INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Dakar 2021
Dakar 2021
Provizorní startovní listina. Buggyra zatím chybí, info by měli dát v úterý a ve středu má být startovka uzavřená.
Editoval Janek (20.11.2020 12:07:24)
Re: Dakar 2021
Nějaké info. o Kubienovi na čem jede a v jakém týmu? Chybí mi tam Fejfar? Roučková? Kolomý? A brabec má svůj tým?
- Carlito
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 181
- Založená vlákna
- Motorka: Husqvarna TE 300
- 2 0
Re: Dakar 2021
Jsem zvědavej na Podmola, Krajčovičovi do týmu hodil vidle, Ervín to těžce rozdejchává, narychlo splašil dodávku od Mercedesu, kterou mu musel narychlo přenechat Gaspereti (horská kola), od Podmola trošku hurá akce, prý má v hlavně slušně vygumováno a tyhle kroky jenom tomu nasvědčují. Stejně to dopadne tak, že si najde první možnou dunu na backflipa, pošle to tam a potom nějak pojede.
Re: Dakar 2021
Small: Kubiena nevím, MRG píše, že jedou jen motorky Engel, Michek Fejfar to odpískal - peníze Roučková hledá, kdo to za ní zaplatí. Svůj tým musel udělat Podmol. Líbí se mi, jak dokáže řešit rychle problémy a jsem zvědavý. zatím jeho výsledky během roku jsou pro mě velký překvapení A ten Backflip by tam někde hodit měl. Je to šoumen a ví, co se od něj čeká Lhotský a Pabiška by měli jet v JRT kategorii malle moto Brabec by měl jet ve svým týmu Strojrent - rodinná záležitost Krejčí nevím Moc bych se nedivil, kdyby Kolomýho nikdo do týmu nechtěl a kdo ví, jak to má zdravotně. Naopak píšou, že za Buggyru pojede možná Gerard de Rooy To by byl další náboj.
Taky nevím, jestli pojede plánovaná kategorie Dakar Klassic - pro osobní a nákladní auta, která Rallye Dakar jela před rokem 2000.
Editoval Janek (20.11.2020 13:53:27)
Re: Dakar 2021
Janek:
Jo dík Na Pabišku sem hodně zvědavej a vůbec bych se nedivil, kdyby atakoval bednu v malle moto A jo ještě sem zapoměl na klymčiwa a jeho škodovku, kterou ladí na ty klasiky
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: Dakar 2021
Potvrzeně posádky CZ a SK týmů.
11 Štefan Svitko 23 Ivan Jakeš 26 Milan Engel 31 Martin Michek 36 Jan Brabec 37 David Pabiška 53 Libor Podmol 67 Rudolf Lhotský 76 Roman Krejčí 81 Erik Vlčák 97 Martin Benko 153 Tomáš Kubiena 312 Martin Prokop / Viktor Chytka 503 Martin Macík / David Švanda / František Tomášek 504 Aleš Loprais / Petr Pokora / Khalid Alkendi 506 Martin van den Brink / Wouter de Graaff / Daniel Kozlovský 518 Jaroslav Valtr / Jaroslav Miškolci / Radim Kaplánek 520 Tomáš Kašpárek / Jan Tománek / Jiří Stross 550 Dušan Randýsek / Francois Regnier / Julien Martin
Ještě jede T Ouředníček/ Křípal s Toytou Hilux. Buggyra bude mit tiskovku 24.11.2020,pokud pojedou,tak nejspíš Šoltys s Tatrou. Macháček a Enge SXS.
Editoval MotoDriver (20.11.2020 21:46:49)
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Dakar 2021
dokážeš rozepsat detaily proč musel Podmol opustit MRG team a založit si svůj vlastní? Ď
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Dakar 2021
offroaderTE: Nemyslim, ze by sponzori byli ten hlavni problem
Úspěšný freestyle motokrosař Libor Podmol už nebude členem týmu Orion – Moto Racing Group. Motocyklový jezdec a český tým po vzájemné dohodě rozvázali spolupráci, Podmol se tak na Dakarskou rallye bude připravovat ve vlastním týmu a režii. „Po několika týdnech vyhodnocování jsem se nakonec rozhodl jít vlastní cestou v nejtěžší motoristické výzvě. S týmem se rozcházím v dobrém a s šéfem Ervínem Krajčovičem budu nadále v kontaktu,“ prohlásil Podmol, který letos na Řecké rallye skončil na třetím místě a ve Španělsku v kategorii nováčků dojel druhý. Nyní založil Podmol Dakar Team.
Jedním z rozhodujících faktorů pro ukončení spolupráce byla rovněž otázka ohledně sponzorů. V době, kdy je složité sehnat na motoristický sport potřebné finanční prostředky, musel Podmol a Orion – Moto Racing Group neustále řešit možnou synchronizaci v prezentaci komerčních partnerů. „Tým má svoje partnery, Libor zase své. Je to těžké, protože samozřejmě každý z nich by se rád prezentoval v co největší možné míře. My to v tuto chvíli ale nejsme schopni skloubit, protože tým i Libor máme své závazky. Přestože jsme byli přesvědčeni, že to půjde, tak i díky aktuální situaci, která ve světě panuje, to možné není,“ upřesnil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu.
Více na: https://www.motorkari.cz/motosport/endu … 44701.html Copyright © Motorkari.cz
Re: Dakar 2021
"Velký důraz kladou organizátoři na bezpečnost motocyklistů. Jezdci musí mít povinné vesty s airbagy známými například ze závodů MotoGP. Navíc budou smět v průběhu celé rallye využít jen šest pneumatik, což by také mělo zmírnit jejich rychlost." Jestli ty sjety gumy nejak poslouzi bezpecnosti, ... nevim, nevim.
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: Dakar 2021
Mám obavy že se dožiju závodů s omezenou maximální rychlostí. Ať už jde o auta, motoGP, dakar apod
Re: Dakar 2021
O omezené rychlosti pro motorky už se šuškalo minulý rok. Když kamiony 140, tak motorky 150 nebo 160 max. Něco o tom proběhlo, ale asi to vyřešeli těma airbag vestama. Někde sem četl, že vynechají poušť Rub Al-Chálí kde jsou ty největší duny. Tak to bude asi fakt zajímavý dakar. Kdyby alespoň jeli 90% v písku, tak ty pneu mají celkem smysl a asi by vydrželi 2 dny/1 pneu, ale takhle to bude vopruz než nějaké zpomalení/spestření
Re: Dakar 2021
koll napsal(a):Mám obavy že se dožiju závodů s omezenou maximální rychlostí. Ať už jde o auta, motoGP, dakar apod
Myslim, ze rychlost u moto v "erzetach"je omezena na 150 a prekroceni je penalizovany uz dlouho. Driv litali +200 v pisku a proto prislo i snizovani objemu. V J Americe dojizedela spicka gumy i mousse na sracky po kazdy etepe, ale tam to byl z vetsiny tvrdy povrch.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Dakar 2021
V Malle Moto gumy taky nemění každou etapu takže jezdit se dá, je to o směsi a o hlavě ne?
Re: Dakar 2021
Toman napsal(a):V Malle Moto gumy taky nemění každou etapu takže jezdit se dá, je to o směsi a o hlavě ne?
Ne, není. Malle moto (dnes Original by Motul) je jiná kategorie. Co je bezpečnější? Jezdec Malle moto, který dojede několik hodin po špičce, mezitím se motá mezi auty, SXS a kamiony, který ho předjíždí .... po dojezdu musí servisovat, připravit motorku, žere žrádlo z bufetu pro všechny, který bývá často kritizovaný, spát jde bůhvíkdy, po minimu spánku ráno roadbook ... a takhle dokola. Nebo fabričák nebo i soukromník se sponzory, který po dojezdu předá motorku na potřebný vysoce nadstandartní servis, sebe do rukou špičkovýho fyzioterapeuta, má připravenou stravu pro sebe na míru, zahraje si na PS, napíše pár twítů, deníček a video pro média a v klidu jde spát. Ráno je čerstvý .... Jezdci v malle jedou na doraz schopností, je to výrazně rizikovější, než top jezdec na nový gumě. Proč tedy nezakážou Malle moto? Ano, jsem pro, jen jedna kategorie Malle moto pro všechny a to samý pro ostatní kategorie. Do toho se ale nikomu nechce, tak když jsou pořadatelé takový prodejní děvky, co jdou na ruku továrnám, tak ať aspoň nebuzerujou a nechají je podat nejlepší možný výkon.
V nájezdech rally hraje obvykle rozhodující roli správa pneumatik, která určuje, jak silně mohou konkurenti tlačit na svá vozidla. Každá motorka bude mít po celou rally celkem šest zadních pneumatik.
Sankce za výměnu pístů pro motocykly
Sankce za změny motoru byly zavedeny před několika lety, aby povzbudily k opatrné jízdě. Od příštího roku budou uplatněny časové pokuty počínaje druhou výměnou pístu, i když zbytek motoru zůstane stejný.
Žádná práce na čerpacích stanicích
V souladu se zastřešujícím cílem povzbudit soutěžící, aby se dobře starali o své stroje, již motorkářům nebude umožněno pracovat na svých motocyklech na čerpacích stanicích. 15minutová zastávka bude vyhrazena pro doplňování paliva a odpočinek.
Dakarský zážitek pokračuje
V loňském roce prošlo cílovou páskou v Qiddiya 22 vozidel v rámci „Dakaru druhé šance“, který jim umožnil zůstat v závodě i přes odstoupení z obecné klasifikace. Cílem je umožnit začínajícím amatérům získat zkušenosti před budoucími starty. V roce 2021 byly pro kategorie SSV a kamiony vypracovány elitní seznamy, aby z této výzvy byly vyřazeni nejlepší jezdci, kteří mají skutečnou šanci na vítězství
Re: Dakar 2021
tak ale v Malle moto se nikdo nezabil...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Dakar 2021
Miguel napsal(a):tak ale v Malle moto se nikdo nezabil...
Opravdu víš nebo myslíš? Dakar, co jsem četl, začínal u moto jen jako Malle moto. Tady máš nějaký seznam Přehled úmrtí závodníků na Rallye Dakar
Motocykly (21): 1979 - Patrice Dodin (Francie), 1982 - Bert Osterhuis (Nizozemsko), 1983 - Jean-Noël Pineau (Francie), 1986 - Giampaolo Marinoni (Itálie), Jasuo Kaneko (Japonsko), 1988 - Jean-Claude Huger (Francie), 1992 - Gilles Lalay (Francie), 1994 - Michel Sansen (Belgie), 1997 - Jean-Pierre Leduc (Francie), 2005 - José Manuel Pérez (Španělsko), Fabrizio Meoni (Itálie), 2006 - Andy Caldecott (Austrálie), 2007 - Elmer Symons (JAR), Éric Aubijoux (Francie), 2009 - Pascal Terry (Francie), 2012 - Jorge Martínez Boero (Argentina), 2013 - Thomas Bourgin (Francie), 2014 - Eric Palante (Belgie) 2015 - Michal Hernik (Polsko) 2020 - Paulo Goncalves (Portugalsko), Edwin Straver (Nizozemsko).
Jestli to nebude "fylozofií" některých závodníků - Lepší bejt mrtvej než druhej . Z našeho pohledu je to možná zvrácený. Během závodu v roce 1988 zahynulo šest lidí. vč. motorkáře. "v nigerské desáté etapě Djado – Agadez havaroval krátce po startu kamion DAF 95X2 Turbotwin (se dvěma motory 11,6 l disponoval výkonem 726 kW), startovní číslo 601: při přejezdu trojice terénních vln rychlostí cca 170 km/h byl desetitunový kamion katapultován a po dopadu se několikrát převrátil. Řidič Theo Van de Rijt a druhý jezdec Chriss Ross přežili s těžkým zraněním, navigátor Kees Van Loevezijn zemřel (jeho sedadlo bylo vymrštěno čtyřicet merů daleko a spekulovalo se o tom, že spoluviníkem jsou bezpečnostní pásy kotvené do sedaček namísto do rámu). Vedení automobilky DAF ze závodu okamžitě odvolalo zbylé posádky a o dva dny později vydalo prohlášení, že se této rallye už nikdy nezúčastní." A jaký je DAF pojem v Dakaru ...
Thierry Sabine se zabil na Dakaru při havárii vrtlníku ... zakázal někdo organizátorům, .... lety vrtulníků na Dakaru? Nezakázal.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Dakar 2021
Janek:Ale no tak.. já jsem jen psal, že jezdit etapy na "ne stále nové gume" se dá.. Neporovnavam rychlost, výkonnost kategorii profiků vs. bláznů-borců v malle moto, co zaslouží možná větší respekt a uznání za celkový výkon v závodě.
Jede se 12etap mají 6sad.. Budou muset jet misto 100% někde na 90%... Starším rozvaznym matadorum to vadit nebude, mladí střelci můžou jet 6etap fullgaz a pak se uvidí
Re: Dakar 2021
pamatoval jsem si Goncalvese v hlavní soutěži a toho druhého /Straver/ už ne... a evidentně jel v té kategorii, kterou jsem myslel /one man show:)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
|