INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
green.bear napsal(a):Riko33x:
No to je přesně ono, na Shercu jsou ty vidle prostě tvrdší. Hladinu jsem snižoval, dával jinej olej, pomohlo, ale jen trochu. Ještě bych Ti doporučil vyzkoušet originál WP olej SAE 4, dělal jsem teď na svojí Huse XPlory a jinej olej než origo v tom prostě nefunguje, vidle ztuhnou a nechodí, jak mají. Možná by to zabralo i u těch starších typů, ale osobně vyzkoušený to nemám. Sám bych tomu nevěřil, kdybych ve vidlicích nezkusil 4 různý oleje, nechtělo si mi kupovat kanystr za 3000 Kč bo v menším jsem ho nikde nenašel.
Teď si ještě uvědomuji, že na 17tce Shercu jsou taky WP a až 2018 je KYB, napsal jsem to předtím blbě.
Taky jsem vyzkoušel několik značek oleje, než jsem si přišel na to, že je nejlepší lít do tlumičů olej, který tam patří, do WP lít WP, do KYB lít KYB atd....ale teď před drapákem jsem potřeboval ze dne na den udělat tlumiče, tady v krámku, kam chodím mi klučina řekl, že má nejlepší zkušenost s Bel Ray, ať to zkusím, tak jsem mu xplory z hsq 2019 dal, druhý den hotovo a moc příjemně mě to překvapilo, nepoznám teď jestli chodí lépe s WP nebo s Bel ray, nemám teď přímé srovnání, ale chodí s tim bel rayem fakt pěkně, můžu doporučit
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
enduroracer:
A jakou viskozitu? Zrovna Bel Ray 2.5W byl v XPlorech taky a byl z toho totální šutr. Celkem slušně chodily s Ipone 5w.
Edit: Ještě doplním, že s 2.5W to prostě nechodilo, tlumiče se nechtěly vůbec hýbat, vyzkoušeno s Bel Ray a Putoline.
Editoval green.bear (05.06.2019 13:47:00)
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Proc by mely byt tlumice s olejem 2w strasne tvrdy? Cim nizsi cislo tim hustsi? Neni to spis naopak? Jeste nikdo se nedopidil, jake hodnote "w" odpovida znaceni WP SAE4?
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Našel jsme Putoline specifikaci 5W. Minule jsem ho dával.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek:
Tady to všechno je ne jestli dobře koukám a samozřejmě jestli to je věrohodné..
https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/
Pokud se dobře dívám tak nejvíce jsou si v nebližší specifikaci 5W podobné s WP: Putoline, Motorex.
BellRay 5W má pěknou střední hodnotu okolo 17.
Castrol syntetik 5W s hustotou 15 by mohl být hodně blízko WP SAE4.
Tom
Editoval TomR1 (06.06.2019 07:50:54)
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek:
To jsem si myslel taky, že když dám 2.5W,budou měkčí, ale leda houby. Otestováno na dvou motorkách současně, obě s XPlorama, ani v jedněch 2.5w nefungovalo. Nevím, proč to tak je. Poslední pokus byl Ipone 5w, s tím to chodilo o něco tvrději, ale relativně dobrý, na CC bych řekl supr. Ale ten SAE 4 prostě funguje nejlíp, respektive nejměkčeji.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Do WPček začal dělat 4w i Motorex.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
offroaderTE napsal(a):green.bear: bojuju s WP 4CS na HQ 701, jsou strašně tvrdý, mám je letos udělaný, olej je tam origo předepsaný WP SAE 2 a odezvy do řidítek jsou strašný, prý to dokáže nějak upravit Faryn, recenze na něj jsou dobré, ale bude za to chtít asi raketu, jen repase WP 4CS (gufera, těsnění, olej mě přišla na 3200,- kč) ......
Kolik je "asi raketa od faryna" ? Material te stal 3200,-, kolik byla prace .. cas, nekomfort pri jezdeni, jak dlouho se s tim peres a jak dlouho se s tim prat budes.... Neni lepsi dat tlumice nekomu, kdo tomu rozumi a pekne si zajezdit, nez se takhle trapit? Ono by to v souctu vyslo asi levneni. Podle me doslo k tomu nejcastejsimu, k cemu dochazi - selhani lidskeho faktoru. Neni to o oleji.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
offroaderTE napsal(a):green.bear: bojuju s WP 4CS na HQ 701, jsou strašně tvrdý, mám je letos udělaný, olej je tam origo předepsaný WP SAE 2 a odezvy do řidítek jsou strašný, prý to dokáže nějak upravit Faryn, recenze na něj jsou dobré, ale bude za to chtít asi raketu, jen repase WP 4CS (gufera, těsnění, olej mě přišla na 3200,- kč)
na druhou stranu jezdím low cost SWM 300 RS a je to na nějakých úplně jednoduchých jednokomorových Kayabách a lepší tlumiče jsem v životě nejel, určitě jsou výrazně levnější než WP tak jsem z toho takový jalový, nechápu proč na HQ dávali 4CS, když je to takovej shit
Jako 3200,- za repasi se ti zdá moc? Odkud jsi spadnul? SWM není moc sportovní motorka, a ten set up je pro čudlaly akorát. Když ale přitlačíš na pilu tak se na tom zabiješ.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Toman:
To se teda pleteš. Tlumič jsou především planžety kterejma ten olej protéká. A ty se dají různě měnit a to je o hlavní ladění.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
mira1150 napsal(a):Toman:
To se teda pleteš. Tlumič jsou především planžety kterejma ten olej protéká. A ty se dají různě měnit a to je o hlavní ladění.
Píše bez výměny vnitřních komponent. Planžety jsou samostatná kapitola a kdo téhle kapitole rozumí, nic Ti stejně nepoví aby nepřišel o svoje know-how. Já hledal vyhovující nastavení, zkoušel různé oleje, klikání, a nakonec mě začal podvozek vyhovovat až po nastavení podvozku pod svoji váhu, nikoliv na svoji váhu jak je všude udáváno.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
MichalEXC: mě 4CS dělal borec doma v garáži, jezdí asi 20 let motocross a dělá tlumiče všem okolo, něco o tom ví, ale dělá jen repase (do nastavení planžet se nepouští), vymění vše co potřebuje vyměnit a dá správnou hladinu správného oleje, to je těch mých 3200,- materiál i s prací. Faryn mi psal že jen za sadu těsnění a gufer to bude 3000,- + případné další položky, za to co bude opotřebované + práce ...
Když mi ten samý kámoš z garáže dělával Marzocchi 50, olej i guferama přišel cca okolo 1000,-
Kayaby na SWM budou asi nastavené pro čudlaly, páč já jsem čudlal a maximálně mi vyhovují. Jinak co jsem se bavil z jezdci na 701kách 4CS, tak jak jsou nastaveny z výroby vyhovují málokomu a celkem vzato fungují na tomhle dost biku mizerně. Kámoš má KTM 350 EXC a je s 4CS spokojen, jak psali kluci výše, na shercu a ktm jsou rozdílně nastavené 4CS, tvrdí to víc jezdců, já taky na mé HQ 701 mi nastavení 4CS prostě nevyhovuje (jsou setsakra tvrdý), pokud s tím dokáže Faryn něco udělat, budu mu muset tu raketu vyklopit nebo můžu koupit nové Xplory z modelu 2019, ty prý fungují lépe , tož tak
Janek: trápím se na tom jednu Bosnu, je to udělané letos na jaře, vloni jsem se trápil celou sezonu (Rumunsko a Albánii), tlumiče byly údajně udělány jak to tvrdil bývalý majitel. Ano asi to bylo moje chyba, měl jsem je dát rovnou předělat, ale zarazila mě ta částka, kam by se to až mohlo vyšroubovat. Známý mi před nosem prodal zánovní Xplory za 10 tis, tak je z toho jeden tumpachovej, kdybych věděl na 100% že mi to předělá tak jak chci, jdu do toho okamžitě. Na druhou stranu mám obavu, že vystřelím další cca 6 litrů a výsledek bude stejný
Editoval offroaderTE (10.06.2019 15:46:19)
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
MichalEXC:
Jo tak já nepoznal že se tady hledá kouzelník který mávnutím kouzelného proutku změní fungování tlumičů. Jasně že se musí měnit komponenty a zrovna planžety jsou položky celkem za pár korun. Jasně že málokdo víc co s nimi má dělat ale o to tady nejde. Prostě když chci aby tlumiče fungovali podle mých představ musím si najít někoho kdo to umí. Jinačí cesta nevede. Jinak to bude vždy kompromis. On taky málo kdo pozná co od těch tlumičů vlastně chce a dokáže to říct.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Toman napsal(a):Janek: souhlasím že peníze vložené do naladění podvozku je správná investice... nicméně: - osobně by mě zajímalo, co se dá na (nových) tlumičích "naladit" myslím tím bez výměny vnitřních komponent/cartridgí apod. Pokud se jedná o rozbor, vyčištění, nová gufera případně nová pouzdra... nalití oleje tak je přeci jedno jestli to udělá pepa v garáži nebo někdo kdo se tím živí? Výsledek chodu vidlice resp. projev za jízdy při tomto postupu ovlivní jen typ oleje a jeho výška nalití resp. air gap. Jestli se pletu tak dík za info
Evidentně vidíš, že není jedno, jestli to dělá Pepa v garáži nebo někdo, kdo tomu rozumí. Ohledně ladění jsem pořád skeptickej a myslím, že mít to ve 100% origo stavu je lepší, než se snažit o něco lepšího a když to nestačí, tak jít do novější motorky a opět si vystačit s tím, co je origo. Dát pružiny na svoji váhu, doklikat a hotovo. Ono 4CS jsou jiná liga než obyč jednokomory, který jdou bez problémů udělat kdekoliv "na koleni." Ty rozebereš, vyčistíš, složíš a fungují, když nejsi jelito. Ale i tak jsem viděl dost jednokomor, kde mechanik resp ala mechanik při narážení pouzder udělal groty a tlumiče nešly plynule. Chyb se dá nasekat dost a dost, začíná to špatnou úpravou trubek ala leštění, přehlídnutí malých sekanečků, konče mnohým dalším. A 4CS, tam je to ještě víc o nouhau. Tipnu, že 90% Pepíků v garáži ani neví, jak ty tlumiče fungují a co je potřeba k tomu, aby mohly fungovat správně. Bohužel se spousta lidí učí opravovat podle youtubu a potom to dopadá ....Respekt před řemeslem se vytrácí ... jo klidně mi to přivez, já už jedny tlumiče dělal a nic na tom není Včera se mi dostalo vysvětlení, proč můžou být tlumiče "tvrdší" i s olejem, který je řídší = nižší viskozita. Má to svoji logiku a mrzí mi, že jsem na to nepřišel. Ale byl jsem piožádaný o nešíření info. Považuju se za šikovnýho, ale i tak si doma tlumiče jen rozhodím, vyčistím .... a odvezu na složení profíkovi. Zítra jedu pro podvozek z EXC 200. Nechal jsem dát SAE4 origo WP olej a uvidím, jestli to bude tak jiný, než s 5W Putoline, který tam byl před tím. Cena repase předek + zadek asi 4400,- s origo oleji .... zítra budu vědět víc.
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek napsal(a):....Bohužel se spousta lidí učí opravovat podle youtubu a potom to dopadá ....Respekt před řemeslem se vytrácí ...
Nečekal jsem že to použiji v případě Jankových příspěvků, ale některé věty, by se měly tesat do kamene!!!
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek: No právě že to vidím zatím tak, jak jsem psal. Ale samozřejmě respekt před těma, co to ladí a přesně ví jak upravit dle požadavku zákazníka.
|