá jako zavodní stroj, ten se často i stará
- Weeman
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 102
- Založená vlákna
- Místo: Praha
- Motorka: Beta 250RR 2016
- 1 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Vojta_410:
Na svoji 250 2018 mám najeto 360 mth: v 80 mth jsem měnil ložiska na klice(v rámci reklamace). Ročník 2018 měl problémy právě s ložisky (buď se rozletěli nebo zadřeli) v 220 mth jsem dělal GO motoru (ojnice, ložiska, gufera, ...) Píst měním po 90 mth
Jinak jen spotřebovák a co se mi podaří rozbít.
PS: GO jsem dělal jen pro svůj pocit, než by to bylo nějak extra potřeba. Ojnice by ještě určitě vydržela, vůle byla minimální.
PS2: Taky jezdím premix, bez větráku. Řekl bych, že taky motorku nešetřím.
Editoval Weeman (09.12.2020 21:14:45)
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Janek, Weeman: Supr, takovou odpověď jsem si představoval Chtěl jsem si právě ověřit od lidí co s Betou mají zkušenost, jestli je to co prodejci píšou v inzerátech standard nebo jen bláboly / vyjímky. Většinou jsem totiž viděl všechny Bety po údajné GO.
Tak díky
- Frank
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 100
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 300 Tpi, gsxr 1000, KTM 790 R, SMCR 690
- Věk: 43
- 0 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Zajímalo by mě , jestli Janek má s nějakou předchozí Betou zkušenost , že by mu vydržela 500 mth , nebo 250 bez zásahu , protože to co tady píše beru spíš jako jeho zbožné přání a ne jako zkušenost , ale třeba se pletu a má už na jiné Betě za sebou ten udávaný nájezd. K těm inzerátům po údajné GO, nevěřil bych tomu u odlítaných vran , že lidi lžou , ale pochybuju , když by někdo prodával motorku rok dva starou v OK stavu a schválně by uváděl že je motorka po GO, to postrádá u takhle nového stroje logiku. Radši koupím rok dva starou , u který neuvádí GO a kdyžtak si ji udělám pak sám a nechtěl bych zrovna sám kupovat zánovní stroj , když už to padlo a byla dělaná GO. Znám několik Betařů , kterým to opravdu v prvním či druhém roce provozu padlo, ale znám KTM , který taky padly , ale je jich podstatně míň a to KTM v okolí jezdí podstatně víc kusů . Jinak znám jak Bety tak KTM , ktery KO bez jakéhokoliv předchozího varování , týden předtím ještě majitel chválil , jak si krásné čistě přede... Takže to není moc měřítko a je lepší to zkontrolovat ...
- Weeman
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 102
- Založená vlákna
- Místo: Praha
- Motorka: Beta 250RR 2016
- 1 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Předchozí 250 2016 má teď u dalšího majeitele naježděno cca 450 mth:
při 150 mth se dělal první píst při 320 mth se dělal spodek motoru a píst teď přes zimu se bude dělat vršek motoru (píst, válec)
Do teď jezdila na origo přimazávání, ale přes zimu se bude vyndávat.
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Chlapi zajímá mě info. Když někdo jezdí na mixer a dával by dejme tomu i do nádrže ředěnej benál 1:80 jen pro sichr. Šlo by to. Není tam nějaký problém, že by ten ředěnej benzín někde neprošel nebo tak něco? diky za odpověď
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Small: u karbecu (třeba u bety) to vyloženě na závadu není, ale budeš bojovat s větším zakarbonováním spal.prostoru, svíčky i přívěry... u TPi už hrozí problém se zanášením/zalepováním mikro sítka v palivovém vedení, popř. i vstřiků...
Editoval PETARDAK (10.12.2020 10:13:02)
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
PETARDAK:
Totálně trefná a přesná odpověď. Díky byla to jen úvaha, která mě teď napadla, že by se třeba nemusel demontovat mixér a šlo by to takhle udělat aby to mazalo řádně ne minimálně, jak z mixeru. A hlavně sem to chtěl vědět u těch stříkaček, jak to je. Takže diky moc za zvětšení obzorů
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
koll:
Já si myslím, že je to málo! Je to předepsané jen čistě kvůli EURO normě, ale nikdo mi nenamluví, že to stačí, když to předepisuje výrobce, když to dělá jen kvůli ekoteroristům. Prostě kdo dobře namaže ten jede.
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Small napsal(a):koll:
Já si myslím, že je to málo! Je to předepsané jen čistě kvůli EURO normě, ale nikdo mi nenamluví, že to stačí, když to předepisuje výrobce, když to dělá jen kvůli ekoteroristům. Prostě kdo dobře namaže ten jede.
Tady se hodí jedno pěkný přísloví: "Myslet, znamená hovno vědět" Výrobce poměr 1:80 nepředepisuje, tak to tu nepiš. Naopak předepisují Beta 1,6%, Sherco 2% a z toho si jednoduše vypočti poměr. U svýho ježdění ale vidím, že i těch 1,6% je dost a 2% už vůbec. Jen hlupák si myslí, že hodně mazat znamená dobře mazat. Teď jedu 1:70 a není to žádný problém. Naopak motor jde krásně čistě, nikdy nepotřebuju proplachovat plynem, .... , je to citelný rozdíl oproti 1:50, 1:60 1:80 věřím, že bude v pohodě taky, ale ještě mě do toho nepustila hlava . Oproti předpokladům zdejších majitelů bych měl mít motor dávno po smrti, ale světe div se, není Pokud nebude nějaká vada materiálu, utopení motoru, ... prostě fatální chyba obsluhy, není žádný důvod, abych na píst nedal 200 - 250 mth a na ojnici cca 500. Co vím od některých majitelů, těch 500 mth dává ojka i u EXC 200. Včera jsem mluvil s majitelem mé bvalé 200, který jede výborný závodní tempo .... a ojka už bude mít skoro 400 mth
Jinak u mixeru stačí odpojit štekr a je vyřazený. Nic není potřeba demontovat. Olej mám v nádržce a když potřebuju, dotankuju čistý benzín, zapojím štekr a jedu mixer.
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Prosím majitele Bety, neřešil jste někdo podložku pod levý víčko na válci? Na GG se dávalo pro zvýšení síly spodku motoru pod přívěrou. Někdo tomu říká rezonátor .... Nemáte vyzkoušeno, jestli to funguje, jaká tloušťka, ....?
Díky za případný informace
- GG300
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 252
- Založená vlákna
- Motorka: BXT 300
- Věk: 55+
- 3 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Janek: na bývalé 250 jsem měl 5,0. Kup u Paliče origo pro Xtr = 10,0 a vyzkoušej/sniž dle pocitu...
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Na 2T budu řešit píst prvně, ale na několika videích a diskuzích na fórech jsem viděl, že nedoporučují na píst na 250/300 více než 150 mth. Důvodem není to, že by to píst nevydržel, ale včasnější výměna pístu snižuje opotřebení válce. Podle všeho by mělo platit, že například: 2x píst po 200 hodinách = válec KO 3x píst po 150 hodinách, válec stále OK Může to někdo, kdo s tím má zkušenost potvrdit (změřeno - ne jedna paní povídala)? OK vs. KO myslím samozřejmě válec V nebo Mimo specifikaci, aby mě někdo nechytal za slovo. Nechci vyvolat flame, ale rád bych slyšel, zda to platí.
- badyšot
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1375
- Založená vlákna
- Místo: Liberec
- Motorka: 200 neposedných Kubíků
- Věk: 45 už
- 7 6
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
JirkaR napsal(a):Na 2T budu řešit píst prvně, ale na několika videích a diskuzích na fórech jsem viděl, že nedoporučují na píst na 250/300 více než 150 mth. Důvodem není to, že by to píst nevydržel, ale včasnější výměna pístu snižuje opotřebení válce. Podle všeho by mělo platit, že například: 2x píst po 200 hodinách = válec KO 3x píst po 150 hodinách, válec stále OK Může to někdo, kdo s tím má zkušenost potvrdit (změřeno - ne jedna paní povídala)? OK vs. KO myslím samozřejmě válec V nebo Mimo specifikaci, aby mě někdo nechytal za slovo. Nechci vyvolat flame, ale rád bych slyšel, zda to platí.
to jsi řekl přesně: ZMĚŘENO. Měřit válec a píst a dle toho se rozhodovat.
- Weeman
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 102
- Založená vlákna
- Místo: Praha
- Motorka: Beta 250RR 2016
- 1 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
Janek napsal(a):Prosím majitele Bety, neřešil jste někdo podložku pod levý víčko na válci? Na GG se dávalo pro zvýšení síly spodku motoru pod přívěrou. Někdo tomu říká rezonátor .... Nemáte vyzkoušeno, jestli to funguje, jaká tloušťka, ....?
Díky za případný informace
Nedávno jsem si takovou podložku vyříznul, tloušťka 8mm.
Poctiově bych řekl, že se motorka zklidnila a má lepší průběh a větší spodek. Mám s tím zatím najeto jen málo, tak nedokážu tolik posoudit.
Ale chci ještě vyzkoušet různé tloušťky podložky.
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
JirkaR: tohle asi chtělo do vlákna KTM ....ale u KTM je origo píst, nezdravě volný už z výroby a proto bych (hlavně u moto která mi má zůstat pár let) nenechával ani 100mth... a zatím u každého TPi, které jsem otevřel, byl válec po prvním pístu, lehce a nepravidelně "mázlý".... domnívám se, že odlitky válců, nejsou dostatečně tepelně stabilizované a k ustálení dojde až provozem (ohřeje-zchládne-ohřeje-zchl... atd.) a válec se mírně deformuje... Proto doporučuji: první píst, pryč poměrně brzo, přehonovat/přelapovat válec, změřit, zvolit vhodně velký píst a dál měnit po 100mth vždy s přehonováním válce Pamatovat na rozdíly velikostí/značení pístů u orig KTM a VERTEX: KTM A = 71,925 KTM B = 71,935 Ale VERTEX A = 71,94 VERTEX B = 71,95 atd... ty míry potím z hlavy, ale snad si pamatuju..
Běžně válec, jen půl až stovku "přemetu" na honovačce a montuji VERTEX A mnohdy i 2x
Z fotek to moc není vidět, ale toto je TPi300/2020 po 60mth:
edit.: nemůžu (neumím) sem z tlf. nacpat foto... v případě zajmu napiš a pošlu přes whatsapp nebo viber
Editoval PETARDAK (11.12.2020 13:10:41)
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní
PETARDAK: Moc díky za odpověď. Na to, že je první píst na hovno už jsem narazil, ale nevěnoval jsem tomu pozornost. A je pravda, že kámoš ho měl máznutej hned od začátku. Já jsem raději nekoukal a jezdím.
|