Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo

#1 30.10.2019 08:52:43

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Ověření výrobci dávají do ložisek správné množství maziva a není třeba s nimi cokoliv dělat po celou dobu životnosti ložiska (krytá ložiska).
Zbytečnou manipulací s plastovou prachovkou se zvyšuje riziko jejího poškození a následná netěsnost. Pokud má ložisko kovovou nelisovanou krytku se zajištěním je to jednodušší.
Velké množství maziva může způsobit vytlačení prachovky a pak se naopak do ložiska může dostat voda a nečistoty (hlavně u ložisek namáhaných rychlostí a teplotou).
Velké množství maziva navíc způsobuje jeho zvýšené zahřívání.

Dávkování maziva:
1/2 až 2/3 volného místa při otáčkách < než 50 % max otáček ložiska
1/3 až 1/2 volného místa při otáčkách > než 50 % max otáček ložiska
Pomaluběžná ložiska - do plna pro zabránění vniknutí prachu (mazivo není odstředivou silou vytlačováno ven z ložiska)

Větší množství maziva nezabrání zcela průniku vody wapkou. Pokud chcete zabezpečit ložisko proti průniku vody, použijte např. RaceCaps - to funguje mnohem lépe.
Nekombinovat různé druhy maziva (všeobecná zásada).

Přemazávat ložiska má smysl:
- Kdykoliv pokud se do maziva dostala voda a nečistota. Staré mazivo odstranit, vymýt a nahradit novým.
   Tohle je jediné co výrazně prodlouží životnost ložiska. Většina ložisek v kolech odejde kvůli korozi nebo znečištění maziva.
- Pokud je mazivo staré (ztratí mazací schopnost, stárne). Staré mazivo odstranit, vymýt a nahradit novým - preventivní údržba (hlavně pro nekrytá ložiska)
- Vyjímečně - ložisko budete provozovat v jiném prostředí, než pro které bylo ložisko původně navrženo. Původní mazivo odstranit, vymýt a nahradit novým, vhodnějším pro dané podmínky.

Editoval JirkaR (30.10.2019 08:53:11)

 offline 

 

#2 30.10.2019 08:59:08

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Máte tip na nějakou vazelínu co je nejvíce podobná té originální? Jde mi hlavně o přepákování, kyvku. Něco co opravdu funguje a je vyzkoušené.


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#3 30.10.2019 12:35:53

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 203
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


peTTR:

Shell gadus s2 v220ad 2 400gr ...ca 3.50euro

Za mna na prepakovanie top, po roku pri kontrole bez zmien !! Aj pri predchadzajucej moto tak isto.
Naplnim vzdy max. co ide.
V kvalitne utesnenie guferami neverim, je tam viacej miest kade vie vniknut voda. Ale pri pouziti tejto vazeliny, no problem,vzdy bez hrdze.
Za mna dobre mazivo na pomaly sa tociace veci, velke tlaky atd..

Edit:.. je to taka cierna hnusoba smile

Editoval Indian (30.10.2019 12:36:24)

 offline 

 

#4 30.10.2019 12:39:17

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Janek: To by měl asi specifikovat výrobce stroje a platí to pro nekrytá ložiska.
Z logiky věci by to mělo platit tam, kde jsou otáčky tak malé, aby mazivo nevylítalo odstředivou silou.

 offline 

 

#5 30.10.2019 13:15:34

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Janek: použití ložiska a jeho výsledné otáčky snad určuje výrobce zařízení ne? A ten určuje jak a čím mazat v mazacím plánu.

 offline 

 

#6 30.10.2019 15:20:05

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


pro velmi nízké otáčky (do 30% mezních otáček ložiska) se prostor v tělese vyplní ze 2/3, lze ho plnit i více nebo téměř úplně
pro střední otáčky (do 50% mezních otáček ložiska) se vyplní 1/2 až 2/3 prostoru
pro vyšší otáčky (nad 50% mezních otáček ložiska) se vyplní 1/3 až 1/2 prostoru

zdroj https://www.coroll.cz/mazani-lozisek.html

mezní otáčky  6005   - 9500ot/min  (30% = 2850ot/min)(https://www.skf.com/group/products/bear … =6005-2RSH)

nevim kolik je obvod 18" drapáku dejme tomu 2m, max rychlost asi 120kmh = 33m/s -> tedy 16,5ot/s tedy zhruba 1000ot/s

 offline 

 

#7 30.10.2019 16:00:03

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


výrobce neví kde bude ložisko použito, proto plní na polovinu mezí.
Na motorce ložiska v kolech nikdy nedosáhnou ani 10% maximálního zatížení. Takže vyloupnout a narvat plný. Jen to stejně jen o okolním vlivu jako je voda, ložisko jako takový se samo nikdy neopotřebuje.

 offline 

 

#8 31.10.2019 09:26:03

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


moje low cost SWM 300 R má v zadním náboji u rozety dvě ložiska vedle sebe (stejně jako to měla italská HQ),
nová Rakušačka HQ má jen po jednom ložisku na každé straně  a2 

moje zkušenost s přepákováním u úplně nové SWM, po ani ne 50 mth (po 6 měsících provozu) kontrola a sucho, sucho, po vazelině téměř ani památky, bylo to na hraně, k poškození nedošlo, ale stačilo najet dalších pár mth a bylo by nutné udělat repasi  blee1 

nevěřte výrobcům a všechna nekrytá ložiska si u nových motorek po pár ujetých mth přemažte  ano 

Editoval offroaderTE (31.10.2019 16:16:14)


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#9 31.10.2019 11:23:15

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Janek:

Ty seš idiot
Bavme se o životnosti celý motorky, to je jak na autě když nikdo nemění olej v převodovce protože je doživotní, není to do konce tvýho života ale životnosti auta a to je max 6let
Samozřejmě se bavím o konkrétním použití. tzn na podobné motorce. Samozřejmě, že když najedeš 100 tis km tak se opotřebuje, ale to s tereňákem nenajedeš.
U silniční motorky, kde jsou vyšší otáčky a ložisko namazaný z výroby ho neřešíš. vydrží životnost motorky.

Editoval novej (31.10.2019 11:26:27)

 offline 

 

#10 31.10.2019 18:34:45

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 907
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


novej:

Psal si napřed o nesmrtelnym ložisku, teď o autě a silniční motorce. Nespletl sis fórum? Nechceš snad srovnávat silnici a off, tam nejde jen o otáčky zadního kola....

 offline 

 

#11 31.10.2019 22:32:36

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Off motek z druhé ruky jsem měl min. 20 a když byly ložiska ko. Tak díky vodě bordelu a korozozi. Samo jsem nečekal na problémy a řešil po koupi.  Jestli tam ta voda nateče a ta tam dřív nebo pozděj  cestu najde, tak vyplní volné místo, jestli volné místo není , je vyplněno vazelínou, naděla min. vody min. škody.
Tak to vidím já .

 offline 

 

#12 01.11.2019 00:06:59

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 907
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Janek:

Možná sem to jen špatně pochopil od “novej” moc mi ty komenty nedavaj smysl, snad to nějak rozvine. Neberu to hned útočně jako ty, i když zas na druhou stranu oslovení idiot v první větě.....  a8 

 offline 

 

#13 01.11.2019 08:10:40

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Ložiska předního kola KTM - 61906 jsou v motorce nadimenzovaná na cca 60 000km, zadní ložiska 6005 jsou nadimenzovaná na cca 65 000 km.
Jestli se to u teréní motorky zdá někomu málo tak to moc nechápu. Předčasné zničení ložiska bude nejspíš způsobeno buď vadným kusem, špatnou montáží nebo špatnou údržbou (za kterou si zodpovídá majitel). Kritickému zatížení ložiska se motorka ani zdaleka nepřiblíží, ložisko pak odejde že přesáhne své konstrukční limity počtu otáček. Spočítáno v programu přímo od SKF takže nevím jak na tom budou jiná ložiska.
Takže tvrzení zdejšího omezeného člena bych asi radši nekomentoval.
Je škoda že kdokoliv zde chce říct nějakou svoji zkušenost, radu a podobně je terčem onoho individua které všechny okolo nazývá teoretiky ale podle toho co sám napsal se sám ani zdaleka nepřiblížil k nějaké opravdu reálné a prokazatelné zkušenosti.
Opravu je lepší forum jen sledovat a nezúčastňovat se diskuzí alespoň se pak člověk nemusí dohadovat s idiotem.

 offline 

 

#14 01.11.2019 12:39:28

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1626
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
10 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Jenda11:

to je tady standart  lol  je tady totiž jenom jeden člověk co má pravdu úplně ve všem (ať už se jedná o závodění, jízdní styl, oblečení, o typ motorky jakou kdo jezdí, o pneumatiky, náhradní díly atd... ) nehledě na osobní zkušenosti ostatních a neváhá ji podložit zcela "důvěryhodnými" fotografiemi a komentáři (většinou z doslechu) i za cenu lží, výmyslů a překrucování jenom aby vypadal jako odborník na slovo vzatý  usch nezná totiž asi rčení tisíc lidí, tisíc chutí ale myslí že všichni by měli všechno dělat jako on a lidé kteří jsou aktuálně jeho vzor protože to jediné je "správné" dokud se teda neupne na někoho jiného a nebude razit jeho názory za vydatného plivání na svůj předchozí vzor při každé příležitosti  a1 

ložiska jsem nikdy nedomazával a nějak nepociťuju že by to mělo extra vliv na životnost, podstatně větší vliv podle mě má to jak často a jakým způsobem motorku meješ, stačí to jednou umýt neopatrně vapkou odstavit a problém je na světě  smile 

 offline 

 

#15 03.11.2019 00:33:18

Fireman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 504
Založená vlákna
Místo: J.Č.
Motorka: KTM 525 exc
Věk: 32
Tel: 150
8 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Janek napsal(a):

koll napsal(a):

novej:

Psal si napřed o nesmrtelnym ložisku, teď o autě a silniční motorce. Nespletl sis fórum? Nechceš snad srovnávat silnici a off, tam nejde jen o otáčky zadního kola....

Ten kluk je blízko sestrojení perpetum mobile, nech ho být vyk! .... samozřejmě se základem z nesmrtelný WR 450 lol 
Koncern KTM má ložiska poddimenzovaný a je to nezpochybnitelný.
Ložiska v kolech moto, auta .... stačí vymést párkrát nějakou díru a i na dvouletýnm autě s 20 000 km je ložisko rázem v háji.
stačí nechat auto stát pár měsíců a jednostranný tlak na ložiska je hrob i při malým nájezdu.
Jaký výrobce aut udává životnost na roky? Snad vždy je to na počet km. Veřejný zdroj informací - šéf konstrukce Škoda auto ohledně manuálních převodovek - jsou konstruovány na nájezd 200 000 km a cokoliv najeto navíc, je jako bonus uživateli vozu škoda.
O rozdílech kvality materiálů mezi různými výrobci ložisek ani nemluvě. CX nevydrží jakkoliv zatěsněný to, co NSK, ....
Je mi líto zdejších uživatelů, co tu musí číst množství takových blábolů, co tu někteří jelimani vyprodukují.
Životnost auta je max 6 let ... to je pecka  ano A proč tohle sem někdo tahá do tématu off moto????

tohle je opravdu top  lol  lol  lol  lol 


Co shoří neshnije

 offline 

 

#16 03.11.2019 02:10:49

twinkam
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2438
Založená vlákna
Místo: Chomutov
Motorka: FE 350
Věk: 36
4 3

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Už jsme tady dlouho nic nepsal a je to kuli tomu že je tady hrozně moc blbců a zkrátka to nemá cenu.
Janku tobě se divím že máš chuť a nervy tady někomu vysvětlovat že je dobrý ložiska v kolech přimazávat(osobne jsem  po koupi nove Hq rozebral krk,prepakovaní,kyvku a ložiska kol a vše přemazal tebou zmíněnou vazelínou 👍) a že máš nervy vysvětlovat že žádný ložisko nikdy nemůže vydržet 60tis km na ostrý motorce v endurových podmínkách to totiž nevydrží ani ta motorka(aspoň jsem žádnou takovou ještě nevydel )to by znamenalo že by motorka musela najet cca 1700mth a víc 🙈😂😂😂
Ať si tady ty lidi dělaj co chtěj a klidně poslouchaj rady tady těch přechytralých radílků 😂

 offline 

 

#17 03.11.2019 09:46:08

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1626
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
10 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Janek napsal(a):

roxteedy napsal(a):

Jenda11:

to je tady standart  lol  je tady totiž jenom jeden člověk co má pravdu úplně ve všem (ať už se jedná o závodění, jízdní styl, oblečení, o typ motorky jakou kdo jezdí, o pneumatiky, náhradní díly atd... ) nehledě na osobní zkušenosti ostatních a neváhá ji podložit zcela "důvěryhodnými" fotografiemi a komentáři (většinou z doslechu) i za cenu lží, výmyslů a překrucování jenom aby vypadal jako odborník na slovo vzatý  usch nezná totiž asi rčení tisíc lidí, tisíc chutí ale myslí že všichni by měli všechno dělat jako on a lidé kteří jsou aktuálně jeho vzor protože to jediné je "správné" dokud se teda neupne na někoho jiného a nebude razit jeho názory za vydatného plivání na svůj předchozí vzor při každé příležitosti  a1 

ložiska jsem nikdy nedomazával a nějak nepociťuju že by to mělo extra vliv na životnost, podstatně větší vliv podle mě má to jak často a jakým způsobem motorku meješ, stačí to jednou umýt neopatrně vapkou odstavit a problém je na světě  smile 

Napsal někdo, kdo si neumí ani přezou pneumatiku  lol  lol  lol 

O někom kdo jede 40 km závod s krosnou náhradních dílů na zádech  lol  to jasne dokazuje jak svejm technickejm řešením a zlepsovakum které tady všem podsouvas duverujes  lol  lol  lol  jestli jsi teda nefungoval jako technická podpora na trati to by všechno vysvětlovalo ale na to jsi to zase jistil až moc zezadu  jet hodinu za ostatníma je fakt moc... a1 

Editoval roxteedy (03.11.2019 09:55:12)

 offline 

 

#18 03.11.2019 09:48:45

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


1) vazelína je v ložisku proto, aby ložisko mazala a ne ho chránila proti vniknutí vody  a30 
2) proti vniknutí vody a bordelu ložisko chrání gufero, ne vazelína (!!!) ano 
3) proti vniknutí vody z wapky chrání ložisko RaceCaps wink 

Nejdřív vlivem bordelu přestane plnit účel gufero a pak se do ložiska dostane snadno voda a bordel. Rez dílo dokončí.

PS: všimněte si, že jsem si odpustil jakékoliv slovní výpady proti komukoliv z fóra. Do nikoho se nenavážím, nikoho neurážím, přesto vyjádřím
      názor.  wink Držte se prosím tématu Mazání ložisek a netahejte si sem svoje mindráky, osobní problémy a případné psychické poruchy.  smile 

Editoval JirkaR (03.11.2019 09:50:41)

 offline 

 

#19 03.11.2019 10:38:37

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1626
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
10 0

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


Fireman napsal(a):

Janek napsal(a):

koll napsal(a):

novej:

Psal si napřed o nesmrtelnym ložisku, teď o autě a silniční motorce. Nespletl sis fórum? Nechceš snad srovnávat silnici a off, tam nejde jen o otáčky zadního kola....

Ten kluk je blízko sestrojení perpetum mobile, nech ho být vyk! .... samozřejmě se základem z nesmrtelný WR 450 lol 
Koncern KTM má ložiska poddimenzovaný a je to nezpochybnitelný.
Ložiska v kolech moto, auta .... stačí vymést párkrát nějakou díru a i na dvouletýnm autě s 20 000 km je ložisko rázem v háji.
stačí nechat auto stát pár měsíců a jednostranný tlak na ložiska je hrob i při malým nájezdu.
Jaký výrobce aut udává životnost na roky? Snad vždy je to na počet km. Veřejný zdroj informací - šéf konstrukce Škoda auto ohledně manuálních převodovek - jsou konstruovány na nájezd 200 000 km a cokoliv najeto navíc, je jako bonus uživateli vozu škoda.
O rozdílech kvality materiálů mezi různými výrobci ložisek ani nemluvě. CX nevydrží jakkoliv zatěsněný to, co NSK, ....
Je mi líto zdejších uživatelů, co tu musí číst množství takových blábolů, co tu někteří jelimani vyprodukují.
Životnost auta je max 6 let ... to je pecka  ano A proč tohle sem někdo tahá do tématu off moto????

tohle je opravdu top  lol  lol  lol  lol 

Janku kolik měsíců je potřeba nechat stát auto aby to byl hrob pro ložiska ??? ou2  ou2  ou2  Já abych věděl jak často máme hejbat s autama se kterejma nejezdime  a2  a2 

 offline 

 

#20 03.11.2019 13:48:22

Re: Jak a proč mazat ložiska správně - plastické mazivo


JirkaR napsal(a):

1) vazelína je v ložisku proto, aby ložisko mazala a ne ho chránila proti vniknutí vody  a30 
2) proti vniknutí vody a bordelu ložisko chrání gufero, ne vazelína (!!!) ano 
3) proti vniknutí vody z wapky chrání ložisko RaceCaps wink 

Nejdřív vlivem bordelu přestane plnit účel gufero a pak se do ložiska dostane snadno voda a bordel. Rez dílo dokončí.

PS: všimněte si, že jsem si odpustil jakékoliv slovní výpady proti komukoliv z fóra. Do nikoho se nenavážím, nikoho neurážím, přesto vyjádřím
      názor.  wink Držte se prosím tématu Mazání ložisek a netahejte si sem svoje mindráky, osobní problémy a případné psychické poruchy.  smile 

To máš pravdu hlavním účelem maziva , vazelíny , je mazání styčných ploch ložiska, nikoliv těsnění proti vodě. Vedlejší účel ovšem může být vyplnění volného místa, jinak je tam vzduch a ten voda vytlačí, vazelínu nikoliv. A přesvěč mně že se pleti. Samo pokud selže to gufero , jinak to gufero těsní příložku s nábonem ale příložku s oskou ne.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů