Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

#181 08.12.2017 10:30:36

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Miguel:

Mě by také chcípala, ale převod do pomala 14/48  to vyřešil. Ale pak to zase není o jezdění na silnici(pohodová cest rychlost bez řvaní motoru je tak 65km/h)

Editoval nokia321 (10.12.2017 08:26:36)

 offline 

 

#182 31.03.2020 20:01:02

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Nazdar klucí. Otevírám po X - letech toto fórum.

Jsem stále v podobné situaci, akorát už mám trochu jiné požadavky než dřív.

 
HQ701 šla z domu celkem hned. Nemohl jsem kvůli brnění na tom jezdit.
Vrátil jsem se k civilní 250L a držel jsem jí co to šlo, pak už mě to tak štvalo, že to nejede, že jsem musel jednat.  Po několika letech chvíli Yamahu WR450F, a momentálně mám HONDU  crf450L  otevřenou.

Vibrace jsou v pořádku jezdím převážně ve stupačkách a ruce vůbec nic  ano



Momentálně pošilhávám po výkonější KTM.
Koukám na videa, kde si to kluci dávají na EXC půlitrech  a jen plynem zvedají  na 3,4 předek, neuvěřitelné ano 
Jak velký je rozdíl ve výkonu  EXC450F - EXC 500F cca 2015 až 2018. KTM nemají řidítka (klemy v gumě) , tak nevím jestli by to byl problém, ale ten výkon mi prostě nedá spát.

Editoval nokia321 (31.03.2020 20:10:46)

 offline 

 

#183 01.04.2020 10:40:55

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321: Ahoj, mám exc 500 r.18 na kterou jsem přesedlal z BMX xchalenge. Svezl jsem se i na kmt 690, která je tak nějak uprostřed v tom porovnání Dualsport - sportovní "exc".
Na silnici ta exc 450-500 ale rozhodně není. A pokud ano, tak to chce větší úpravy k pohodlnosti. To třeba jízda s Xchalenge (který jinak trpí na slabší podvozek) je jak na létajícím koberci. Hladký motor (ano, je bez emocí) který není vibrátor, odpružené klemy řídítek, rozeta přes silentblocky...

Po přesednutí na 500 a  nutných nastaveních jezdecké (nepohodlné) pozice asi takto... sílu to má min stejnou jak 650, rozdíl je v tom, že motor se lehce točí a jde to prostě hned do otáček a za plynem. S origo převodem 13-50 na trojku na zadní ano... když teda nesedíš na nádrži. Nicméně v terénu stejně furt spojkuješ a není problém si odlehčit -zvednout přední kolo na rychlost, kterou tam zrovna máš. (1-5 je naskládaných pěkně za sebou, 6ka je výrazně delší takže ta jen na přesuny)
Jinak ten výkon v terénu je někdy spíš na škodu, já už jsem se nějak naučil jezdit na čtvrt plynu.. ale na rychlejších úsecích když se tahá tak je to teprve ono.

p.s. řešil bych to spíše jako můj kamarád drobnějšího vzrůstu rovnou dvěma moto: na polnačky a do práce TTRE  a na těžší terén freeride 2T.

edit: srovnání otevřené 450L může být zajímavé... (já severně od Brna  big_smile )

Editoval Toman (01.04.2020 11:56:37)

 offline 

 

#184 01.04.2020 10:44:15

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321 napsal(a):

Nazdar klucí. Otevírám po X - letech toto fórum.

Jsem stále v podobné situaci, akorát už mám trochu jiné požadavky než dřív.

 
HQ701 šla z domu celkem hned. Nemohl jsem kvůli brnění na tom jezdit.
Vrátil jsem se k civilní 250L a držel jsem jí co to šlo, pak už mě to tak štvalo, že to nejede, že jsem musel jednat.  Po několika letech chvíli Yamahu WR450F, a momentálně mám HONDU  crf450L  otevřenou.

Vibrace jsou v pořádku jezdím převážně ve stupačkách a ruce vůbec nic  ano



Momentálně pošilhávám po výkonější KTM.
Koukám na videa, kde si to kluci dávají na EXC půlitrech  a jen plynem zvedají  na 3,4 předek, neuvěřitelné ano 
Jak velký je rozdíl ve výkonu  EXC450F - EXC 500F cca 2015 až 2018. KTM nemají řidítka (klemy v gumě) , tak nevím jestli by to byl problém, ale ten výkon mi prostě nedá spát.

odkud jsi? nabízím k vyzkoušení 500 EXC za zkušenost na 450L:)


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#185 01.04.2020 20:16:08

Rajko
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 117
Založená vlákna
Motorka: XR 400R
Věk: dostatečný
Tel: mám
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321 napsal(a):

momentálně mám HONDU  crf450L  otevřenou.

Týý jo tak tohle bych taky strašně rád aspoň viděl to porovnání s jakoukoliv ostrou. Odkud jsi? Jestli to není tajný. wink 

 offline 

 

#186 02.04.2020 07:28:42

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Karlovarský.   
Projížďka s výměnou, KTM za Hondu jízda spolu hodinku, dvě, není problém.

Motorku šetřím, ale zkoušel jsem a jde  bez pomoci maximálně na II stupeň na zadní, pak už ne (pro představu)..
Jinak pocitově téměř super stroj, pokud by měla KTM větší vibrace a vadila by mi tak už mi asi 450L zůstane.
Jezdím víceméně zpevněné cesty, tak bych ten výkon občasně využil.
V ČR jich je pár kusů, ale stačí zabrousit na youtube a v cizině CRF jede ve velkém. Asi jde o to, že tady to zabili s těmi 18KW!!


Chtěl bych vyzkoušet KTMku  od 2015 -2019 s tím malým budíkem né ten ovál, zase  to bude zkušenost, je to lehčí a výkonější a pak se ukáže co bude dál.


Viz Toman.
Jinak ten výkon v terénu je někdy spíš na škodu, já už jsem se nějak naučil jezdit na čtvrt plynu.. ale na rychlejších úsecích když se tahá tak je to teprve ono.

Díky , ano chápu, stačí na nevhodném podkladu víc přidat a ležíš.  Ale jak píšeš pak nějaká rovina - šotolina- pevná cesta to je pak ono když to jede jak čert.
Asi tam nebude zase extra rozdíl, koukal jsem na dyno, ale asi i ten fous bude znát, prostě to zkusit chci, abych věděl, jestli mám pro sebe to nej, nebo ne.
Motorky jsou prostě můj život  tongue .

Editoval nokia321 (02.04.2020 07:41:54)

 offline 

 

#187 02.04.2020 07:54:34

Palo7
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 527
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321:

Čau, opatrně s tou 500EXC. Někdo tady nedávno psal že si ji nechal poradit jako dual sport a že moc vibruje do řídítek.

 offline 

 

#188 02.04.2020 09:02:04

MotoDriver
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1792
Založená vlákna
Místo: Mechov
Motorka: 250f
Věk: 40 a víc
Tel: mám
13 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321:

Palo7 napsal(a):

nokia321:

Čau, opatrně s tou 500EXC. Někdo tady nedávno psal že si ji nechal poradit jako dual sport a že moc vibruje do řídítek.

Tady to je.
http://www.offmoto.com/viewtopic.php?pid=332979#p332979

Miguel napsal(a):

Dám to sem, i když to sem úplně nepatří... odjel jsem v kuse cca 150 km na pětikilu EXC protože jsem měl interes ho používat jako dual-sport - a ty vibrace hlavně na asfaltu jsou dost šílené. 50kilový rozdíl proti 701/690 je vykoupen značným diskomfortem, jednak
menším rozvorem kol, druhak těmi vibracemi. Má někdo zkušenost s
https://motocentrum.pel.cz/riditka-fass … gLudPD_BwE
těmito řidítky? Odpružené klemy a pěnové řidítka moc nefungujísmile


Je to barva, kterou mám prostě rád
Modrá je dobrá, už je to tak.

 offline 

 

#189 02.04.2020 09:10:53

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


MotoDriver napsal(a):

nokia321:

Palo7 napsal(a):

nokia321:

Čau, opatrně s tou 500EXC. Někdo tady nedávno psal že si ji nechal poradit jako dual sport a že moc vibruje do řídítek.

Tady to je.
http://www.offmoto.com/viewtopic.php?pid=332979#p332979

Miguel napsal(a):

Dám to sem, i když to sem úplně nepatří... odjel jsem v kuse cca 150 km na pětikilu EXC protože jsem měl interes ho používat jako dual-sport - a ty vibrace hlavně na asfaltu jsou dost šílené. 50kilový rozdíl proti 701/690 je vykoupen značným diskomfortem, jednak
menším rozvorem kol, druhak těmi vibracemi. Má někdo zkušenost s
https://motocentrum.pel.cz/riditka-fass … gLudPD_BwE
těmito řidítky? Odpružené klemy a pěnové řidítka moc nefungujísmile

Kluci děkuju, také se toho bojím. Překládám si videa z ciziny a občas to tam říkají. Teď  jde o to jak moc to tam je. Tady jeden z ČR mi psal, že cítí vibrace, ale do stupaček.

Když se zaměřím na CRF tak to taky cítím ruce+nohy, ale nevadí mi to. Zřejmě to bude v mezích normy.


A EXC 450 je také to samé?   
I když pak už bych mimo váhy si asi moc nepomohl.

Editoval nokia321 (02.04.2020 09:25:20)

 offline 

 

#190 02.04.2020 09:32:38

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Já si pořídil pětikilo pod vlivem oslavných článků Adama Riemanna (Motonomad).
701 je díky převodovce celkem silniční motorka. To se dá řešit změnou rozety, ale spíš přestavbou převodovky (Lyndon Poskitt je prodává). Ale co mi vadilo víc je zbytečně moc výkonu, ta motorka by byla geniální jako pětikilo.
450 EXC nekupuj, to je nejspíš díky softwaru daleko ostřejší, vzteklejší stroj.
Vibrace jsou cítit při ustálené jízdě na asfaltu. Dneska mi přijdou ty řidítka, tak uvidím, co se změní jejich montáží.
Karlovarský kraj je z pr..le daleko teda:( Jinak bych na ni byl moc zvědavej na přímé srovnání.
Ale stejně mám pocit, že na nějaké ježdění do Bosny po ose a zpět bych buď zvolil dvouválec, nebo dodávku, že to prostě na jednoválci je středověksad


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5684_35l4keewt3eaexbodpngcq.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5684_ybwh5rrrzi25jo9ue69w.jpg


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#191 02.04.2020 09:56:41

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Miguel napsal(a):

mám pocit, že na nějaké ježdění do Bosny po ose a zpět bych buď zvolil dvouválec, nebo dodávku, že to prostě na jednoválci je středověksad

 ano  ano  ano "tesat do kamene" vyk!  já na HUSQ701 dojel do RO, objel i kus offu i Fagaraš+Alpinu, obrazil pár výletů po ČR a.... poslal jí dál a vyměnil za 790R to je moto na dálky i off.... velké cestování na ostrém/skoroostrém jednoválci je opravdu pro tvrďáky... Jinak lehce upravené EXC500 - naložit, dojet do RO, ALB, nebo Bosny a tam se toulat po horách je TOP heart 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#192 02.04.2020 10:01:02

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Miquel:  No vidíš... a Adam Riemann pak začal dělat videa s 2T :-) Já šel do 500 kvůli dobré nabídce a s tím, že si pomůžu víc do terénu ke klukům s ktm 350. V terénu je to super stroj... životnost motoru by snad měla být také vyšší.. olej dělám klasicky 15- max 20mth. Vychází to na těch 500km jízdy, 1,3l.
Po silnici se s tím ale nedá.. mě nejvíc obtěžuje přední kolo a halter kterej háže s předním kolem  a8  v terénu vibrace nevadí.. nejedeš ustálenou rychlostí.

Na cestování leda umravněný jednoválec ale to je do rychlosti tak 120km/h nebo pak něco typu nová tenerka..prostě 2V.

Já s rodinou a prtětem se s cestováním mohu rozloučit, 5dnů na ukrajině/rumunsku to jistí (letos teda vše padá  ee2)  Pokukuji po 250/300 tpi, ale když čtu ty problémy tak "bezproblémové" 500 mi tady ještě pár roků zůstane  ano 

 offline 

 

#193 02.04.2020 10:24:24

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Miguel:
Pravda, že když jsem viděl video  450 vs 500 na sprint, vyhrál s 450.

 offline 

 

#194 02.04.2020 10:46:27

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Toman napsal(a):

Miquel:  No vidíš... a Adam Riemann pak začal dělat videa s 2T :-) Já šel do 500 kvůli dobré nabídce a s tím, že si pomůžu víc do terénu ke klukům s ktm 350. V terénu je to super stroj... životnost motoru by snad měla být také vyšší.. olej dělám klasicky 15- max 20mth. Vychází to na těch 500km jízdy, 1,3l.
Po silnici se s tím ale nedá.. mě nejvíc obtěžuje přední kolo a halter kterej háže s předním kolem  a8  v terénu vibrace nevadí.. nejedeš ustálenou rychlostí.

Na cestování leda umravněný jednoválec ale to je do rychlosti tak 120km/h nebo pak něco typu nová tenerka..prostě 2V.

Já s rodinou a prtětem se s cestováním mohu rozloučit, 5dnů na ukrajině/rumunsku to jistí (letos teda vše padá  ee2)  Pokukuji po 250/300 tpi, ale když čtu ty problémy tak "bezproblémové" 500 mi tady ještě pár roků zůstane  ano 

na FB ve skupině uživatelů 500/501 jsem viděl zkušenost, 1800 mth, olej měněný po 1000 km, bez zásahu do motoru.


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#195 02.04.2020 11:23:58

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Miguel:

U mě by to dělalo nějakých 82tis km  ano 

 offline 

 

#196 02.04.2020 11:33:59

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Miguel: ... tak pokud zásah do motoru nebereš jako ventily, rozvoďák tak tomu možná věřím resp. chci věřit :-)  Já koupil s 27mth, nyní se 120mth takže akorát zajetá  wink 
Olej dělám s přihlédnutím na terén jízdy... když jsme dva týdny po sobě testovaly jedny nový výjezdy a spojku jsem už i cítíl tak šel novej olej raději trošku dřív. Těch 300,- za výměnu mě nezrujnuje.
Když se s tím jezdí víc po silnici tak 20mth může být 1000km.. já má dle mých servisních poznámek 118,5mth = 3600km, takže 15Mth = 450Km.

 offline 

 

#197 02.04.2020 19:05:42

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


TOMU SE ŘÍKÁ PRASÁRNA a31  , ne jezdit po lese s tichým laufem !!!


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1097_20200402_145635.jpg

 offline 

 

#198 02.04.2020 20:27:53

Rajko
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 117
Založená vlákna
Motorka: XR 400R
Věk: dostatečný
Tel: mám
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321:
Mám otázku, Hondu jsi kupoval fungl novou? Jestli jo na kolik dneska vyjde cca s otevřením?
Pořád jsem přesvědčenej, že do ní půjdu, teda až ženuška začne po mateřské zase chodit do práce a já si budu moct ulej nějaký kačky i pro sebe  big_smile  big_smile  big_smile 

edit: kdyby jsi se náhodou "unáhlil" wink  big_smile  a šel do toho pětikila dej vědět budu první v řadě  big_smile 

Editoval Rajko (02.04.2020 20:30:13)

 offline 

 

#199 03.04.2020 05:41:05

nokia321
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 76
Založená vlákna
Motorka: docela dost
Věk: 40
Tel: mobilní
0 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


Rajko:

Cenově je okolo 220t,- (v akci)  a otevření myslím 28t,-

Editoval nokia321 (03.04.2020 05:41:50)

 offline 

 

#200 06.04.2020 15:17:04

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků


nokia321: psal jsi že na HQ 701 ti vadily vibrace do řidítek a na místo ní chceš jít do ostrého 5kila?? To si podle mého rozhodně nepomůžeš. Mám 701 r.v. 2017, model ještě bez vyvažováku a vibrace pocituju maximálně při delší jízdě po silnici, které se vyhýbám. Celodenní jízda terénu a to myslím i lítání po šotolinách a o vibracích nic nevím. Před lety jsem sedlal italskou Husku TE 450 r.v. 2009 (stříkačka) a to byl vibrátor jaxviňa. Po 3-4 mth jsem měl takový křeče, že jsem neudržel řidítka, pak jsem ji vyměnil za Te 310 a později za SWM 300 R což je klon červené Husky. 3kilo se od 450 liší minimálně, má stejný rám i motor, jen jen tam snížen objem, při tom 300 podle 450 téměř nevibruje, je to zábavný stroj i na delší celodenní výlety a zvládne i dost obtížný terén,

Editoval offroaderTE (15.04.2020 09:56:58)


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů