Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (120)
Srazy (70)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nerez ventily MRP na RMZ 250??

#1 22.07.2020 09:48:20

Nerez ventily MRP na RMZ 250??


Ahoj, máte někdo zkušenost s ventilama od MRP?? Je to kamarádovi do RMZ 250, hobby ježdění, žádný závody. Díky za info

https://www.motodrive.cz/sada-nerezovyc … ?vid=39910

 offline 

 

#2 22.07.2020 16:50:37

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


tomas11:

Nikdo nezkoušel?

 offline 

 

#3 22.07.2020 16:52:11

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 345
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


tomas11:
Mal som na yzf250 sacie tieto MRP v pohode držali vôľa sa nepohla ale sedla treba zafrezovať v hlave


BORSUK enduro team

 offline 

 

#4 22.07.2020 20:21:56

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


zetkarider:

S tím se počítá. Tak super, jen jsem chtěl vědět jestli má cenu tam tohle dávat...

 offline 

 

#5 27.07.2020 09:58:02

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


tomas11:

Prosím tě, hlavně ty sedla nefrézuj. To je zase perla. a31 

 offline 

 

#6 27.07.2020 20:03:16

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 345
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


novej:
Ako teda zaručí dosadanie plochy ventilu na sedlo v hlave? Predajca mi vravel že tieto ventily sa brúsiť nemajú lebo že majú na sebe povrchovú úpravu a brusnou pastou by si ju posral a môžeš ventil vyhodiť


BORSUK enduro team

 offline 

 

#7 28.07.2020 06:59:08

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


zetkarider napsal(a):

novej:
Ako teda zaručí dosadanie plochy ventilu na sedlo v hlave? Predajca mi vravel že tieto ventily sa brúsiť nemajú lebo že majú na sebe povrchovú úpravu a brusnou pastou by si ju posral a môžeš ventil vyhodiť

Přesně tak a to samé mají sedla.
Jen opartně oškrábej ze sedel karbon, použij chemii, hlavně nezabrušuj a už vůbec nefrézuj. To není stodvacítka škodovka tvl.

 offline 

 

#8 28.07.2020 12:30:58

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


Dobře, díky za radu! Takže jen ,,rozpustit" karbon a složit

 offline 

 

#9 28.07.2020 21:30:59

crossKTM
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 67
Založená vlákna
Místo: Klatovy
Motorka: KTM 250 SX-F 2015
Věk: 24
0 0

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


Sedla se samozřejmě normálně frézujou, žádnou povrchovou úpravu na sobě nemají. Jsou na to speciální frezky, kde se v několika krocích opraví dosedací plocha sedla na správný úhel a šířku, která se provozem opotřebovává a mění. Správně by se s každou výměnou ventilů měly sedla zafrézovat, aby ventily správně těsnily.
Brusnou pastou se zabrušují jen oceláky. Titanový ventily a nejspíš teda i tyhle nerezový(nemam s nima zkušenost) se zabrušovat nesmí, protože mají na sobě tenoučkou tvrdou vrstvu a ta jakmile se poškodí, může se ventil zahodit.


Ready to race

 offline 

 

#10 28.07.2020 23:33:59

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


Frezovany sedla ventilu Berg 08. Chce to nekoho, kdo na to ma masiny ... Nebo se do toho radsi nesrat.
Vycisti to a dones si hlavu i s novyma ventilama tam, kde hlavy delaji a nech si vyzkouset tesnost podtlakem. Podle toho se zarid.
Brusna pasta i na obyc ventily je amaterska oprava ...
Nevim jak Suzuki, ale o nejaky tenky povrchovy uprave povrchu sedel ctu poprvy. Tim netvrdim, ze to neni mozny.
Ale u moto modelu 2007+ ??
Ma nekdo vic info?


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_5167_ventily2.jpg

 offline 

 

#11 29.07.2020 00:47:31

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1360
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??

 offline 

 

#12 30.07.2020 08:05:22

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


značka od značky. Buď tam jsou zalisovaný ocelový sedla nebo je to zhutněnej a povrchově upravenej "hliník". (nevím jestli nějakej nástřik nebo elox.)
Když se něco podělá destruktivně, je to řešení, pokud ale jen měníš ventily a hlava je v pořádku, je spíš naškodu jakkoliv odebírat materiál ze sedel.
Bude to fungovat to ano, ale životnost se hodně sníží a při špatných vůlích se budou rychleji zaklepávat. nebo se na nich rychleji usazovat karbon.(povrch bude porovitej)
Pokud nemusíš tak to nedělej.

Editoval novej (30.07.2020 13:40:32)

 offline 

 

#13 30.07.2020 09:42:33

Re: Nerez ventily MRP na RMZ 250??


novej: ano 
Měl jsem za to, že sedla jsou jen ocel nebo litina, samozřejmě v mnoha verzích, pro různý použití.

U jetých motorů je největší problém pro opravu sedel vodítko. To je vždy nerovnoměrně vyjetý (většinou do elipsy) a proto i následná oprava frézou vedenou právě vodítkem způsobí to, že oprava stav sedla spíš zhorší i když povrch může vypadat pěkně. Základ pro opravu je prostě kvalitní vodítko. Naneštěstí i když se dá nový vodítko, tak mají od nova pro opravu už takovou vůli, že fréza nemá správný vedení ...
S tím jsem měl problém právě u KTM.
Pokud člověk dělá opravu pro sebe, tak je možnost si nechat vodítka taky vyrobit s vyšší přesností a následnou delší životností.
Další problém je, že většina opravářů hlav se samozřejmě více zaměřuje na auta a v sadách nemají potřebný nářadí pro slabší průměry ventilů, který jsou u moto a někdy jsou to dokonce i dost specifický průměry. Výroba potřebných doplňků je nákadná a nevyplatí se finančně pro pár kusů moto hlav, který si donesou čas od času "kluci z ulice".
Proto to často končí tím, že se použije brusná pasta, nový ventil a kus hadičky .... i když je to největší prasárna a k tomu se ještě v inzerátu napíše, nové ventily, hlava po repasi big_smile 
V žádný profi výrobě se nepoužívá brusná pasta vyk!  Vše dělají stroje s přesností na tisíciny. Díly se obrobí, složí a je hotovo.
V plzeňským kraji jsem jako automechanik a následně přijímací technik autoservisu vyzkoušel všechny opraváře hlav a všichni jsou na tom +/- stejně. Byl jen jediný, který se vyjímá vybavením, kvalitou, ale také tomu odpovídající cenou.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.3595228&y … &id=256889

K usazování karbonu dochází nejvíc kvůli mezičlánku mezi řídítky a stupačkama. Pokud je motor kontruovaný na 10000 otáček, je této konstrukci odpovídající i vše ostatní. Pokud se takový motor využívá např. na spořivou jízdu "do práce, pro rohlíky ..." v pásmu 2500 - 3500 ot ... nedochází ke správnýmu vyplachování motoru a proto se karbon "zaklepává" do sedel ...  Prostě motor ze soutěžáka potřebuje ke správný funkci i správný otáčky. Ideální je točit motor až do cca 3. třetiny použitelných otáček, tam bude správně pracovat.

Editoval Janek (30.07.2020 09:49:17)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů