Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (119)
Srazy (69)
Výlety (113)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nechat si udělat repas podvozku není marné!

#841 11.06.2019 08:28:56

Toman
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 167
Založená vlákna
Místo: Tišnovsko
Motorka: KTM 500 exc-f
Věk: 36+
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Janek: No právě že to vidím zatím tak, jak jsem psal.  tongue  Ale samozřejmě respekt před těma, co to ladí a přesně ví jak upravit dle požadavku zákazníka.

 offline 

 

#842 11.06.2019 09:11:28

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Toman napsal(a):

Janek: No právě že to vidím zatím tak, jak jsem psal.  tongue  Ale samozřejmě respekt před těma, co to ladí a přesně ví jak upravit dle požadavku zákazníka.

Já mám zase 100% jistotu, že časem změníš názor wink 

 online 

 

#843 11.06.2019 13:22:46

MichalEXC
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 803
Založená vlákna
Motorka: 2T
Věk: 37
2 2

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Janek napsal(a):

Toman napsal(a):

Janek: souhlasím že peníze vložené do naladění podvozku je správná investice... nicméně:
- osobně by mě zajímalo, co se dá na (nových) tlumičích "naladit" ee1  myslím tím bez výměny vnitřních komponent/cartridgí apod.
Pokud se jedná o rozbor, vyčištění, nová gufera případně nová pouzdra... nalití oleje tak je přeci jedno jestli to udělá pepa v garáži nebo někdo kdo se tím živí? Výsledek chodu vidlice resp. projev za jízdy při tomto postupu ovlivní jen typ oleje a jeho výška nalití resp. air gap.

Jestli se pletu tak dík za info  ano 

Evidentně vidíš, že není jedno, jestli to dělá Pepa v garáži nebo někdo, kdo tomu rozumí.
Ohledně ladění jsem pořád skeptickej a myslím, že mít to ve 100% origo stavu je lepší, než se snažit o něco lepšího a když to nestačí, tak jít do novější motorky a opět si vystačit s tím, co je origo. Dát pružiny na svoji váhu, doklikat a hotovo.
Ono 4CS jsou jiná liga než obyč jednokomory, který jdou bez problémů udělat kdekoliv "na koleni." Ty rozebereš, vyčistíš, složíš a fungují, když nejsi jelito. Ale i tak jsem viděl dost jednokomor, kde mechanik resp ala mechanik při narážení pouzder udělal groty a tlumiče nešly plynule. Chyb se dá nasekat dost a dost, začíná to špatnou úpravou trubek ala leštění, přehlídnutí malých sekanečků,  konče mnohým dalším. A 4CS, tam je to ještě víc o nouhau. Tipnu, že 90% Pepíků v garáži ani neví, jak ty tlumiče fungují a co je potřeba k tomu, aby mohly fungovat správně. Bohužel se spousta lidí učí opravovat podle youtubu a potom to dopadá ....Respekt před řemeslem se vytrácí ... jo klidně mi to přivez, já už jedny tlumiče dělal a nic na tom není  lol 
Včera se mi dostalo vysvětlení, proč můžou být tlumiče "tvrdší" i s olejem, který je řídší = nižší viskozita. Má to svoji logiku a mrzí mi, že jsem na to nepřišel. Ale byl jsem piožádaný o nešíření info.
Považuju se za šikovnýho, ale i tak si doma tlumiče jen rozhodím, vyčistím .... a odvezu na složení profíkovi. Zítra jedu pro podvozek z EXC 200. Nechal jsem dát SAE4 origo WP olej a uvidím, jestli to bude tak jiný, než s 5W Putoline, který tam byl před tím.
Cena repase předek + zadek asi 4400,- s origo oleji .... zítra budu vědět víc.

Chtěl bych vědět proč není jedno jestli to dělá Pepa v garáži, nebo "profík" Franta. Já říkám, že Pepa v garáži to může udělat líp než Franta, a že se zde pouze slovíčkaří, jako všude jinde. Protože on ten garážista Pepa tomu může rozumět víc, než třeba profík Franta v autorizovaném servisu. Dále jsem přesvědčený o tom, že to je o člověku jako takovém, jaký přístup obecně má k mechanice. Můžeme je nazvat třeba Pepa domácí kutil co má zlatý ruce a vztah k mechanice, a Franta profík co může dělat co chce, ale Pepovo ruce a vztah k mechanice prostě nemá, a lépe to neudělá.
Já si třeba novější motorku dovolit nemohu, a tak musím doladit stávající tlumiče. Originální nastavení mě nevyhovuje, a dle "profíků" jsem výsledku také nedosáhl. Až koupením nejměkčích nabízených pružin v kombinaci s jiným olejem jsem dosáhl uspokojivého výsledku.

Youtube a internet poskytuje dostatek informací, užitečných informací, a je potřeba neřídit se informacemi od Bouráka Boba a jemu podobných.  Nedělal bych z toho, že opraváři dle youtube stojí za prd. Nacházím tam potřebné informace, ten umí to a ten tohle, a je potřeba si vybrat to co potřebuji.

Zaráží mě Tvá slova: Respekt před řemeslem. Ty ho nemáš, tak se divím že to zmiňuješ. Nemáš ani vztah k technice. Motorky máš zbídačený až hrůza, nechci ani domýšlet průběh oprav. Hledáš nejlevnější řešení, leješ levný oleje. Originální díly nahrazuješ levnějšíma. Tomu říkáš respekt před řemeslem? Já ne.

Tlumiče se s řidším olejem mohou chovat tvrději třeba proto, že planžety jsou nastavené na originální olej a s jiným olejem se změní vlastnosti rychlého pružení, tedy chování planžet. To že není SAE 2,5W Motul jako Putoline či jiné značky už je taky známí fakt, a to že se mění po půl hodině jízdy vlastnosti levných olejů je už myslím taky známo. Taky by se třeba měli tlumiče ladit po oněch 30 minutách jízdy a ne za studena v garáži. Zmiňuješ že víš, ale nepodělíš se. Tak snad ani raději neříkej že víš  ne 

Já si třeba vše dělám sám protože nevěřím tomu, že mi frajer fakturuje olej za 500 a naleje tam olej za 500. Viděl jsem několik tlumičů po repasi a olej z těch tlumičů bych nelil ani do motorový pily  wink 


Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.

 offline 

 

#844 12.06.2019 00:41:33

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10679
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Mám tady report ohledně "snusky lzi, osobniho napadani, urazeni".

Chlapi.
Zkusím to napsat nějak neutrálně a nad věcí. Na babány to není, ale...
1. Tvrdit, že Pepa vs Franta .... je nesmysl.
Dnes najdete zaměstnance v servisech nebo mezi OSVČ jak jako totální vemena bez praxe/citu/umu/intuice, tak jako poctivý chytrý a šikovný lidi. Lempl se najde všude.
Kastovat je tím, že jeden je garážník a druhej "podnikatel" je liché a nezlobte se, ne na místě.
Nesuďte lidi tímto způsobem - nejste v pozici, abyste to právoplatně dělat měli/mohli.

2. YT je zdroj kdejakých informací. To je fakt.
Ale jsem sám svědkem stejných scén jako v bodě č.1. Vemena i odborníci. Vkládejte sem jen odkazy odborníků, vemena nechte ladem. Tím mi/nám pomůžete - děkuji za nás.

3. MichalEXC: 3. odstavec si nech na SZ/jinou korespondenci - nechci tady osobní spory a tohle na ně "najíždí". Rád se účastním debat a nejen, že nechci, ale ani nebudu trpět podobné podloží.
Ať už pravdu máš nebo ne (to já nevím a zjišťovat to nemám jak a nejen já), tohle si vyřiďte jinak/jinde, máš/te-li tu potřebu.
Tím neříkám, že má pravdu ten či onen.

4. Tlumiče dělám. Obecně lze napsat s jistotou jen málo, protože by mohl ledacos někdo brát jako dogma a udělat krpu + pak vyčítat.
Když umí ladič naladit za rozumnou cenu, tak homemade testování nemá význam, páč to vychází vesměs dráž, déle + výsledek nejistý/často tragický.
Když se pak něco pokazí a máte na vlastní oči možnost vidět, že vás nepodělal a vyměnil vše, co vyúčtoval, jen to utuží důvěru/vztahy.

Když to ale servisák podělá, chápu rozhořčení. To je jiná se všema následkama.

Janek:
"Ohledně ladění jsem pořád skeptickej a myslím, že mít to ve 100% origo stavu je lepší, než se snažit o něco lepšího"
Já jsem na naladěném podvozku nejen jel v rámci jiného servisu stroje a věta výše s tím není v souladu. Taky jsem viděl spoustu...
Nejsem etalon, ale taky ne prvnička. Jendo, vyladěnej podvozek na míru jezdce prakticky továrna přesně trefit nemůže. Dělají nejspíše ladění průměru spektra kupní síly nebo jak to odhadují, sám nevím/neřeším.
Je to jako se sakem. 1/4 chlapů je nekonfekční postava a buď si koupí řadu a nechají upravit nebo nechají ušít na míru u ševce/švadleny. Cena švadleny ale zákonitě nebude jako toho řadového kusu ze série tisíců kusů.
I ta švadlena dělá unikátní práci a nelze ji brát/platit jako uklízečku. Tím bys ji degradoval a ona by se na tuhle práci vykákla. Pak by ale švadleny vymřely a to všichni nechceme.
Proto úcta k řemeslu, pakliže mu dotyčný vládne a respekt před cenou, kterou stanoví, je-li odpovídající.

Moje nervy...
Přepošlu paní učitelce ze ZŠ. Snad ze mě bude mít slohově radost  hmm 


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#845 12.06.2019 07:21:58

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Ruku na srdce - kolik z vás s nadváhou si přikoupí silnější pružiny? A tím o začíná...

 offline 

 

#846 12.06.2019 07:48:12

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1421
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
7 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Marker1 napsal(a):

Ruku na srdce - kolik z vás s nadváhou si přikoupí silnější pružiny? A tím o začíná...

já na 17 jo a pak měkčí a pak originál a pak jsem stejně koupil jiný tlumiče protože s xplorama toho podle mě moc neuděláš  lol  za mě ladění u někoho kdo to umí má rozhodně smysl po udělání podvozku na exc 300 2012 od Mikiberga z toho byla úplně jiná motorka  ano 

 offline 

 

#847 12.06.2019 08:59:50

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10679
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Marker1 napsal(a):

Ruku na srdce - kolik z vás s nadváhou si přikoupí silnější pružiny? A tím o začíná...

Pozitivně vidím to, že dáš ladiči šavle+centrál s jasným požadavkem (to bývá problém) a když to trefí na 90% + zbylých 10 doladí v provozu na stroji/po telefonu, pak si můžeš olej, futra, gufera, prachovky a těsnění udělat sám/s nějakým známým apod., když to zvládneš.
Tady počítám úsporu a užívám si jízdu + nemorduju se s učením něčeho, co se za týden stejně naučit nejde.


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#848 12.06.2019 09:54:21

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


MichalEXC napsal(a):

...... Můžeme je nazvat třeba Pepa domácí kutil co má zlatý ruce a vztah k mechanice, a Franta profík co může dělat co chce, ale Pepovo ruce a vztah k mechanice prostě nemá, a lépe to neudělá....

Mechanika je obor fyziky, který se zabývá mechanickým pohybem, tedy přemísťováním těles v prostoru a čase a změnami velikostí a tvarů těles....
Ano, Pepa i Franta dokážou přemístit tlumiče z kouta na ponk klidně stejným způsobem, ale i kdyby to udělali sebelíp, rozhodně to neumí jako Michal, který to umí ze všech nejlíp. big_smile 

MichalEXC napsal(a):

Já si třeba novější motorku dovolit nemohu, a tak musím doladit stávající tlumiče. Originální nastavení mě nevyhovuje, a dle "profíků" jsem výsledku také nedosáhl. Až koupením nejměkčích nabízených pružin v kombinaci s jiným olejem jsem dosáhl uspokojivého výsledku.

Když jsem se před cca rokem a půl svezl na tvý motorce, řekl jsem ti hned, že je to tvrdý i na mě ( to mám cca +25 kg nad zagroškudlí hmotnost), řekl jsem ti, že na tom nic nezajedeš, plácal ses na to v roští jak nudle v bandě a když jsem ti řekl, že máš prostě tvrdou pružinu na tvou váhu, nedokážeš zasednout zadek, nedokážeš moto prošlápnout, abys dostal trakci ...byls chytrej jak rádio. Dokonce jsem ti nabízel na zkoušku pružinu z mé moto, protože já měl tu nejměkkčí a mě by se hodila ta tvoje tvrdší, ale tos odmítl s tím, že tvoje pružina je dobrá pro tebe a vlastně asi i proto, že moje pružina není dost echt pro tvůj přístup.... Takže ses vlastní úvahou po x měsících propracoval k tomu, co ti řekne hobík po pár minutách sledování tvýho výkonu. Bravo ano A tady je právě ten rozdíl mezi Pepou a Frantou, lojzou, Michalem, ....

MichalEXC napsal(a):

Zaráží mě Tvá slova: Respekt před řemeslem. Ty ho nemáš, tak se divím že to zmiňuješ. Nemáš ani vztah k technice. Motorky máš zbídačený až hrůza, nechci ani domýšlet průběh oprav. Hledáš nejlevnější řešení, leješ levný oleje. Originální díly nahrazuješ levnějšíma. Tomu říkáš respekt před řemeslem? Já ne.

Dávat rovnítko mezi cenu a kvalitu oleje, porovnávat kvalitu dílu podle toho, jestli je origo nebo se jedná o levnější neorigo díl .... to už je vidět, jak tomu rozumíš ano 
Krom toho do 4t jsem lil olej Sunoco, který je top kvalita, ale že ty to nevíš, mě nepřekvapuje. Poslední várku 10litrů jsem bral tady od Radůze LM a podle toho, jak vypadadá motor po rozborce, je to perfektní olej za rozumný peníze ano . potom, co jsem dojel v 2T origo motorex, leju stále LM a převodovka + spojka i já jsme spokojeni.
Na 2T jsem jediný neorigo díly kupoval od Motoline rozetu, kolečka 13z a plechy do spojky, protože origo jsou 4 lamely hliník a pro mě to je jen nevýhoda. Ocel plechy jsou o hodně lepší, ale bohužel je nekoupím v KTM. Sada lamel origo KTM, všechny "O" kroužky, gufera, ložiska, těsnění, písty, .... kupuju v Promotu origo. Ono mě to totiž díky slevám přes kamaráda + oddanění vyjde levněji, než kupovat neorigo díly, tak nevím, proč bych to tak nedělal. Jen mě udivuje, že ty víš líp než já, kde a jaký kupuju díly lol 
Do Berga jsem taky mohl dát Prox ojnici za pár korun, ale koupil jsem origo tenkrát asi za 9 litrů .....
Tak už přestaň lhát, vymýšlet si v té své zakomplexované hlavičce příběhy, který se ti hodí.
A krom toho jednou vyraž na drážku, kterou jezdím a z tvý překrásný přetechnicky dokonalý kejtýem bude daleko větší ludra, než moje moto po roce ježdění lol .


MichalEXC napsal(a):

Tlumiče se s řidším olejem mohou chovat tvrději třeba proto, že planžety jsou nastavené na originální olej a s jiným olejem se změní vlastnosti rychlého pružení, tedy chování planžet. To že není SAE 2,5W Motul jako Putoline či jiné značky už je taky známí fakt, a to že se mění po půl hodině jízdy vlastnosti levných olejů je už myslím taky známo. Taky by se třeba měli tlumiče ladit po oněch 30 minutách jízdy a ne za studena v garáži. Zmiňuješ že víš, ale nepodělíš se. Tak snad ani raději neříkej že víš  ne 

Nemám vztah k mechanice lol , ale řekl bych, že fungování planžet bude daný tlakem kapaliny, který na ně působí. A stejný "základní" tlak (neřeším extrém) v případě tlumiče, hydraulického pístu, třeba i brzdový soustavy udělá voda stejně jako hydraulická kapalina jakýkoliv hustoty. Rozdíl je podle mě jinde a děkuji, že mi to bylo vysvětleno ano .
A tvých 30 minut je taky nesmysl, protože zatímco třeba ty za dvě hodiny ježdění tlumiče ani neohřeješ, tak jiný je za 10 minut jízdy dostane do stavu, že na nich neudržíš ruce. Takže nejde o časový údaj, ale o zahřátí na provozní teplotu - to píšu jen proto, kdyby tě někdo měl čirou náhodou za odborníka a chtěl se řídit tvoji radou. Každopádně základní nastavení SAG + naklikání se dělá na studený motorce, protože z toho se vychází.

Zbídačený motorky, o který se nestarám lol 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20190602_193355.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_exc.jpg

Editoval Janek (12.06.2019 10:32:36)

 online 

 

#849 14.06.2019 12:59:51

Toman
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 167
Založená vlákna
Místo: Tišnovsko
Motorka: KTM 500 exc-f
Věk: 36+
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Tak další info k mé kombinaci Xplor 2018 a olej Putoline 5w a Putoline 2,5w  v poměru cca 70% a 30%:
Po stejném nastavení COM a REB jako u starého originálního oleje mi přišel úvod chodu vidlice tvrdší, víc se toho přenášelo do gripů....
Před vyjížďkou jsem tedy nastavil COM pouze na 7 kliků a jel asi hodinu. V dlouhém úseku lesa s kořeny, kameny jsem naklikal dalších +15 na COM (takže +22) a světe div se, jízda jak na "magic carpetu"  usch  Měl jsem za to, že u těch xplorů (testy a měření na YT) prý není poznat co člověk kliká, že to má malý vliv/odezvu, ale tady to bylo radikálně cítít.

Takže comprese do plusu, kdy ponor vidlice je "zbržděn" olejem a hned úplně jiný pocit. ano 

 offline 

 

#850 15.06.2019 02:38:57

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Já mám na svoji cca necelých 40 hodin v hobby režimu a chci vyměnit jenom olej (+ pokud by bylo něco na výměnu). Chci otestovat ten Motorex 4w, tak jsem zvědavý. Viděl jsem, co teče z vidlí po 40 hodinách a docela jsem zíral.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů