Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (118)
Srazy (69)
Výlety (111)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nechat si udělat repas podvozku není marné!

#781 26.11.2018 16:32:23

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10561
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Pánové se tady dohadují a nectí pravidla - že by došlo na banány?

Smažte si po sobě ten bordel vyk! 


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#782 27.11.2018 00:45:25

cimo2T
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 311
Založená vlákna
Motorka: HSQ TE 300
Věk: 28
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Moja skúsenosť s ladenim podvozkov je taká že veľakrát pomôže kvalitný servis a v prvom rade pružiny na hmotnosť jazdca  vyk! to je proste základ. Ďalší môj poznatok je taký že problém 90% jazdcov je že vôbec netušia ako má podvozok správne fungovať, že zadok musí pracovať spolu z predkami a keď jedno je viac domäkka a druhé viac do tvrda tak je celá geometria v prdeli s moto sa nedá trafiť do drážky, zatvára rajdy, vo výjazde zo zákruty je nestabilná, dokonca môže dosť neúčinné brzdiť čím sa predlžuje dráha brzdenia a to robí pilota pomalším. Všetkým odporúčam nechať si spraviť servis a ak moto nemáte odnova tak nechať dať všetko do pôvodného sériového stavu, ísť na tréning namotať si na lúke krátke kolečko 5-6 zataciek alebo ísť no nejakého výjazdu a jazdiť dokola skúšať podvozok klikať a sledovať zmeny ale hlavne pochopiť ako podvozok funguje, skúsiť naklikať viac variantu mäkkú čiže les povoziť sa potom variantu tuvrdsju taky cc a hľadať kompromis v nastavení čo komu viac vyhovuje. Jeden endurak čo toho dosiahol naozaj veľa (vyhral klubovú šesť daňovú, jazdil majstrovstvá sveta, jazdil pod fabriku ktm) mi na tému podvozku povedal že neexistuje ideálny podvozok ktorý funguje aj v lese (korene kamene potky) a aj na cc alebo crosse (lavice veľké diery tobogany) a vždy je to o tom čo dokáže pilot oželieť. Keď napríklad viem ze dokážem na závodoch naháňať čas v technických úsekoch (korene kamene...) tak si nechám podvozok viac do makka ale musím stým pri častiach rychlich a rozbitých počítať a takisto obrátené. Tak isto mi bolo povedané že ohlins alebo Cone Valve ma na kolo nezrichlia o 10sekund samozrejme ušetria možno viac síl alebo odpustia viac chýb ale nato aby sme sa dostali na limit sériového podvozku musíme veľa veľa jazdiť. Preto odporúčam každému nech si nechá spraviť svoj podvozok poriadne a nie u miestneho Ferka čo má doma golasadu ale u niekoho ako je faryn, kana, hrehor, a veľa iných a verte mi bude to najlepšia investícia do moto za posledné roky.

 offline 

 

#783 27.11.2018 09:28:37

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1299
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
7 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


cimo2T:

mě třeba u koupě cone valve nešlo až tak o to že jsem si myslel že zázračně zrychlím o dvě třídy (na to jsem začal jezdit enduro s křížkem po funuse  lol  ) ale spíš o to že mi vadila na seriovejch tlumičích jen možnost nastavení přesně jak píšeš buď do lesa nebo na MX nebo něco mezi kozy a to vlastně bylo na kulový na obě možnosti...

Zkoušel jsem hodně variant jezdil jsem na moto dělaný od Faryna, Baláše, Bergra, na 2016 krosce na který s náma dřív jezdil do lesa kámoš co celej život jezdí motocross na několika motorkách jednoho poloprofeisonála jak ho jeden místní závistivec a odborník z doslechu kterej ho zná asi jako já znám Blazusiaka nazval a měl jsem několik verzí podvozku od Mikiberga protože jak tu opět ten samej závistivec rád pořád připomíná jsme kamarádi a jezdíme spolu, povedlo se mu podle mého nekonečného vysírání na 2012 exc 300 naladit tak že jsem byl spokojenej (přál bych vám vidět výraz Thomastera kterej měl úplně stejnou motorku když se svezl na mojí  lol  )  a jak jsem tu už psal když jsem si zkusil spoustou lidí vychvalovaný seriový xplory byl to takovej rozdíl že jsem kroutil hlavou co to má jako bejt... Jezdil jsem dva měsíce zpět na motorce Baláše (17" exc300) podvozek dělal jeho táta kterej se tím zabejvá a musím uznat že to fungovalo hezky ale začátek na mě hrozně tvrdej. On jezdil na mojí a nepořídili jsme ke cone valve doladit zadek (měl jsem zrovna na testování půjčenej centrál a byl moc do měkka). Teď mám centrál dělanej od Mikiho a funguje to spolu cca na 90% mejch představ možná ještě zkusím tvrdší pružinu protože mám 90 kg a nebo mi zase mrdne a koupím traxx nebo ttx  lol 

Ať se dostanu k jádru pudla: cone valve  i když jsou pocitově při propružení na místě tvrdý tak menší nerovnosti žehlej neskutečně a fungujou i na hodně rozbitý trati nebo když něco v rychlosti trefím poberou to jako kdyby nic a to jsem na žádnejch seriovejch tlumičích nikdy nezažil a jsou to prostě dva úplně rozdílný světy bohužel i cenově a v mém případě mě to asi moc nezrychlí ale užívám si to  lol  14 dni dozadu jsem si to užíval jak to funguje tak moc že jsem si natrhnul vaz v rameni protože sebelepší podvozek za tebe nevyřeší to že jsi tele  lol  lol  lol  hlavně že jsem se smál Thomasterovi když ode mě koupil  300 s tím podvozkem od Mikiho a po první jízdě mi volal jakej to je rozdíl proti starý a z druhý jízdy mi volal ať pro něj jedu že si to užíval tak až si zlomil ruku  lol  lol  lol 

Podle mě dokud nezkusíš něco lepšího jsi spokojenej s tím co máš pak už nikdy, dobrej podvozek ti ušetří spoustu sil a vyřeší za tebe spoustu problémů ale ne všechno a návrat do reality obvykle bolí asi tě to i zrychlí ale určitě ne tak aby jsi se z konce startovního pole rval o bednu k tomu potřebuješ ještě mít velký koule a fýzu  lol  a hlavně je potřeba pravidelně servisovat ať už máš serii nebo továrnu a vědět co od toho chceš jak to máš nastavit a poradit se s někým kdo tomu rozumí víc než ty (vždycky někdo takovej prostě je  lol ) a řečem já jsem amatér já poznám hovno jestli to funguje nebo ne tam kde jezdíme už nevěřím protože dřív jsem to taky tvrdil a dneska vím že to tak není i když budu mrdal do smrti  ano 

 offline 

 

#784 27.11.2018 12:24:42

cimo2T
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 311
Založená vlákna
Motorka: HSQ TE 300
Věk: 28
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


roxteedy napsal(a):

cimo2T:

mě třeba u koupě cone valve nešlo až tak o to že jsem si myslel že zázračně zrychlím o dvě třídy (na to jsem začal jezdit enduro s křížkem po funuse  lol  ) ale spíš o to že mi vadila na seriovejch tlumičích jen možnost nastavení přesně jak píšeš buď do lesa nebo na MX nebo něco mezi kozy a to vlastně bylo na kulový na obě možnosti...

Zkoušel jsem hodně variant jezdil jsem na moto dělaný od Faryna, Baláše, Bergra, na 2016 krosce na který s náma dřív jezdil do lesa kámoš co celej život jezdí motocross na několika motorkách jednoho poloprofeisonála jak ho jeden místní závistivec a odborník z doslechu kterej ho zná asi jako já znám Blazusiaka nazval a měl jsem několik verzí podvozku od Mikiberga protože jak tu opět ten samej závistivec rád pořád připomíná jsme kamarádi a jezdíme spolu, povedlo se mu podle mého nekonečného vysírání na 2012 exc 300 naladit tak že jsem byl spokojenej (přál bych vám vidět výraz Thomastera kterej měl úplně stejnou motorku když se svezl na mojí  lol  )  a jak jsem tu už psal když jsem si zkusil spoustou lidí vychvalovaný seriový xplory byl to takovej rozdíl že jsem kroutil hlavou co to má jako bejt... Jezdil jsem dva měsíce zpět na motorce Baláše (17" exc300) podvozek dělal jeho táta kterej se tím zabejvá a musím uznat že to fungovalo hezky ale začátek na mě hrozně tvrdej. On jezdil na mojí a nepořídili jsme ke cone valve doladit zadek (měl jsem zrovna na testování půjčenej centrál a byl moc do měkka). Teď mám centrál dělanej od Mikiho a funguje to spolu cca na 90% mejch představ možná ještě zkusím tvrdší pružinu protože mám 90 kg a nebo mi zase mrdne a koupím traxx nebo ttx  lol 

Ať se dostanu k jádru pudla: cone valve  i když jsou pocitově při propružení na místě tvrdý tak menší nerovnosti žehlej neskutečně a fungujou i na hodně rozbitý trati nebo když něco v rychlosti trefím poberou to jako kdyby nic a to jsem na žádnejch seriovejch tlumičích nikdy nezažil a jsou to prostě dva úplně rozdílný světy bohužel i cenově a v mém případě mě to asi moc nezrychlí ale užívám si to  lol  14 dni dozadu jsem si to užíval jak to funguje tak moc že jsem si natrhnul vaz v rameni protože sebelepší podvozek za tebe nevyřeší to že jsi tele  lol  lol  lol  hlavně že jsem se smál Thomasterovi když ode mě koupil  300 s tím podvozkem od Mikiho a po první jízdě mi volal jakej to je rozdíl proti starý a z druhý jízdy mi volal ať pro něj jedu že si to užíval tak až si zlomil ruku  lol  lol  lol 

Podle mě dokud nezkusíš něco lepšího jsi spokojenej s tím co máš pak už nikdy, dobrej podvozek ti ušetří spoustu sil a vyřeší za tebe spoustu problémů ale ne všechno a návrat do reality obvykle bolí asi tě to i zrychlí ale určitě ne tak aby jsi se z konce startovního pole rval o bednu k tomu potřebuješ ještě mít velký koule a fýzu  lol  a hlavně je potřeba pravidelně servisovat ať už máš serii nebo továrnu a vědět co od toho chceš jak to máš nastavit a poradit se s někým kdo tomu rozumí víc než ty (vždycky někdo takovej prostě je  lol ) a řečem já jsem amatér já poznám hovno jestli to funguje nebo ne tam kde jezdíme už nevěřím protože dřív jsem to taky tvrdil a dneska vím že to tak není i když budu mrdal do smrti  ano 

uplne stebou suhlasim. Pravidelny servis je zaklad ci uz mas fabriku alebo seriu a ano ladeny podvozok je pre jazdca plus len som chcel povedať že nie je to o podvozku ale 90% o pilotovi a este jedna vec ze radsej dobre naklikaná seria ako zle nastavená fabrika.Moja skusenosť je ze aj fabrika je ti zbytocná ked snou nevieš pracovať (nastaviť)  gp 

 offline 

 

#785 27.11.2018 14:56:46

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 156
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Konecne super prispevky..

na jednej strane kopa ludi ani nevie, ako ten podvozok chce mat (vratane mna), na druhej strane aj mala zmena spravnym smerom aj pri nie uplne idealnom doladeni komplet podvozku vie podla mna zasadne pomoct (komfortu, unave, bezpecnosti,..)  a hlavne jelitam, ako som napr. aj ja.
Dobry jazdec zajazdi dobre v podstate na hoci com, ale my, co nam to nejde, si musime skusit pomoct ako vieme, a nasu nevedomost skusit dohnat aspon ciastocne technikou.

Ideal sa je postupne dostat cez dobre fungujuci predok a zadok ku vyvazenej a zladenej moto. A samozrejme je to aj od urovne jazdca.

Ja som napr. na zaciatku mal radost s dobre filtrujuceho makkeho predku na WR-ke. Potom som zacal troska skakat, ale nevedel napr. preskocit lavicu, a tak som valil dorazy o 106 a tak som mal pocit, ze to chce pritvrdit smile
Potom som sa ako tak naucil lavicu preletiet a zasa som to chcel maksie smile
= ani sam neviem, co chcem big_smile

Aby mi neodtrhlo ruky, na zaciatok mi vedia pomoct aj jednoduche, doma lahko vyskusatelne veci

napr.  predok:
kopa ludi ani nevie, ci chce mat predok makksi alebo tvrdsi. A kludne to moze byt opacne, ako si myslia.
napr. na makko nastaveny tlmic sa prepadne cez makky zaciatok a ponara sa do oblasti, kde uz zacina byt moc tvrdy a na jazdca to posobi akoby bol celkovo moc tvrdy. ale v skutocnosti je moc makky..


napr. zadok:
lacny pokus je tvrdsia pruzina ako naozaj treba a mensie predpetie, sice "sag-y"
su na hrane spravnosti, ale zadok zacne krajsie filtrovat drobnosti a je dost odolny voci dorazom.

 offline 

 

#786 27.11.2018 15:28:18

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1299
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
7 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Indian:

hele já jsem jezdil dva měsíce se šroubovákem na řidítkách a vždycky když se někde chvíli čekalo (pokud to nebylo na mě  lol  )  furt jsem něco cvakal vzadu i vpředu až se mi kluci už chechtali teď myslím že to je nastavený jak potřebuju ale stejně vozím šroubovák dobře dostupnej teď to půjde na servis a bude to tu zase  lol 

edit: jo a pružinu v předkách jsem měnil taky a to byl velikej rozdíl  ano 

Editoval roxteedy (27.11.2018 15:31:16)

 offline 

 

#787 27.11.2018 17:01:43

Joraell
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1096
Založená vlákna
Motorka: KTM SX 250
Věk: 28
2 7

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


sirr:

Motorka s cislem 70 jezdi tady u nas a kdyz ji borec od motopointu koupil tak se na ni jezdilo opravdu krasne.  ano  ano 


Nekrmte toho Trolla !

 offline 

 

#788 27.11.2018 19:27:22

Monix
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 181
Založená vlákna
Motorka: YZ250FX, EXC300TPI
Věk: 50+
2 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Je rozdíl udělat kvalitní repas & nastavení podvozku = aby běhal jako nový a tuning podvozku. Nastavení podvozku - správné pružiny na váhu jezdce, SAG a naklikání se dá udělat i podle manuálu na výchozí standard - bohužel hodně lidí ani manuál neotevře. Dtto. repas  - alespoň výměna oleje po cca 50-70 mth a pokud je to starší nebo vylítaná moto, tak i vnitřky (pouzdra, gufera atd.) a klobouk dolů před každým mechanikem, který to udělá poctivě, popř. i přenastaví planžety a upraví hladinu oleje, protože to všechno stojí dost peněz. Navíc na zadní tlumič má málokdo výbavu.
Jsem z jižních Čech a neznám u nás komerčního podvozkáře, kterému bych tlumiče s klidem svěřil - servisuji přes kamaráda, kterého živí něco jiného a napřed ho musím ukecat. Pokud je na severní Moravě někdo jako Faryn a dělá kvalitní repas a nastavení podvozku, tak super.

 offline 

 

#789 27.11.2018 19:38:59

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 156
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Ono ked uz aj donesie mechankovi niekto tlmice zhodene a ciste, on ich musi rozobrat, vycistit, vymenit puzdra a gufera, olej a vsetko poskladat.. Ma 2h co robit pokial ide vsetko dobre. A to este nevie, co ho prekvapi ..
Material kolko stoji si kazdy vie najst a ked servisakovi zostane 30e za pracu, tak busines snov to nie je, to musi byt jasne snad kazdemu.

Planzetky su v podstate lacne a servisaci asi maju zasoby..ale zasa rozrobit tlmice az sem, a este trebars 2komory .. Tak len prace je to o min.hodku viacej. A este musi mat svoje now how co a ako co ho stalo tiez kopu casu..

 offline 

 

#790 27.11.2018 20:25:54

roxteedy
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1299
Založená vlákna
Motorka: ta nejlepší...
Věk: 300
Tel: mobilní
7 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Monix:

Máš sz  smile 

 offline 

 

#791 28.11.2018 01:33:55

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Neco o tlumicich.  Docela pekny cteni pro vseobecny prehled  ano 
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-no … 40525.html

 offline 

 

#792 21.12.2018 19:59:00

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Máte někdo doporučení na někoho, kdo by mi udělal tlumiče v Jižních Čechách?
Mám cca 80 hodin v hobby režimu a chtěl bych vyměnit olej, případně vyměnit gufera (pokud to má cenu) - předek i zadek.
Hledám někoho, komu to můžu s důvěrou svěřit.

 offline 

 

#793 21.12.2018 20:02:16

Carel
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1087
Založená vlákna
Místo: moje Jižní čéchy
Motorka: Exc 250/13
Věk:
5 1

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


JirkaR:

Podle toho odkud jsi. Jestli jsi někde v dosahu Tábora tak ti to udělaj klucí u Boka (Bok moto KTM/Husaberg) Jestli spíš Třeboň, tak profík je pan Vrchota. Jestli to nemáš daleko do Vlašimy tak to hoď k Janoušovi na na Křížov do Promota  (official Husqvarna dealer)


... hop, přes potok ...
čas velkejch čtyřtaktů je pryč, kupujeme malý dvoutakty ;-)

 offline 

 

#794 21.12.2018 21:12:54

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Carel:
Písek

 offline 

 

#795 22.12.2018 05:12:16

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10561
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Proč řešíš, kam to poslat, když cena za balík je po celé ČR stejná?
Neber to jako rýpání - to je jen faktický dotaz...


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#796 24.12.2018 16:54:59

Faryn
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 386
Založená vlákna
Místo: Rožnov:Pr
Motorka: Gas Gas 450FSR
Věk: 35
Tel: 608713226
Web
3 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1782_pfko2019.jpg


Kdo nikdy nezávodil stál celý život v řadě.

 offline 

 

#797 18.02.2019 12:47:29

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Hoši,nemate tu někdo kontakt na p.Vrchotu z Břilice? Číslo vyvěšené na netu  neexistuje. Díky  gp 

 offline 

 

#798 18.02.2019 13:29:07

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1302
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 36
Tel: 774154754
4 3

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Pavlas:

Máš SZ.


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#799 18.02.2019 14:11:36

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Pavlas: 724 169 998

 offline 

 

#800 20.02.2019 17:02:11

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


roxteedy napsal(a):

Zkoušel jsem hodně variant jezdil jsem na moto dělaný od Faryna, Baláše, Bergra, na 2016 krosce na který s náma dřív jezdil do lesa kámoš co celej život jezdí motocross na několika motorkách jednoho poloprofeisonála jak ho jeden místní závistivec a odborník z doslechu kterej ho zná asi jako já znám Blazusiaka nazval a měl jsem několik verzí podvozku od Mikiberga protože jak tu opět ten samej závistivec rád pořád připomíná jsme kamarádi a jezdíme spolu, povedlo se mu podle mého nekonečného vysírání na 2012 exc 300 naladit tak že jsem byl spokojenej (přál bych vám vidět výraz Thomastera kterej měl úplně stejnou motorku když se svezl na mojí  lol  )  a jak jsem tu už psal když jsem si zkusil spoustou lidí vychvalovaný seriový xplory byl to takovej rozdíl že jsem kroutil hlavou co to má jako bejt... Jezdil jsem dva měsíce zpět na motorce Baláše (17" exc300) podvozek dělal jeho táta kterej se tím zabejvá a musím uznat že to fungovalo hezky ale začátek na mě hrozně tvrdej. On jezdil na mojí a nepořídili jsme ke cone valve doladit zadek (měl jsem zrovna na testování půjčenej centrál a byl moc do měkka). Teď mám centrál dělanej od Mikiho a funguje to spolu cca na 90% mejch představ možná ještě zkusím tvrdší pružinu protože mám 90 kg a nebo mi zase mrdne a koupím traxx nebo ttx  lol  

Souhlas. Jakožto absolutní neumětel rozdíl Cone Valve + Trax poznám je vážně neskutečný. A třeba rolety jsou s tím podvozkem úplná balada, předtím jsem je nesnášel, protože mě hrozně nakopávaly, teď instinktivně zrychlím. Ani se mi z té motorky nechce slízt jak je dobrá.
Nebylo třeba žádných alibistických řečí prodejců podvozků typu "von to každý nepozná" a "vono se to pozná, až člověk jede opravdu palbu" anebo "vono to nemusí vyhovovat každýmu, to je individuální".
Dlužno dodat, že mám strach do toho vůbec hrabat, aby se to "kouzlo" neztratilo, nechal jsem si ho poslat z Estonska od
https://oneclick.com.ee/
a přišlo to kompletně nastavený, jen se to namontovalo a funguje to nádherně. Žádné "to si ještě sedne" a "musí se to zajet". Od prvního okamžiku jako nebe a dudy... Kdybych měl na novou motorku odložený nějaký budget, koupím radši dvouletou a ty prachy navíc
dám do toho podvozku, protože to úplně změní zážitek z jízdy...


účet zrušen na žádost uživatele.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů