Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

tlakovanie zadnej brzdy

#1 27.10.2019 22:04:47

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

tlakovanie zadnej brzdy


dneska na treningu sa mi3x stala taka anomalia že mi ostala v zabere zadna brzda ktm sx250 2008 až do takeho štadia že mi to zastavilo motor stalo sa mi to 2x vo vyjazde a raz na rovine brzdovy pedal uplne tvrdy obloženia zakusene na kotuči kotuč až fialovy po uvoľneni uvzdušňovaku vytiekla kvapalina paka sa uvolnila všetko sa zdalo OK na cca pol hodinu potom zas a zas cely system ostal natlakovany ako keby navrela kvapalina lenže do vyjazdov predsa nebrzdim preto my to nedava žiadny zmysel a nohu mam na stupačkach šikmo takže by nemala mať kontakt s pakou brdy
obloženia moto master maju okolo 30mth podľa hrubky su cca v polovici
kvapaliny bolo tak akurat podľa sklička na brzdovom valci


BORSUK enduro team

 offline 

 

#2 28.10.2019 10:43:49

Re: tlakovanie zadnej brzdy


zetkarider:
Tohle mi dělala kapalina, buď je stará nebo se ti tam dostala voda. Stačí pak málo přibrzdit a začne to dál lehce přibržďovat až se kousne. Mě to dělala akorát přední brzda ale to samé jak ty popisuješ.
Pozor taky na staří kapaliny kterou tam dáš, já měl doma půl roku otevřenou a po výměně to dělala to samé až po koupení nové plechovky a nové výměně to přestalo.

 offline 

 

#3 28.10.2019 15:19:47

kiwibibo
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1289
Založená vlákna
Motorka: KTM XC 300, Honda Dominator NX 650
Věk: 29
Web
15 10

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Keď to robí aj do výjazdov, je možné, že sa ti nevracia piest v brzdovom strmeni, môže byť zatuhlý.


exc.300.blogspot.com

Men do not quit playing because they grow old, they grow old because they quit playing.

 offline 

 

#4 28.10.2019 15:47:22

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Vyndat desky, zkusit, jestli není třmen zatuhlý na čepech, musí jít volně.
Zkusit zamáčknout pístek, musí jít plynule s odporem, ale musí jít
Kouknout na brzdovou pumpu a jakou má vůli páka, zmáčknout, pusit a znovu se podívat na vůli páky, jestli je stejná. Pokd je větší, pístek se nevrací - častá závada
Sundat manžetu a podívat se na skutečnou polohu pístku ve válečku.
Vyměnit komplet kapalinu s tím, že si vymáčkneš pístek a vyčistíš třmen. Klasickou výměnou přes odvzdušňovák nikdy kapalinu "100"% nevyměníš.
Potom to může dělat i hadice. To zjistíš tak, že když budeš chtít zamáčknout pístek a ten nepůjde nebo půjde kurwa těžko, tak při tom povol odvzdušňovák. Když půjde pístek s povoleným odvzdušňovákem v pohodě, máš v hadici nějaký zůžený místo, kudy se nevrací tlak - stává se to u aut i motorek.
Když už, tak to udělej komplet a pořádně  ano 

 offline 

 

#5 29.10.2019 00:43:36

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek:

Brzdič sa na čapoch hýbe ľahko to som už čistil a mazal je pravda že kvapalina vyšla cez ovzdušňovak značne čierna, na páke zadnej brzdy mám vôľu cca pol centimetra, zrepasujem brzdič aj brzdový valec snáď to pomôže, kvapalina tam je použitá DOT4


BORSUK enduro team

 offline 

 

#6 29.10.2019 07:12:48

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Řešil jsem to na 3 motorkách - 2x enduro a 1x Caponord(ten byl snad 10x vyčištěnej, rozebranej atd... U všech pomohla až koupě repas sady na brzd. pumpu.

Tom

 offline 

 

#7 29.10.2019 09:30:18

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek:
Klidně to ber jako pitomost, já jen radil z mé zkušenosti a nejsem sám komu se toto stalo. Problém byl s kapalinou, jinde nebyl.

 offline 

 

#8 29.10.2019 12:30:18

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jenda11 napsal(a):

Janek:
Klidně to ber jako pitomost, já jen radil z mé zkušenosti a nejsem sám komu se toto stalo. Problém byl s kapalinou, jinde nebyl.

Je to naprostá pitomost a neblbni tu lidem hlavy, leda bys to skladoval pootevřený v sauně. Pokud bude jednou nebo víckrát otevřená nádobka znovu zavřená, musí těstit jako nová, pokud nekupujete nějaký aušus.
Ono totiž v motorce dostává kapalina násobnou nálož oproti skladování někde v regálu .... a i v té motorce při nějakým hobby ježdění vydrží fungovat roky bez nějakýho blokování brzdy. V moto měním preventivně kapalinu každý rok po zimě, najedu cca 60 - 120 mth. Podle tvý teorie bych nikdy nemohl najet ani půl roku .... Zkus se nad tím zamyslet než budeš něco tvrdošijně obhajovat ne 

 offline 

 

#9 29.10.2019 12:43:57

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek má pravdu, to že se Ti to podařilo opravit nebylo kapalinou...

 offline 

 

#10 29.10.2019 13:02:02

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Janek:
To že se ti to nezdá neznamená že to je pitomost. Podle mě je to tím že v nádobce je po odlití kapaliny hodně vzduchu a vlhkost z něj se vstřebá do kapaliny. Trochu jsem googlil a společnost Total říká že kapalina po otevření obalu musí být spotřebována do několika měsíců. Myslím si že si z toho může každý vzít co chce a ty se klidně dál rozčiluj jaká je to pitomost vyk! 

 offline 

 

#11 29.10.2019 13:11:01

Re: tlakovanie zadnej brzdy


TomR1:
Já si to prostě ničím jiným neumím vysvětlit. Stalo se mi to jednou a opravu mi pomohla jen nová kapalina. Nic jiného jsem s brzdou nedělal. Nechci se hádat, třeba jsem natrefil na nějakou špatnou kapalinu, fakt nevím.
Známí měl teď ten samí problém takže mi i přijde že to možné je ale každý ať si z toho vezme co chce. Jen jsem chtěl poradit zakaladateli tématu.

 offline 

 

#12 29.10.2019 15:42:53

driftak
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 501
Založená vlákna
Motorka: XR650R FE 501
3 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Mě stačilo dát větší vůli na pedál.. měl jsem to téměř bez vůle a po chvíli ježdění kdy se brzda ohřála začala pribržďovat. Povolil jsem o otáčku a byl pokoj... lol 

 offline 

 

#13 29.10.2019 17:04:07

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Drifťák: já měl podobný problém, ale způsobil jsem si to sám nastavením brzdy... Po zahřátí pribrzdovala až se kousla úplně.

Stará DOT... 10let otevřená 4.1 fungovala po výměně lépe než originální náplň po roce/60 Mth.  blee1 

 offline 

 

#14 29.10.2019 17:45:37

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Proste se ti z nejakeho duvodu prekryva prepousteci dirka ve valci. At je to zasperovanou brzdou,nebo bordelem mezi pistkem a segerovkou nebo zvyknutou manzetou,proste ti bud nechodi pistek do nuly nebo ti tu dirku prekryva neco jineho. Jinak jsem to videl i pri pricpane prisavaci dirce,smerem tam to keste cuclo ale zpet se to nepretlacilo,neni to vubec hermeticky uzavrene jak tady nekdo chytre pise. V krajnim pripade i snad ta ucpana hadice ale to se stava vic u aut nez u moto. Kapalina je bez vlivu,musi se to vracet i na vodu,ve chvili kdy nemas brzdu naslaplou ti musi jit odtlacit prasatko a je jedno jake medium tam mas. Zadna jaderna fyzika,jen to vyzkousej jestli se ti da prasatko vratit zpet jak se to kousne. Jeste je sance ze bys tam mel kapalinu az po hrdlo ale to snad ne..

 offline 

 

#15 29.10.2019 19:09:33

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: tlakovanie zadnej brzdy


zetkarider:

Jak jsi dopadl? Vyřešila to nová kapalina?

Já používám vesměs (kde můžu) DOT 5.1 od Bremba a na problém s otevřenou lahví jsem nenarazil.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#16 29.10.2019 20:26:45

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Jarynn napsal(a):

Proste se ti z nejakeho duvodu prekryva prepousteci dirka ve valci. At je to zasperovanou brzdou,nebo bordelem mezi pistkem a segerovkou nebo zvyknutou manzetou,proste ti bud nechodi pistek do nuly nebo ti tu dirku prekryva neco jineho. Jinak jsem to videl i pri pricpane prisavaci dirce,smerem tam to keste cuclo ale zpet se to nepretlacilo,neni to vubec hermeticky uzavrene jak tady nekdo chytre pise. V krajnim pripade i snad ta ucpana hadice ale to se stava vic u aut nez u moto. Kapalina je bez vlivu,musi se to vracet i na vodu,ve chvili kdy nemas brzdu naslaplou ti musi jit odtlacit prasatko a je jedno jake medium tam mas. Zadna jaderna fyzika,jen to vyzkousej jestli se ti da prasatko vratit zpet jak se to kousne. Jeste je sance ze bys tam mel kapalinu az po hrdlo ale to snad ne..

Keď sa to kusne prasiatko sa speť nevráti je stále pod tlakom kým sa nepovoli ovzdušňovak


BORSUK enduro team

 offline 

 

#17 29.10.2019 20:28:45

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Raduz TT600r napsal(a):

zetkarider:

Jak jsi dopadl? Vyřešila to nová kapalina?

Já používám vesměs (kde můžu) DOT 5.1 od Bremba a na problém s otevřenou lahví jsem nenarazil.

Problém sa zdá vyriešili nové obloženia ale nechápem tomu nejak pretože pôvodne niesu nejak extra zjazdene cca v polovici mal som aj horšie a nebol s tým problém

Ešte by som chcel podotknúť brzdová kvapalina je stará cca 30mth menila sa spolu s obloženiami

Editoval zetkarider (29.10.2019 21:41:13)


BORSUK enduro team

 offline 

 

#18 29.10.2019 20:40:17

MichalEXC
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 809
Založená vlákna
Motorka: 2T
Věk: 37
3 2

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Kapalinu můžete mít uskladněnou ve vzduchotěsné nádobce jak dlouho chcete. Za 1. Nádobka musí být vzduchotěsná. Za 2. nad hladinou kapaliny musí být jen minimální hladina vzduchu. Takto lze kapalinu uskladnit.

Janek napsal(a):

Je to naprostá pitomost a neblbni tu lidem hlavy 

Hlavně že Ty plodíš moudra. Viz.

Janek napsal(a):

Pokud bude jednou nebo víckrát otevřená nádobka znovu zavřená, musí těstit jako nová, pokud nekupujete nějaký aušus.

O tom lze spekulovat. Čím je víčko těsněné. Kolik otevření/zavření vydrží těsnění než podlehne opotřebení, a přestane být vzduchotěsné? Ty to určitě víš, jelikož skladuješ a používáš kapaliny 10 let.  a2 


Janek napsal(a):

... a i v té motorce při nějakým hobby ježdění vydrží fungovat roky bez nějakýho blokování brzdy.  

Vážně? Tak proč..

Janek napsal(a):

V moto měním preventivně kapalinu každý rok po zimě, najedu cca 60 - 120 mth. Podle tvý teorie bych nikdy nemohl najet ani půl roku .... Zkus se nad tím zamyslet než budeš něco tvrdošijně obhajovat ne 

...a proč ji neměníš tedy po letech?

Kdo tu lidem blbne hlavy?  tull 

Janek napsal(a):

A kolik měsíců vydrží v motorce podle totalu potom těch několik měsíců skladovaná kapalina po otevření?
Jen lidem blbneš hlavy ne 

Nech si ji změřit, a podle toho můžeš posoudit zda ji tam třeba vůbec nalejt.

Janek napsal(a):

Používám 10 let starý zásoby kapalin právě od Totalu a ještě min 10 let je budu používat, protože budou ok i když podle výrobce už jsou dávno game over.
Když otevřu litrovku, tak mi vydrží několik let a otevíraná a zavíraná je x krát, skladuju doma nebo v nevytápěný dílně .....základ je max po sezoně vyměnit.

....aby k předchozímu scénáři nedošlo, musí se brzdové kapaliny kontrolovat a pravidelně vyměňovat. Obvyklá výměnná lhůta jsou jen dva roky. Brzdové kapaliny jsou totiž svým složením silně hygroskopické - pohlcují vodu z okolí a tím snižují svůj bod varu. U kapaliny v brzdovém okruhu vozidla i vyrovnávací nádržce může během dvou let dojít k poklesu bodu varu z původních např. 250 °C až na cca 130 °C a to pouhým pohlcením 4 - 6 % vody. Podobný děj nastává i v prodejním plastovém obalu, proto nemají brzdové kapaliny nikdy záruční dobu delší než 36 měsíců. Lehce může tento proces zpomalit použití víčka se zavařovací hliníkovou fólií, významně pak přímo balení kapaliny v plechovém obalu místo plastu.


Myslím, že jedinný kdo tu lidem blbne hlavu svýma výplodama jseš Ty. Že tam leješ 10let starou kapalinu je Tvoje věc, ale nepřesvědčuj druhý o tom, že je to v pořádku. Zrovna tak jako bláboly o domazávání ložisek. To je kapitola sama pro sebe, stejně tak jako Ty.

Pac a pusu  heart  a24 

JirkaR: ber to hlavně s humorem  ano 


Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.

 offline 

 

#19 29.10.2019 22:29:35

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 907
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: tlakovanie zadnej brzdy


Taky domazávam ložiska, ne kvůli tomu že by tam bylo vazeliny málo ale abych znesnadnil přístup vody a nečistot. Technologicky je to nesmysl, ale prakticky to v tomhle případě funguje. Brzdovku taky nekupuju na každou výměnu novou leží v garáži klidně několik let. Technologicky picovina prakticky funguje  a11  nějaký laboratorní postupy a teorie k offroadu moc nepatří
E: tich pouhých 5% vody v kapalině už vidíš na první pohled. Do 500ml kapaliny je to malej panák vody  lol  to jen pro představu kolik vody by na sebe asi musela navázat skladovaná v nádobě. To možná kdybys tu nádobu skladoval někde v potoce  ano 

Editoval koll (29.10.2019 22:45:46)

 offline 

 

#20 30.10.2019 00:28:57

Re: tlakovanie zadnej brzdy


zetkarider napsal(a):

Jarynn napsal(a):

Proste se ti z nejakeho duvodu prekryva prepousteci dirka ve valci. At je to zasperovanou brzdou,nebo bordelem mezi pistkem a segerovkou nebo zvyknutou manzetou,proste ti bud nechodi pistek do nuly nebo ti tu dirku prekryva neco jineho. Jinak jsem to videl i pri pricpane prisavaci dirce,smerem tam to keste cuclo ale zpet se to nepretlacilo,neni to vubec hermeticky uzavrene jak tady nekdo chytre pise. V krajnim pripade i snad ta ucpana hadice ale to se stava vic u aut nez u moto. Kapalina je bez vlivu,musi se to vracet i na vodu,ve chvili kdy nemas brzdu naslaplou ti musi jit odtlacit prasatko a je jedno jake medium tam mas. Zadna jaderna fyzika,jen to vyzkousej jestli se ti da prasatko vratit zpet jak se to kousne. Jeste je sance ze bys tam mel kapalinu az po hrdlo ale to snad ne..

Keď sa to kusne prasiatko sa speť nevráti je stále pod tlakom kým sa nepovoli ovzdušňovak

V tom případě ti zůstává tlak v okruhu a destičky na to nemají vliv
1. Vracení pístku ve třmenu má na starosti těsnící kroužek pístku díky svýmu profilu. Spousta lidí včetně odborníků tady s krátkým školením od brzdařů ti bude tvrdit, že vracení pístku má na svědomí mírná nerovnost kotouče, který svým pohybem rozhodí lehce destičky, ale není to tak.
Takže i kdyby ti zůstaly nějak viset destičky, neměl by ti zůstat tlak v okruhu, který unikne až po povolení odvzdušňováku.
2. Když ti zůstane tlak v okruhu, zkus si povolit prutokáč uchycení hadice na válečku. Pokud ti tlak z okruhu neuteče, zůstává ti to natlakovaný někde v hadici. U aut relativně běžná závada, u moto jsem to řešil jen 2x.
Pokud ti tlak při povolení prutokáče na pumpě uteče stejným způsobem jako na odvzdušňováku třmenu, zůstává ti to viset ve válečku - častá věc. 100% ho vyndej, koukni pod krycí prachovku, zatlačením třeba šroubovákem vyzkoušej chod, vyčisti, prostříkni, uvolni .... tady to bývá nejčastější problém zvlášť u takhle starý moto. Stačí drobná prasklinka nebo zkuchření manžety a problém je do chvíle na světě.
3. Pokud by ti nezůstával viset tlak v okruhu a přesto ti to přibržďovalo, hledal bych problém v pístku třmenu, těsnící manžetě, ale ne ve válečku nebo vedení ke třmenu.
To, že ti to přestalo dělat po výměně destiček není destičkama, ale tím, že jsi něco uvolnil, třeba i nevědomky.
Diagnostika takový závady je na pár minut, jak jsem psal, vytlač pístek, vyndej váleček, vše pěkně vyčisti a zkontroluj a máš to za chvíli a hlavně tak nějak z gruntu ... ne polovičatě

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů