INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Tupé enduro
Re: Tupé enduro
Small napsal(a):Chlapi jen pro zasmání. (pro mě to úsměvné teda je). Měl jsem po sobě DR 350, DR-Z 400 S, DR-Z 400 E (DR-Ztka origo vše bez úprav) Za mě nechápu japončíky. DR 350 udělají luxusní mašinku v 90. letech, která má 6tku, váhu do 130 kg, luxusně startovala oproti XR 400, když se ulila. Já měl jen vyrabovanej výfuk, kterej jsem stejně utlumil a nepoznal jsem to na výkonu ani průběhu a byl to luxusní strojek! Nejvíce na něho vzpomínám! DR-Z je daleko těžší pocitově než DR 350, nemá 6tku a lidi se diví, že se SMka sypou (vím o dvou jen v naší vesnici :-D) Nechápu, že vývoj jde jakoby dozadu a ne dopředu? Přidali tomu vodu, další starost, široké chladiče atd. atd. Do terénu nikomu nedoporučuji kupovat DR-Z. Jako dualsport budiž, ale jsou lepší motorky u kterých je zásadní mít alespoň pro mě 6tku. Ečko bylo cosik lepší než Sko teda o dost. Sko se ve výjezdech nechtělo skoro vůbec stavět na zadní, záměrně jsem tomu pomáhal rukama aby to mělo věší trakci, bylo neskutečně gumové (jalové) prostě blbuvzdorné. Ečko bylo cosik agresivnější a hladovější po plynu. Šikovný člověk na tom projede stejný terén co ostré, jen se musí více ohánět a přemýšlet dopředu. Plynem na zadek nešlo a ve výjezdech se lehce zvedalo samo. Díky své váze obou DR-Z se jezdili trošičku více lehčeji, blbuvzdorněji výjezdy, což je pro začátečníka +, ale - v tom ohledu, že se to nenaučí správně, koupí si potom ostrou a ta lítá na každém kopci vzduchem, protože je člověk překvapený co to dělá oproti DR-Z. Za mě jsou japonci mrtví. Jsou pozpátku a ještě špatně nebo spíše vůbec!!! V dnešní době jako dualsporta bych si koupil radši nové DR 350 než DR-Z
Za mně drz supr stroj na to, na co je určený, jestli bereš to, že jednou za čas mrkneš jestli je v chladiči voda, jako starost tak OK. Pro mně je daleko lepší mít takovou tu pojistku , že až to někde přeženu tak sepne sahara a jede se dál a za tu "starost" mi to určitě stojí a tento názor zřejmě sdílí většina uživatelů moto a hlavně výrobců. Šestku asi vyhodili proto, že motor oproti dr má větší výkon i krouťák ( na téměř stejnou váhu ) a tak není potřeba tak často řadit. Nevím ale myslím, že v době kdy se DRZ vyvíjelo se ani v závodech enduro nejezdili takové hard pasáže jako nyní a on to nebyl ryze soutěžní stroj. To pak mají lidi potřebu hodně krátké jedničky ale v podstatě chtějí jet tam kde patří šlapačka. Když mrknu na WR či crf tak si nemyslím, že by byli japončíci pozadu - spíš naopak. Měli by asi odpovědět japončíci ale asi jim nestojí za to ( velikost trhu v evropě ) vyvíjet či upravovat techniku dle nesmyslů v EU. V blátě , na silnici i na ponku mají těžce navrch.
Re: Tupé enduro
spacy: Tak proč ji teda někdo líp nevyrobil ? Do dneška. Nechám se poučit..., která podobná moto se vyráběla tolik roků s takovým minimem změn ? A proč tomu tak asi je ? Na drz nedàm dopustit. Kdyby jste o nějaké fin . zajímavé věděli hoďte echo.
Re: Tupé enduro
spacy:
To nějak motáš, když zmiňuješ absenci nastavování tlumičů tak máš asi na mysli Sko, při abs. sahary zase Ečko. Jinak Sko ma nastavování jak útlumu tak komprese vpředu i vzadu stejně tak Ečko. Co by kdyby... Ano, stačilo málo ale nikdo to neudělal a i proto je DRZ co je .....
Re: Tupé enduro
Small:
A jó já sem vůl. Sorač. Jo obě tady od nás měli stejnou závadu. Nevim přesnou příčinu. mohu zjistit, jen vim, že tam zůstal zařazený kvalt a nešel vyřadit. Nějaká hřídelka nebo tak něco se mi vybavuje. Musel se kvůli tomu možná půlit i motor? Fakt nevim přesně tu závadu. Už je to let. Obě už jsou roky prodané a s úsměvem jim oba majitelé mávali, když ty ludry odjížděli. Ono to jsou dobré motorky, ale jako SM to ztrácí naprosto smysl s tou krátkou převodovkou Neustále se to přetáčelo aby to trošku jelo. Když jezdil jeden kámoš s SMkem voděný Dorsodurem 750, tak se mu snažil stíhat a tak se nedivim, že ten motor to nevydržel.
Re: Tupé enduro
To mě se stalo na SMku něco podobného - vypadla mě z řadící hřídele segrovka, řadička se vysunula a nešlo řadit. Si říkám, to je průser a musím půlit, naštěstí mě stačilo sundat jen kryt spojky a řadící mechanizmus nasunout tak jak byl. Koupil jsem v železářství novou segrovku a je klid.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Tupé enduro
spacy: dualy teď už to výrobci neřešej, je to pro ně nezajímavý segment.. endůra se rozdělila na několik segmentů, ostré počínaje a silniční konče... Nedávno skončený Dakar jezdily na začátku XT/TTčka, KLR, DRka, pak větší 2V apod a podívej se nyní...tak se není čemu divit..závodnící vezmou ostrou, turisti vezmou silniční (V-strom, apod) a blázni Tenerku 700 nebo KTM 790
Záleží co od toho člověk očekává a kolik na to má.. (a na čem jezdil), pač když slezeš ze starého 6kila na 250 či 300kilo (vzduch, tupá), tak si říkaš, že to vůbec nejede...a když na to vlezeš ze 125cky tak ti to stačí..
Za mě asi XR400 by byl kompromis (6tka ať už XR,TT, KLX, LC4 apod silná těžší)
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: Tupé enduro
Slow:
XR je průser, že nemá startér! Kdyby mělo startér, tak to v té době nestíhali vyrábět!!! Dnes je to priorita č.1 mít startér si myslim i pro neznalého začátečníka i pro ostříleného hobíka. Neznám nikoho kdo by dal přednost motce bez startéru. Za mě jasně vede DR 350 SE. V dnešní době o trošku horší ALP 4.0 Pokud člověk nepotřebuje výkon a měl by to jako výletní moto, tak jasně u mě vede již zmiňované KLX 230. Novota za stovku je dneska luxus.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Tupé enduro
Slow napsal(a):spacy: Záleží co od toho člověk očekává a kolik na to má.. (a na čem jezdil), pač když slezeš ze starého 6kila na 250 či 300kilo (vzduch, tupá), tak si říkaš, že to vůbec nejede...a když na to vlezeš ze 125cky tak ti to stačí..
Tak tak... někdo volí cestu k ideálu od 125ky, někdo zase od vrchu a nějakého dvouválce 750ccm.... Za mě ještě snad dodat, že hodně záleží s kým se jezdí, jestli je to kochání se lesem/polňačkou nebo nějaké "hard enduro". Za mě ty těžší motorky - dualsporty (KTM 690, Xchallenge, DRZ apod) mají své kouzlo a člověk se na nich taky dobře vyblbne pokud všichni jedou na něčem podobném a zvolí se dobrý terén. Problém nastane, pokud se jede s ostrýma... záleží na skillu, ale buď motorka nebo jezdec trpí
Když se člověk trochu vyjezdí a jezdí se těžší a těžší věci tak hold se té "ostré" nevyhne. Pak je prostě blbost předělávat dualsport na ježdění v hard enduru.. Ve finále vždy vyjde lépe (a většinou i levněji) pořídit rovnou moto k tomu určený. U nás se při poslední Ukrajině zažil k dualsportu výraz "kompromis na ho.no" ... a s přivřením očí to tak opravdu je
Editoval Toman (20.01.2020 15:24:26)
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Tupé enduro
Small: vše je otázka určení a pohledu jak už tu kluci psali, (ale startér je určitě znatelné +, ale to je i podvozek, servis apod taky) Když mě "kickové" XTčko zlobilo, tak jsem myslel, že ho tam rovnou zapálím, nebo stačí se pěkně trefit do pravého kolene a motorku nenastartuješ, ale zase na druhou stranu nejezdíš sám.. tak z toho může být sranda pro ostatní, že ani nenastarují moto kickem.. (aspoň jsem to viděl na tom když se někdo chtěl projet na mém XT/TT a přišel, že přece na motorce jezdí dobu a ono ejhle nenastartuješ nejdeš ..)
Na dualu hledáš výjezdy taky na pohodou, a to co ti s ostrýma nebo ambicema projeli, já si v poklidu objel (koryta s kameny, blbé klády apod.) hold jedna věc je vyblbnout se a druhá vrátit se celej domů (asi stárnu či co )
Takže pokud je moto dobře seřízené a člověk zná a má gryf, tak není kick start výrazné negativum
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: Tupé enduro
Small napsal(a):Slow:
XR je průser, že nemá startér! Kdyby mělo startér, tak to v té době nestíhali vyrábět!!! Dnes je to priorita č.1 mít startér si myslim i pro neznalého začátečníka i pro ostříleného hobíka. Neznám nikoho kdo by dal přednost motce bez startéru. Za mě jasně vede DR 350 SE. V dnešní době o trošku horší ALP 4.0 Pokud člověk nepotřebuje výkon a měl by to jako výletní moto, tak jasně u mě vede již zmiňované KLX 230. Novota za stovku je dneska luxus.
Nevíš o čem mluvíš. Mám XR a startér nepotřebuju. Je to jen další váha,kterou vozíš s sebou navíc+baterku. Když víš jak na to,tak ti startér nechybí.
Re: Tupé enduro
duso: Si dobré vrecko cementu, tak možná na V3Sce, má tak 2kila možná, baterka cca taky a nějaký převod navíc s kabeláží.... No do 8 kil se musí vejít.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Tupé enduro
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
- duso
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 619
- Založená vlákna
- Motorka: XR600 97
- Věk: 29
- 2 0
Re: Tupé enduro
asi sotva do 8kg, 5kg máš len na zapalovaní / rotore, je ďaleko mohutnejší aj víko + štartér + baterka, držiaky...XR 650L je XR s motorom z dominátora a má o 15-20kg viac, motor dominátora sa nijak extra nelíši len tým že má štartér.
Editoval duso (20.01.2020 20:23:18)
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Tupé enduro
duso:
máš recht Mařenko, popletl jsem to s Rkem... a na magneto a volnoběžku jsme taky zapoměli
třeba na XT byly původně magnesiové kryty, jiný rám, kyvka atd..pak už to jen tloustlo a tloustlo..koukám, že podoba u Hondy není náhoda Každopádně to XR400 my vycházelo asi nejlépe (datum výroby, dostupnost, objem, atd.) DR350SE tu není zase tolik a Suza co nový model to jiné díly (a jejich dostupnost nyní nevím)
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
- tryskáč
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 134
- Založená vlákna
- Místo: Martin
- Motorka: TT 600e 1999
- Věk: 43
- Tel: 0905 311902
- 4 0
Re: Tupé enduro
len pre info, pri dorábke štartra na TTS 600 volnobežka, prevody, štarter + cca 5,5 kg - vážil som to. Ešte baterka, silové káble, relé, tlačítko s inštaláciou 1,5 až 3 kg - odhad. No TTE je ešte ťažšie o rozdiel vo váhe zadného kolesa.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Tupé enduro
Kdo nemá startér bude obhajovat jak je to super a v pohodě (u malých objemů to ještě chápu).. ale snad každej, kdo začal jezdit na těžkých moto víc terén, kde ta moto chcípne co 3-5min tak přešel na moto se startérem... Takže zase, je to prostě o kompromisu. Nedokážu si představit zůstat pod nějakým výjezdem poslední ze skupiny, zkoušet ten výjezd třeba na potřetí už úplně vyšťavenej a ještě hopsat po kicku .. nebo mít moto někde napůl utopený v bahně a tahat to zdechlý rukama vs. brnkout do startéru a pomoci si motorem.
Re: Tupé enduro
Toman: Jo, jo, vsechno presne jak pises Jen to tahani z blata az pod sedlo je prdel oproti tomu kdyz skaces po start pace na lesni ceste a slysis jak se blizi lesacky auto, ty potrebujes zmizet a ta ludra nechce chytit. To je potom adrenalin a stresssssss. 9x z 10-ti pokusu chytne na pohodu, ale kdyz je krizovka tak ne a ne naskocit. Kvuli tomuhle zazitku jsem prodal XT350. S TT600R jsem si zase trhnul ostudu pred rostenkama ve meste, kdyz jsem spatne odhadl povytazeni sytice u ani tepleho ani studeneho motoru. Takze jsem ji dal taky pa-pa.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Tupé enduro
kick-start: jj je to tak, záleží s čím a na co... u TTR bylo dobrý si nechat puštěný světla nebo blinkr, to se pak hezky startovalo a věř všechno to bylo pouze seřízením karbce..
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
|