INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Baterie
Re: Baterie
Vypada, ze tahle aku bude z clanku a123. Ty maji kapacitu prave 2,4 ah. Ale nemusi to byt, dobry si zjistit. Co mi zarazi, tak hodnoty u aku X-Racer lithium2, kde mas za cca 2200,- 12 ah . Kdyz jsem hledal lifepo clanky na stavbu aku, tak jsem takhle levne, s vysokou kapacitou a startovacim proudem 150 ....zadne clanky nenasel. Zajimalo by me, z ceho je to delany.
Mam v moto 4t a 2t lifepo Shido, kterou prodava zdejsi clen Semis v Yacomi a jsem spokojeny . Shido ma svoji technologii a misto clanku pouzivaji takovy pytlicky + balancer ..... libi se mi to. Muzu ti to vyfotit. Clanky a123, ktere dost vyrobcu pouziva, se mi neosvedcily. Startovaci proudy u 4t jsou na ne uz asi hranicni .....
Za me lifepo parada , ve 2 t je uz asi 4 roky a porad maka, udrzba zadna.
Re: Baterie
Janek napsal(a):Vypada, ze tahle aku bude z clanku a123. Ty maji kapacitu prave 2,4 ah. Ale nemusi to byt, dobry si zjistit. Co mi zarazi, tak hodnoty u aku X-Racer lithium2, kde mas za cca 2200,- 12 ah . Kdyz jsem hledal lifepo clanky na stavbu aku, tak jsem takhle levne, s vysokou kapacitou a startovacim proudem 150 ....zadne clanky nenasel. Zajimalo by me, z ceho je to delany.
Mam v moto 4t a 2t lifepo Shido, kterou prodava zdejsi clen Semis v Yacomi a jsem spokojeny . Shido ma svoji technologii a misto clanku pouzivaji takovy pytlicky + balancer ..... libi se mi to. Muzu ti to vyfotit. Clanky a123, ktere dost vyrobcu pouziva, se mi neosvedcily. Startovaci proudy u 4t jsou na ne uz asi hranicni .....
Za me lifepo parada , ve 2 t je uz asi 4 roky a porad maka, udrzba zadna.
Doporučíš mi konkrétní typ? Tohle je odvětví v kterém se vůbec ale vůbec neorientuji. Jediné co vím tak ze potřebuji baterku o rozměrech které jsou v odkaze který je výš. Nyní mám starou baterii LP ale tu nejslabší která asi není nejvhodnější
- Rajko
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Motorka: XR 400R
- Věk: dostatečný
- Tel: mám
- 0 0
Re: Baterie
OndraMZ napsal(a):Co mi zarazi, tak hodnoty u aku X-Racer lithium2, kde mas za cca 2200,- 12 ah . Kdyz jsem hledal lifepo clanky na stavbu aku, tak jsem takhle levne, s vysokou kapacitou a startovacim proudem 150 ....zadne clanky nenasel. Zajimalo by me, z ceho je to delany.
Taky mě ty hodnoty překvapily a tak jsem volal prodejci a ten mi přiznal, že jsou to jen teoretické hodnoty přepočítávané nějakým záhadným přepočtem, který má být nějakým ekvivalentem ke klasickým olověným akumulátorům. Jinak to být ani nemůže, když všude tvrdí, že baterie je již po 6 minutách nabíjení na 90% kapacity. Mám jí na motorce už tak 2 roky a je pravda, že se nabíjí hodně rychle takže 12Ah určitě nemá.
Re: Baterie
Rajko napsal(a):Taky mě ty hodnoty překvapily a tak jsem volal prodejci a ten mi přiznal, že jsou to jen teoretické hodnoty přepočítávané nějakým záhadným přepočtem, který má být nějakým ekvivalentem ke klasickým olověným akumulátorům. Jinak to být ani nemůže, když všude tvrdí, že baterie je již po 6 minutách nabíjení na 90% kapacity. Mám jí na motorce už tak 2 roky a je pravda, že se nabíjí hodně rychle takže 12Ah určitě nemá.
Za 6 - 10 minut může být dobitá klidně 100 ah lifepo aku. Na to má vliv zdroj nabíjení a hlavně konstrukce článků a schopnost zvládat vysoký dobíjecí proud. Jezdíme to v trolejbusech, baterky jako hovado a za 15 minut z 25% na cca 90% ....
Vracím se na 4t 450 a postavil jsem si lifepo aku 220 A max startovací proud, 4,4 ah. Je trochu těžší, ale pořád lehčí než olovo. To je hučák a věřím, že by dala i benzín motor v autě
U těch komerčních aku z odkazů, hodnota startovacího proudu je max a to na cca 10 vteřin , někde se uvádí, že max by měl být jen na 4 vteřiny. Tak na to bacha, radši pauzy při startech, když to nechytá škrt a voheň
Nenechávat hluboce vybíjet - nejčastější zničení a ideálně dát na dobře větraný místo, aby se nepřehřívala třeba od motoru. To taky škodí hodně.
Ondra: Někde tu byly odkazy na lifepo prodávaný v Elitu a ceny začínaly pod litr . Jestli máš přes někoho přístup na jejich ecat, tak se zkus podívat. Se slevama je elit hodně dobrý nákup spotřebních motodílů.
Zavolej Motoline a zeptej se Martina na jeho nabídku, zkušenosti, záruku, .... je to nejlepší prodejce motodílů široko daleko a jeho jednání se zákazníkem je top
Doporučím ti samozřejmě originální aku od výrobce moto
- Rajko
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Motorka: XR 400R
- Věk: dostatečný
- Tel: mám
- 0 0
Re: Baterie
Janek napsal(a):Za 6 - 10 minut může být dobitá klidně 100 ah lifepo aku. Na to má vliv zdroj nabíjení a hlavně konstrukce článků a schopnost zvládat vysoký dobíjecí proud. Jezdíme to v trolejbusech, baterky jako hovado a za 15 minut z 25% na cca 90% ....
V trolejbusech to možná takhle funguje - netuším, radši jezdím na motorce, ale u přímo u téhle baterie píše prodejce jako maximální nabíjecí proud na svých stránkách 12 A Takže ať počítám jak počítám, tak mi to na 90% za těch 6 minut nějak nevychází nehledě na to že alternátor motorky taky bude dávat jiné hodnoty než zdroj pro trolejbusy
Editoval Rajko (31.01.2019 22:03:42)
Re: Baterie
Rajko:
Lifepo4 trolejbus, moto, modelarina, ....je to podobny. Proste vyhoda tehle technologie je schopnost dobit 80-90% v radu minut. Realne aku xracer bude mit 2,5-3ah a 10-12 A je pravdivy udaj. Takze dobiti velmi rychly i na moto, protoze pokud se nepletu, altik je cca 150W .....
- Rajko
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Motorka: XR 400R
- Věk: dostatečný
- Tel: mám
- 0 0
Re: Baterie
Janek napsal(a):Rajko:
Lifepo4 trolejbus, moto, modelarina, ....je to podobny. Proste vyhoda tehle technologie je schopnost dobit 80-90% v radu minut. Realne aku xracer bude mit 2,5-3ah a 10-12 A je pravdivy udaj. Takze dobiti velmi rychly i na moto, protoze pokud se nepletu, altik je cca 150W .....
V pohodě je vidět ze jsme si jen od začátku uplne nerozuměli nebo se jen nepochopili, protože ja psal, ze udaj výrobce/prodejce, ze ma Xracer kapacitu 12 Ah je nějaká virtuální (přepočítáná) hodnota. Reálná hodnota bude úplně jiná nižší, což mi na přímý dotaz jeden prodejce přiznal. Nicméně nic to nemění na tom ze je to baterka solidní a poměrně blbuvzdorna, protože tolikrát hluboce vybita baterka jako je ta moje uz by zadna jiná nepřežila.
Editoval Rajko (02.02.2019 04:48:27)
Re: Baterie
Rajko:
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Baterie
mě už odešla druhá během ani ne 2 let X-Racer lithium2 Ion, 12V 28,8 Wh, stačí prásknout s motorkou a baterie je v háji, zlatý olovo
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Baterie
offroaderTE napsal(a):mě už odešla druhá během ani ne 2 let X-Racer lithium2 Ion, 12V 28,8 Wh, stačí prásknout s motorkou a baterie je v háji, zlatý olovo
V moto ji mam cca +5 let, moje moto se mnou zazivaji stredovek a kvuli padu zadna zavada. Nadam na to dopustit. Problem jsou asi ty vetsi 4t, kde jsou potreba vysoky startovaci proudy ....proto jsem sel radsi do stavby a mam to nad 200 A
Re: Baterie
Doporučí mi teda někdo konkrétní baterii včetně rozměru kterou dostanu do šestnáctkové sxf 250 ? Zatím to vypadá na nejsilnější baterii LP nebo origo jinak nevím ...
- seznam
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 634
- Založená vlákna
- Motorka: WR250F
- Věk: to nestojí za řeč
- Tel: 0609 jsem celý vlhký
- 0 0
Re: Baterie
OndraMZ:
Já kupoval nedávno do své LFP01 u Brumly v Brně. Vejde se, zbylo kolem ní ještě hromada místa a startuje i teď v tom mrazu.
jez do polosyta, pij do vybuleňa..
- Pozisss
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 33
- Založená vlákna
- Místo: V.B.
- Motorka: YAMAHA WR450f r.2008 a YZ 426f rv.2002
- 0 0
Re: Baterie
Zdarec všichni! Koupil jsem novou baterku, je to lithiovka x-racer, 28,8Wh a resim dobíjecí napětí. Podle navodu je mam měřit na konektorech pod nádrží. To je nemůžu měřit rovnou na konektotech baterky? Páč, když sundam nádrž, nahodim to a než něco zmerim, benal v karbecu dojde a chcipne mi to.. Problém je v tom, ze na baterce jsem 14V nenaměřil, jen 13,7V :-( bude to stacit? Asi těžko, co?
Díky za odpovědi!!!
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: Baterie
Pozisss: mer to na polech baterie. To je to napeti co tu baterii dobiji. Kdyz to budes merit nekde po ceste , tak dle stavu instalace a tedy prechodovych odporu budes mit jine hodnoty.
Kolik vyrobce pozaduje nebijeci napeti? Je ti jasny ze, ze to nemeris na volnobeh ale v otackach. V manualu od motorky je dobijeci napeti napsany i otacky motoru.
Editoval Honza (09.02.2019 16:17:37)
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- Pozisss
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 33
- Založená vlákna
- Místo: V.B.
- Motorka: YAMAHA WR450f r.2008 a YZ 426f rv.2002
- 0 0
Re: Baterie
Honza: podle manualu by se to melo merit na dvou ruznejch konektorech pod nadrzi. Hodnoty maji byt: 14Vmin. - 15Vmax pri 5000rpm, točky jsem neměřil ale přidal jsem pul plynu. Napětí kolisá mezi 13,4 - 13,7V. Je možný, že se něco málo ztratí po cestě.. výrobce baterky udavá min14V. Nerad bych ji kurvil hned od začátku, dal jsem za ni baťoh.. Tak nevim...
- chalka
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2130
- Založená vlákna
- Místo: Vysočina
- Motorka: WR450F
- Web
- 7 0
Re: Baterie
Pozisss:
Ahoj, hele na bývalé 2008 WRF jsem měl stejný problém se stejnou baterií, chtěl jsem ušetřit nějakou váhu. Dobíjecí soustava byla v pořádku. Dobijelo to do 14 V. S originální (gelovkou) motorka fungovala, startovala a jezdila normálně. Nakonec jsem slavnou lithiovku prodal a byl klid.
- Pozisss
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 33
- Založená vlákna
- Místo: V.B.
- Motorka: YAMAHA WR450f r.2008 a YZ 426f rv.2002
- 0 0
Re: Baterie
chalka: vidíš, to mě zase ani tak o vahu nejde- na tom mym jezdeni to poznat nebude, chtel jsem jenom pořádnou baterku, ktera by mi vydrzela dyl než varta (dve za rok ko) a mela nejakej startovaci proud, kdyz uz mam ten starter takovej lenivej...
|