INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Těsnění pod hlavou vs komprese
- Leeeo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 43
- Založená vlákna
- Místo: BK
- Motorka: KTM 250 EXC Racing , ex Berg FE650 , XT600,CR250,XL600V,DR800,CBR600,CBR900,XJR1300,ZR7,RSV1000Mille
- Tel: Samsung Note 9
- 0 0
Těsnění pod hlavou vs komprese
Ahoj bahňáci. Dělám kontrolu motoru (stav pístu , klika,atd) a zjistil jsem,že někdo předemnou použil špatné těsnění pod hlavu. Jedná se o KTM 250 EXC Racing (4.takt) , kde je spodek motoru shodný (kartery+klika) s 450 a 525. Venkovní rozměr válce a hlavy také. Teď k otázce: jak velký vliv na výkon motoru má použité těsnění pod hlavou pro obsah 450 u 250 válce? Jen dodám,že vnitřní průměr u pístu je o 14mm větší než pro 250ccm.
Poznám např.větší kompresi,lepší spodek,atd nebo je to zanedbatelné? (při počítané tloušťce těsnění 1mm se zvětší spalovací prostor o 1,85 ccm)
Děkuji za Vaše postřehy
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
Ona se taková štěrbina bude asi dost těžko vyplachovat, ale defakto byl zvětšenej objem motoru jako kdybys to převrtal. Takže místo 249,6 ccm jsi jezdil 251,45 ccm. V reálu rozdíl nepoznáš, ale nikdy jsem to nezkoušel a ani nebudu.
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
Zdarec.
Tohle jsem nikdy nezkoumal, ale už z toho, co píšeš, by o tento "objem" měl klesnout kompresní poměr = tupější motor.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- Leeeo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 43
- Založená vlákna
- Místo: BK
- Motorka: KTM 250 EXC Racing , ex Berg FE650 , XT600,CR250,XL600V,DR800,CBR600,CBR900,XJR1300,ZR7,RSV1000Mille
- Tel: Samsung Note 9
- 0 0
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
Ja si myslim,ze v realu to nepoznam,jde mi spis o akademickou diskusi.
Rozhodne bych to neprirovnaval k prevrtanemu motoru - tam se dava i vetsi pist. Pro narust komprese se zase (kdysi u Jaw) zabrusovaly hlavy = zmensoval se ne zdvihovy objem,alem objem jako takovy nad pistem.
Ciste teoreticky(ale mozna se pletu) v situaci kdy je nezmeneny pist a jeho draha, ale zvetsi se o 1,85 ccm prostor nad pistem,by mela byt vysledna komprese nizsi. Ale jak rikam,je to akademicka debata
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
Jak ti říkám - sníží se kompresní poměr. Zmenšením/zvětšením spalovacího prostoru při zachovaném průměru a zdvihu se zvyšuje/snižuje. To je jasná věc.
Jak píšou výše, poznáš to na brzdě nebo u 2T(tam hodně). U 4T spíš ani ne. Dej tam to, co tam patří a nepoznáš nejspíš rozdíl.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
Leeeo:
čistě teoreticky 250 bude mít kompr. poměr odhadem něco kolem 11 ( možná i 12 : 1 ) nebudu spekulovat http://ktm.katalog-motocyklu.cz/motocykl/ktm-exc-f-250
tedy 250 : 12,8 rovná se 19, 53 ccm kompresního prostoru který jsi zvýšil o 1,85 na cca 21, 35, tak znovu podělíme 250 : 21,35 je 11, 7 což je dost rozdíl ( za předpokladu že jsi správně spočtl to zvětšení prostoru ) což je podle mně dost , např. DRZ ve verzi S má poměr něco kolem 11, 3 a E ( ostrá ) kolem 12, 3 rozdíl ve výkonu tam je určitě 10 koní což je kolem 20 procent, samozřejmě je za větším výkonem ještě jiný karbec a vačky a možná i CDI . Podle mně je to už dost rozdíl a znát by to mohlo být. Zas prodloužíš životnost hlavně ojnici, ha ha
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
liba23: pokud se to s tím kompr. poměrem přežene , dochází pak k samovznícení směsi v důsledku vysoké teploty ta se zvyšuje s tlakem, ( čím vyšší okt. číslo tím vyšší teplota samovznícení a tím lze použít vyšší tlaky - kompresní poměr a tahá se z motoru vyšší výkon ) dochází tak k explozi např. 3 mm před horní úvratí pístu namísto třeba 1.5 mm nastavených na předstihu zapalování , tím se motor nadměrně zahřívá, slábne a namáhá, tak nějak to říkal pan učitel ale to je asi 25 let
- Leeeo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 43
- Založená vlákna
- Místo: BK
- Motorka: KTM 250 EXC Racing , ex Berg FE650 , XT600,CR250,XL600V,DR800,CBR600,CBR900,XJR1300,ZR7,RSV1000Mille
- Tel: Samsung Note 9
- 0 0
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
liba23:
takze se spravnym tesnenim by se mel pomer zvetsit? - mysleno vuci vetsimu tesneni z 450
Pri pouziti tveho vypoctu a udaju pro muj motor (250ccm 12:1) mi to vychazi ,ze se spatnym tesnenim ze 450ky je kompresni pomer 11:1 , tedy mensi.
Chapu to dobre?
Editoval Leeeo (20.03.2019 22:01:39)
Re: Těsnění pod hlavou vs komprese
Leeeo:
Ano, tak to je, vypadá to že to chápeš správně
|