Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (119)
Srazy (69)
Výlety (113)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Lehké enduro s levným provozem

#21 06.05.2019 06:27:45

seznam
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 576
Založená vlákna
Místo: Syrovice
Motorka: WR250F
Věk: to nestojí za řeč
Tel: 0609 jsem celý vlhký
0 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


Amos:

Jo a pečení holubi tam lítají sami do huby  lol
Co já se toho království nahledal...

Až koupíš, dej vědět co odpovidalo ano 


jez do polosyta, pij do vybuleňa..

 offline 

 

#22 06.05.2019 08:27:45

Re: Lehké enduro s levným provozem


Amos: Honíš nesmysly, které nelze skloubit: výkon/váha/cena/bezůdržbovost.

Jestli tě bude bavit ostrý terén, čuchneš časem k ostré a stejně u ní skončíš.

Jestli tě terén bavit nebude, je vcelku jedno, jestli to bude mít o 20 kg víc - na polních cestách, loukách a ježdění kochačku lesem to stačí, pokud moto bude mít výkon, podrží tě.
Podívej se, co se s technikou nechá vyjet na velkých, 200 kg endurech (když to umíš).
Musíš vědět, jaké máš ambice a zkušenosti, kam se chceš posunout, s kým budeš jezdit.

Nepočítáš ještě s jednou věcí. V terénu je rozdíl, jestli jedeš 10 let starou vránu (geometrie, tlumiče, výkon) nebo novější motorku. Je fakt rozdíl, jestli jedeš na 2013 nebo 2018 modelu.
Vím, že profík zajede i na totálním krámu... ale proč se trápit. To je ale na jinou diskusi.

Navíc lehká motorka nevykompenzuje případné nedostatky techniky. Píšeš, že jezdíš 70% terén... je terén a terén. Podle toho bych se také rozhodoval.

Jestli se chceš bavit v terénu a chceš na to dobré náčiní, musíš holt počítat s údržbou - to k tomu patří.
Jak tady už zaznělo moje oblíbené přísloví: kdo chce opici, musí mít na banány. Off ježdění leze do peněz. Ne jenom na běžné údržbě a gumách.

 offline 

 

#23 06.05.2019 09:11:53

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1055
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, KTM SX-F 350/18,KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 55
9 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


JirkaR: kde to mám podepsat? smile  ano  ano  ano .... tečka vlákno se může zavřít wink 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#24 06.05.2019 09:27:03

Toman
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 177
Založená vlákna
Místo: Tišnovsko
Motorka: KTM 500 exc-f
Věk: 36+
0 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


JirkaR:  ano  svatá pravda. Moje cesta: XRV 750, BMW Dakar, BMW Xchallenge, KTM exc F500,... budoucnost F350 nebo nějaký 2T?  zipp1 

p.s. možná že silniční motorky nevyjdou zas tak výhodně... sada pneu 6-7tis, za odpoledne ujedeš 300-500km vs. "sada mitas 2000-2500,-" a 3-5l paliva na ODPOLEDNÍ trápení se v lese usch 

Editoval Toman (06.05.2019 13:37:30)

 offline 

 

#25 06.05.2019 10:57:24

driftak
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 465
Založená vlákna
Motorka: XR650R
Tel: 733 186 785
2 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


Já se teda taky přidám..  big_smile 
Vše už chlapci napsali. Chceš startér, chceš rozumný zamykání aby jsi si mohl zajít do Lidlu nakoupit a neměl strach, že tě to někdo odžducha, zámek na helmu ať ju netaháš sebou jak jouda, ukazatel paliva, nízkou spotřebou slusnej interval, doporučuju CRF250l moje mladá má 63kg a nebála se skočit přes hrb.

Pokud nic z toho nepotřebuješ kup jakoukoli lehkou ostřejší...
Je rozdíl váhy u 250 kde jsou minimální rotační hmoty a 650 kde je kus železa, taky je rozdíl jestli 17kw u karbece bez AC a vstřikováním.

Editoval driftak (06.05.2019 10:59:13)

 offline 

 

#26 06.05.2019 13:12:06

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10697
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Lehké enduro s levným provozem


Amos napsal(a):

Jack: Teď jsem našel tuhle stránku: http://www.ttr250.com/#General
Těch verzí je spousta až po 24kW, váha od 113kg. Takže existuje, ale otázka je jestli u nás/v evropě. Na tuhle mašinu se zaměřím.

KDYBYS CHTĚL NĚJAKÝ FEEDBACK OHLEDNĚ SCHÁNĚNÍ DÍLŮ NA (kulantně řečeno) "stroje s nízkým výskytem v ČR", tak ZAVOLEJ.
Do prvního vážného servisu to bude O.K., pak už můžeš slušně zabrečet.
To, co hledáš, hledal každý, který nejel ostrou a bál se.

WR250F je lehká, obratná, výkonná, mraky dílů v druhovýrobě, ND no problem apod.
A výměna oleje do peněz až tak neleze, rozvoďák až po 100mth. Servis je jednoduchý a moto je na častý servis navržené = neplatíš nikde zabytečně za nesmyslné časy servisu.
Až pak časem porovnáš, zjistíš, že to nic drastického není.


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#27 06.05.2019 13:43:36

spacy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 667
Založená vlákna
Motorka: Honda spacy 125
Věk: 41
Tel: 775384502
2 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


Za poslední tři roky vlastnil tyto stroje
DT125, XL200, DR125, DR200, TW200, XR400, KLX250S, EXC450, GAS GAS PAMPERA 450, BETA ALP 200, DRZ-E400, NX250, NX650, crf
Jen krátce:
DT125 nebrat, v terénu nepoužitelná, nemá startér. žere
XR400 nebrat, při položení nenakopneš, přeceňovaná
KLX250S doporučuju jen na cesty, díky eco ptákovinám slabá. Po pře kitování na 300cc docela jela
CRF250L ještě horší než KLX, těžká jako prase, motor ze silniční motorky tahá skoro po zemi. Světlá výška snad 20cm
EXC450 lehká, silná, startér. jen v nízkých otáčkách nevychovaný motor, (neví, jestli se má točit dopředu, nebo už dozadu😊
NX250 super motor, lehká, horší podvozek, malé kola, vhodné pro trpaslíky
NX650 škoda to brát do bahna, těžká
BETA ALP200 a TW200 sranda motorky pro volný čas, vhodné pro trpaslíky, v terénu zvládne nesmysl i amatér
PAMPERA byl jsem s ní spokojený, lehká (s benzínem jsem navážil 125kg), silná, v sérii špatný podvozek, krátké převody (převodovka jak na ostré EC300)
DRZ-E400 pocitově o 30 kilo těžší než GAS GAS, i když papírově stejně těžká. Pro velké postavy super

 offline 

 

#28 06.05.2019 13:57:28

Barney.m
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 104
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: DR 350
Věk: 25
0 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


To nakopávání po položení je hodně závislé na celkovém stavu a seřízení motorky + techniky nakopávání daného jezdce.  big_smile 
Mi na DR třeba výrazně pomohla iridiová svíčka, teď startuje fakt pěkně.  ano 

Já jel taky ještě na NX650, DR650 a XT600E. Slabý podvozek a do lesa těžká.

Editoval Barney.m (06.05.2019 13:58:24)

 offline 

 

#29 06.05.2019 14:04:27

Rischwon
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 358
Založená vlákna
Motorka: WR250R/X, EXC250
1 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


tady mě to vychází asi jen to WRRko,..po zdělání homologačních sraček a různých kravin jako je AIS, Airbox flapper,...nasadíš ladák,..je suchá hmotnost okolo těch 120kg,..při jízdě působí mnohem lehčím dojmem,..když ji točíš a správně řadíš jede velice obstojně,..v kategorii dualsportů nemá konkurenci,.. jediná nevýhoda je že je vysoká pořizovací cena ojetin,..která se ti ale vrátí díky servisu, který je téměř nulový, pokud samozřejmě něco nerozbiješ,..je to holka na všechno,..nevadí ji delší přejezdy po asfaltu ve vyšších rychlostech,...při celodenních vyjíždkách tě tak neutahá a když se dostaneš do těžšího terénu, dokáže s patřičným převodem taky odvédst slušnou práci, ale jak začne padat, síly jdou rychle pryč,..neříkám že je to nejlepší motorka do terénu,..ale vzhledem k tomu co popisuješ ti ukáže směr a dá cenné základy,..a jak příjde čas, pustíš ji dál třeba i bez ztráty jediné koruny,..

jinak pokud to s terénem myslíš trochu vážněji,...přemýšlel bych o AJP PR250,..je lehčí, má lepší spodek,..možná i lepší podvozek,..je to stroj do terénu primárně určený,..což o WRRku říct nemůžeš,..

PS: taky jsem začínal na XR125L a předtím za mlada na XL125R,...díky WRku jsem se propracoval na EXC250 (2T),..kdybych koupil zrovna ostrou bez předešlích zkušeností, tak kdoví co bych se naučil respektive nenaučil když bych se bál otočit pořádně plynem,..WRko mě pomohlo vyrůst a získat cenné zkušenosti,...

Editoval Rischwon (06.05.2019 14:11:41)

 offline 

 

#30 06.05.2019 14:28:30

Re: Lehké enduro s levným provozem


Barney.m: Na jedné akci byl někdo na XR400 (začátečník). Odpoledne mu to chodili nakopávat všichni ze soucitu.  a1 

 offline 

 

#31 06.05.2019 15:24:30

Re: Lehké enduro s levným provozem


Možná, že bych lehce přehodnotil tu váhu. Ty bezúdržbové motorky jsou prostě do 140 kg ne do 120 kg. 120 kg má WR450F a je to ostrá. Mě osobně se nejvíce líbil starý dobrý traktorový motor u DR 350. Tudíž pokud oželíš váhu mohl by jsi uvažovat o tomhle?
https://www.motoinzerce.cz/motorky/beta … p-4-0.html

E: ale dopadneš jako jsme dopadli všichni. I já se tomu dlouho bránil a nakonec je doma jen ostrá. Pokud můžeš nech si tupou na popojíždění kolem baráku a přikup ostrou vyloženě do terénu, pokud ne musíš něco oželet...

Editoval Small (06.05.2019 15:25:43)

 offline 

 

#32 06.05.2019 19:03:16

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1318
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 36
Tel: 774154754
4 3

Re: Lehké enduro s levným provozem


On si tim projde jako všichni,ale zas na to jde drobet rozuměji než většina tady včetně mě nebudu počítat samodomo upravy pincka jawek čezet atd na jízdy v terénu ale já začal na Honda xr650r pak Husaberg fe450 a aktuálně Husqvarna Te 300.To WR250F mi vychází pro jeho nároky asi nejlépe ano 


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#33 07.05.2019 12:06:02

Re: Lehké enduro s levným provozem


Ještě jeden tip: SWM RS300R.

Viděl jsem na živo (a kousek projel) RS500R - vypadá to na poctivou kovářskou práci, motor (pokud se nepletu) původní Husqvarna - poctivé kladivo.
Jedinou slabinou jsou rozpočtové tlumiče.

Editoval JirkaR (07.05.2019 12:07:06)

 offline 

 

#34 07.05.2019 12:57:07

Re: Lehké enduro s levným provozem


30cm zdvihy jsou nutné jen na skoky a rychlou jízdu (třeba trial bikům stačí 18cm). Znamenají vysoké tvrdé sedlo-nevhodné pro 30% času na silnici a nečahouny. Pro kopcoškrábaly důležitější světlá výška při nižšim sedle.

 offline 

 

#35 10.07.2019 10:27:11

Barney.m
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 104
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: DR 350
Věk: 25
0 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


Dva měsíce od dotazu... Tak co jsi koupil?  big_smile 

 offline 

 

#36 11.07.2019 09:28:39

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1357
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: HQ 701, SWM 300 R, TA 650
Věk: střední
6 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


SWM 300 RS mám skoro rok, najeto přes 80 mth a max spokojenost  cool , přední tlumiče jednokomorové KYB fungují sqěle, zadní taky žehlí perfektně  ano 

JirkaR napsal(a):

Ještě jeden tip: SWM RS300R.

Viděl jsem na živo (a kousek projel) RS500R - vypadá to na poctivou kovářskou práci, motor (pokud se nepletu) původní Husqvarna - poctivé kladivo.
Jedinou slabinou jsou rozpočtové tlumiče.

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1994_66082673_2849073795133950_1491348829994221568_n.jpg

Editoval offroaderTE (11.07.2019 09:30:31)


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#37 11.07.2019 11:20:26

Re: Lehké enduro s levným provozem


offroaderTE: ano 
Kolik stoji predelani na 1 koncovku vyfuku? Jsou v tom nejaky alternativy?
Musi se k tomu potom prehravat mapy?
Daji se na to sehnat druhovyroba plasty?
Je k nahlednuti nejaky online cenik dilu?
Diky

 offline 

 

#38 12.07.2019 11:01:25

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1357
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: HQ 701, SWM 300 R, TA 650
Věk: střední
6 0

Re: Lehké enduro s levným provozem


Janek:
- mono výfuk Arrow jsem měl namontován v ceně nové motorky, cenu sdělí jakýkoliv dealer SWM, ideálně dovozce p. Caesar Tasovice Znojmo
mapy mi p. Caesar přehrál zdarma po zajetí motoru (po cca 900 km), použil mapu doporučenou pro výfuk Arrow, jednalo se o obohacení směsi v celém pásmu otáček, aktuálně jsem se vrátil z Rumunska, motor ve vyšších nadm. výškách pracoval parádně, nebyl znát úbytek výkonu testováno ve 2000 m.n.m. - okolí hory Tarcu a Poiana Maru

- after market plasty jsem zakoupil v motoline.cz, co jsou určeny pro model Husqvarna TE 250/310/45, aktuální  cena 2250- kč (přední + zadní blatník, krovky nádrže, boční sajtny, plasty na chladiče) myslím že jsou od Racetech, nepoužil jsme originály z důvody větší nádrže od IMS (11 litrů), která byla vyvinutá pro HQ řadu TE a origo SWM plasty na ni nepasují
https://www.motoline.cz/sady-plastu-hus … varna.html

- ceník dílů vyptat od moto Ceasar, díly jsou o něco málo levnější než byly na italské Husqvarny a hlavně jich mají dost skladem, hlavně ty co jsou potřeba
http://swm-motocykly.cz/

za mne - s motorkou najeto za necelý rok 80 mth., závady žádné, jen šrámy co jsem si způsobil sám, pády a odhození stroje - posunutý PIN v konektoru po brutálním pádu při sjezdu a prasklá příruba od vstřikování po odložení motorky do šutrů  a2 , vše vyřešeno s dovozcem k mé max spokojenosti



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1994_65971212_2849074368467226_9034493222151258112_n.jpg


když to shrnu SWM je motorka na které se dá jezdit ostré enduro, pro hobíka více než dostačující, jezdil jsem s jezdci na nejmodernějších strojích i 2T Bety a byli jsme si naprosto rovnocenní. Taky se na ní dá jezdit na krátké výlety nebo i do práce, motor je držák, olej měním po 20 mth když jezdím piano, po Rumunsku jsme raději měnil po 15 mth,

Editoval offroaderTE (12.07.2019 11:10:20)


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů