motorka má po zajetí (30 mth) najeto dalších 170 mth, celkem tedy 200 mth bez závad. Motku jsem si doplnil robustním šusplechem, bastry, protiskluzovým potahem sedla, tublissem a větší nádrží na 11 litrů paliva. Jezdím většinou 100 oktan benzín, olej jsem dával LM 10/50 co 15 - 20 mth. 1 x se seřizovaly ventily to bylo nějak těsně po zajetí a pak 1 x kontrola (sedly si a už se nehly). 2x jsem měnil olej v šavlích. S motorkou jsem si opravdu hodně užil, poznal jsem, že není určená pro enduro extrém, ale pro běžné enduro ježdění u nás a nějaké to Rumunsko je to ideální stroj. Podvozek, brzdy a motor funguje výborně, zejména v nízkých otáčkách je na něj spolehnutí, jen tak si nechcípne a pěkně kráčí. Výkon je pro mne dostačující, sem tam bych i nějaký koník přivítal, ale je to zásadě v pohodě Na nějaké angl.ml. videu na youtube jsem zachytil, že SWMko zařadili někam mezi Yamahu WR 250 a Suzuki DRZ 400. To je si myslím naprosto přesné, mezi tyhle stroje patří také díky své spolehlivosti. I hmotnostně je tak nějak na půl cesty mezi nima. Tak to je vše
pokud je zde více majitelů SWM, poprosím také o jejich reporty,
Mám RS 500 R . Taky přímo od p. Caesara. Perfektní přístup pri prodeji, ukázal mi ze v podstatě všechny hlavní dily jsou HQ a origo italské....Moto mne baví moc, ze začátku spíš enduro výlety po okolí, po těch milých článcích na netu teď jezdím většinou s kamarády MX tratě, lehčí, přírodní...swm v pohodě, ten slabší článek jsem já... rosí mi spojkova pumpa, což asi znají i majitele KTM a HQ... sem tam to střeli do saní a párkrát mi kvůli tomu vypadl vstrik z priruby sání ...zkusím víc stáhnout tu motex pásku.
Kluci, Myslíte, že bude pasovat z SWM 650 ta černá bota z airboxu na starou husku 610? SWM to má pod číslem dílu 8000H0914 a huska 800075672. Z obrázku mi to příjde úplně stejný, ale prý je to asi rozměrově jiný. Bohužel nemám jak porovnat .
Dík tak Caesar říkal, že by to mělo být stejný. Říkal, že spodek husky je totožný.
Hele, co se týče dílů na staré HQ tak si v tomhle vlákně psal, že KTM by měla 10 let dodávat ND od roku 2014 kdy odkoupila HQ a že je to akorát přebal KTM. Tys tehdá objednával díly přes koho na starou husku? Jak je to třeba s ND, když to tehdá patřilo Cagive a ne BMW? Páč vrch motoru je jinej. Například je problém sehnat rolny vahadel. Údajně je KTM stále vyrábí, ale na export mimo evropu.
Gumy sání podle mě stejný nejsou. Záleží na který to máš rok. Nějakou bych doma našel tak ti to můžu zkusit oměřit. Rolny jsou stejný s ostrou a ty normálně kupuju na ebay nebo různě po internetu. Nikdy se mi nestalo že bych je nesehnal. Díly do motoru podle mě problém nejsou, horší je to s plastama, jestli máš rok 04 a níž.
Ceasar říkal, že by to stejný být mělo tak nevím. Jediný co tak koupit a porovnat. Mám husku z 99. Guma má oem číslo 800075672 a když se podíváš do katalogu SWM tak vypadají stejně. Pak mě časem bude čekat příruba z karbce k motoru a ta se už sehnat nedá.
Jinak k těm rolnám. Já je samozřejmě sehnal, ale dalo mi to kurva zabrat. Anglán chce za jednu 60 liber, což je úlet. Nakonec sem sehnal z Německa. Nevím, jaký zdroj máš ty, ale myslím si, že kdybych v krajní nouzi zkusil Kotrbu tak by sehnal. Údajně to dost lidí řeší tak, že vahadla upraví na rolny běžně dostupný. Sice nevím jak, ale mám dvě sady náhradních vahadel tak jednu asi obětuji a budu zkoušet . Ony se rolny stále vyrábí, ale jde to asi na export mimo evropu.
Zdravím pánové, po delší době jsem se rozhodl pro koupi "nového" stroje a nedalo mi nevyzkoušet SWM. Sháněl jsem RS 300, ale nakonec se naskytla RS 500 euro 3 2016. Tento model je ještě hodně podobný staré husce 510, i co se elektroniky týče. Povedlo se mi sehnat relativně dost dokumentů k těmto strojům, včetně diagnostického softwaru a nějakých origo palivových map jak pro modely euro 3, tak euro 4. Sám nyní zkouším bohatší/ostřejší palivovou mapu (primárně určenou pro arrow výfuk). Kdyby někdo něco potřeboval, klidně mi napište na white.head@seznam.cz
Musím říct, že je to pro mě po předchozí TE 300 2016 příjemný návrat ke 4T, i přes tu neohrabanost a vyšší hmotnost.
Moc jsem si jí ale neužil, proto vás prosím o radu: Motorka po několika hodinách přepálila 15A pojistku pro okruh ECU a ovládání relé. Po výměně jela chvíli normálně dál, ale po pár Km znovu to samé. Díky bohu za hromadu náhradních pojistek u kamarádova GG a na poslední 5. pojistku (sice 10A místo 15A) jsem dojel domů. Nyní procházím všechny komponenty a kabeláž. Našel jsem pár zoxidovaných konektorů. Izolační odpor OK, cívky relátek OK, regulátor diodovým testem OK, ale zasekl jsem na měření zapalovací cívky - primár změřím 5 Ohmů, což je OK dle manuálu, ale na sekundáru nezměřím nic (resp. mimo rozsah). Měřím mezi zemnícím bodem a výstupem na svíčku (bez kabelu s fajfkou). Je to tak správně? Je možné, že by byla cívka v háji, ale motorka jela a problémy se projevili u té pojistky nebo jen špatně měřím? Další věc je, že dle ECU přes diagnostiku je při 3000rpm napětí 14,9V. Dle manuálu je max 14,5V, ale říkám, proč by odcházela zrovna tato konkrétní pojistka?
Dle kolegy mi prý po rozjezdu zhasnou světla (vše odpojeno po odpálení první pojistky, takže problém spíš jinde v soustavě). Jsem sice elektrikář, ale z hledání příčin těchto záhadných problémů mám docela osypky. Zvlášť, když díly pro tento stroj se neválí na každém rohu a není s čím experimentovat. Díky za jakékoliv rady. Jinak když to zrovna jede, tak to letí pekelně