INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Sháním chrániče kotoučů
- Marek Prokš
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 193
- Založená vlákna
- Místo: Vítkov
- Motorka: Sherco 300 SE, Sherco 300 SEF
- Věk: 36
- Tel: jo mám
- 0 0
Re: Sháním chrániče kotoučů
JirkaR:v pohode profik nejsem, řekl bych ze se snažím plácat v těžkém terénu stejně jako tady tazatel. Já jen měl ten sámej kryt jak ty a kamos ten druhy, oboum se ho povedlo zohnout v lese tak ze drely o kotouč, tot moje zkušenost. Origo jsem za rok a půl zatím jen 2x dorovnaval při výměně kola.
Dole to musíš rozkuřit!
Re: Sháním chrániče kotoučů
JirkaR napsal(a):A nevěřím tomu, že 300 korun vz. 2500 origo v ktm bude 8x pevnější materiál - to asi ne. Vše ostatní kupuji originál. Ale po zkušenosti s tím prvním chráničem nemám strach. Zatím jsem se nespálil a vím, co si dovolit z Ali můžu koupit a co ne. Každému ale podle jeho uvážení.
Aby bylo možné Ti správně odpovědět, musel bys spočítat cenu materiálu, čili oměřit "ploutev", přičíst přídavky na obrábění a z toho vycházet se základní cenou materiálu. Při polotovaru o rozměru 150x100x50mm ( skutečný rozměry neznám, použil jsem vymyšlený polotovar pro příklad ) je cena 5083 199 kč a 7075 252 kč. Vycházim z cen za který nakupujeme hliník. Samozřejmě čínský ceny hliníku budou jiný, a těžko lze s jistotou zjistit z jakého hliníku to vůbec dělají. Poslední dobou slyším název "letecký hliník" všude kolem. Ale je potřeba si uvědomit, že leteckej hliník může být i obyčejný EN AW 5083, což je jeden z běžně používaných. Záleží na tom, co z toho do toho letadla vyrábíš. A zapomeň že to číňan bude dělat z "letecký" EN AW 7075, která je třetí nejkvalitnější slitinou hliníku. Na Aliexpresu za 300 kč to rozhodně ze EN AW 7075 není. EN AW 5083 má pevnost v tahu 270 - 275 MPa a tvrdost 73-75 HBW. https://cs.wikipedia.org/wiki/Zkouška_t … e_Brinella EN AW 7075 má pevnost v tahu 360 - 540 MPa a tvrdost 104 - 160 HBW.
Rozdíl v pevnosti těchto dvou materiálů je značný. Rozdíl v obrábění je znatelný. Tvrdost EN AW 7075 je hodně poznat. 8x pevnější není, ale 2x pevnější ano. Cena by tedy měla být také dvojnásobná, ale jak jsou předražený díly všichni víme, o powerparts nemluvě. Rozhodně se ale nemusim u originálního dílu obávat, že to bude z nekvalitního materiálu, což v případě čínský výroby beru jako samozřejmost a počítám s tím že za málo peněz nemohu dostat díl srovnatelný s originálem. Pořád se bavíme o chrániči kotouče.
Jelikož EN AW 7075 není vhodná k eloxování a vhodnější je EN AW 5083, předpokládám že na Aliexpresu a možná i u originálního dílu nelze se EN AW 7075 počítat, a bude použitý některý z měkčích materiálů. Výborná pro eloxování je EN AW 5005 ale její pevnost v tahu je 145 - 175 MPa, což je velmi špatné pro ochranu kotouče. O tom z čeho to v číně je se tu můžem dlouze dohadovat a stejně to nezjistíme, ale zapomeňte na ten Váš "leteckej hliník" EN AW 7075 Na konec bych si troufl říct že to není o tom co si můžeš dovolit koupit z ali, ale o tom, jaký máš finanční možnosti.
Editoval MichalEXC (13.05.2019 20:25:03)
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- milanride
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 516
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC TPI
- Věk: 26
- 1 0
Re: Sháním chrániče kotoučů
Uz jsem objednal jeden chranic z Ali pro omereni zakladnich rozmeru. Potom je chci v nejaky optimalizovany verzi, za normalni cenu vyrobit prave ze 7075. Tak kdyby nahodou nekdo mel predbezny zajem, napiste
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Sháním chrániče kotoučů
milanride napsal(a):Uz jsem objednal jeden chranic z Ali pro omereni zakladnich rozmeru. Potom je chci v nejaky optimalizovany verzi, za normalni cenu vyrobit prave ze 7075. Tak kdyby nahodou nekdo mel predbezny zajem, napiste
Jakej si objednal?
Re: Sháním chrániče kotoučů
MichalEXC: Když už si otevřel tabulky...není spíš u toho materiálu chrániče kotouče důležitá pevnost v ohybu, než pevnost v tahu? Ne Jinak si myslím, že než se tady zdržovat zbytečnou diskuzí, je chránič za 300 objednat a vyzkoušet - já to udělal a mě to účel splnilo. Když nevydrží, oprava i v terénu na 2 minuty. Bohužel Hoždy nepsal, že to denně dostane 100x ránu v extrému. A nebo https://www.ktm.com/en/powerparts/brake … 4-16007266 za 4180. Ale ani tady nikdo nepíše, z jakého to je materiálu a je dost možné, že obrobek bude z číny taky, jako spoustu jiných věcí. Já tu čínu neobhajuji - pro moje účely to stačí a třeba to někomu pomůže.
A místo zbytečného dohadování (ani jeden z nás neví, z čeho je vyrobený originál ani ta čína) z tvého příspěvku spíš oceňuji tip s 5 mm kotoučem. Ještě by bylo fajn napsat, kde a za kolik si ho sehnal, aby kdokoliv, koho ochrana kotouče zajímá měl cenné informace.
Re: Sháním chrániče kotoučů
JirkaR napsal(a):MichalEXC: Když už si otevřel tabulky...není spíš u toho materiálu chrániče kotouče důležitá pevnost v ohybu, než pevnost v tahu? Ne Jinak si myslím, že než se tady zdržovat zbytečnou diskuzí, je chránič za 300 objednat a vyzkoušet - já to udělal a mě to účel splnilo. Když nevydrží, oprava i v terénu na 2 minuty. Bohužel Hoždy nepsal, že to denně dostane 100x ránu v extrému. A nebo https://www.ktm.com/en/powerparts/brake … 4-16007266 za 4180. Ale ani tady nikdo nepíše, z jakého to je materiálu a je dost možné, že obrobek bude z číny taky, jako spoustu jiných věcí. Já tu čínu neobhajuji - pro moje účely to stačí a třeba to někomu pomůže.
A místo zbytečného dohadování (ani jeden z nás neví, z čeho je vyrobený originál ani ta čína) z tvého příspěvku spíš oceňuji tip s 5 mm kotoučem. Ještě by bylo fajn napsat, kde a za kolik si ho sehnal, aby kdokoliv, koho ochrana kotouče zajímá měl cenné informace.
Info o 5 mm kotouči bylo od Chalky, který má jako jeden z mála z vás rozum
Michal exc se kamenů a koryt bojí, vyhýbá se tomu právě z důvodu možnýho poškození motorky, kolene výfuku, .... a taky se bojí o sebe. Jeho rady jsou jen v teoretický rovině. Nevím, jestli bych to chtěl z 7075. Je to fakt pevný matroš a mně se vždy osvědčilo, mít nějakou "deformační zónu". Ať se chránič případně radši ohne, ale ať pohltí energii, než ať ji přenáší dál na kyvku, úchyty, ... to píšu jako všeobecně ke všemu montovanýmu na motorku. Nejpevnější není vždy nejlepší a i tady platí, že míň je někdy víc Třeba ten přední kryt si z 7075 nemumím na moto vůbec představit, bál bych se o úchyt třmenu.... Zadní asi OK, ale nevím, jestli bych si ho dal. Na druhou stranu moc neváží a překážet nebude Plastový přední kryt je celkem k ničemu a když se ti ohne kotouč v lese a potřebuješ ho pěkně srovnat, tak je potřeba kryt demontovat. Je to jen pár šroubků, ale zdržuje to .... Standard vozím pěkný menší sikovky na rovnání kotoučů, 10 vyjížděk nepotřebujeme vůbec, potom za jednu rovnáme kotouče na 3 moto, ale je to spíš náhoda .... Kdybyste jezdili takový pecky, tak máte křivý i rozety, poničený řetězy ... na vlastní oči jsem neviděl moc pěkně zamortizovaných motorek, jako má třeba Lečo - na ní se pozná, co zažívá v terénu ... takže kryty kotoučů jsou pro většinu spíš kosmetický doplněk a každýho zahřeje, že když slyší kámen na tvrdo do motorky, tak si může několikrát za vyjížďku říct, "Jo, ještě že mám ten kryt, jinak bych tady skončil ..." ... ale ono je to většinou všechno jinak
Nafoťte schválně spodky předních tlumičů, boků a spodků kyvky ... a uvidíme, jak je to s vaším ježděním v terénu plnýho šutrů ...
Zadní kotouč používám výrobu od endurotuning tl. cca 4,7 mm předek i zadek - nevýhoda, že chytaji lišku, ale mě zajímá účel. Zadek jsem ohnul lehce asi 2x - nebylo v lese potřeba rovnat a poznal jsem to až doma při std. předvyjížďkový kontrole. Předek rovnám častějc, ale všiml jsem si, že čím víc přemýšlím jak a co jedu, tak v tom samým terénu rovnám míň a míň. Ještě nedávno jsem rovnal co vyjížďku - většinou lehký deformace, teď si kotouče nevšimnu třeba 30 mth ... Na EXc mám teď cca 150 mth origo KTM kotouče, předek aktuálně žiletka tl cca 2,2 mm, zadek 3,5 mm a drží nádherně, při ohnutí srovnám do pár minutek, nedělají se zvlněný deformace, nekroutí se .... , bohužel předek už dosloužil, tak půjde endurotuning. Nevím, jak v tomhle ohledu endurotunig současně funguje, kamarád se snaží eshop oživit a je možný, že se i kotouče někam posunuly. Když tak se optej na stránkách. Cena byla příjemná. Na Drapákách měl stánek a kotouče měl v nabídce.
Hodně lidí vč. top závodníků jezdí nebo přechází na plný kotouče, z dobrý výroby fungují prý perfektně a jsou zas o dost pevnější.
Nemáte někdo ten měkkej al kryt předního kotouče z číny? Odkoupil bych ho, potřebuju použít jen jako ochranu spodního držáku trubky, protože to mám od motárdů v plzni dost dobitý a před každou repasí tlumičů musím vytahovat matroš, abych vyndal spodní ventilky
Editoval Janek (14.05.2019 11:04:01)
Re: Sháním chrániče kotoučů
A co plný kotouč? Nežere tak desky a s pevnostní na tom taky bude lépe :-)
Toto konkrétně je NG129SP od Motoline za 1750Kč. Tloušťka nového 4,2mm.
Přední mám z Enduro tuningu 5mm tloušťky za 940Kč, ale už jsou to 4 roky, co jsem ho kupoval. Tak nevím, jestli se dá ještě koupit.
Editoval RadoTP (14.05.2019 11:15:35)
- Motors
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1144
- Založená vlákna
- Místo: Vepřov
- Motorka: WR250F
- Věk: Víc než Ježíš
- 3 0
Re: Sháním chrániče kotoučů
Janek: na ochranu přední vidlici bych dal toto: https://www.motoline.cz/kryty-predni-vi … sport.html
Kryt zadního kotouče "hlinkový" jsem musel pravidelně rovnat. Teď jsem koupil od Crosspro plastový, zatím to pobírá víc než dobře. Pro Tebe viz:
Kdo sem postavil ten kopec, jsem říkal jako malý. Teď jsem za kopce vděčný Když se příliš soustředím abych nespadl, tak spadnu
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Sháním chrániče kotoučů
Motors:
Taky mam crosspro chránič zadního kotouče a za mě taky super snese velky rány a je pružnej
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
Re: Sháním chrániče kotoučů
SethX napsal(a):A nechladí se blbě ten plnej kotouč?
To nedokážu posoudit, ale neuvařil jsem to ani jednou
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Sháním chrániče kotoučů
tyhle jsem koupil ;-) a ten polisport, musíš dávat bacha jestli se ti to nebude bít s krytem kotouče.
Editoval Hoždy jitrnice :D (14.05.2019 19:23:19)
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Sháním chrániče kotoučů
Hoždy jitrnice napsal(a):Nejlepší kotouč je pro mě plovoucí vydrží dost nárazů, jen tak se nezkřiví (poberou to čepy) a co se týče brždění lépe se přizpůsobuje třmenu. Plastovej kryt na předku pobere strašně moc a určitě to smysl má navíc je lehký a na těchto místech fakt nic těžkýho nechceš. Je to stejně odolný materiál jako kryt pod motorem a za mě plast lepší než hliník v tomhle případě (částečně to absorbuje náraz). Přední kolo si člověk vede a hlídá, ale zadek kolikrát skočí někam, kam nechci a dostane řádnou šlupku. Tam bych volil co nejpevnější hliník. Musí být však měkčí než kyvka aby to neodnesla sama popř. osa. Na předek dám acerbis plast a zadek origo KTM.
souhlas se vším, co píšeš! Ten př. plastový kryt od acerbisu je pevný dost, kryje i konec vidlice a třmen a hlavně, tím jak je celistvý, tak šutr, pařez aj. se po něm sveze a nemá tendenci se seknout. Doporučuju tento, je pevnější, než ten novější model se "síťovinou":
https://www.mefo.cz/acerbis-kryt-predni … r-280-mm-5
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
|