INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Lehké enduro s levným provozem
Re: Lehké enduro s levným provozem
Amos: Honíš nesmysly, které nelze skloubit: výkon/váha/cena/bezůdržbovost.
Jestli tě bude bavit ostrý terén, čuchneš časem k ostré a stejně u ní skončíš.
Jestli tě terén bavit nebude, je vcelku jedno, jestli to bude mít o 20 kg víc - na polních cestách, loukách a ježdění kochačku lesem to stačí, pokud moto bude mít výkon, podrží tě. Podívej se, co se s technikou nechá vyjet na velkých, 200 kg endurech (když to umíš). Musíš vědět, jaké máš ambice a zkušenosti, kam se chceš posunout, s kým budeš jezdit.
Nepočítáš ještě s jednou věcí. V terénu je rozdíl, jestli jedeš 10 let starou vránu (geometrie, tlumiče, výkon) nebo novější motorku. Je fakt rozdíl, jestli jedeš na 2013 nebo 2018 modelu. Vím, že profík zajede i na totálním krámu... ale proč se trápit. To je ale na jinou diskusi.
Navíc lehká motorka nevykompenzuje případné nedostatky techniky. Píšeš, že jezdíš 70% terén... je terén a terén. Podle toho bych se také rozhodoval.
Jestli se chceš bavit v terénu a chceš na to dobré náčiní, musíš holt počítat s údržbou - to k tomu patří. Jak tady už zaznělo moje oblíbené přísloví: kdo chce opici, musí mít na banány. Off ježdění leze do peněz. Ne jenom na běžné údržbě a gumách.
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Lehké enduro s levným provozem
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Lehké enduro s levným provozem
Já se teda taky přidám.. Vše už chlapci napsali. Chceš startér, chceš rozumný zamykání aby jsi si mohl zajít do Lidlu nakoupit a neměl strach, že tě to někdo odžducha, zámek na helmu ať ju netaháš sebou jak jouda, ukazatel paliva, nízkou spotřebou slusnej interval, doporučuju CRF250l moje mladá má 63kg a nebála se skočit přes hrb.
Pokud nic z toho nepotřebuješ kup jakoukoli lehkou ostřejší... Je rozdíl váhy u 250 kde jsou minimální rotační hmoty a 650 kde je kus železa, taky je rozdíl jestli 17kw u karbece bez AC a vstřikováním.
Editoval driftak (06.05.2019 10:59:13)
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Lehké enduro s levným provozem
Amos napsal(a):Jack: Teď jsem našel tuhle stránku: http://www.ttr250.com/#General Těch verzí je spousta až po 24kW, váha od 113kg. Takže existuje, ale otázka je jestli u nás/v evropě. Na tuhle mašinu se zaměřím.
KDYBYS CHTĚL NĚJAKÝ FEEDBACK OHLEDNĚ SCHÁNĚNÍ DÍLŮ NA (kulantně řečeno) "stroje s nízkým výskytem v ČR", tak ZAVOLEJ. Do prvního vážného servisu to bude O.K., pak už můžeš slušně zabrečet. To, co hledáš, hledal každý, který nejel ostrou a bál se.
WR250F je lehká, obratná, výkonná, mraky dílů v druhovýrobě, ND no problem apod. A výměna oleje do peněz až tak neleze, rozvoďák až po 100mth. Servis je jednoduchý a moto je na častý servis navržené = neplatíš nikde zabytečně za nesmyslné časy servisu. Až pak časem porovnáš, zjistíš, že to nic drastického není.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Lehké enduro s levným provozem
Za poslední tři roky vlastnil tyto stroje DT125, XL200, DR125, DR200, TW200, XR400, KLX250S, EXC450, GAS GAS PAMPERA 450, BETA ALP 200, DRZ-E400, NX250, NX650, crf Jen krátce: DT125 nebrat, v terénu nepoužitelná, nemá startér. žere XR400 nebrat, při položení nenakopneš, přeceňovaná KLX250S doporučuju jen na cesty, díky eco ptákovinám slabá. Po pře kitování na 300cc docela jela CRF250L ještě horší než KLX, těžká jako prase, motor ze silniční motorky tahá skoro po zemi. Světlá výška snad 20cm EXC450 lehká, silná, startér. jen v nízkých otáčkách nevychovaný motor, (neví, jestli se má točit dopředu, nebo už dozadu😊 NX250 super motor, lehká, horší podvozek, malé kola, vhodné pro trpaslíky NX650 škoda to brát do bahna, těžká BETA ALP200 a TW200 sranda motorky pro volný čas, vhodné pro trpaslíky, v terénu zvládne nesmysl i amatér PAMPERA byl jsem s ní spokojený, lehká (s benzínem jsem navážil 125kg), silná, v sérii špatný podvozek, krátké převody (převodovka jak na ostré EC300) DRZ-E400 pocitově o 30 kilo těžší než GAS GAS, i když papírově stejně těžká. Pro velké postavy super
Re: Lehké enduro s levným provozem
tady mě to vychází asi jen to WRRko,..po zdělání homologačních sraček a různých kravin jako je AIS, Airbox flapper,...nasadíš ladák,..je suchá hmotnost okolo těch 120kg,..při jízdě působí mnohem lehčím dojmem,..když ji točíš a správně řadíš jede velice obstojně,..v kategorii dualsportů nemá konkurenci,.. jediná nevýhoda je že je vysoká pořizovací cena ojetin,..která se ti ale vrátí díky servisu, který je téměř nulový, pokud samozřejmě něco nerozbiješ,..je to holka na všechno,..nevadí ji delší přejezdy po asfaltu ve vyšších rychlostech,...při celodenních vyjíždkách tě tak neutahá a když se dostaneš do těžšího terénu, dokáže s patřičným převodem taky odvédst slušnou práci, ale jak začne padat, síly jdou rychle pryč,..neříkám že je to nejlepší motorka do terénu,..ale vzhledem k tomu co popisuješ ti ukáže směr a dá cenné základy,..a jak příjde čas, pustíš ji dál třeba i bez ztráty jediné koruny,..
jinak pokud to s terénem myslíš trochu vážněji,...přemýšlel bych o AJP PR250,..je lehčí, má lepší spodek,..možná i lepší podvozek,..je to stroj do terénu primárně určený,..což o WRRku říct nemůžeš,..
PS: taky jsem začínal na XR125L a předtím za mlada na XL125R,...díky WRku jsem se propracoval na EXC250 (2T),..kdybych koupil zrovna ostrou bez předešlích zkušeností, tak kdoví co bych se naučil respektive nenaučil když bych se bál otočit pořádně plynem,..WRko mě pomohlo vyrůst a získat cenné zkušenosti,...
Editoval Rischwon (06.05.2019 14:11:41)
Re: Lehké enduro s levným provozem
Barney.m: Na jedné akci byl někdo na XR400 (začátečník). Odpoledne mu to chodili nakopávat všichni ze soucitu.
Re: Lehké enduro s levným provozem
Možná, že bych lehce přehodnotil tu váhu. Ty bezúdržbové motorky jsou prostě do 140 kg ne do 120 kg. 120 kg má WR450F a je to ostrá. Mě osobně se nejvíce líbil starý dobrý traktorový motor u DR 350. Tudíž pokud oželíš váhu mohl by jsi uvažovat o tomhle? https://www.motoinzerce.cz/motorky/beta … p-4-0.html
E: ale dopadneš jako jsme dopadli všichni. I já se tomu dlouho bránil a nakonec je doma jen ostrá. Pokud můžeš nech si tupou na popojíždění kolem baráku a přikup ostrou vyloženě do terénu, pokud ne musíš něco oželet...
Editoval Small (06.05.2019 15:25:43)
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Lehké enduro s levným provozem
On si tim projde jako všichni,ale zas na to jde drobet rozuměji než většina tady včetně mě nebudu počítat samodomo upravy pincka jawek čezet atd na jízdy v terénu ale já začal na Honda xr650r pak Husaberg fe450 a aktuálně Husqvarna Te 300.To WR250F mi vychází pro jeho nároky asi nejlépe
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
Re: Lehké enduro s levným provozem
Ještě jeden tip: SWM RS300R.
Viděl jsem na živo (a kousek projel) RS500R - vypadá to na poctivou kovářskou práci, motor (pokud se nepletu) původní Husqvarna - poctivé kladivo. Jedinou slabinou jsou rozpočtové tlumiče.
Editoval JirkaR (07.05.2019 12:07:06)
Re: Lehké enduro s levným provozem
30cm zdvihy jsou nutné jen na skoky a rychlou jízdu (třeba trial bikům stačí 18cm). Znamenají vysoké tvrdé sedlo-nevhodné pro 30% času na silnici a nečahouny. Pro kopcoškrábaly důležitější světlá výška při nižšim sedle.
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Lehké enduro s levným provozem
SWM 300 RS mám skoro rok, najeto přes 80 mth a max spokojenost , přední tlumiče jednokomorové KYB fungují sqěle, zadní taky žehlí perfektně
JirkaR napsal(a):Ještě jeden tip: SWM RS300R.
Viděl jsem na živo (a kousek projel) RS500R - vypadá to na poctivou kovářskou práci, motor (pokud se nepletu) původní Husqvarna - poctivé kladivo. Jedinou slabinou jsou rozpočtové tlumiče.
Editoval offroaderTE (11.07.2019 09:30:31)
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Lehké enduro s levným provozem
offroaderTE: Kolik stoji predelani na 1 koncovku vyfuku? Jsou v tom nejaky alternativy? Musi se k tomu potom prehravat mapy? Daji se na to sehnat druhovyroba plasty? Je k nahlednuti nejaky online cenik dilu? Diky
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Lehké enduro s levným provozem
Janek: - mono výfuk Arrow jsem měl namontován v ceně nové motorky, cenu sdělí jakýkoliv dealer SWM, ideálně dovozce p. Caesar Tasovice Znojmo mapy mi p. Caesar přehrál zdarma po zajetí motoru (po cca 900 km), použil mapu doporučenou pro výfuk Arrow, jednalo se o obohacení směsi v celém pásmu otáček, aktuálně jsem se vrátil z Rumunska, motor ve vyšších nadm. výškách pracoval parádně, nebyl znát úbytek výkonu testováno ve 2000 m.n.m. - okolí hory Tarcu a Poiana Maru
- after market plasty jsem zakoupil v motoline.cz, co jsou určeny pro model Husqvarna TE 250/310/45, aktuální cena 2250- kč (přední + zadní blatník, krovky nádrže, boční sajtny, plasty na chladiče) myslím že jsou od Racetech, nepoužil jsme originály z důvody větší nádrže od IMS (11 litrů), která byla vyvinutá pro HQ řadu TE a origo SWM plasty na ni nepasují https://www.motoline.cz/sady-plastu-hus … varna.html
- ceník dílů vyptat od moto Ceasar, díly jsou o něco málo levnější než byly na italské Husqvarny a hlavně jich mají dost skladem, hlavně ty co jsou potřeba http://swm-motocykly.cz/
za mne - s motorkou najeto za necelý rok 80 mth., závady žádné, jen šrámy co jsem si způsobil sám, pády a odhození stroje - posunutý PIN v konektoru po brutálním pádu při sjezdu a prasklá příruba od vstřikování po odložení motorky do šutrů , vše vyřešeno s dovozcem k mé max spokojenosti
když to shrnu SWM je motorka na které se dá jezdit ostré enduro, pro hobíka více než dostačující, jezdil jsem s jezdci na nejmodernějších strojích i 2T Bety a byli jsme si naprosto rovnocenní. Taky se na ní dá jezdit na krátké výlety nebo i do práce, motor je držák, olej měním po 20 mth když jezdím piano, po Rumunsku jsme raději měnil po 15 mth,
Editoval offroaderTE (12.07.2019 11:10:20)
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Lehké enduro s levným provozem
Barney.m:
Sám zakladatel ji zmínil hned na začátku a taky uvedl, že je cenově nedostupná, ale jinak odpovídá jeho požadavkům.
Za mě je to jasné. Novota, vzduch, startér za stovku. Co víc bychom si mohli přát? https://www.tipmoto.com/motorky/kawasak … ladem.html
E: Hodně by mě zajímalo, jak zakladatel vlákna dopadl?
Editoval Small (13.05.2020 10:28:22)
Re: Lehké enduro s levným provozem
Small napsal(a):Barney.m:
Sám zakladatel ji zmínil hned na začátku a taky uvedl, že je cenově nedostupná, ale jinak odpovídá jeho požadavkům.
Za mě je to jasné. Novota, vzduch, startér za stovku. Co víc bychom si mohli přát? https://www.tipmoto.com/motorky/kawasak … ladem.html
E: Hodně by mě zajímalo, jak zakladatel vlákna dopadl?
proč se taková motorka nedělá v obsahu 400-500 ccm....
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
|