INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
Ahoj kolegové, nějakej pátek si dávám dohromady tuhle starou vránu. 5 let už mi slouží relativně v pohodě, ale poslední dobou mě trápí karburace. Před 5 lety jsem nechával karbec čistit ultrazvukem a vše šlapalo jak má. Poslední rok mi z přepadových hadiček začal vytékat benzín, a to tak, že po odstavení motky pod ní bylo nachcáno třeba i 2 decy benálu. Tak jsem se pustil do rozborky a vyčištění. Benzinem, ultrazvuk nemám. Zřejmě byl zaseklej plovák a pro rozborce, vyčištění a zborce mi to přestalo chcát. Zaplať pánbůh. Každopádně problém mám jinej.
Začalo mi po zavření plynu střílet do laufu, a to jakože dost, což se mi už moc nelíbí. Jasně, když si to jednou střelí, tak je to shůdný, ale když to střílí pořád, tak to lidi kolem už musí dost srát, včetně mě. (předělal jsem na SM a jezdim tim většinou po Praze). Střílení bych každopádně i oželel, pokud by mi při podřazení motor nechcípal. Z 5 na 4 v pohodě, ze 4 na 3 taky, ale třeba ze 3 na 2 chcípne, pokud to před podřazením pořádně nevytáhnu meziplynem. Na světlech dost blbý - nemám el starter, takže když si to chcípne v pitomým intervalu, tak nakopávám. Sere mě se na to pořád soustředit a rád bych to vyladil.
Teď k faktům: 1) Trochu jsem povytočil trysku volnoběhu, s doměním, že když vyspojkuju, tak mám nízko volnoběh a spadne to, ale nepomohlo to. 2) Startuje na první kopnutí. Občas sytič, ale v tomhle vedru sytič není ani potřeba. 3) Svíčku mám celou dobu spíš černou, než cihlovou, ale doteď v tom nebyl problém, takže z toho dedukuju, že bohatost směsi byla vždycky v pohodě, protože se problém objevil až teď. 4) Přes zimu jsem měl párkrát sundanej lauf kvůli opravám, ale to párkrát i předtím, takže bych asi ani nevsázel na netěsnosti ve výfukovým systému.
Prostě mi přijde, jakoby to začalo zlobit "z ničeho nic". Máte prosím nějakej nápad, na co bych se měl zaměřit? Neměli byste prosím fotku, kde najdu na karbecu šroub bohatosti? Zkusil bych to poštelovat.
Jinak jsem mechanik samouk, vše si na tom dělám sám už od počátku a asi to tak i zůstane, nikomu se v týhle vráně už moc hrabat nechce
Díky moc všem za rady a nápady.
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela napsal(a):Ahoj kolegové, nějakej pátek si dávám dohromady tuhle starou vránu. 5 let už mi slouží relativně v pohodě, ale poslední dobou mě trápí karburace. Před 5 lety jsem nechával karbec čistit ultrazvukem a vše šlapalo jak má. Poslední rok mi z přepadových hadiček začal vytékat benzín, a to tak, že po odstavení motky pod ní bylo nachcáno třeba i 2 decy benálu. Tak jsem se pustil do rozborky a vyčištění. Benzinem, ultrazvuk nemám. Zřejmě byl zaseklej plovák a pro rozborce, vyčištění a zborce mi to přestalo chcát. Zaplať pánbůh. Každopádně problém mám jinej.
Začalo mi po zavření plynu střílet do laufu, a to jakože dost, což se mi už moc nelíbí. Jasně, když si to jednou střelí, tak je to shůdný, ale když to střílí pořád, tak to lidi kolem už musí dost srát, včetně mě. (předělal jsem na SM a jezdim tim většinou po Praze). Střílení bych každopádně i oželel, pokud by mi při podřazení motor nechcípal. Z 5 na 4 v pohodě, ze 4 na 3 taky, ale třeba ze 3 na 2 chcípne, pokud to před podřazením pořádně nevytáhnu meziplynem. Na světlech dost blbý - nemám el starter, takže když si to chcípne v pitomým intervalu, tak nakopávám. Sere mě se na to pořád soustředit a rád bych to vyladil.
Teď k faktům: 1) Trochu jsem povytočil trysku volnoběhu, s doměním, že když vyspojkuju, tak mám nízko volnoběh a spadne to, ale nepomohlo to. 2) Startuje na první kopnutí. Občas sytič, ale v tomhle vedru sytič není ani potřeba. 3) Svíčku mám celou dobu spíš černou, než cihlovou, ale doteď v tom nebyl problém, takže z toho dedukuju, že bohatost směsi byla vždycky v pohodě, protože se problém objevil až teď. 4) Přes zimu jsem měl párkrát sundanej lauf kvůli opravám, ale to párkrát i předtím, takže bych asi ani nevsázel na netěsnosti ve výfukovým systému.
Prostě mi přijde, jakoby to začalo zlobit "z ničeho nic". Máte prosím nějakej nápad, na co bych se měl zaměřit? Neměli byste prosím fotku, kde najdu na karbecu šroub bohatosti? Zkusil bych to poštelovat.
Jinak jsem mechanik samouk, vše si na tom dělám sám už od počátku a asi to tak i zůstane, nikomu se v týhle vráně už moc hrabat nechce
Díky moc všem za rady a nápady.
Ahoj, nerozumím bodu 1 ???
Co shoří neshnije
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
Fireman: Ahoj, no, trošku blbě jsem to popsal, omlouvám se. Zkrátka jsem na karbecu pootočil o půl otáčky "štelovátkem s pružinkou", aby na volnoběh bylo víc otáček, než původně, v domění, že by to mohlo pomoct.
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela napsal(a):Fireman: Ahoj, no, trošku blbě jsem to popsal, omlouvám se. Zkrátka jsem na karbecu pootočil o půl otáčky "štelovátkem s pružinkou", aby na volnoběh bylo víc otáček, než původně, v domění, že by to mohlo pomoct.
http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … b_idle.jpg
Pokud máš vše jak bylo před čištěním a začalo to střílet, tak se něco nepovedlo. Jde tam nejspíš málo šťávy , nebo naopak to někde chytá luft . Co příruba z karburátoru ? s hladinou si nehnul ? a ta bohatost ,neotočil sis ?
Co shoří neshnije
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
Fireman: No víc než střílení mě znepokojuje to chcípání při podřazování. Příruba z Airboxu byla děravá u spony (to ale už předtím) tak jsem jí zalepil, nicméně zase si myslím, že to na to nemá vliv, jelikož byla děravá už před sudnáním.
Analyzuju, že to asi může opravdu tahat vzduch odněkud z výfukovýho systému, protože to střílelo už předtím, než jsem to celé shodil. Zkusím to celé rozebrat, utěsnit a uvidíme. Objednal jsem už novou přírubu, tak snad to vyřeším.
Ještě otázka - mám zkusit poladit tu směs a docílit cihlové svíčky? Dosud jsem její barvu neřešil, protože motor fungoval bez problému a u jednobuchu bych barvu svíčky asi moc neřešil, když všechno šlape jak má.
A ještě otázka druhá, může na to chcípání mít opravdu vliv netěsnost výfuku? Může mít vliv i chybějící šroubek na koncovce? Sorry, že se ptám jak dement a nevlítnu hned do garáže a neřešim to, ale každej názor dobrej.
Díky moc!
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela:
Z mých zkušenosti většinou motor spíš chcípá když je zalitej benzinem, než když je moc vzdušná směs. Vzduch má spíš snahu otáčky zvyšovat. Rozeber karbec, vyfoukej kompresorem všechny kanálky a trysky, zkontroluj (nastav) hladinu, těsnost plovákovýho ventilu, dej novej vzduchovej filtr nastav znova volnoběžnou směs, zkontroluj polohu jehly atd. Netěsnost vejfuku nemá vliv, možná tak u 2T
Editoval koll (12.08.2019 15:43:11)
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
koll: Sorry, dal jsem ti omylem unlike a nejde vzít zpět. No, zkusím to znovu rozebrat a vzít ultrazvukem, utěsnit svody a nasadit s novou přírubou. Kompresorem jsem všechny komory profouknul a asi to nestačilo.
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela:
Tak já už budu držet hubu no ultrazvuk pomůže hodně na složitější karburatory tady to nebude mít takovej vliv. Spis už hraje roli jak je karbec vyběhanej - šoupátko, jehla, komín jehly...
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
koll: No, to je otázka sama pro sebe. Taky mě napadlo, jestli mi o zub neskočil rozvoďák, neb když jsem nedávno nakopával levačkou ze sedla, měl jsem takovej blbej pocit z celýho toho průběhu. Bohužel už si nevybavim, jestli to bylo před problémem, nebo už s problémem co tu řešim.
Ventily jsem těch 5 let neřešil. Chtěl jsem to nechat profíkům, až se to celý vysype, tak udělat GO No, možná je na čase
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela napsal(a):koll: No, to je otázka sama pro sebe. Taky mě napadlo, jestli mi o zub neskočil rozvoďák, neb když jsem nedávno nakopával levačkou ze sedla, měl jsem takovej blbej pocit z celýho toho průběhu. Bohužel už si nevybavim, jestli to bylo před problémem, nebo už s problémem co tu řešim.
Ventily jsem těch 5 let neřešil. Chtěl jsem to nechat profíkům, až se to celý vysype, tak udělat GO No, možná je na čase
Než začneš něco ladit na karbecu, udělej tu přírubu a hlavně koukni na ty ventily. Nevím kolik najedeš , ale 5 let je už dost , pokud teda nestála ve stodole Jehla je cajk ? Když už jsi mluvil o šoupátku.
Co shoří neshnije
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
Fireman: právě že jsem za těch 5 let nalítal málo. Spíš víc stála, než jezdila. +- 3000 km (nemám tacho). Na enduro sem se dostal jednou v měsící na víkend. Proto jsem jí i předělal na silnici, abych si jí víc užil. Když jsem měl shozené svody, tak jsem koukal do hlavy, zda-li tam nejsou nějaké nánosy a tak, ale vypadaly v pohodě. Vůle jsem neměřil, jen sem na to koukal opticky, k tomu z pozice lajka Ale rozhodně nebyly ve stavu, kdy je občas vidím na fotkách.
Bohužel nemůžu v Praze moc najít někoho, kdo by do toho chtěl šťourat, a to ještě k tomu, abych při tom očumoval jak se co dělá a něco okoukal. Nemůžu o sobě říct, že bych nebyl manuálně schopnej, zatim jsem zvládnul udělat vše sám, buď podle YT nebo pokus omyl, ale do motoru jsem hrabat nechtěl bez pořádnýho vercajku, ale nic jinýho mi nezbyde a dovézt to můžu kamkoli jinam vždycky
Čistě teoreticky/prakticky - může mi při nakopávání přeskočit zub rozvoďáku?
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
Fireman: No a ještě jedna otázka, prosím, jak poznám, že je jehla "OK"?
Editoval meela (13.08.2019 14:04:23)
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela napsal(a):Fireman: No a ještě jedna otázka, prosím, jak poznám, že je jehla "OK"?
Oběhlá jehla má vydřenou hranu v místě kde končí protikus. Jehla musí být hladká a souměrná
Co shoří neshnije
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
meela napsal(a):Fireman: právě že jsem za těch 5 let nalítal málo. Spíš víc stála, než jezdila. +- 3000 km (nemám tacho). Na enduro sem se dostal jednou v měsící na víkend. Proto jsem jí i předělal na silnici, abych si jí víc užil. Když jsem měl shozené svody, tak jsem koukal do hlavy, zda-li tam nejsou nějaké nánosy a tak, ale vypadaly v pohodě. Vůle jsem neměřil, jen sem na to koukal opticky, k tomu z pozice lajka Ale rozhodně nebyly ve stavu, kdy je občas vidím na fotkách.
Bohužel nemůžu v Praze moc najít někoho, kdo by do toho chtěl šťourat, a to ještě k tomu, abych při tom očumoval jak se co dělá a něco okoukal. Nemůžu o sobě říct, že bych nebyl manuálně schopnej, zatim jsem zvládnul udělat vše sám, buď podle YT nebo pokus omyl, ale do motoru jsem hrabat nechtěl bez pořádnýho vercajku, ale nic jinýho mi nezbyde a dovézt to můžu kamkoli jinam vždycky
Čistě teoreticky/prakticky - může mi při nakopávání přeskočit zub rozvoďáku?
Přeskočit to může v momentě, kdy je volný rozvoďák a to hodně. (vytahaný řetěz , vyjeté lišty , šponovák na doraz)
Co shoří neshnije
- meela
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 50
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 400 / 1996, KTM LC4 620 1993, KTM LC4 640 2003
- Věk: 34
- 0 0
Re: DellOrto PHM 38 a KTM LC4 400 / 1996
Fireman: OK, díky moc za čas, jak bude příležitost, skouknu to a budu informovat
|