INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Výběr Endura
Re: Výběr Endura
Nemali sme tu už podobnú tému ?? Točila sa okolo podobnej témy a kúsok aj okolo WR a spol.. Ono možno nejde ani tak o výkon ako o obratnosť a samozrejme o to, čo každému pasuje..
Ale Janek vyššie to vystihol asi najlepšie, v danom rozpočte je to hlavne o stave. Za mňa, tie inzeráty .. neviem no, to Sherco vyzerá asi naj. WR do 2004 - problém so štartérom, tlmiče, atď., možno už pomaly problém aj s ND .. proste je to staré. tá 450 - podľa toho, čo tam všetko už bolo robené, môže mať zasa toho už dosť za sebou. Tieto moto sú obyčajne dosť nesmrteľné.
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Fireman: Je to vše relativní. Já měl z těch bludů na fórech takový strach ze 450, že jsem na to ani nechěl sednout a to potvrdí třeba Tank tady z fóra, jak jsem se toho bál .... první moje svezení bylo v ostrým závodu tupých jezdců hobby CC. A řeknu ti, že mě to opravdu překvapilo, jak je to v pohodě. Ano, umí to být pekelec, ale budeš se asi divit, každá motorka dělá to, co dostane za "pokyn" od jezdce. sama nedělá nic. Takže je to o řidiči a ne o motorce. Jak jsem psal, tak takový ty nechtěný odvrknutí se dají hodně eliminovat větší vůlí na plynuvý ručce, dá se nastavit karbec, akcelerační pumpička, .. Abych to shrnul, projevem inteligence je přizpůsobit se .... Zvlášť, když chceš moto za 40 litrů ideál s papírama. To je opravdu dost jedno, co, ale hlavně aby to vydrželo. Pokud je nabídka na 08 250 sherco po GO, tak hurá do toho a není potřeba moc přemýšlet. Kdyby byla nabídka na AJP 250 PR5 za 40, tak řeknu na ježdění paráda a hurá do toho. ale když bude nabídka na 450 v dobrým stavu, tak neřeknu, ty wole, zabiješ se na tom, nekupuj to ... a radši kup něco před smrtí, ale ať to hlavně není 450, protože to tě umlátí .... Být cenová relace nekde + kylo (to je pro našeho iYáčka ), tak budu psát rovnou 350, ale psát to při rozpočtu 40 je asi pitomost ....myslím. Kdyby psal, že se chce enduru věnovat na sportovní úrovni, tak je to zas jiná.
Trochu mi to připadá, že do pár let na podobný téma zazní odpověď: "Jestli nemáš odjeto aspoň 5 let na trialce, tak na enduro zapomeň." Jakoby se vytrácela podstata - obyčejná radost z ježdění třeba na "trakaři" ... a dělá se z toho až moc velká věda. Stejně 1. motorka je akorát tak na čuchnutí k tomu, co je enduro a vše se vyvíjí. Málo komu sedne 1. moto na první dobrou.
Mě jen praštila do očí ta zmíněná větička, jinak ve směs souhlasím. Začínat na 450 nevidim jako problem pokud je člověk trochu "políben". Ale pro začínající je nutné podotknout , že pokud blbě vrkneš i z volnoběžných na menší kvalit nemile se ti to vrátí
Co shoří neshnije
Re: Výběr Endura
Když si uškrtíš 450 tak není problém na něm jezdit - třeba změnou vůle plynové rukojeti - takže si budu kupovat 450, a pak si ji škrtit aby mi to moc nejelo? O gyroskopickém efektu 450 versus 250 a následné ovladatelnosti se asi netřeba zmiňovat... a pokud platí to, co vím o točivém momentu, potom říkat, že 450 vespodu nejede - to si asi nejsem úplně jistý tím, co dole pojede? Litr? No ten se do ostrého endura zatím nedává.... Ale nejspíš to bude tím, že je tvůrce těchto výroků střelec mimo mé chápání - jen by neměl zapomínat, že autor toho dotazu si stěžoval, že 250 ve dvoutaktu se mu zdála moc splašená
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Výběr Endura
Jen tak pro info. Začínal jsem na xt 350, přešel na lc4 400, z toho na exc 450. až na první dojmy ( ve svatém nabuzení jsem po projížďce na polní cestě vyrazil na hobby cc -a samozřejmě to dopadlo všelijak) si na 450 stěžovat nemohu. Hodná, vyveze všude, jen to holce nekazit (to dělám stále). Pokud se chci vozit, a ne intenzivně jezdit, 450 mi vyhovuje. Snese hodně, je "hodná" na podtočení. Podotýkám ovšem, že už jsem dědek, a s odpovídajícími rozměry...prostě 190 cm nadcent. Pro porovnání -měl jsem možnost na stejné trati zkoušet 4T 250, 350 a 450. 250 mi přišlo, že trápím, na moje míry už jsem musel točit. 350 mi přišla krásně hodná, bez nějakých záludností...ale bez emocí.450 -asi i díky tomu, že vím, co čekat, mi seděla. Ovšem to, že by se musela škrtit na plynu, se mi zdá jako blbost. Při srovnání s 2T 250 a 300 je 450 hodná kočička, s lineárním průběhem. Podstatné pro mne tak bylo spíše odladění a vychytání podvozku a celkové nastavení, řidítka, páčky...Šel bych do 450 znovu. Umožňuje mi si užít tankflipy, salta, tygříky,alei delší vyjížďky , ať už u nás, nebo v Rumunsku. Pro mne dualsport....
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Výběr Endura
450 Husqvarna aktuální má cca 53 koní, pětikilo 58 koní, dvoutakt tříkilo cca 54 koní - ale samozřejmě většinu nahoře... nevím jak ty staré vrány, nejspíš budou slabší, ale točivý moment se odvíjí od obsahu motoru a ten se zdá se, nezměnil... 350 cca 45 koní. To jsou aktuální verze. Ze základních principů nemůže být "dole" nic silnějšího, než velký čtyřtakt.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
Miguel:
To jsou fakta kolem motoru, pocitově to bude jiný díky převodům, časování, setrvačným hmotám, poloze těžiště motorky, použitým řidítkům, nebo botám.
Re: Výběr Endura
David89 napsal(a):Miguel:
To jsou fakta kolem motoru, pocitově to bude jiný díky převodům, časování, setrvačným hmotám, poloze těžiště motorky, použitým řidítkům, nebo botám.
No prave. 450 a 500 nejvíce setrvačné hmoty, výkonu už od nízkých otáček atd... jestli dole nejede 450 pak už nic.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):450 Husqvarna aktuální má cca 53 koní, pětikilo 58 koní, dvoutakt tříkilo cca 54 koní - ale samozřejmě většinu nahoře... nevím jak ty staré vrány, nejspíš budou slabší, ale točivý moment se odvíjí od obsahu motoru a ten se zdá se, nezměnil... 350 cca 45 koní. To jsou aktuální verze. Ze základních principů nemůže být "dole" nic silnějšího, než velký čtyřtakt.
Motor ma objem ne obsah... a od teto znalosti se odviji i zbytek teorie. Panenko skakava
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):450 Husqvarna aktuální má cca 53 koní, pětikilo 58 koní, dvoutakt tříkilo cca 54 koní - ale samozřejmě většinu nahoře... nevím jak ty staré vrány, nejspíš budou slabší, ale točivý moment se odvíjí od obsahu motoru a ten se zdá se, nezměnil... 350 cca 45 koní. To jsou aktuální verze. Ze základních principů nemůže být "dole" nic silnějšího, než velký čtyřtakt.
Motor ma objem ne obsah... a od teto znalosti se odviji i zbytek teorie. Panenko skakava
Tos mi to natřel👍
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
A protože jsou staveny na výkon nahoře tak mají spodek všechny stejný, nepochybně
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: Výběr Endura
David89 napsal(a):Miguel:
To jsou fakta kolem motoru, pocitově to bude jiný díky převodům, časování, setrvačným hmotám, poloze těžiště motorky, použitým řidítkům, nebo botám.
Na 250 krouťák z 450 pocitem nedoženeš.
Co shoří neshnije
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):David89 napsal(a):Miguel:
To jsou fakta kolem motoru, pocitově to bude jiný díky převodům, časování, setrvačným hmotám, poloze těžiště motorky, použitým řidítkům, nebo botám.
No prave. 450 a 500 nejvíce setrvačné hmoty, výkonu už od nízkých otáček atd... jestli dole nejede 450 pak už nic.
No..jede. Ale otázka je, jak jede, prostě se to krásně příjemně převaluje, a jede. Na rozdíl od 250, kde už jí musím dát víc za uši...a neumím to.
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Ze základních principů nemůže být "dole" nic silnějšího, než velký čtyřtakt.
Na základě principů má 2T motor dvojnásobný počet pracovních cyklů, než 4t motor. Díky konstrukci a horšímu plnění a vyplachování .... nemá ale dvojnásobný výkon, ale dejme tomu o cca 30% až 50% (ilustrační číslo) ano. Díky tomu, že 2t tepe v rytmu co otáčka, to práce, má i vyšší hodnotu točivýho momentu při nižších otáčkách než 4t motor. Výkon jde v ruku v ruce s točivým momentem, existuje mezi těmito veličinami závislost vypočitatelná pomocí vzorečku ....
Takže na základě principů může být dole něco silnějšího než velký 4takt ... učivo na základní škole.
Jedna z věcí, kterou si na 2t užívám, je právě úžasný zrychlení. A to mám 2t 200 oproti karburátorový 4t 450. A je to daný principem motoru + zpřevovodováním.
Krom toho točivý moment u moto poznáme hlavně na zadním kole, že? Stejně tak výkon. Ale zatímco výkon motoru se zpřevodováním nemění, tak točivý moment ano, takže zpřevodováním si můžeme pomoct v dosažení vyššího točivýho momentu na zadním kole, než je točivý moment samotnýho motoru na výstupu z klikovky. Proto i 250 4t může mít síly na rozdávání. Mně by rozhodně 250 4t stačila a vážně bych se v případě koupě nový/zánovní moto rozmýšlel, jestli 250 nebo 350, ale ne stará vrána z roku "nula".
Za mě koho umlátí 350 že ji z toho důvodu prodává, snad ani nemůže být řidič motocyklu. To je prostě kopyto za řídítky.
Re: Výběr Endura
Fireman napsal(a):David89 napsal(a):Miguel:
To jsou fakta kolem motoru, pocitově to bude jiný díky převodům, časování, setrvačným hmotám, poloze těžiště motorky, použitým řidítkům, nebo botám.
Na 250 krouťák z 450 pocitem nedoženeš.
Pocitem ne, ale naladěním, konstrukcí a zpřevodováním ano. To ano ber jako dejme tomu, kdyby se chtělo. . No a když to dole nejede, tak hold plyn a spojkovat a spojkovat a spojkovat ... pak to letí jako píchlá svině a člověk má aspoň pocit, že jede a ne se jen nechá vytáhnout do kopce na kadla kadla
Editoval Janek (25.01.2018 00:09:30)
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Když si uškrtíš 450 tak není problém na něm jezdit - třeba změnou vůle plynové rukojeti - takže si budu kupovat 450, a pak si ji škrtit aby mi to moc nejelo?....
To není přece o škrcení ... jak to někoho, kdo se tu tváří, že tomu rozumí, může napadnout? To je o tom, že si jen nastavíš větší vůli na rukojeti a zabráníš tím nechtěnýmu odvrknutí - reakce na otočení rukojeti se projeví až za delší čas ..... Je to něco, jako máš od 17 tky volbu 3 různých převodů na plynu. Můžeš si dát MX a mít plnej na krátký otočení nebo si dát softík a plnej tak, že musíš opravdu otočit rukojetí .....řídíš tím jen rychlost odezvy a ne škrcení .... Rozumíš tomu nebo to potřebuješ ještě nějak dovysvětlit pane inženýre???
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):Když si uškrtíš 450 tak není problém na něm jezdit - třeba změnou vůle plynové rukojeti - takže si budu kupovat 450, a pak si ji škrtit aby mi to moc nejelo?....
To není přece o škrcení ... jak to někoho, kdo se tu tváří, že tomu rozumí, může napadnout? To je o tom, že si jen nastavíš větší vůli na rukojeti a zabráníš tím nechtěnýmu odvrknutí - reakce na otočení rukojeti se projeví až za delší čas ..... Je to něco, jako máš od 17 tky volbu 3 různých převodů na plynu. Můžeš si dát MX a mít plnej na krátký otočení nebo si dát softík a plnej tak, že musíš opravdu otočit rukojetí .....řídíš tím jen rychlost odezvy a ne škrcení .... Rozumíš tomu nebo to potřebuješ ještě nějak dovysvětlit pane inženýre???
Ano, proste to lidové řečeno “umrtvím”, nebo “uškrtím”. Výkon motoru zůstane stejný. Otázkou zůstává jestli to nedělám třeba kvůli tomu, ze na tu motorku proste jezdecky nemám...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):Ze základních principů nemůže být "dole" nic silnějšího, než velký čtyřtakt.
Na základě principů má 2T motor dvojnásobný počet pracovních cyklů, než 4t motor. Díky konstrukci a horšímu plnění a vyplachování .... nemá ale dvojnásobný výkon, ale dejme tomu o cca 30% až 50% (ilustrační číslo) ano. Díky tomu, že 2t tepe v rytmu co otáčka, to práce, má i vyšší hodnotu točivýho momentu při nižších otáčkách než 4t motor. Výkon jde v ruku v ruce s točivým momentem, existuje mezi těmito veličinami závislost vypočitatelná pomocí vzorečku ....
Takže na základě principů může být dole něco silnějšího než velký 4takt ... učivo na základní škole.
Jedna z věcí, kterou si na 2t užívám, je právě úžasný zrychlení. A to mám 2t 200 oproti karburátorový 4t 450. A je to daný principem motoru + zpřevovodováním.
Krom toho točivý moment u moto poznáme hlavně na zadním kole, že? Stejně tak výkon. Ale zatímco výkon motoru se zpřevodováním nemění, tak točivý moment ano, takže zpřevodováním si můžeme pomoct v dosažení vyššího točivýho momentu na zadním kole, než je točivý moment samotnýho motoru na výstupu z klikovky. Proto i 250 4t může mít síly na rozdávání. Mně by rozhodně 250 4t stačila a vážně bych se v případě koupě nový/zánovní moto rozmýšlel, jestli 250 nebo 350, ale ne stará vrána z roku "nula".
Za mě koho umlátí 350 že ji z toho důvodu prodává, snad ani nemůže být řidič motocyklu. To je prostě kopyto za řídítky.
Zkusme se bavit věcně. O tobě tady mnozí psali, ze jezdíš “až tragikomicky” a svého času jsem tu viděl i hodně zábavné video, ale tehdy jsem ještě netušil jaký jsi potrat... ale to v téhle diskusi nemá co dělat, stejně jako tvoje dedukce proč jsem prodal a koupil motorku. Tady se bavíme o tom, jestli má větší kroutící moment 2takt nebo 4takt a ty řekneš, že ho zprevodovanim změníš a já tím zprevodovanim zase změním 4takt a zase budeme tam kde jsme byli... tedy u toho, ze dvoutakt jede nahoře (vyšší výkon) a 4takt zase dole (točivý moment). Nejsem inženýr a technickým věcem rozumím jen rámcově, nebo spis vůbec. Ale ze píšeš nesmysly je velmi zjevné - a ze predtim musíš hodinu googlovat ještě víc
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
Miguel:Nemusím gůglovat, musím dojít domů z práce a jít s psíky Že to není rozdíl ve zpřevodování jsem si již dříve dokázali v jiném tématu, kde jsem vytáhl převodový poměry 2t vs. 4t .... Je to rozdíl v principu a tvoje moudra a výmysly na tom nic nezmění. stačí se podívat na kubatury 2t a 4t ve třídách E1, E2, E3 a mělo by to být jasný i pitomcovi ze zvláštní školy, co je výkonnější ....
Dál tu mícháš hrušky a jablka jako třeba starý jednovačkový motor a moderní dvouvačku .... víš o tom kulový, ale máš potřebu se konfrontovat a neznalost vydávat za rozum ....
že o mě mnozí psali, že jezdím tragikomicky je věc názoru a nikomu ho neberu . Já si myslím, že nejezdím tragikomicky, jako si to myslím o většině členech offmota. Prachy máš, čas taky, tak přijeď, natočíme to a potom se tu pobavíme, kdo jezdí tragikomicky . Doufám, že máš na to koule a nejsi jen frajer za klávesnicí, co práská psy ... Nemám potřebu si poměřovat pindíky, ale když už ses do toho hodocení pustil, tak to dotáhni frajírku namistrovanej.
Klidně teď o víkendu. Max do půlky února. Potom budu mít moto na servis a mimo pár týdnů a potom na blbosti nebudu mít čas. Samo vím, jak to dopadne = nepřijedeš, protože tvý ego by to neuneslo, mluvko klávesnicová. 3x týdně tréning v pískovně ... to mě pojedeš hravě a dravě
Re: Výběr Endura
Miguel napsal(a):Janek napsal(a):Miguel napsal(a):Když si uškrtíš 450 tak není problém na něm jezdit - třeba změnou vůle plynové rukojeti - takže si budu kupovat 450, a pak si ji škrtit aby mi to moc nejelo?....
To není přece o škrcení ... jak to někoho, kdo se tu tváří, že tomu rozumí, může napadnout? To je o tom, že si jen nastavíš větší vůli na rukojeti a zabráníš tím nechtěnýmu odvrknutí - reakce na otočení rukojeti se projeví až za delší čas ..... Je to něco, jako máš od 17 tky volbu 3 různých převodů na plynu. Můžeš si dát MX a mít plnej na krátký otočení nebo si dát softík a plnej tak, že musíš opravdu otočit rukojetí .....řídíš tím jen rychlost odezvy a ne škrcení .... Rozumíš tomu nebo to potřebuješ ještě nějak dovysvětlit pane inženýre???
Ano, proste to lidové řečeno “umrtvím”, nebo “uškrtím”. Výkon motoru zůstane stejný. Otázkou zůstává jestli to nedělám třeba kvůli tomu, ze na tu motorku proste jezdecky nemám...
Pokud výkon motoru zůstane stejný, tak zůstane stejný i točivý moment a jeho průběh. jak tedy, lidově řečeno, dojde k umrtvení nebo uškrcení? Ty nevidíš ten protimluv? To jsi opravdu tak bl*ej, nebo si na to jen hraješ?
Mám na 450 nastavenou vůli podle svých preferencí, je to jedna z mnoha volitelných proměnných na motorce a je projevem inteligence člověka s touto proměnnou zacházet ku svému prospěchu a 450 "stará" jednovačka karbec mi nedělá problém. Jen mi nedělá radost, ... ale nejsi mentálně ve stavu tohle pochopit, když nechápeš ani to, co je vůle na plynu
|