INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Tupé enduro
- mv84
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 54
- Založená vlákna
- Místo: Horoměřice
- Motorka: Sx525
- Věk: 32
- 0 0
Tupé enduro
Tupé enduro
Akce: |
|
Výrobce: |
|
|
|
Kraj: |
|
Model: |
|
Nové: |
|
Město: |
|
Rok: |
|
Cena: |
|
Web: |
|
E-mail: |
|
Telefon: |
|
Zdravím sháním tupé enduro co zvládne terén (né polní cestu) a nebudu muset měnit olej co 10h. Mám v hledáčku klx 250 nebo crf 250l. Možná ještě ajp 250 .Má někdo reálnou zkušenost? Díky za rady tipy postřehy...
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Tupé enduro
mv84: S Klx nemám zkušenost ale Honda crf 250l moc do terénu není. Je to udělaný spíš na nezpevněnou cestu a polňačky, AJP už je v tomhle ohledu úplně jinde projede toho fakt dost a po pár úpravách je to celkem schopnej a spolehlivej stroj. Pokud bys chtěl TOP v tomto segmentu tak bych koukal po KTM 250/350 freeride, Beta 300 x-trainer, Gasgas 250Cami.
Editoval Hoždy jitrnice :D (11.01.2020 18:07:09)
Re: Tupé enduro
mv84:
Yamaha WR 250R bohužel skoro žádné nejsou a přestaly se vyrábět (mimo USA myslím) a pak AJP PR5 nový model 2020 (hodně dobrá motorka)
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
- Frank
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 100
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 300 Tpi, gsxr 1000, KTM 790 R, SMCR 690
- Věk: 43
- 0 0
Re: Tupé enduro
mv84: U Xtraineru a Freeride taky vše na motohodiny. A Freeride 250 ještě tragédie ,měli tady dva kámoši a pořád něco . Startér /Bendix, tlumiče a brzdy z 80ky a pokud nejsi asijského vzrůstu,tak tlumiče často na dorazy i v běžném terenu. Kluci byli rádi že se toho horkotezko zbavili po 20mth. Xtrainer super ,ale taky budeš řešit servis po MTH a po nějaké době až se vyjezdis, opět tlumiče . DRZ super.taky sem na něm začínal a je to fakt dělník co vydrží neskutečně moc. Běžný endurovyjiždky zvládne i s klukama na ostrých , projede všechno a vyjede taky dost,jen se víc nadreš. Jasný není to na hard ,ale o to ti očividně nejde. Prostě můžeš jet s ostatníma a hard objet. Olej má psaný v terénu po 3tis , ale je ho tam prd,tak sem udělal na jaře a na podzim. Celý rok sem fakt jen jezdil a lil benzín ,všechno mimo silnice. Jako příprava na zacatek ,za málo peněz hodně muziky, aby sis ujasnil co vlastně chceš a jestli tě to bude vubec bavit,než koupíš "vostrou".A jako bonus tyhle motorky jsou hodně žádaný a drží cenu. Dal sem inzerát a během týdne několik zájemců. WR 250 taky super volba.
Re: Tupé enduro
Co KLX 300 R? tohle by mě vážně zajímalo https://www.tipcars.com/motorky/kawasak … a-12423208 ojetá https://motorky.bazos.cz/inzerat/112934 … -300-r.php je mi sympatická výkonem každopádně, když jsem začínal řešil jsem jako každý totéž, pak to prostě řešit přestaneš a koupíš ostrou, protože toho servisu zase tak moc není, nicméně - pořád nechápu, proč KTM nevyrábí kompletní EXCčko s tupějším motorem á la Freeride 350... skutečně tupé enduro tak vyrábí jenom Honda s modelem CRF450L nebo Yamaha jako WR250R (tzn. ostrá motorka s tupým/tupějším motorem). ta KLX300R se pro zajímavost prodává v USA od 2020 opět.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Tupé enduro
A nebo jako spousty lidí před tebou, včetně mě: kup EXC 350, který je "hodný", má rezervu výkonu, která ti bude stačit fakt dlouho. Pokud neplánuješ celodenní courání se po loukách a lesních cestách, tak tohle je lepší volba. A při "couracím" režimu dáš na olej i 25 hodin, což už není taková vražda. Při takovém provozu je to 300 za litr oleje, 100 Kč za olejový filtr a občas namazat řetěz a vyprat vzduchový filtr (kup si jeden náhradní).
- Rajko
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Motorka: XR 400R
- Věk: dostatečný
- Tel: mám
- 0 0
Re: Tupé enduro
No radit někomu kdo touží po dlouhých servisních intervalech, aby si koupil ostré enduro a přejížděl servisní intervaly je trochu silný kafe. Sice nevím jak moc je nutné poladit pro hoby závodění sériové EXC, ale něco mi říká, že motorově vůbec. To pak ale znamená, že na těhle strojích není jedinej kousek materiálu navíc nebo zbytečně a to ani olejové náplně. Proto jsem přesvědčen, že je hodně rozumné i oleje měnit tak, jak předepisuje výrobce, když má ta motorka něco předvést a taky vydržet. A jestli někdo tvrdí, že v lehčím tempu se tohle dodržovat nemusí, tak to pak je radost od těchto lidí kupovat motorky.
- Alexanderovic
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 643
- Založená vlákna
- Místo: Praha
- Motorka: Husaberg Fe 450 '08 ; KLX 250, ex-DR Z 400 S
- Věk: '92
- Tel: 60551osm894
- 1 1
Re: Tupé enduro
KLX250 je dost slaby. Podvozek je teda o level vys nez DR-Z, ale taky zadna slava. Je to spis takovy lehky cestovni enduro. Pokud chces jezdit s klasickyma ostryma endurama a min se o to starat, tak asi spis WRko, nebo AJP.
Re: Tupé enduro
Rajko: hele nikomu neradím přejíždět servisní intervaly při enduro/mx využití.. Tohle mám od kluků ze servisu z Vlašimy. Pokud se s tím jezdí jenom couračky, 25 hodin je prý OK. Nicméně, já jezdím jenom pro zábavu a měním po 10 - stojí to pár kaček. Psal jsem to jenom jako možnost.
Nedávno jsem tady dával odkaz na chlapíka, co na EXC 500 dal 100.000 km a ten měnil po 3000 km. A motorka natočila 100.000 km.
Motonomad III: Clocking 6500km on the bikes, we stretched our service interval out to 4000km since the first oil change at 2500km.
Motorky po výpravě pravidelně procházejí rozborkou a jsou vždy OK.
Nemám důvod nedodržovat servisní intervaly, dokonce je (možná zbytečně) zkracuju. Ventily kontroluji po 45 mth, což se na některých motorkách neděje vůbec, dokud není nějaký problém. A všechno při prodeji dokládám. Ty, co ode mně mají motorky mojí "posedlost" údržbou mohou doložit. Ale znám takový, co píšou do inzerátů, že měnili olej po 8-10 hodinách a motorky dostali čouda a olej viděly taky možná po 30 mth. Klasická česká ojebávačka.
Editoval JirkaR (12.01.2020 19:56:46)
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Tupé enduro
JirkaR: já mám na nové Ktm 350 (30mth) po 8mth olej černej jak saze a to jsem fakt mrdal na hobby úrovni. 25mth je úplnej nesmysl. Když je někdo poleno a pojede (točivou) 350 na půl plynu tak 15 mth ok
Re: Tupé enduro
Hoždy jitrnice: nezdálo se mi to taky. Ale prý největší zabiják pro olej je přepáleni oleje od spojky. Jak jsem koupil, tak prodávám.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Tupé enduro
Rajko: s tím olejem to chce trošku rozumné uvážení.. Když budu jezdit se supersportem jen na okruhu, taky nebudu měnit olej po 6tis km 15mth je takovej slusnej střed.. Na MX raději 10mth, lesní mrd.l klidně 20mth. A taky asi i uvážení jestli je to 250ccm nebo 500kule co točí jen 8-9tis (a vytáčet se vlastně vůbec nemusí)
P. S. Já měním 15-20mth, (1.3L náplň).. Olej vždy jen dohněda, ale barvu vyjeteho oleje nepovažuji za smerodatný údaj o jeho životnosti.
Re: Tupé enduro
já zase můžu napsat že při použití WR250R v tzv. "ostrém" provozu, les, spojkování, častá jízda na 1 a 2 je předepsaný interval oleje 5000km z říše snů. Obzvlášť v létě. Motorka po 500-1000km za tepla hůř řadí, hlavně mezi 1 a 2 (mám takřka od nové, nyní najeto cca 12 tis km). Olej při tomto použití měním po 500-800km. Zkoušel jsem i lepší olej než běžnou polosyntetiku (motul 300V 10w40 i 15w50) a vydrželo to déle, ale ne o moc, za cenu oleje to nestojí.
- BourakBob
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 141
- Založená vlákna
- Motorka: Yamaha Yz 125 2004
- Věk: 27
- 0 0
Re: Tupé enduro
Za mě AJP pr5 ty dvacitkovy modely maji prepracovany ram a podvozek fakt cajk snese ti vsechno kroutak a vydrz motoru vcetne servisnich intervalu je velka parada, taky si na ni brousim zuby.. popripade ted vyjde ajp spr 310 ale to si myslim ze bude mit intervaly jako ostry masiny
Re: Tupé enduro
BourakBob napsal(a):Za mě AJP pr5 ty dvacitkovy modely maji prepracovany ram a podvozek fakt cajk snese ti vsechno kroutak a vydrz motoru vcetne servisnich intervalu je velka parada, taky si na ni brousim zuby.. popripade ted vyjde ajp spr 310 ale to si myslim ze bude mit intervaly jako ostry masiny
PR5 nová má o 30 procent větší výkon než předchozí model, větší nádrž, jiný rám, sání, bude to pěkná mašina. 310 je sportovní náčiní, konkurence sixdays, kovaný ráfky, super komponenty. To bude pecka.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
- srsen600
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 100
- Založená vlákna
- Motorka: Gas Gas EC250 Cami-R
- Věk: 28
- Tel: 732857376
- 0 0
Re: Tupé enduro
Měl jsem Suzuki DRZ 400E plastova nádrž,krátký podsedadlovy ram,ostrá vačka a jiný karbec,koleno o větším průměru apod. Motorka je to málo vídaná, většinou dost ojetá a podvozkově 99% zanedbana. Nemá moc druhovyrobnich dilu,doplňků. Pořád je těžká, terén zvládá ,ale ne všechny výjezdy.Nejde rychle do otáček,plynem na zadní zapomeň...
Poté následovala Gasgas Cami 250 (motor AJP jen s karbecem) já jí měl ve verzi R(racing). V té době krach firmy a stavělo se ze zbytků.Hodně dílů jsem tam měl z ec300 2t.Předek celý-tlumiče,brzdy nissin,brýle,řídítka,ovládací prvky,stupačky,podsedadlak krátký,chladiče apod.
SUPER MOTORKA-vyjede hodně,troufal jsem si na hodně věcí tím jsem se i napadal.
Ted mám Husqvarnu TE 450 vyjedu všechno , vůbec nepadám, pořád po zadním.
Jde oto co chceš jezdit,jaký máš v okolí terén...Někdo rád rychlejší jízdu po lesních a polních cestách-DRZ ideál kvůli většímu najezdu km a servisu.
Do začátku a většího terénu OPRAVDU NEJLEPŠÍ AJP PR 250 2020 počkal bych si na mírně jetou.
PS: projdi databázu uživatelů s ajp,drz motorkari.cz
Gas Gas EC250 R (Raketa :-) - tlumiče marzocchi,sachs / brzdy komplet nissin a podsedadlák , řidítka , chladiče z EC 300 2T .
Re: Tupé enduro
Alexanderovic napsal(a):KLX250 je dost slaby. Podvozek je teda o level vys nez DR-Z, ale taky zadna slava. Je to spis takovy lehky cestovni enduro. Pokud chces jezdit s klasickyma ostryma endurama a min se o to starat, tak asi spis WRko, nebo AJP.
Jsem měl za to, že KLX 250 je přeznačená Honda CRF 250L a tam podvozek stojí za prd....?
Nevíte někdo jaký je rozdíl mezi KLX250 a KLX250S?
|