INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Výběr Endura
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Miguel:Nemusím gůglovat, musím dojít domů z práce a jít s psíky Že to není rozdíl ve zpřevodování jsem si již dříve dokázali v jiném tématu, kde jsem vytáhl převodový poměry 2t vs. 4t .... Je to rozdíl v principu a tvoje moudra a výmysly na tom nic nezmění. stačí se podívat na kubatury 2t a 4t ve třídách E1, E2, E3 a mělo by to být jasný i pitomcovi ze zvláštní školy, co je výkonnější ....
Dál tu mícháš hrušky a jablka jako třeba starý jednovačkový motor a moderní dvouvačku .... víš o tom kulový, ale máš potřebu se konfrontovat a neznalost vydávat za rozum ....
že o mě mnozí psali, že jezdím tragikomicky je věc názoru a nikomu ho neberu . Já si myslím, že nejezdím tragikomicky, jako si to myslím o většině členech offmota. Prachy máš, čas taky, tak přijeď, natočíme to a potom se tu pobavíme, kdo jezdí tragikomicky . Doufám, že máš na to koule a nejsi jen frajer za klávesnicí, co práská psy ... Nemám potřebu si poměřovat pindíky, ale když už ses do toho hodocení pustil, tak to dotáhni frajírku namistrovanej.
Klidně teď o víkendu. Max do půlky února. Potom budu mít moto na servis a mimo pár týdnů a potom na blbosti nebudu mít čas. Samo vím, jak to dopadne = nepřijedeš, protože tvý ego by to neuneslo, mluvko klávesnicová. 3x týdně tréning v pískovně ... to mě pojedeš hravě a dravě
Tak ještě jednou. Dvoutakt má při stejném objemu /ano, obsah není správné slovo/ vyšší výkon, ale nižší točivý moment. Vespod tak moc nefunguje. Už jsem se ptal, když jsi psal, že motory jsou stavěné na výkon nahoře jakožto soutěžní, jestli jejich spodek je při stejném objemu stejný. Ano nebo ne? Jsou to tak základní věci, které se tady snažíš popřít, že na to vystačím s úplným minimem znalostí...
A teď k tomu druhému: ad jedna, s touhle diskusí to nemá nic společného. Ad dvě - nikde jsem netvrdil, že jezdím líp než ty, jen že ti dám na tlamu. A uznej, že jet 300 km tam a 300 zpátky jen kvůli tomu, abych tohle udělal, to mě budeš muset nasrat ještě trochu víc. Takže jestli si myslíš, že budu nakládat motorku po roce ježdění a pojedu se poměřovat kdo jezdí - já nevím pět let - ne, o tuhle disciplínu opravdu nešlo.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):Janek napsal(a): To není přece o škrcení ... jak to někoho, kdo se tu tváří, že tomu rozumí, může napadnout? To je o tom, že si jen nastavíš větší vůli na rukojeti a zabráníš tím nechtěnýmu odvrknutí - reakce na otočení rukojeti se projeví až za delší čas ..... Je to něco, jako máš od 17 tky volbu 3 různých převodů na plynu. Můžeš si dát MX a mít plnej na krátký otočení nebo si dát softík a plnej tak, že musíš opravdu otočit rukojetí .....řídíš tím jen rychlost odezvy a ne škrcení .... Rozumíš tomu nebo to potřebuješ ještě nějak dovysvětlit pane inženýre???
Ano, proste to lidové řečeno “umrtvím”, nebo “uškrtím”. Výkon motoru zůstane stejný. Otázkou zůstává jestli to nedělám třeba kvůli tomu, ze na tu motorku proste jezdecky nemám...
Pokud výkon motoru zůstane stejný, tak zůstane stejný i točivý moment a jeho průběh. jak tedy, lidově řečeno, dojde k umrtvení nebo uškrcení? Ty nevidíš ten protimluv? To jsi opravdu tak bl*ej, nebo si na to jen hraješ?
Mám na 450 nastavenou vůli podle svých preferencí, je to jedna z mnoha volitelných proměnných na motorce a je projevem inteligence člověka s touto proměnnou zacházet ku svému prospěchu a 450 "stará" jednovačka karbec mi nedělá problém. Jen mi nedělá radost, ... ale nejsi mentálně ve stavu tohle pochopit, když nechápeš ani to, co je vůle na plynu
Ty mi to ale dáváš sežrat. Projevem tvojí inteligence je, že si umíš seštelovat motorku, ale katastrofální pravopis je znamením punku, odboje vůči společnosti:) Když se oprostíme od toho, jak chceš říkat tomu, že reakce plynu je jiná, než obvyklá, dostaneme se znovu k tomu, že to děláš proto, aby motorka nejela hned na plný výkon, který jezdecky nezvládáš. Anebo jak ty říkáš, nedělá ti radost:) Ještě jednou to zopakuju, točivý moment dvoutakt vs čtyřtakt, výkon doutakt vs čtyřtakt - jak to je?
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):stačí se podívat na kubatury 2t a 4t ve třídách E1, E2, E3 a mělo by to být jasný i pitomcovi ze zvláštní školy, co je výkonnější ....
my se ale nebavíme o tom, co je výkonnější. my se bavíme o tom, co je výkonnější dole - o točivém momentu... tj. tvoje tvrzení, že u 450 se něco odehrává až nad 6000 otáček - nejspíš jsi myslel 450 ve dvoutaktu:)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Janek napsal(a):Miguel:Nemusím gůglovat, musím dojít domů z práce a jít s psíky Že to není rozdíl ve zpřevodování jsem si již dříve dokázali v jiném tématu, kde jsem vytáhl převodový poměry 2t vs. 4t .... Je to rozdíl v principu a tvoje moudra a výmysly na tom nic nezmění. stačí se podívat na kubatury 2t a 4t ve třídách E1, E2, E3 a mělo by to být jasný i pitomcovi ze zvláštní školy, co je výkonnější ....
Dál tu mícháš hrušky a jablka jako třeba starý jednovačkový motor a moderní dvouvačku .... víš o tom kulový, ale máš potřebu se konfrontovat a neznalost vydávat za rozum ....
že o mě mnozí psali, že jezdím tragikomicky je věc názoru a nikomu ho neberu . Já si myslím, že nejezdím tragikomicky, jako si to myslím o většině členech offmota. Prachy máš, čas taky, tak přijeď, natočíme to a potom se tu pobavíme, kdo jezdí tragikomicky . Doufám, že máš na to koule a nejsi jen frajer za klávesnicí, co práská psy ... Nemám potřebu si poměřovat pindíky, ale když už ses do toho hodocení pustil, tak to dotáhni frajírku namistrovanej.
Klidně teď o víkendu. Max do půlky února. Potom budu mít moto na servis a mimo pár týdnů a potom na blbosti nebudu mít čas. Samo vím, jak to dopadne = nepřijedeš, protože tvý ego by to neuneslo, mluvko klávesnicová. 3x týdně tréning v pískovně ... to mě pojedeš hravě a dravě
Tak ještě jednou. Dvoutakt má při stejném objemu /ano, obsah není správné slovo/ vyšší výkon, ale nižší točivý moment. Vespod tak moc nefunguje. Už jsem se ptal, když jsi psal, že motory jsou stavěné na výkon nahoře jakožto soutěžní, jestli jejich spodek je při stejném objemu stejný. Ano nebo ne? Jsou to tak základní věci, které se tady snažíš popřít, že na to vystačím s úplným minimem znalostí...
A teď k tomu druhému: ad jedna, s touhle diskusí to nemá nic společného. Ad dvě - nikde jsem netvrdil, že jezdím líp než ty, jen že ti dám na tlamu. A uznej, že jet 300 km tam a 300 zpátky jen kvůli tomu, abych tohle udělal, to mě budeš muset nasrat ještě trochu víc. Takže jestli si myslíš, že budu nakládat motorku po roce ježdění a pojedu se poměřovat kdo jezdí - já nevím pět let - ne, o tuhle disciplínu opravdu nešlo.
250 2T má větší výkon i krouták než 250 4T. Nevim jak je to u endur ale u MX má 250 2T krouták srovnatelnej se 450 4T.
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Výběr Endura
SethX napsal(a):Miguel napsal(a):Janek napsal(a):Miguel:Nemusím gůglovat, musím dojít domů z práce a jít s psíky Že to není rozdíl ve zpřevodování jsem si již dříve dokázali v jiném tématu, kde jsem vytáhl převodový poměry 2t vs. 4t .... Je to rozdíl v principu a tvoje moudra a výmysly na tom nic nezmění. stačí se podívat na kubatury 2t a 4t ve třídách E1, E2, E3 a mělo by to být jasný i pitomcovi ze zvláštní školy, co je výkonnější ....
Dál tu mícháš hrušky a jablka jako třeba starý jednovačkový motor a moderní dvouvačku .... víš o tom kulový, ale máš potřebu se konfrontovat a neznalost vydávat za rozum ....
že o mě mnozí psali, že jezdím tragikomicky je věc názoru a nikomu ho neberu . Já si myslím, že nejezdím tragikomicky, jako si to myslím o většině členech offmota. Prachy máš, čas taky, tak přijeď, natočíme to a potom se tu pobavíme, kdo jezdí tragikomicky . Doufám, že máš na to koule a nejsi jen frajer za klávesnicí, co práská psy ... Nemám potřebu si poměřovat pindíky, ale když už ses do toho hodocení pustil, tak to dotáhni frajírku namistrovanej.
Klidně teď o víkendu. Max do půlky února. Potom budu mít moto na servis a mimo pár týdnů a potom na blbosti nebudu mít čas. Samo vím, jak to dopadne = nepřijedeš, protože tvý ego by to neuneslo, mluvko klávesnicová. 3x týdně tréning v pískovně ... to mě pojedeš hravě a dravě
Tak ještě jednou. Dvoutakt má při stejném objemu /ano, obsah není správné slovo/ vyšší výkon, ale nižší točivý moment. Vespod tak moc nefunguje. Už jsem se ptal, když jsi psal, že motory jsou stavěné na výkon nahoře jakožto soutěžní, jestli jejich spodek je při stejném objemu stejný. Ano nebo ne? Jsou to tak základní věci, které se tady snažíš popřít, že na to vystačím s úplným minimem znalostí...
A teď k tomu druhému: ad jedna, s touhle diskusí to nemá nic společného. Ad dvě - nikde jsem netvrdil, že jezdím líp než ty, jen že ti dám na tlamu. A uznej, že jet 300 km tam a 300 zpátky jen kvůli tomu, abych tohle udělal, to mě budeš muset nasrat ještě trochu víc. Takže jestli si myslíš, že budu nakládat motorku po roce ježdění a pojedu se poměřovat kdo jezdí - já nevím pět let - ne, o tuhle disciplínu opravdu nešlo.
250 2T má větší výkon i krouták než 250 4T. Nevim jak je to u endur ale u MX má 250 2T krouták srovnatelnej se 450 4T.
U endura je to rozdíl jako kráva. Kámoš má 450 4t kros KTM a je to dole úplně mrtví - střední pásmo taky nic moc až pak to chytá saze. Enduro 450 4t má větší spodek než 300 2t enduro. Myslím že i 250 4t má větší spodek než 250 2t u endura.
Editoval Hoždy jitrnice :D (25.01.2018 09:14:05)
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Když se oprostíme od toho, jak chceš říkat tomu, že reakce plynu je jiná, než obvyklá, dostaneme se znovu k tomu, že to děláš proto, aby motorka nejela hned na plný výkon, který jezdecky nezvládáš. Anebo jak ty říkáš, nedělá ti radost:)
Ano, dela se to proto, abys napr resil nechteny odvrknuti a celou dobu to pisu. Krom toho, kdybys jezdil, tak vis, ze je to uprava pro zacatecnika a casem si to das zpet na std vuli, protoze proto = pochopis casem proc. Neni to o nezvladani vykonu, je to o uzivatelskem nastaveni jako kdyz si nekdo da vise riditka a vic dopredu. Casem zjisti, ze kdyz da riditka kousek dozadu, jede se mu jinak.a treba lip ... Vykon by ti to snizilo jen v tom pripade, ze bys udelal vuli takovou, ze nedas plnej plyn, ale s takovou vuli se jezdit v lese dobre neda, protoze odezvu potrebujes relativne rychlou. Krom toho by ti ale tvuj fenomen spodek = teda tocivy moment, zustal stejny, protoze pul plynu bys urcite dal.
Miguel napsal(a):nejela hned na plný výkon, který jezdecky nezvládáš. Anebo jak ty říkáš, nedělá ti radost:)
To je opet ta tvoje uboha podlost. Kde jsem psal, ze mi nedela radost plny vykon, ktery nezvladam? Mne nedelal radost Berg 450 06-08 jako moto resp. jezdeni na nem. Ale rozhodne to nebylo kvuli vykonu motoru. Pokud by moje soucasna 200 2t mela projev a vykonovou charakteristiku jako berg 450, tak bych vyjel vic a snadnejc. Jenze ja uz jezdim jen pro cistou radost, takze me vic a snadnejc tolik netrapi, ale to asi taky nemuzes pochopit. Proste muj nazor je ten, ze karbecova endurova 450 do cca 5000 "moc" nejede. "Moc" je pocit a porovnani toho, jak to jede dejme tomu od tech 5-6 ot. Tam je to pro me mazec. Ale "dole" hodna a poslusna holka, ktera za me oproti 250 4t vyresi spoustu problemu. Stale se bavime o moto v cenovy relaci do 40000,-
Miguel napsal(a):Ještě jednou to zopakuju, točivý moment dvoutakt vs čtyřtakt, výkon doutakt vs čtyřtakt - jak to je?
Opakovat si to muzes do nekonecna, ale na tohle jsem uz odpovidal a doufal jsem, ze to pochopi i technicky neandrtalec. Evidentne jsem te precenil. Opet se to tykalo tveho "zarucene pravdivyho" tvrzeni, ze z principu.... Takze z principu je to jinak Realita je takova, ze muzes mit vedle sebe dva konstrukcne totozny motory 450 kazdy muzes naladit i v "domacich" podminkach na jinou charakteristiku. To samy dva stejny motory 250 2t a jeden muze mit projev vztekly bestie a druhy lahoda do lesa. To uz jsme ale jinde nez je princip, ale ani tohle nemuze princip poprit, protoze se stale pohybujeme ve sfere fyzikalnich zakonitosti.
Re: Výběr Endura
Co asi způsobuje ze se 450 rozjede i na trojku zatímco u 2T řešíš jestli mas dobre zařazeno aby to nechciplo - když je kroutak stejný hoši vy mě bavíte, něco naladenim ovlivnit lze, ale kdyby to bylo jak myslíte, bylo by to krásné, ale nereálné
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Co asi způsobuje ze se 450 rozjede i na trojku zatímco u 2T řešíš jestli mas dobre zařazeno aby to nechciplo - když je kroutak stejný hoši vy mě bavíte, něco naladenim ovlivnit lze, ale kdyby to bylo jak myslíte, bylo by to krásné, ale nereálné
Nikdo se tady nehádá že 4t nemá od spodu větší krouťák než 2t to snad ví i malé dítě! Celkově je to jen o tom že u 4t nemusíš mít tolik plynu, aby jsi přesně převedl potřebnej výkon na zadní kolo (je to přesnější a jednodušší než to vychytávat na 125 2t někde v kopci), tam už to musíš mít sakra v ruce. 450 budeš jako začátečník využívat sotva na 30-40% 125 2t na 60%. Takže ať sedneš na co chceš pořád budeš mít dostatečnou rezervu výkonu. Profík 450 využije tak na 80- 90% a to jen na přejezdech a topivejch výjezdech víc ani houby, jinak ta motorka šlape pořád někde kolem 50%. ;-) Větší obsah ti mnohem víc odpustí v přímce, ale zase se s tím budeš více prát v zatáčkách. Mě osobně by bylo asi buřt co budu mít za motorku kromě 125 2t a 500 4t ! . Klidně 200,250,300 2t nebo 250,350, 450 4t. Stejně ti bude trvat nějakej pátek než se s tím sžiješ a nakonec si vždycky sednete ;-)
Editoval Hoždy jitrnice :D (25.01.2018 10:29:10)
Re: Výběr Endura
Janku, že vím, koho budeš volit? Jste si dost podobný :-)
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Co asi způsobuje ze se 450 rozjede i na trojku zatímco u 2T řešíš jestli mas dobre zařazeno aby to nechciplo - když je kroutak stejný hoši vy mě bavíte, něco naladenim ovlivnit lze, ale kdyby to bylo jak myslíte, bylo by to krásné, ale nereálné
Když se pouštíš do takových debat v pozici učitele národů, tak by sis na tuthle otázku měl umět odpovědět. Jinak se na 200 2t rozjíždím na 3jku běžně, je to na pohodu .... ale jezdím tragikomicky. Ono stačí, když na 2t dáš fmf koleno a bez jakýhokoliv zásahu do motoru, a jeho nastavení docílíš posunutí "efektivního" pásma např. o 10 - 20% jinam, podle typu kolene. A teď si představ, že se pustíš do dalšího ladění kolene nebo úprav motoru a k tomu stačí třeba jen těsnění pod válec A taky jsem to psal k věci. viz svezení asi před 3 týdny na upravený nezbastlený YZ 250 pro enduro. Ten motor je eňo ňuňo a ne žádná vzteklá origo YZ .... Ono to není, jak myslíme. Je to tak proto, že to tak je
Re: Výběr Endura
CruZz napsal(a):Janku, že vím, koho budeš volit? Jste si dost podobný :-)
Díky, že jsi věcný Drahoš
Editoval Janek (25.01.2018 10:55:26)
- roxteedy
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1626
- Založená vlákna
- Motorka: ta nejlepší...
- Věk: 300
- Tel: mobilní
- 10 0
Re: Výběr Endura
SethX napsal(a):250 2T má větší výkon i krouták než 250 4T. Nevim jak je to u endur ale u MX má 250 2T krouták srovnatelnej se 450 4T.
To je mi ale novinka že 2t 250 mx má spodek srovnatelnej se 450 mx já myslel že mx motorky jsou dělaný tak aby jeli nahoře teda aspoň všechny který jsem zkoušel to tak měly a že jich pár už bylo protože jsem zvedavej...
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Výběr Endura
roxteedy napsal(a):SethX napsal(a):250 2T má větší výkon i krouták než 250 4T. Nevim jak je to u endur ale u MX má 250 2T krouták srovnatelnej se 450 4T.
To je mi ale novinka že 2t 250 mx má spodek srovnatelnej se 450 mx já myslel že mx motorky jsou dělaný tak aby jeli nahoře teda aspoň všechny který jsem zkoušel to tak měly a že jich pár už bylo protože jsem zvedavej...
Já taky nepíšu nic o spodku Bavim se o kroutícím momentu, kterej se udává maximální a ten neni ani u 250 ani u 450 nikde dole A jak se ty motorky chovaji vím, mám 250 2T i 450 4T.
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):Ze základních principů nemůže být "dole" nic silnějšího, než velký čtyřtakt.
Na základě principů má 2T motor dvojnásobný počet pracovních cyklů, než 4t motor. Díky konstrukci a horšímu plnění a vyplachování .... nemá ale dvojnásobný výkon, ale dejme tomu o cca 30% až 50% (ilustrační číslo) ano. Díky tomu, že 2t tepe v rytmu co otáčka, to práce, má i vyšší hodnotu točivýho momentu při nižších otáčkách než 4t motor. Výkon jde v ruku v ruce s točivým momentem, existuje mezi těmito veličinami závislost vypočitatelná pomocí vzorečku ....
Takže na základě principů může být dole něco silnějšího než velký 4takt ... učivo na základní škole.
Jedna z věcí, kterou si na 2t užívám, je právě úžasný zrychlení. A to mám 2t 200 oproti karburátorový 4t 450. A je to daný principem motoru + zpřevovodováním.
Krom toho točivý moment u moto poznáme hlavně na zadním kole, že? Stejně tak výkon. Ale zatímco výkon motoru se zpřevodováním nemění, tak točivý moment ano, takže zpřevodováním si můžeme pomoct v dosažení vyššího točivýho momentu na zadním kole, než je točivý moment samotnýho motoru na výstupu z klikovky. Proto i 250 4t může mít síly na rozdávání. Mně by rozhodně 250 4t stačila a vážně bych se v případě koupě nový/zánovní moto rozmýšlel, jestli 250 nebo 350, ale ne stará vrána z roku "nula".
Za mě koho umlátí 350 že ji z toho důvodu prodává, snad ani nemůže být řidič motocyklu. To je prostě kopyto za řídítky.
Kroutící moment motoru je pořád kroutící moment. Nesrovnávat čtyřtak a dvoutakt podle otáček ale podle pásma použtelnosti. To že volnoběh čtyřtaktu uplně jinde než dvout. je jasný. Proto co píšeš nahoře je jen teorie podle otáček. Ve skutečnosti u čtyřtaktu začínáš skoro na dvojnásobných otáčkách , proto ten krouťák "dole" (podle použitelnosti ne podle otáček ) bude vždy vyšší.
Co shoří neshnije
|