Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R

#41 01.11.2018 23:02:57

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


peTTR:

vnímám to naprosto stejně. ;-)

 offline 

 

#42 02.11.2018 07:03:56

srsen600
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 100
Založená vlákna
Motorka: Gas Gas EC250 Cami-R
Věk: 28
Tel: 732857376
0 0

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Friday13: poměň převody ta rozeta tomu fakt pomůže....Projeď okolí a zjisti si jaký tam máš v okolí terénní možnosti...

Podle mě si nemůžeš nechat poradit , musíš vědět sám kde tě to baví- trialový useky vs les,výjezdy...A jestli je v okolí dost na to míst.
Máš čas a možnost valníku jako se někam přesunout? 

KTM freeride jsou dobrý motorky, ale musíš vědět k čemu ta motorka je určená a netahat jí s 450ccm celý den na endurový trip s přesunama po silnici...
ale to píšeš , že jsis vyzkoušel...

Taky je naprd jezdit sám...Kolik času tomu chceš věnovat,nájezd mth to obnáší u ostrých celou řadu finančních stránek...Ale já bych se toho servisu nebál...

Za sebese přikloním k Betce 300 Xtrainer.

PS-občas se najdou lidi , kteří haní motory Yamaha wr250F ta motorka je v origu z výroby dost zavřená , takže pokud někdo nic neodstraní a nepoladí holt zabřečí.Ale pak jsou rozhodně komentáře mimo mísu.

KTM 250 exc poladění - výf. koleno , omezení v plynu/karbecu a sání...
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=104258


Gas Gas EC250 R (Raketa :-) - tlumiče marzocchi,sachs / brzdy komplet nissin a podsedadlák , řidítka , chladiče z EC 300 2T .

 offline 

 

#43 02.11.2018 08:19:02

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 419
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: boxxbike,xmax400,SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 37
Tel: placatej
0 0

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


peTTR:
green.beer tu zminoval ze i na EXC 500 jde zvesela cestovat a pouzivat ji jako dual, coz pujde i na ty zatim predvybrane trojici, jen otazka o kolik to bude drazsi financne a casove
na WRR jezdis, jednou dvakrat vymenis olej a obcas vymenis gumy.. takze zadny starosti, a po koupi uz mas jen minimalni naklady, neresis a jezdis

- chapu ze pro kupu lidi par tisicovek na servis za tu radost stoji (uz jsem taky dospel do teto faze.. radsi si priplatim ale at to stoji za to) nicmene stale je dost lidi pro ktery je i toto dulezity vedet, proto se ptam i na ekonomiku ,  aby pak clovek nemel supr masinu ale nepojizdnou bo ti chybi 20t na opravy motoru   // takova ta klasika s opici a bananama :-)

 offline 

 

#44 02.11.2018 08:56:59

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


luke21 napsal(a):

peTTR:
green.beer tu zminoval ze i na EXC 500 jde zvesela cestovat a pouzivat ji jako dual, coz pujde i na ty zatim predvybrane trojic

Jenomže tohle je právě ten problém, každému to vydrží úplně jinak. Když si koupíš 500 a budeš na ní "cestovat" tak ti vydrží mrak bez servisu ale když si koupíš 500 a každej víkend budeš jezdit nesmysly, výjezdy do krve, omezovače, 2x to zvládneš uvařit atd. tak ti ten motor prostě tolik nevydrží. A proto je to individuální  heh2 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#45 02.11.2018 09:35:08

green.bear
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 481
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 22
3 0

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Přesně jak píše peTTR, tím vláknem na ADV rideru jsem mířil na to, že pokud motorka bude používaná jako dual sport, vydrží úplně to samo, co dual sport (pročítal jsem to vlákno, protože mě zajímaly právě závady a v podstatě to bylo stejné jako u neostré motorky, běžný servis). Z vlastní zkušenosti vím, že na 450 se těch 300 mth dá natočit bez GO při režimu hard enduro. "Problém" jsou spíš věci, které člověk zničí svojí vinou při pádech a záhozech. Enduro motorka je nejdražší stroj, kterej mám doma, když s tím člověk fakt jezdí, samozřejmě se to podepisuje na vzhledu, čímž klesá následná prodejní cena, pokud chceš něco trochu jezdit, potřebuješ mít všechno v lati a o provozní věci se starat, takže člověk sype skoro pořád, nejhorší je to teda ze začátku, to jsem měnil plasty snad co půl roku. a1 Teď jsem ve fázi, že teda občas vyměním gumy (cca 25 - 35 mth dle typu), 10 mth olej + filtry, 50 mth ventily. Občas mrknout na ložiska.


Jinak k těm dual sportům, jak jsem psal, mám teď SXC 625, kde je interval na olej 5.000 km a můžu svědomitě říct, že po 1000 km je po něm. Kromě přejezdů k lesu si užil výjezdy, koryta, spousta spojkování a je cítit, že už jde ztuha řadit. Samozřejmě, jezdit by se na tom dalo dál, ale motor asi nadšený úplně nebude. A to tu motorku netahám do extrému, protože tam samozřejmě nepatří. Gumy, desky, filtry, ložiska, ventily, všechno v podstatě potřebuje stejnou péči jak na ostré, když se jezdí v lese bordel, jen si to na té ostré prostě víc užiješ. S SXCčkem dávat sjezdy je peklo, váha motorky hrne přední kolo a je problém občas ubrzdit. Radši s tím jezdím nahoru než dolů. a1 



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4607_sx1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4607_sx2.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4607_sx3.jpg

Editoval green.bear (02.11.2018 09:41:16)

 offline 

 

#46 02.11.2018 10:05:23

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 534
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


srsen600:

u té EXC250 co jsi zmíňil tak šlo o běžné otevření, když koupíš novou 2T mašinu, hold některé sračky s EU sou celkem přísné,..a motorka co se od ní čeká že bude na značkách musí splňit všechny homo kraviny,...dáš normální koleno bez katalyzátoru,..odděláš restrikci na sání a z papírových 7kw nebo kolik to má, tak máš hned nějakých cca 39kw,..
u těch WRFek je to trošku jiný viz popis videa,..u nových WRFek si můsíš dokonce koupit racing kit na otevření,..

https://www.youtube.com/watch?v=SadD7cqcaQk

 offline 

 

#47 02.11.2018 20:35:15

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


srsen600:

rozetu udělám a uvidím. okolí znám. pro pražáky - komořany, točná a okolí. les i louky mám za barákem. valník nemám, ale můžu si půjčit, to není problém.

 offline 

 

#48 02.11.2018 20:44:24

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


luke21:

čau, nevím, jestli s těma prachama byla otázka na mě, tak bych řekl, že něco vydělám. v penězích se ale netopím... to zas ne. ;-) btw. dostal jsem nabídku na koupi wr450f 2004 v perfektním stavu. nová klika, píst, nikasil včechny ložiska v motoru,  čerpadlo, hlava a mooře jiného. Olej měněný po 10 mth. Od generálky je natočených tak 140 mth, od nového nikasilu 120 mth.co zdejší forum na to?

Editoval Friday13 (02.11.2018 20:49:07)

 offline 

 

#49 02.11.2018 21:13:21

hansr
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 478
Založená vlákna
Místo: východ
Motorka: 300
Věk: 10,7 let
Web
0 2

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


stav je rozhodující, tu 450 si vyzkoušej za mě to byla hrozně těžká moto, tyhle ročníky měly snad okolo 140kg (nebo aspon tak v ruce působily) což už je dnes celkem hendikep ee2 

 offline 

 

#50 02.11.2018 21:15:12

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


hansr:

hm. to je strašně těžký. dokonce těžší než wrr a to je co říct...;-) teď jsem koukal na 2004 - suchá by měla mít 245 liber, což je asi 111 kilo

Editoval Friday13 (02.11.2018 21:22:46)

 offline 

 

#51 02.11.2018 21:44:00

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Friday13:
Zdarec. Zvážil jsi i možnost "bohorovného vyčkávání" ? Jak jsem psal, začal jsem s terénem nedávno, ale z nevědomosti a vlastníma chybama jsem získal celkem tvrdé ponaučení do začátku. Pročetl jsem předtím sice Thumpertalk, Advrider, i české fóra a udělal testovací jízdu, a koupil AJP, které bylo prezentováno jako hodná motorka s dobrým podvozkem do začátku, až dokud člověk není zralý na ostrou. (čína motor, na první motorku k rozbití o strom dobré až až). Jak psal i green.bear, to AJP se ti nerozpadne pod zadkem, ale každou vyjížďku řešíš nějakou drobnou cipovinu. Náhradní díly levné, ale ztraceného času fůra. A při 2 dětěch kdy mladšímu je rok je ten volný čas sakra drahý.

Všechny informace jsem před výběrem měl, ty pozitivní i negativní, jen byl problém že bez opravdových zkušeností jsem byl stejně v háji a věděl jsem prd. Navíc dual sporty KLX250 A WRR250 se přestaly do evropy dovážet. Tak mě osud nesl tam kde jsem psal. Nákupem, zjištěním že mi to nesedí a prodejem jsem ztratil cca 60 000kč (pracuji teď pro Rakušáky, tak to sice dokážu naspořit za 3-4 měsíce i s výdaji na rodinu, ale zamrzí to hodně)

To jsou např. 2 kompletní repase mototu ostré i u 4-taktu. Nebo kdybych ten rozdíl přidal ke kupní ceně AJP tak koupím nové KTM250EXC-F. Ale zase s rizikem že když mi to nesedne tak za 2 roky prodávám se zhruba stejnou ztrátou.

Hned jak jsem si tohle uvědomil tak jsem zvolil úplně jiný přístup a začal jsem utrácet peníze za moto kurzy. I tady v Rakousku stojí denní kurz (např na trial cca 100Euro). v Česku jsem měl za 2500kč 4-hodinový INDIVIDUÁLNÍ kurz s borcem, který závodil extrém enduro. Vše je jen o hledání a domluvě.

Popřemýšlej, jestli nevzít cca 10 000kč a neprojezdit je na půjčených ostrých motorkách na kurzech. A pak až popřemýšlet. Já jsem prostě při nejlepší vůli neměl ponětí co mi sedne a půlhodina testovací jízdy ti nic nedá.

Mě paradoxně nejvíce do terénu neposunulo hodné "Entry level Enduro" ale Montesa Cota 315R dvoutakt z devadesátých let. Já umím jezdit prd, ale ta oklepaná trialka po 8hodinách v ruce najednou začala dávat v terénu smysl a posunul jsem se víc jak za 2 roky amatérských projížděk na AJP.

Z važ možnost nechat si své WRR, máš ho pěkné a přebytek peněz nacpi do kurzů a pak to přijde samo.

 offline 

 

#52 02.11.2018 22:10:18

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Engineer:

no, samozřejmě, to je další možnost - náhled na věc. však jsem psal, že mě poměrně oslovil freeride a naopak zklamalo wrr, které na vrknutí a zaspojkování neudělá nic a ta jeho váha taky není úplně nejnižší... samozřejmě do toho můžu nasypat nějaký peníze (komplet řetězová sada s 50 zubovou rozetou, udělat sání atd. atd.). to udělám a uvidím. buď si wrr nechám, nebo zkrátka půjde do světa. čímž nechci říct, že je tvoje myšlenka s absolvováním individuálních kurzů na rozhodnutí o vyběru motorky špatná. to vůbec ne. naopak.

 offline 

 

#53 03.11.2018 08:19:17

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Friday13:

Z toho co tu píšeš  stále nevím absolutně co jezdíš za terén, jaký máš styl. Pokud to nevíš ani ty, tak je jedno co koupíš. Až u té ostré, která tě bude poslouchat, když budeš chtít přizvednout přední kolo a ono to půjde vždycky pomalu jen myšlenkou, tak teprve zjistíš, kterým směrem se budeš ubírat. Pokud tě oslovil FREE 250, tak neváhej. Už se nedělají. Na inzerci jich je dost a jsou cenově dostupné.

 offline 

 

#54 03.11.2018 08:29:18

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Small:

hele v off začínám, rozkoukávám se. v tuhle chvíli se necítím na to, abych dal plnej plyn na louce, mezi, v lese, polní cestě. spíš mě to táhne k technickému jezdění na způsob trialu. je ale možný, že za rok dva, až nějaké zkušenosti budou, to budu vnímat úplně jinak...

 offline 

 

#55 03.11.2018 08:32:09

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


jdu do koupi rozety na wrr. převod 13-50. pravděpodobně koupím celou řetězovou sadu. nějaký tip? je lepší dural, ocel? nějaká osvědčená značka?

 offline 

 

#56 03.11.2018 10:02:05

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Friday13:

Ahoj, mám WRR cca 3 roky, najeto cca 10 tis. km, dál mám asi rok 300 2T a najeto asi 80 Mth takže můžu trochu porovnávat.

Převod jsem jezdil těžší terén 13-49, pak ale zapomeň na jízdu po silnici víc jak 80 bez vytočeného motoru, v terénu ale dobré, pokud chceš jezdit částečně silnice, lesní a polní cesty tak je spíš vhodnější 13-47. Nezapomeň že změnou převodu ti bez dalších úprav bude špatně ukazovat tachometr.

Pokud chceš zlepšit chod motoru, tak nastav volnoběh kolem 2000 otáček, lehce se to pak sbírá. Výfuk a sání mám bez úprav v serii, mám jen takzvaný TPS mod, To mělo asi největší vliv. Jedná se o mírné pootočení TPS senzoru na škrtící klapce. To mělo asi největší efekt. Dál se dá průběh k tomu doladit hodnotou CO v diagnostice v budíku motorky. Je to ale trocha laborování, ale výsledek snad stojí za to.

Teď k tomu co ti psali ostatní. Myslím že tu proběhlo několik dobrých rad na univerzální motorku KTM 250/350 exc-f , ale to je vidět že zatím nechceš slyšet.

Jezdit trialové pasáže můžeš, ale po čase zjistíš že to co sis myslel že je trial nebo těžký terén, tak je těžké jen kvůli té motorce. Je spousta věcí na které se v lese na WRR ani nepodívám a na 2T projedu jak nic. Zase je pravda že to co jsem se naučil se spojkou na WRR na 2T jsem byl rád že jsem našel.

Navíc pro enduro ježdění je u WRR větší slabinou podvozek než motor. V přední vidlici mám vyměněn vnitřek za Racetech Gold valve, ale do ostrého endura to bude mít hodně daleko.
Při ostrém ježdění moc neušetříš, co ulámeš bude stejné, olej pokud jsem jezdil v teple v těžkém terénu vydrží 500-1500km max., pak to začne špatně řadit. Na ostrou stojí sada plastů cca 2,5 tis, na WRR žádná náhrada není a origo plasty jsou tak 10 tis. Do motoru ale lézt nemusíš.

Jak ti tu již psali výše, ujasni si napřed co chceš jezdit, případně se něco nauč na WRR a podle toho vyber. Já mám zatím obě, protože je jaksi nesmysl jet do práce přes pole na 2T nebo naopak jet CC závod na WRR. Pokud chceš jezdit trialové pasáže, tak stejně skončíš u 2T a je jedno jestli Freeride/Xtrainer nebo 250/300 exc apod.

 offline 

 

#57 03.11.2018 10:22:57

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


jack:

ooo díky, spousta cenných rad. jinak - jak jsem psal, vůbec to není o tom, že bych neslyšel na ktm 250/350 exc-f nebo wr250f, nebo x trainera od bety, případně freerida 250r - ke kterému mě to asi táhne nejvíc. dal jsem wrr do motorkářů na inzerci. když prodám, tak prodám, jestli ne, budu na něm zkrátka jezdit. v každém případě udělám převody (je jedno od jaké značky koupím rozetu- řetězovou sadu, jestli ocel nebo dural???), tps mód (zvládnu to sám, nebo to mám dát někam do servisu?) díky za odpověď!

 offline 

 

#58 03.11.2018 12:30:06

hansr
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 478
Založená vlákna
Místo: východ
Motorka: 300
Věk: 10,7 let
Web
0 2

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Ocel těžší\ dural lehčí, ocel vydrží 3x dyl, dural málo plus ho můžeš ohnout ranou o kameny..takže prašt jak uhoď a25 

 offline 

 

#59 03.11.2018 13:18:24

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


hansr:

takže ocel. bazírovat u wrr nad váhou nedává moc smysl. ;-)

 offline 

 

#60 03.11.2018 14:02:22

Re: zvýšení výkonu ve spodku u Yamaha WR 250 R


Friday13:

hledej wr 250r tps mod , jsou na to i videa, fora spíš v usa, v čestině asi nic nenajdeš . Nauč se pracovat s vestavěnou diagnostikou v budíku a nastavením CO. ( zmáčkneš při vypnutém klíčku select1 + reset , podržíš, zapneš klíček a po 10 sekundách se ti na budíku rozsvítí DIAG, pustíš tlačítka a pak znova stiskneš select1 + reset na 2 sekundy. pokud jsi udělal správně, bude na budíku d1: 01 a v dolním řádku hodnota TPS při zavřeném plynu. Pokud je to z továrny, bude tam asi 16. když otočíš plynem hodnota se změní na asi 96. Posunutím snímače TPS se dá docílit hodnot 19-98 , max 99 nikdy tam nesmí být víc.

Pokud se ti do toho na začátek nechce, zvyš jen ten volnoběh. motorka má vestavěný otáčkoměr. ( zmáčkneš při vypnutém klíčku select1 + reset , podržíš, zapneš klíček a po 10 sekundách se ti na budíku rozsvítí DIAG, stiskneš krátce select1, zobrazí se místo DIAG nápis CO, pak znova stiskneš select1 + reset na 2 sekundy. pokud jsi udělal správně vidíš velký nápis C1 a číslo 0. Když nastartuješ, jsou to otáčky motoru, jde s tím i jezdit, neyobrazuje se nic jiného než otáčky a nepočítá tachometr. Pokud v tomto režimu znova stiskneš select1 + reset na 2 sekundy zobrazí se ti další nějaké číslo, které jde měnit pomocí tlačítek select1 a reset nahoru a dolu. Vyzkoušej malé změny v krocích tak +-2 a zkoušej reakci na plyn, případně se projeď, jde měnit i za jízdy. Zapiš jsi co jsi tam měl než to změníš. Obecně platí že když zlepšís spodek a reakci na plyn pojede to hůře v otáčkách, nepůjde to tak vytočit. To by vyřešil Power Commander a za to to asi nestojí. U mě nedostatek výkonu a všeho ostatního nakonec vyřešil ten 300 2T a na WRR už dnes jezdím jen na výlety na kochačku.

Volnoběh zvýšíš případně šroubkem na škrtící klapce z levé strany motorky. Přidávání hodnoty CO může ovlivňovat i volnoběh.

Ven se z režimu DIAG i CO dostaneš vypnutím klíčku.

Asi si to nastuduj sám, servisu se do toho chtít nebude a pokud s tím nemá zkušenost ani nebude vědět o co jde, navíc je tam šílený přístup - málo místa mezi TPS a rámem.

Pro změnu převodu budeš potřebovat prodloužit nebo vyměnit řetěz. origo je 108 čl, tam dáš max. 45z. Na 47 - 50z potřebuješ 112 čl.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů