INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Enduro pro mě
Re: Enduro pro mě
mám to stejně, taky mi přijde zbytečný mít noty, nicméně následná prodejnost takového motocyklu tě asi rychle vyléčí
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Enduro pro mě
většina lidí má jednu motorku a přijde jim líto, že s ní nemůžou ani k rybníku kus po asfaltu... ale můžu se mýlit. osobně mi taky nedává moc smysl jezdit s tím po asfaltu.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- Zelenáč
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 16
- Založená vlákna
- Motorka: BMW R 1150 GS
- Věk: maximální
- 0 0
Re: Enduro pro mě
No jo. Ale kde vezmeš jistotu , zda ta motorka má skutečné motohodiny? Někdo nalítá za sezonu ( co tak sleduj 50 mth. Jiný 100 mth. Skoro každý napíše že je vše ok. a každá druhá je po generálce.
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Enduro pro mě
Zelenáč napsal(a):peTTR: Ty máš asi Gasíka 300. Jak jsi s tím spokojený? Pokukoval jsem po jednom EC 200 - jetý za 100 tis.
Gase mám už druhého ale pouze modely 08-09 (dle mého, nejlepší GG co se vyrobili + samozřejmě teď ty nové... ty mezi 10-17 mi přijdou odfláklé a se špatnou ergonomií). Ale i tak ty motorky mají své neduhy, jako jsou slabší chladiče (vyřeší výztuhy) + pár mušek co se dá vychytat ale motor je držák + Jsem měl vždy racing verze takže plně stavitelný podvozek, který na ty léta funguje dobře. Za mě dobrá motorka pro hobíka... Každopádně bude teď můj GG s největší pravděpodobností na prodej... Je čas se posunout zase dál... Pokukuju po Beta, HQ a KTM, tak uvidíme co z toho bude... Ale jen a pouze kvůli závodům, když bych zůstal u mrdání v lese tak si gase nechám ještě dlouho, je to vděčná motorka... S díly jsem nikdy problém neměl...
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
Re: Enduro pro mě
Zelenáč napsal(a):No jo. Ale kde vezmeš jistotu , zda ta motorka má skutečné motohodiny? Někdo nalítá za sezonu ( co tak sleduj 50 mth. Jiný 100 mth. Skoro každý napíše že je vše ok. a každá druhá je po generálce.
U KTM 4T myslím od 2017 se dá z řídící jednotky zjistit skutečně najetý mth i když je odpojený budík, u 2T od 2018 ....
Re: Enduro pro mě
Zelenáč napsal(a):Chlapi. Zajímal by mě váš názor. Čemu by jste dali vy přednost, když by jste si mohli vybrat: KTM 350 EXC- F dva roky jetá- navíc jen ventilátor , jinak nic, pravděpodobně udržovaná(2017 ) nebo nový BETA Xtrainer( 2019). Cena je stejná. Jedná se mi o zkušenosti, pocity z jízd a motorek, servis atd. Vím že budou asi různé názory, ale přesto mě to zajímá a pro mě to bude další dílek do mozaiky jak se trochu orientovat při výběru.
Tvůj výběr nedává smysl to vlastně ani není výběr. Co získáš koupí Xtreinera 300? Ta moto má smysl pro toho, kdo ví, proč to chce a ne pro toho, kdo ví, proč to nechce a jen to zahrne do výběru, protože je to módní záležitost a stojí to míň než ostrá. I tady bylo vidět nedšení a obhajování strojů jako Freeride, x trainer ... ale 99% lidí se tu bylo v prsa, hrozný hádky, jako že je to perfektní ..... ale potom potichučku to hrdinové prodávaj Píšeš Zelenáč napsal(a):..... Jinam mé proporce na stroj jsou asi standartní 181 cm 77 kg.
. Podle mě máš naprosto ideální výšku / váhu Pro tebe nemá xtrainer smysl, to je pro jezdce okolo 170 cm nebo kdo ví, proč. Dál motor 300 2t je mazec a co tě může v začátcích nejvíc brzdit je, bát se přidat plyn. Na 300 2t prostě zapomeň, je to nesmysl. lidi to kupují proto, že se potom líp prodává, protože svět je plnej pitomců, stádo nemyslícího skotu .... Koupí GG jakýhokoliv získáš jen velkou finanční ztrátu při následným prodeji. je to značka potácející se roky na hranici krachu, prodejná děvka, co dá tomu, kdo si zaplatí.
Beta, no jsou to prostě italský cikáni. Mám teď novou 19 250rr a nenašel jsem zatím jediný řešení, který by bylo lepší než má KTM - z pohledu údržby, servisu. Pro mě zatím docela zklamání. Z pohledu uživatele, co je parádní, tak projev motoru, má to spodek, střed i špičku a to opravdu peckovní. podvozek tuhý, ale netlučící, za mě paráda a svým způsobem velmi milý překvapení. Ideál pro cca 80 kg i na čistě závodní ostrou jízdu . Mám ted do 90 kg suchá váha a motor je na mě až moc silnej. Přešel jsem z EXC 200 2014. Rozdíl je opravdu velký i když jde "jen" o 50 kubíků. EXC 200 mám pořád doma a motorky jsem střídal bezproastředně po sobě. Pořád si říkám, že jsme měl zkusit radši Betu 200. 250 je prostě nad můj limit, ale chce to jezdit a dostat do ruky, protože obě moto jsou prostě jiný rozložením váhy, geometrií. Zatím ale u mě vede celkem jednoznačně EXC 200. A to bych řekl, že nejsem žádný ořezávátko. Mít do 80 kg, tak o 250 neuvažuju, protože 200 by stačila i spodkem motoru a vršek se při tom dá náramně užívat, prostě funny motorka jako blázen a neprávem a hloupě přehlížený objem zvlášť u lehčích jezdců do těch 80 - 85 kg. Než kupovat xtrainera, tak jdi jednoznačně do Bety 200. Budeš mít plnohodnotný enduro a ta motorka tě naučí. To ale platí jen v tom případě, že chceš jezdit 2t. Když vidím tvoji nerozhodnost, pochybuju, že budš bezmozek v terénu. Budeš taky přemýšlet, sázet na jistotu, porovnávat plusy mínusy ..... prostě takový sterilní jezdec bez funkce Brain off. (Kdybs tuhle funkci měl, už dávno jezdíš) Takže volba 350 4t bude pro tebe určitě lepší, je to sázka na jistotu , motorka ti pomůže v začátcích daleko víc, než jakýkoliv 2T, při výběru dobrýho kusu ti bude dlouho sloužit jen s běžnou údržbou. (Teď jsem viděl kamarádovu HQ 350 s nájezdem cca 500 mth, vše původní a šlape jak hodinky ...) Pokud nechceš nějaký ojeb, tak s klidem vem tu EXC 350 od TomR1. Jednou jsem se s ním viděl, viděl jeho zázemí, znám lidi, se kterýma občas jezdí ..... je to prostě poctivák na servis a moto odpovídá popisu. Jen si ověř stav spojkových lamel, protože moto jezdila s relkuse spojkou a ta lamely žere trochu víc, než origo spojka. Až uvidíš jeho garáž, pochopíš. Těžko seženeš něco lepšího. 350 je pecka, dole hodná, nahoře jede jako kráva .... 250 by byla asi vhodnější i pro tebe, ale není jich v nabídce tolik a je vidět, jak jsi ovlivněný různýma diskusema stáda skotu, který tvrdí, že 2504t nepojede .....
Ještě nedávno se to samý říkalo o 350, prej to nejede, slabý .... nebo že KTM nkdy, protože přece nebudu platit drahý peníze jen za značku KTM, když můžu mít sqwělou AJP .... prostě hovna od pitomců , co to těď stejně jedou EXC 350 Je to podle mě nejunivezrálnější enduro na světě v současný nabídce a potažmo i x let zpět.
Editoval Janek (08.10.2019 19:05:00)
Re: Enduro pro mě
Janek: Pekne napsano Taky jsem se dlouho rozhodoval co koupit a nakonec koupil exc 350 a zatim ani trochu nelituji. A jako bonus absolutne nezere
Re: Enduro pro mě
Janek napsal(a):Zelenáč napsal(a):No jo. Ale kde vezmeš jistotu , zda ta motorka má skutečné motohodiny? Někdo nalítá za sezonu ( co tak sleduj 50 mth. Jiný 100 mth. Skoro každý napíše že je vše ok. a každá druhá je po generálce.
U KTM 4T myslím od 2017 se dá z řídící jednotky zjistit skutečně najetý mth i když je odpojený budík, u 2T od 2018 ....
při koupi těchto ojetých modelů, zjistí to i obyčejný smrtelník nebo to umí jen v KTM servisech?
- Zelenáč
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 16
- Založená vlákna
- Motorka: BMW R 1150 GS
- Věk: maximální
- 0 0
Re: Enduro pro mě
Janek: Díky za vyčerpávající názor. Jako zelenáč jsem samozřejmě ovlivňován názorem všech zkušenějších. Ale to je pravděpodobně asi 99% zelenáčů , pokud nemají nějaké kamarády se zkušenostmi. Proto zjišťuji, hledám , jsem vděčný za každý názor a připomínku. Na youtube zjišťuji názory na motorky ze zahraničí, dívám se co vše se dá na které motorce jezdit. Toho Xtrainera jsem zařadil do výběru právě proto , že jsem zelenáč a že se tvrdí že je nezáludná. Ale také vím o tvrzení že je nižší(910 mm) . V realu jsem ji neviděl , ale to by mohlo být pro mě limitující. Taky ten slabší podvozek(43 mm nenastavitelný). Ale je to zase nová motorka. 250 4t - Vůbec ji nezavrhuji. 28 kw je pro zelenáče na učení dost. Zkoušel jsem AJP s 20 kw ale tam jsem měl pocit že bych byl brzy na limitu ( ale prý se to dá zvednout na 28kw) Ale když jsem porovnával 350 EXC- F a 250 EXC-F, tak jsem zjistil že jsou váhově cca stejné (rozdíl 2 kg). Jediný rozdíl je ve výkonu. ( nejsem schopen posoudit pocitovou váhu). Takže mi logicky z těch dvou vychází lépe 350 EXC-F. Ne že bych hned potřeboval 46 kw ale proto, že by byla možná trošku vhodnější i do Rumunska a Bosny na těžší šotoliny a kamenité cesty. Pokukuji i po starších 350 EXC - six days. (2013 , 2015). Ale pokud je pravda co říkáš o Tomovi , tak je to na zváženou . Každopádně děkuji za názor.
Re: Enduro pro mě
opravar_kominu napsal(a):Janek napsal(a):Zelenáč napsal(a):No jo. Ale kde vezmeš jistotu , zda ta motorka má skutečné motohodiny? Někdo nalítá za sezonu ( co tak sleduj 50 mth. Jiný 100 mth. Skoro každý napíše že je vše ok. a každá druhá je po generálce.
U KTM 4T myslím od 2017 se dá z řídící jednotky zjistit skutečně najetý mth i když je odpojený budík, u 2T od 2018 ....
při koupi těchto ojetých modelů, zjistí to i obyčejný smrtelník nebo to umí jen v KTM servisech?
musí se napíchnout na diagnostiku.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Enduro pro mě
Zelenáč:
Čau teď koukám, že jsem v tématu nechtěl jsem do toho vstupovat, protože jsem zaujatej - chci prodat .
Ale když mě Janek tady zmínil a doporučil(děkuji) tak to doplním:
- Reklusse vyndán - koupeny nové lamely a plechy - vše originál - myslím okolo 60mth -staré mohu ukázat, mám je i s Reklussem.
- pokud ten kdo koupí motorku a zjistí v KTM, že má více MTH než uvádím klidně vrátím peníze.
Tom
Re: Enduro pro mě
Zelenáč:
Projdeš si tím, čím prošli všichni. Janek to napsal hezky, ale z pohledu jezdce, který jezdí mnoho let a vyzkoušel mnoho motorek a hlavně umí jezdit. Ještě nedávno psal, jak byl blbej, když leta jezdil na těžkém, neohrabaném, starém Bergovi a kluci mu říkali, ať pořídí něco jiného a on si jel pořád své, pak pořídil 200 2t a pasoval se do role, jak vše ví nejlíp. To nemyslím vůči němu vůbec zle, ale prostě tím vývojem si projdeme všichni. Já jsem začínal na AJP PR5 extreme (byl jsem úplně stejný zelenáči jako ty) a všichni říkali, že jsem kokot. Po třech letech jsem pořídil 350 4t exc, protože AJP mě už nestačilo výkonem. Každý jsme jiný a na začátku nikdo neví, kam se jezdecky nakloní (mx, lesy atd.). Kup asi tu 350exc-f, jak psal Janek nejuniverzálnější moto a potom se můžeš rozhodovat dál, až budeš mít něco naježděno.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
- Kouba
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 193
- Založená vlákna
- Motorka: Montesa Cota 315R, KTM XC-W 250, Honda NTV
- Věk: veterán
- 0 0
Re: Enduro pro mě
Janek to fakt napsal dobře, zvlášť, když jsem měl na 250 RR vážný zálusk. Ale bez vlastních zkušeností se v tom orientuje složitě. Taky jsem šel cestou hledání a metodou pokus - omyl, ale každá motorka měla něco do sebe a žádná nebyla úplně špatná. Za 10 let: KTM exc 450, KTM sxf 250, GG EC 300, KTM XC 150,KTM EXC 200 - dosud. Malej 2t má pro mě maximální fun faktor, protože ho můžeš bez obav drtit
Re: Enduro pro mě
Kouba:
A to je přesně ono, kluci v partě taky začínali na 500, 525 4t, pak 350 4t a dnes jezdí 300 2t, samozřejmě ne všichni, někomu na to jeho žvýkání stačí pořád ten starší 4t, ale ti co se chtějí posouvat, jezdí nesmysly a chtějí si to co nejvíc ulehčit, skončí u 2t. A na druhou stránku je to o penězích, co si kdo může dovolit.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
|