Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Těsnění pod hlavou vs komprese

#1 20.03.2019 14:18:14

Leeeo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 43
Založená vlákna
Místo: BK
Motorka: KTM 250 EXC Racing , ex Berg FE650 , XT600,CR250,XL600V,DR800,CBR600,CBR900,XJR1300,ZR7,RSV1000Mille
Tel: Samsung Note 9
0 0

Těsnění pod hlavou vs komprese


Ahoj bahňáci.
Dělám kontrolu motoru (stav pístu , klika,atd) a zjistil jsem,že někdo předemnou použil špatné těsnění pod hlavu.
Jedná se o KTM 250 EXC Racing (4.takt) , kde je spodek motoru shodný (kartery+klika) s 450 a 525.
Venkovní rozměr válce a hlavy také.
Teď k otázce: jak velký vliv na výkon motoru má použité těsnění pod hlavou pro  obsah 450 u 250 válce?
Jen dodám,že vnitřní průměr u pístu  je o 14mm větší než pro 250ccm.

Poznám např.větší kompresi,lepší spodek,atd  nebo je to zanedbatelné?
(při počítané tloušťce  těsnění 1mm se zvětší spalovací prostor  o  1,85 ccm)

Děkuji za Vaše postřehy

 offline 

 

#2 20.03.2019 19:31:16

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


Ona se taková štěrbina bude asi dost těžko vyplachovat, ale defakto byl zvětšenej objem motoru jako kdybys to převrtal. Takže místo 249,6 ccm jsi jezdil 251,45 ccm. V reálu rozdíl nepoznáš, ale nikdy jsem to nezkoušel a ani nebudu.

 offline 

 

#3 20.03.2019 19:48:32

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


Zdarec.

Tohle jsem nikdy nezkoumal, ale už z toho, co píšeš, by o tento "objem" měl klesnout kompresní poměr = tupější motor.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#4 20.03.2019 19:56:22

Leeeo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 43
Založená vlákna
Místo: BK
Motorka: KTM 250 EXC Racing , ex Berg FE650 , XT600,CR250,XL600V,DR800,CBR600,CBR900,XJR1300,ZR7,RSV1000Mille
Tel: Samsung Note 9
0 0

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


Ja si myslim,ze v realu to nepoznam,jde mi spis o akademickou diskusi.

Rozhodne bych to neprirovnaval k prevrtanemu motoru - tam se dava i vetsi pist.
Pro narust komprese se zase (kdysi u Jaw) zabrusovaly hlavy = zmensoval se ne zdvihovy objem,alem objem jako takovy nad pistem.

Ciste teoreticky(ale mozna se pletu) v situaci kdy je nezmeneny pist a jeho draha, ale zvetsi se o 1,85 ccm prostor nad pistem,by mela byt vysledna komprese nizsi.
Ale jak rikam,je to akademicka debata  smile 

 offline 

 

#5 20.03.2019 21:04:55

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


Jak ti říkám - sníží se kompresní poměr.
Zmenšením/zvětšením spalovacího prostoru při zachovaném průměru a zdvihu se zvyšuje/snižuje.
To je jasná věc.

Jak píšou výše, poznáš to na brzdě nebo u 2T(tam hodně). U 4T spíš ani ne. Dej tam to, co tam patří a nepoznáš nejspíš rozdíl.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#6 20.03.2019 21:06:00

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


Leeeo:



čistě teoreticky 250 bude mít kompr. poměr odhadem něco kolem 11 ( možná i 12 : 1 ) nebudu spekulovat
http://ktm.katalog-motocyklu.cz/motocykl/ktm-exc-f-250

tedy 250 : 12,8 rovná se 19, 53 ccm  kompresního prostoru který jsi zvýšil o 1,85 na cca 21, 35, tak znovu podělíme 250 : 21,35 je 11, 7  což je dost rozdíl ( za předpokladu že jsi správně spočtl to zvětšení prostoru )  což je podle mně dost , např. DRZ ve verzi S má poměr něco kolem 11, 3 a E ( ostrá ) kolem 12, 3  rozdíl ve výkonu tam je určitě 10 koní což je kolem 20 procent, samozřejmě je za větším výkonem ještě jiný karbec a vačky a možná i CDI .  Podle mně je to už dost rozdíl a znát by to mohlo být. Zas prodloužíš životnost hlavně ojnici, ha ha

 offline 

 

#7 20.03.2019 21:16:28

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


liba23:
pokud se to s tím kompr. poměrem přežene , dochází pak k samovznícení směsi v důsledku vysoké teploty ta se zvyšuje s tlakem, ( čím vyšší okt. číslo tím vyšší teplota samovznícení a tím lze použít vyšší tlaky - kompresní poměr a tahá se z motoru vyšší výkon )  dochází tak k explozi např. 3 mm před horní úvratí pístu namísto třeba 1.5 mm nastavených na předstihu zapalování , tím se motor nadměrně zahřívá, slábne a namáhá, tak nějak to říkal pan učitel ale to je asi 25 let

 offline 

 

#8 20.03.2019 21:29:48

Leeeo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 43
Založená vlákna
Místo: BK
Motorka: KTM 250 EXC Racing , ex Berg FE650 , XT600,CR250,XL600V,DR800,CBR600,CBR900,XJR1300,ZR7,RSV1000Mille
Tel: Samsung Note 9
0 0

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


liba23:

takze se spravnym tesnenim by se mel pomer zvetsit? - mysleno vuci  vetsimu tesneni z 450


Pri pouziti tveho vypoctu a udaju pro muj motor (250ccm  12:1) mi to vychazi ,ze se spatnym tesnenim ze 450ky je kompresni pomer 11:1  , tedy mensi.

Chapu to dobre?

Editoval Leeeo (20.03.2019 22:01:39)

 offline 

 

#9 20.03.2019 22:13:38

Re: Těsnění pod hlavou vs komprese


Leeeo:

Ano, tak to je, vypadá to že to chápeš správně

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů