INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Zkusil jsem nahrát zvuk motoru, ale pc a pak youtube to dost zkreslilo, že je to tam špatně slyšitelné. Jedná se mi o hluboké "klapání, bouchání" nejvíce slyšitelné jakoby na pozadí od cca 18s. do konce. https://youtu.be/hXe_7c6KJCw Ve zkutečnosti je to dost slyšitelné, když otáčky klesají po vytočení. Při jízdě je to nejvíce slyšet na nižší až střední otáčky. Motor jak studený tak teplý startuje na cvrknutí tak to přisuzuji ojnici nebo klice a více je to slyšet na zahřátém motoru. Na volnoběh bych řekl, že je trochu slyšet hučení od ložisek kliky. S jednoválci krom Jawy 250v mládí nemám zkušenosti, ale ten zvuk se mi moc nelíbí.
Editoval JirkaGS (17.06.2018 20:53:00)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
JirkaGS najprv vymen dosky sintrovane dosky ak sa raz nacucaju mastnoty uz ju nepustia a vzdy budu horsie brzdit. Kup si metalicke tie aj ked sa zamastia tak nenasiakavaju tak ako sintrovane.
ad motor: motor drz sam o sebe nema moc lubivu melodiu aj rotavator ma krajsi zvuk, osobne nic zvlastne nepocujem na to videu, skus nahrat ten zvuk lepsie.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Jojo, asi vim, co myslis tim klepanim. Je to fabulace, ale tipuju, ze nekdo udelal valec, dal krouzky a mozna pist a tim to skoncilo. Motor si sednul, zvedly se tlaky a povolilo to na klice. Tezko soudit na dalku. Hele, motory se delaj na zimu. Osobne bych rozumne jezdil dal. Treba se to do podzimu nezhorsi a utrhnes dalsi sezonu. Doporuceny servis? U nas je to spatny, nektery lidi umej, ale neni na ne spoleh. Nevim, zkus Huberta z Drahelic. Delal kdysi u Ešnera a ten ladi zavodni motorky. Byl dobrej. Ale vsechno to je čekárna, domluvis se na terminu a ten neplati. Snad je mozna lepsi zkusit servis treba v Nemecku, nebo si to zprasit sam.
Editoval Kodiak (18.06.2018 15:46:49)
- Rajko
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Motorka: XR 400R
- Věk: dostatečný
- Tel: mám
- 0 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Nejsem si z toho videa úplně jistý, ale připadá mi, že se rytmus toho klepání (jestli to je tedy to samé které máš na mysli ty) s vyššími otáčkami nemění. Takže bych možná hledal závadu někde jinde než ve válci a klikovce.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
JirkaGS:
Nějak jsem to neštudoval, ale osobně slyším asi nejvíce tikající ventily, možná rozvoďák. Není nic jednoduššího než přeměřit ventily a vytáhnout napínák rozvoďáku a podívat se, jak na tom je. U těch ventilů taky zjistíš hned jestli mají velké vůle, tak to bude tikat prostě. Udělal bych tohle pro tvůj klid. To je to nejmenší a potom se uvidí.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Přehrání do pc a pak na youtube ten klepavý zvuk dost potlačilo a není tak výrazný oproti normálním zvukům z motoru. Respektive to tady zní celkem normálně, ale když to pustím v telefonu na který jsem to nahrál tak je to klepání pěkně slyšitelné. Ventily jsem dělal hned po koupi, tj, před cca 120 -130 km. Přijde mi, že ten zvuk každou vyjížďku sílý a z poslední vyjížďky jsem se raději vrátil dom jak to klepalo. V motoru se někdo už vrtal, bo je tam jiné (neorigo) těsnění pod válcem viz http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=8996&p=25 příspěvek 499. jinak jak jsem psal ventily jsem dělal a rozvoďák je podle šponováku cca v půlce. Jinak tam je rozvodový řetízek s vyraženými "M" (předpokladám Morse) v jednom místě ještě barvou značenými těmi 15 piny pro nastavení rozvodů, takže si myslím, že je ještě originál. Motorka je 2007 s najetými cca 12 000km a podle brzdových kotoučů, toho rozvodového řetízku a nebo p. Procházky, když mi repasoval zadní tlumič by to i mělo souhlasit, bohužel v motoru se už někdo hrabal a asi né úplně dobře
Editoval JirkaGS (19.06.2018 14:29:27)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
JirkaGS:
Řešil jsem něco podobného tady. Koupené DRZ 2008, 10k km celkem. 2 - 3 roky údajně stálo netknuté. Potom co jsem ho dovezl jsem najel necelých 200 km, během toho začínal motor trošku klepat, neřešil jsem to, protože jsem věděl, že jsou DRZ hlučnější a neznal jsem ještě moc zvuk toho motoru, potom se k tomu ale přidal kvikot, který se stupňoval (na Tvém videu jsem ho zaznamenal vždy, když padaly otáčky) až to ve výsledku odnesl válec. Ložisko na klice mrtvé a tím, že jsem to neodhalil dřív se mi vydřel i válec -> nový nikasil, pro jistotu přeleštěná hlava, nový píst, ložiska, gufera..Potom to odneslo i olejové čerpadlo - stopy po vydřetí.
Moto jsem měl měsíc doma a další 3 měsíce se dělalo GO - nikasil trval několik týdnů, pak jsem měl problém sehnat ložiska na kliku a ve výsledku jsem je objednával na 2x protože ty klikové ložiska - stejné označení byly o 2 mm širší .. Po složení DRZ klepalo podobně, ale ne tak moc - čím tepleji, tím víc, takže každou jízdu jsem si říkal, co s tím zase je..ve výsledku na tom mám dalších 8000 km a v pohodě.
Jestli se Ti to nezdá, dej to někomu zavčas poslechnout nebo překontrolovat - válec ještě můžeš zachránit a nedopadnout jak já. Jestli na tom někdo dělal go, tak měl k tomu důvod a drz dostávalo zabrat - tím spíš se mělo dělat i go spodku.
Hodně štěstí
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Ahoj kluci tak nejak pokracuju v úpravě moto a potřeboval bych poradit. Máte nějaký osvědčený tip na brzdový destičky mimo originál co brzdi a nežerou kotouč? Díky moc
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
JirkaGS: Zkus to prodat. I kdybys tratil 20 tisic, porad se ti vyplati si koupit motorku v dobrym stavu. Kdyz budes tratit 30, mas to šul-nul. Tlumic neodejde po 12 tisicich, mozna po 12 tisicich na trati. DRZ-ouna jsem koupil po dedulovi a mel najeto 8 tisic. Kdyby na nem jezdil dal, verim, ze ten motor vydrzi veky a veril bych tomu tak, ze by to byla motorka, kterou bych si vybral treba na cestu kolem Afriky nebo Ameriky. Ja jsem najel dalsich 7 tisic. Rozbil jsem zrcatka, blastry vypadaj jak ohlodany od medveda, motorku uz nemeju. Proste na motoru jsem se podepsal nejmin dvojnasobne proti tomu, jak jezdil dedek. I tak je ten motor bez sebemensich problemu. Obecne je dost hlucnej na spodku. Asi to souvisi s tim, ze odlitky maji celkem tenkou stenu, nevim. Olejovy cerpadlo i vodni pumpa... to vsechno vydrzi roky bez zasahu. Pridaval jsem letos pro jistotu na drzouna kick a tak jsem rozdelal i vodni pumpu. Je to pry slaby misto a resi se to upravou, ktera je znama jako "water pump RTV mod". Delal jsem to zbytecne, nic tomu v 15 tis. nebylo. Tezko hadat, ale podle me, pri Dual vyuziti, ten motor vydrzi nejmin 50 tisic. Ale uvidime, treba kecam.
Editoval Kodiak (20.06.2018 12:28:09)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
https://www.youtube.com/watch?v=e-sMb8z5U6s
A co říkáte na totok ? a co se píše v těch komentářích ? Já měl tak před 1000 válec dole, vše OK ale jak to třeba na jedničce roztahuju od spodních toček tak se mi zdá projev podobný, máte podobnou zkušenost ?
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
kufus, na kolik tě ta go celkem vyšla?
Kodiak, prodávat to nemá cenu. DRZ jsem koupil docela draho, právě, že má "málo najeto" a dalších pár korun utratil za různá vylepšení a servis. Za to málo co jsem s ním pojezdil tak je to přesně to co jsem chtěl, taková holka pro všechno (loukocros, nějaký terén, ale i silnice). S 600 bych se v terénu trápil a 250 jsou slabé a ostré bych se asi bál, takže půjdu cestou opravy.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
JirkaGS: Kecal bych přesnou částku, v podstatě jsem neměl ani faktury, většinu kupoval taťka jako mechanik, tak mi vždycky řekl co zhruba platil a já mu to pak dal , ale myslím, že to bylo něco mezi 15-18k bez práce, dělali jsme to sami. V ceně všechny ložiska, gufera, olejové čerpadlo, nikasil mohly být tak do 4000, ojniční sada cca 3000, pístní sada cca 3000, těsnění. To je tak vše co si teď vzpomenu. Já koupil DRZ za 65k, v tu dobu nic levnějšího s nájezdem kolem 10000km nebylo (tak 85000+), na tuhle jsem měl štěstí, vzhledově jako nová, víc oděrků má až ode mě . Jen ten motor mě to nedal. Každopádně je po GO a tak vím, co můžu čekat.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
[JirkaGS]: tech 15-18k za matroš, no asi jo, s prací 25k. Ale nemáš v tom nic z převodovky (kolečka), musíš doufat, že budou ok. A když to nebudeš dělat sám, tak ti mechanik vykecá díru do hlavy a stejně víš prd. Vy*er se na to a prodej to, nebo si to oprav sam.
[liba23]: Drzoun neklepe. Tohle je zatim ok, otázka je, jestli se to zhorší se zahřátím. Ja mel pred lety motorku, ktera klepala tak, ze se za mnou lidi otáčeli :-) Tohle ti na rok, dva vydrzi a pak si koupis neco silnejsiho.
Editoval Kodiak (22.06.2018 10:32:57)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Kodiak:
Na takové to šmrdlání přes polňačky a les cestou do práce ideál - není čas, z práce už se pomotám a pojezdím víc a na větší řádění mám 300exc
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
www.google.cz/search?q=carb+drz+400&tbm … f1tF9ckLM:
Tady z toho obrázku napravo od snímače polohy klapky je pod deklíkem nembrána, která ovládá zřejmě připouštění vzduchu nad membránu šoupátka, na některých videích z youtubu to mají borci demontované, má to nějaký význam ? na co bude mít vliv nefunkčnost - odstavení tohoto dílu ?? řešil někdo ?? Případně neviděli jste někde nějakou úpravu karb. Mikuni na plně nechanický - tedy předělání ovládání šoupátka na mechanické ??
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
liba23: Myslis tu vypouklou misku? Uz si toho z Mikuni karbecu moc nepamatuju (ber tohle s rezervou) ale myslim, ze je to ventil, kterej otvira/zavira vzduch do pilot okruhu. By default je to zavreny a otvira se to podtlakem, kdyz zaklapnes plyn. Cilem je kompenzovat docasny velky ochuzeni smesi pres pilot okruh, teda okruh volnobehu. Je to tam proto, aby motor nebyl namahany spalovanim chudy smesi a aby ti to nestrilelo nebo nepraskalo, ci jak to rict. Proste takovyto poblafavani co se vsem libi. Mozna to nekdo vyndal, aby do motoru dostal vic smesi nezavisle na podtlakovym soupeti. Mozna to nakej efekt ma, ale urcite si rozhazis volnobeh a chovani motoru kolem volnobeznych otacek. Navic, pilot(volnobezna) tryska ma zlomkovou velikost hlavni trysky, takze necekej zazrak. Co se tyka predelani karbecu tak, abys ovladal soupe primo, tak se bojim, ze to nepujde. Ono by ti to jelo i hur, protoze kdyz zvednes soupe moc rychle, vznikne tim tam velkej podtlak a trysky to nestihnou nakrmit tak, aby ti tam nevznikala chuda smes. Prakticky by se ti motor pak chvili po takhle prudkym otevreni plynu dusil. Proto ma FCR AC pumpu, ktera tuhle situaci kompenzuje primym vstriknutim paliva do sani.
Jestli chces Drzouna poladit, je nejlepsi drzet se rozumnych financnich nakladu a zdokumentovanych postupu: - JD Kit. Ten ma trysky, jehlu a pruzinu. Ta bude urcite mekci nebo kratsi, takze se ti soupe zvedne rychlejs. Spolu s tim musis dat vetsi trysku a jinou jehlu - 3x3mod - solenoid mod - jiny svody. Tlumic nech puvodni. - PAIR ventil muzes da pryc, prekazi. Ale nepomuze ti.
Hele, poradi mi nekdo na oplatku, jestli se daji nejak fixovat zapesti? Driv jsem s tim nemel problem, ale ted se mi na nerovnostech zalamujou tak, ze mam pesti dolu a zapesti se zalamujou nahoru. Nikdy se mi to nestavalo, ale koleduju si o zlomeninu....
Editoval Kodiak (25.06.2018 01:08:05)
- Rocco
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Bohumín / Praha
- Motorka: DRZ400E
- Věk: 28
- Web
- 0 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Čaues, v pondělí jsem pořídil DRZ SM, ale týpek mi hned ve městě nedal přednost, tak sem to tam v cca 35 km poslal do železa. Sháním novou vidlici, nemáte nějaké doporučení na někoho, kdo dováží, rozebírá? A nové řidítka - nějaké doporučení co tam osadit? Nejsem úplně movitý, takže klidně starší - obité Renthal apod + máme nějakého fajného spolehlivého servisáka v okolí Prahy? Parkuju na Praha-Kyje. Rovná třeba někdo vidlice?
MK
Editoval Rocco (25.06.2018 08:34:53)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Kodiak: Nejdřív bych se zaměřil na změnu posezu na motorce, pak polohu řídítek, popř. vyměnil je, ortéza v tomto moc asi nepomůže
- Rocco
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Bohumín / Praha
- Motorka: DRZ400E
- Věk: 28
- Web
- 0 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
motorkare, motoinzerci, tipmoto jsem proklepl... rád bych se vyhnul allegru, prot sháním někoho spolehlivého.
|