Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

tlakovanie zadnej brzdy

#21 30.10.2019 07:10:02

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 203
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Ci 10r. kvapalina funguje alebo nie, je v tomto prípade v podstate  jedno..

Hladam problem, dostanem dost pravdepodobny tip na pokus za 5e a na 5min prace, a napriek tomu idem na to obklukou a uvazujem menit veci x krat drahsie..

V aute mam tiez min. 10r kvapalinu, na STK premerana a vse OK. Zjavne nie je v kontakte so vzduchom.

Mozem to ale povedat o uz raz otvorenej flaske, s bohvie akou tesnostou, odlozenej na polici ? Mozem ju spolahlivo pouzit na zistovanie problemu prejavujucemu sa priznakmi zlej kvapaliny, pri jej cene ? Sranda ... big_smile big_smile

moze to byt samozrejme aj dalsich x-veci ten problem.

Editoval Indian (30.10.2019 07:20:58)

 offline 

 

#22 30.10.2019 07:57:34

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Stalo se mi to zrovna o víkendu. Brzdovka pravděpodobně ještě origo. Na pohled škaredá. Byli to v poho dokud jsem si neupravil chod páky. Zmenšil sem vůli. Páku jsem potřeboval dát více dolů. Jak se brzdovka ohřála, tak se zakousla! Ovšem začal jsem ji abnormálně využívat. Dříve jsem ji skoro nepoužíval, takže dvě velké změny najednou. 1 km dojet dom byl mazec (fialový kotouč, smrad, dýmec)  a22  (nebyl čas před odpolední čekat než vychladne). Ovšem co mi stačilo udělat? Pouze a jen jsem vyměnil brzdovku za novou, která byla opravdu čirá žluté barvy oproti té staré asi 10 let brzdovce, která byla spíše černo-žlutá takový špinavý blond  lol  pro sichr jsem povolil půl otáčky na chodu páky. A funguje to. Nejjednoduší možnost.
Udělal bych tohle vyměnit brzdovku precizně odvdušnit, zkusit chod páky. uvidíš po ohřátí co se stane. Když nic problém vyřešen. jinak to udělat z gruntu, jak psal Janek. ano 

Ještě, jak kdosi psal, že dal nové destičky a to taky pomohlo, tak mám opačnou zkušenost. Dal jsem origo sjeté destičky na kur...u doprdele před prodejem a dal úplně nové, samože jsem musel roztáhnout pístky. Přijel kupec a přijel s tím, že to moc nejede. Destičky zakouslé! Brzdovka měněna. V tu chvíli jsme jen upustili přes odvdušňovák a pán si ji odvezl, ale myslím si, že jak to jezdilo roky na ty stejé destičky, tak byly pístky vyjeté ven a znečišťovaly se. Dávaly se nové destičky, tak se pístky jen zatlačily, ale to znečištění tam hrálo roli, že ten pístek byl o nějakou desetinku větší na průměru a nechtěl se vracet (zalízat) si myslim teda.

Vem si od každého něco a oprav to. Šel bych postupně od nejjednodušího (brzdovka)

Jak se tu řeší otevřená brzdovka, tak já ji mám roky ani nevím, jak dlouho otevřenou. Je fakt, že jsem do toho alobalu na hrdle udělal jen malou díru ať se mi to dobře nalévá a funguje ve 3 motorkách úplně normálně. Je předepsáno, že se má měnit preventivně co 2 roky, což už tu někdo zmiňoval. Ovšem zkušenost je taková, že umí funguvat cca 8 let. Po takové době na tom bude vždycky na vině brzdovka, ale jestli je stará pár MTH je závada jinde.

 offline 

 

#23 30.10.2019 08:18:44

mv84
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 54
Založená vlákna
Místo: Horoměřice
Motorka: Sx525
Věk: 32
0 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Malá vůle na pedálu... Moc brzdovky v okruhu... Měl jsem stejný problém.  Povolit ,odsát a vše ok;-)

 offline 

 

#24 30.10.2019 08:47:34

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Small:

Brzdovka s tim nemela nic spolecneho,ale to povoleni o pul otacky jo  usch 
Brzdovku i 10let starou klidne i otevrenou ,ale pokud jedes nekam kde pojedes sjezdy klidne 20min v kuse a bez brzdeni to nepujde tak je to pruser.Ten bod varu nejde osidit. Na free 2t byla jedina sance 5.1, pokud se tam dala DOT4 tak jsem byl na ua furt uvareny at jsem delal co chtel. Jasne u 4t si clovek pomuze motorem,u2t je to bolavejsi..

 offline 

 

#25 30.10.2019 09:56:29

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek:
Jelikož se tu prezentuješ jako velký odborník byl byl bych moc rád kdyby jsi nám poskytl nějaké smysluplné informace které potvrzují tvá tvrzení ohledně těch brzdových kapalin.
Rád se přiučím něco nového a z tvých příspěvků mi přijde že se nejspíš pohybuješ někde kolem toho a máš velké zkušenosti.
Děkuji

 offline 

 

#26 30.10.2019 11:24:12

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jarynn:
Janek:

Nene stalo se mi to na trialce. Jasně, že jsem vyměnil kapalinu, když byla taková jaká byla. Možná to bylo tou pákou, ale pro svůj klid jsem udělal obě dvě věci. Díky příště na to budu myslet, že stačí povolit pedál, když bude brzdovka nová  ano 

U FREEčka mám novou kapalinu (po výměně znatelný rozdíl k lepšímu) občas ji odvzdušnim, což jde vždycky taky poznat, že to nějaký čas má lepší účinnost. Sjezdy řešim i kvůli lidem se chcíplým motorem a zařazeným kvaltem. Brzdím vlastně spojkou lol  tongue  a dobržďuju jen předek heh2  nikam se neženu, takže to takhle jde dělat big_smile  cool 

 offline 

 

#27 30.10.2019 11:55:20

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jenda11:
Promiň, ale já se tu neprezentuju, narozdíl od vás. Jen se snažím smysluplně poradit a vím, že když bude tazatel postupovat podle rad, který dám, najde problém a pokud ho opraví, bude se dál radovat z jízdy. o nic víc tu nejde.
Vím, že když jen vymění kapalinu, nebo bude nesmyslně vyhazovat půl roku načnutou nádobu a kupovat novou, příčinu přibržďování, nota bene nepravidelného, neodstraní. Konec

Držet se údajů výrobců? Proč?
Například výrobce Nissin přední brzdy mé motorky z roku 2019 uvádí pro použití kapaliny Use only DOT 3 nebo DOT 4. Jenže dnes je už DOT 5,1 Takže výrobce mi nařizuje DOT 3???? Pokud budu magor, budu se držet nařízení výrobce  a1 , ale to bych si taky mohl způsobit šeredný úraz, protože přední brzdu používám na rozdíl od zadní pořád.

Rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5.1 v bodu varu je cca 5 - 10 strupňů, ale Motul dělá třeba DOT 4 s bodem varu 325, což je cca o 50 st. víc, než DOT 5.1 . Jen se divím, že když někdo píše, že se na bezpečí nemá šetřit, tohle neuvede big_smile .

Ano, nezpochybňuju, že brzdovka je hydroskopická, ale zpochybňuju absorbci vody v řádu "panáků" do nové, pouze otevřené a znovu uzavřené nádoby. Víčka mají těsnění .... a těsnost nádobky jde jednoduše ověřit, jde vymáčknout vzduch nad kapalinou a uzavřít prakticky odvzdušněné .... lze skladovat roky bez újmy. Schválně si na netu najdi, kolik vody je v jednom litru vzduchu. Krom toho když odleješ z nádobkyna výměnu, tak ti pro ten vzduch vznikne prostor jen o málo větší, než jsi vylil z nádobky .... sám zjistíš, že je to směšný číslo, žádných 4 - 6 %.

V motorce měnit max po sezóně bez rozdílu počtu ujetých mth, zvlášť, když se jezdí nejvíc od podzimu do jara. Radši měním po skončení zimy po největších marastech - to jen moje zkušenost z jetých strojů, které jsem až do letoška kupoval. U nové to budu dělat stejně. První výměna do 30 mth a potom do roka
U starších moto se dá říct, že i když dáš novou kapalinu po praseti, co ji neměnilo 3 a více let, tak ta nová kapalina je ihned znehodnocená a vyplatí se ji nechat třeba jednu vyjížďku a znovu propláchnout a to vč. vydání pístků ze třmenu, kde se dole drží nejvíc bordelu, který potom vydírá stěny. ono se u těch starších strojů stačí podívat do nádobky na řídítkách, jaký šlem je usazený na dně v těch kapsičkách, který je potřeba taky vyčistit, když to chceš mít pěkně udělaný. Pohled do nádobky hodně napoví o servisu moto  ano 
Když jedu autem do práce, tak na brzdu šlápnu max když jsou dole šraňky, semafor, na cestě do Chorvatska, obrazně použiju brzdu 10x ... ale na enduru používám brzdy, spojku nebojím se napsat obrazně 100 x častěji, takže když výrobce doporučuje max. 2 roky v systému, tak na moto je rok i tak dost. Nechat ji tam 2 roky je podle mě nesmysl hlavně vzhledem k životnosti dílů. Dle mě je to prasárna. Už jen otěr součástí je vidět na kapalině po roce. A to jezdím hobby. Jezdit závody, tak budu měnit častěji. Ono se potom každý díví, že mu vše funguje a nejdnou maj vydrbaný pístky, válečky, ... a škody jdou do tisíců.
Ale to je věc přístupu, někdo řeší, jak mít čistý plasty a čím konzervovat, aby šlo bláto líp dolů, někdo řeší jen techniku v dobrým stavu a myje jen před servisem, ale jen zlomek řeší obojí. Potom jsou takoví, co neřeší nic a těm to paradoxně funguje a drží nevíc pohromadě  big_smile 

 offline 

 

#28 30.10.2019 12:16:16

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Small napsal(a):

Jarynn:
Janek:

Nene stalo se mi to na trialce. Jasně, že jsem vyměnil kapalinu, když byla taková jaká byla. Možná to bylo tou pákou, ale pro svůj klid jsem udělal obě dvě věci. Díky příště na to budu myslet, že stačí povolit pedál, když bude brzdovka nová  ano 

 

Nerozumím tomu, kam na to pořád chodíte?

1. Vůle na pedálu se ti nikdy sama nezmenší - myšleno "Mrtvý chod" než začne tyčka tlačit na pístek.
1. Může se sama pouze zvětšovat vymačkáním ok ve spojích.
1. Pístek v pumpě se vrací stále do stejné nulové polohy - pokud je vše bez závad.
1. Ani po výměně kapaliny se ti nemůže, pokud je vše správně změnit vůle na pedálu.
1. Ani po výměně destiček se ti nemůže změnit vůle na pedálu, pokud je vše správně.
1. Jediný, kdy se ti může bez příčiny vůle měnit je, kdy si necháš radit na fórech od dvou top japonských mechaniků, pánů Onoseto a Samoseto ano 



Vůle na pedálu se ti může zkrátit jen v případě
1. že ti mezi tyčku a dno pístku vnikne nějaká nečistota.
2. pokud má moto možnost nastavení polohy páky oddělený (od možnosti nastavení vůle, které bývá na samotný tyčce, co jde do válečku). Stává se, že toto nastavení polohy páky se uvolní nebo opotřebuje a pokud se uvolní tak, že se páka hne směrem dolů, dojde tím zákonitě i ke zkrácení vůle chodu.
3. Když se ti přidírá pístek ve válečku, nevrátí se ti do krajní polohy a ty si v tomhle bodu nastavíš vůli páky. Potom stačí hrknout někde přes potok a i ta voda dokáže v počátku závady pístek uvolnit, ten se snaží vrátit do krajní polohy, ale už naráží na tyčku, kterou uživatel doseřídil k pístku, který byl lehce zamáčklý. V tomhle případě dojde právě i přibržďování i cestou do kopce ....

Vůle na pedálu se ti může zvětšit
1. vymačkáním ok a čepů spojů
2. pokud je pumpa nebo tyčka nová, tak se možná lehce může v záběhu zamáčknout tyčka do dna pístku, ale o tom pochybuju
3. Zůstane ti viset přidřený pístek ve válečku a nevrátí se do nulový polohy
4. Viz bod 2 v předchozím odstavci při oddělený možnosti nastavení polohy pedálu a uvolnění popř. opotřebení tohoto nastavení, kdy ti páka půjde víc nahoru.

Už jinýho mě nenapadá, co by mohlo způsobit zmenšení / zvětšení vůle pedálu. Podstata je, že vůle se sama o sobě nezkrátí a vždy to má příčinu, která nese charakter závady nebo špatný obsluhy a příčina by měla být zjištěná dřív, než uživatel provede nový nastavení vůle, protože na offmotu čte pitomosti, že za to může půl roku jednou otevřená pixla s novou kapalinou.

Editoval Janek (30.10.2019 12:27:58)

 offline 

 

#29 30.10.2019 12:39:22

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek:
Aha, takže o tom víš úplné hovno stejně jako já jen máš jiné zkušenosti které ty považuješ a správné.... paráda ne  ne  ne 

 offline 

 

#30 30.10.2019 12:46:16

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jenda11 napsal(a):

Janek:
Aha, takže o tom víš úplné hovno stejně jako já jen máš jiné zkušenosti které ty považuješ a správné.... paráda ne  ne  ne 

Tak já dělal střelmistra v dolu Dobrý štěstí, jak bych o tom mohl něco vědět, .... potom traktoristu v JZD Úlibice a teď jezdím trolejbusem.
proto chodím sem na fórum, abych se přiučil od specialistů jako jsi ty, hermeteoretik, a michal EXtremteoretik ano 
Jsem za vaše rady rad a určitě to pomůže každýmu, kdo má trable z brzdama.
Osobně začni od tohoto a případně doplň něco ze svých zkušeností  ano 
http://www.offmoto.com/viewtopic.php?pid=330278#p330278

 offline 

 

#31 30.10.2019 13:15:56

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek:
Škoda že tě teda nenaučili alespoň číst...
Psal jsem co se mi přihodilo a co si myslím že se stalo a jak jsem to řešil. Vezmi si z toho co chceš nebo to zapomeň a už to neřeš.

 offline 

 

#32 30.10.2019 13:17:31

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek napsal(a):

Small napsal(a):

Jarynn:
Janek:

Nene stalo se mi to na trialce. Jasně, že jsem vyměnil kapalinu, když byla taková jaká byla. Možná to bylo tou pákou, ale pro svůj klid jsem udělal obě dvě věci. Díky příště na to budu myslet, že stačí povolit pedál, když bude brzdovka nová  ano 

 

Nerozumím tomu, kam na to pořád chodíte?

1. Vůle na pedálu se ti nikdy sama nezmenší - myšleno "Mrtvý chod" než začne tyčka tlačit na pístek.
1. Může se sama pouze zvětšovat vymačkáním ok ve spojích.
1. Pístek v pumpě se vrací stále do stejné nulové polohy - pokud je vše bez závad.
1. Ani po výměně kapaliny se ti nemůže, pokud je vše správně změnit vůle na pedálu.
1. Ani po výměně destiček se ti nemůže změnit vůle na pedálu, pokud je vše správně.
1. Jediný, kdy se ti může bez příčiny vůle měnit je, kdy si necháš radit na fórech od dvou top japonských mechaniků, pánů Onoseto a Samoseto ano 



Vůle na pedálu se ti může zkrátit jen v případě
1. že ti mezi tyčku a dno pístku vnikne nějaká nečistota.
2. pokud má moto možnost nastavení polohy páky oddělený (od možnosti nastavení vůle, které bývá na samotný tyčce, co jde do válečku). Stává se, že toto nastavení polohy páky se uvolní nebo opotřebuje a pokud se uvolní tak, že se páka hne směrem dolů, dojde tím zákonitě i ke zkrácení vůle chodu.
3. Když se ti přidírá pístek ve válečku, nevrátí se ti do krajní polohy a ty si v tomhle bodu nastavíš vůli páky. Potom stačí hrknout někde přes potok a i ta voda dokáže v počátku závady pístek uvolnit, ten se snaží vrátit do krajní polohy, ale už naráží na tyčku, kterou uživatel doseřídil k pístku, který byl lehce zamáčklý. V tomhle případě dojde právě i přibržďování i cestou do kopce ....

Vůle na pedálu se ti může zvětšit
1. vymačkáním ok a čepů spojů
2. pokud je pumpa nebo tyčka nová, tak se možná lehce může v záběhu zamáčknout tyčka do dna pístku, ale o tom pochybuju
3. Zůstane ti viset přidřený pístek ve válečku a nevrátí se do nulový polohy
4. Viz bod 2 v předchozím odstavci při oddělený možnosti nastavení polohy pedálu a uvolnění popř. opotřebení tohoto nastavení, kdy ti páka půjde víc nahoru.

Už jinýho mě nenapadá, co by mohlo způsobit zmenšení / zvětšení vůle pedálu. Podstata je, že vůle se sama o sobě nezkrátí a vždy to má příčinu, která nese charakter závady nebo špatný obsluhy a příčina by měla být zjištěná dřív, než uživatel provede nový nastavení vůle, protože na offmotu čte pitomosti, že za to může půl roku jednou otevřená pixla s novou kapalinou.

Hele špatně čteš. Small napsal : Zmenšil sem vůli. Páku jsem potřeboval dát více dolů.
takže odtud zmenšená vůle... žádné onoseto ani samoseto  wink 

 offline 

 

#33 30.10.2019 13:28:10

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jenda11 napsal(a):

Janek:
Aha, takže o tom víš úplné hovno stejně jako já jen máš jiné zkušenosti které ty považuješ a správné.... paráda ne  ne  ne 

Myslím, že když si tazatel nebo někdo jiný se stejným problémem přečte toto téma okamžitě pochopí kdo o čem ví úplný h..no a kdo se snaží poradit a kdo tady v podstatě napsal jasný návod jak postupovat a vše technicky vysvětlil a kdo jen mele pořád stejnou teorii dokola.....

Pro zajímavost mimo téma: jsem viděl tzv. ¨velký¨ rozbor mot. oleje z několika vozidel která málo jezdí. Rozbor byl zaměřen na degradaci oleje a jeho provozní vlastností ovlivněné vlivem stání v motoru s minimálním nájezdem. Rozbor si platil sám zadavatel s cílem zjistit nutnost pravidelných výměn oleje, protože se jedná o stovky vozidel. Rozbor u dvou, čtyř ani 5 letého oleje nepotvrdil degradaci nebo natažení vody do oleje.

Tím neříkám, že olej pravidelně neměním, naopak, ale je otázka kde je pravda a co do nás cpou Ti co to vyrábí a potřebují:

1. hodně prodat
2. být s obrovskou rezervou jištěni, že se nic nestane


Tom

 offline 

 

#34 30.10.2019 13:31:22

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jarynn:  ano  ano  ano 

Přestal jsem to řešit - vymažu svoje příspěvky. Proč se dohadovat s arogantním egoistou v každém příspěvku...Na to nemám čas ani náladu.
Případné dotazy již není třeba psát na fórum - pošlete je rovnou na janek@vímvšechnonejlip.cz

 offline 

 

#35 30.10.2019 13:42:09

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jarynn: ano  ano 
četl jsem to, ale pořád tvrdím, že kapalina přehřátá, studená, zvodnatělá,....  nemá vliv na vůli / mrtvý chod páky, takže i když zmenšil vůli, ale vůle tam byla podle jeho tvrzení, vyměnou kapaliny se vůle nemohla změnit. Small to napsal tak, že i při zmenšení vůle tam vůle byla, ale po ohřátí kapaliny se ztratila a přestavení bylo jen půl otáčky.

Prostě tu někteří jedinci pletou nesmysly dohromady podstata uniká v balastu jako vždy.

 offline 

 

#36 30.10.2019 14:45:56

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek napsal(a):

Jarynn: ano  ano 
četl jsem to, ale pořád tvrdím, že kapalina přehřátá, studená, zvodnatělá,....  nemá vliv na vůli / mrtvý chod páky, takže i když zmenšil vůli, ale vůle tam byla podle jeho tvrzení, vyměnou kapaliny se vůle nemohla změnit. Small to napsal tak, že i při zmenšení vůle tam vůle byla, ale po ohřátí kapaliny se ztratila a přestavení bylo jen půl otáčky.

Prostě tu někteří jedinci pletou nesmysly dohromady podstata uniká v balastu jako vždy.

Jasně, zmenšit vůli není "žádná vůle",já nad tím zas tak nebádal a1  Myslím že je už zbytečné to tu psát zas furt dokola, kdo má aspoň trošku povědomí tak si z toho vybere co chce, a kdo ho nemá tak tomu není pomoci a musí navštívit servis  a1 

 offline 

 

#37 30.10.2019 15:10:31

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Nejsem si jistý jestli to tu už někdo nezmínil... Nechce se mi číst ten balast okolo...

Ale na autě se mi stalo, že se uvnitř rozpadla gumová hadice a při brždění se kousek odchlipoval a bránil, tak zpětnému chodu kapaliny. Na oko hadice vypadala ok. Na podobný problém bych se podíval jak u moto hadice, tak i u brzdového válce  smile 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#38 30.10.2019 21:42:03

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Takže vyčistil som kanáliky vo viečku nádobky kvapaliny, všimol som si že gumička pod viečkom je na jednom mieste strihnuta vymenil som aj tú, taktiež aj brzdovku teras tam je motul dot5.1 uvidím čo to spraví...


BORSUK enduro team

 offline 

 

#39 30.10.2019 23:35:08

Re: tlakovanie zadnej brzdy


peTTR:

Je to tu uvedeny jako mozna pricina zavady vc. jednoducheho postupu, jak zjistit, jestli je hadice ok nebo ko. Resil jsem tuhle zavadu na 2 moto, na autech docala casto, ale starsich cca 15 let.

Zetkarider
zjisteni zavady je v tvem pripade tak na 15 minut primo v terenu.
Staci se drzet navodu, ktery jsem tu psal.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů