INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Dakar 2018
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: Dakar 2018
offroaderTE napsal(a):Small:
myslím že Dušan to teď nejede, jede jeho bratr Robert s kamionem
Jede R.Randýsek jede s asistenčním MANem pro M.Prokopa.
Small napsal(a):Chlapi víte někdo více o tom, že Peugeot jede poslední dakar? Říkal to Prokop a spol. na ČTčku. Nevíte proč? Za KTM se taky honí zbytek světa, tak proč ne za Peugeotem? Chtěli si jenom dokázat, že umí postavit bezkonkurenční auto z nejlepšími jezdci světa a zase zmizí ze scény? Říkali tam taky, že MINI postavilo stavbou podobné auto jako je Peugeot, tak jsem zvědavý teda. Prý je chcou sesadit z trůnu... Bude to asi zajímavé. Ale zajímá mě proč chce ten Peugeot končit?
Ohledně Peugeotu , MINI a nových pravidel, vysvětlení v citaci z jiného fora.
Presne preto, aby sa Dakar neposunul do roviny americkeho serialu Baja, kde jazdia taketo veci, budu od buduceho roka platit nove pravidla: buggy 2WD len pre amaterov, tovarenske prioritne posadky len v siluetach seriovych aut 4WD. X-raid pre tento rok postavil Buggy ako special proti odchadzajucim Peugeotom (...co by bolo velmi neprijemne, keby Peugeot dostal pri svojej dakarskej derniere vyprask). A od buduceho roka ich bude ponukat ako zakaznicke auta...
Pardon...nepresne som sa vyjadril. Prioritni piloti (ich zoznam - tak ako v motorkach - bude zostavovat ASO, alebo FIA+ASO...to sa este uvidi), budu smiet startovat len so siluetami 4x4 s benzinovym motorom. Vsetci ostatni neprioritni (teda viac-menej amateri), mozu startovat aj s buggynami 4x2. Mne z toho logicky vychadza toto: 1.) pretoze Peugeot odchadza, je to zrejme hotova vec. Peugeot totiz podmienil svoje dalsie trojrocne zotrvanie na Dakare tym, ze bude moct aj dalej stavat 2WD stroj (hlavne z marketingovych dovodov: skupina PSA asi ako jedina z velkych koncernov standardne neponuka plnepohonne auta). 2.) akykolvek profi-team (tovarensky/netovarensky) bude mat prirodzenu ambiciu podpisat spickoveho pilota - takze vpodstate prioritneho jazdca. Takto to bolo vzdy. Tym padom bude technika pre spickovych jazdcov musiet byt benzin 4WD. Zasa - je to preto, ze pre ASO, aj vacsinu automobiliek je z marketingovych dovodov vyhodne podporovat sutazny stroj, ktory pripomina seriovu produkciu. Tym sa dostavame zasa na zaciatok, preco je ta dohoda nastavena tak, ze to budu benziny 4WD.
..kedze buggy 2WD ako spickove nacinie koncia, projekt je nastaveny takto. Buggy je naviac lacnejsie ako klasicke MINI. Tento rok sa to este pod starymi pravidlami spromuje so spickovymi jazdcami, a od roku 2019 to bude na trhu, pre neprioritnych jazdcov (pravdepodobne v nejakej technicky mierne "osekanejsej" verzii). Samozrejme, pojde si tak ako doteraz prenajat aj MINI 4WD, lenze klasicky za "ine" peniaze. A tie vacsina zaujemcov o dakarske "zvezenie" dokopy neda... Buggy MINI je tak myslene do buducnosti ako komercny projekt, ktory ma priniest Xraidu peniaze.
A vzhladom k tomu, ze zatial juhoamericky Dakar nejak velmi automobilky neprilakal ...tak aby bola k Hiluxom (vselijakych nizsich vyvojovych verzii) nejaka alternativa, XRaid sa rozhodol ponuknut amaterom do buducnosti toto riesenie.
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: Dakar 2018
A jedna velká pravda,jak to je doopravdy s celým Jihoamerickým Dakarem od J.Macháčka.
https://sport.idnes.cz/rallye-dakar-jos … rsport_par
Jsem to zkopíroval,kdyby to náhodou zmizelo.
Upřímná zpověď legendy Macháčka: Dakar je jen přetvářka a byznys
Je mu šedesát. Na Dakaru pětkrát zvítězil (čtyřikrát v Africe), ale ten současný v Jižní Americe mu roky leze krkem. Před minulým ročníkem tvrdil, že jede naposledy, jenže stejně se Josef Macháček objeví 6. ledna na tom nadcházejícím.
„Když se mě ptají, proč jedu Dakar, říkám: Nevím. Předtím jsem chtěl něco dokázat, ale proboha, proč jedu popatnácté? Patřím prostě mezi hejno pitomců, kteří jsou to ochotni platit.“ Proč vám Dakar v Americe vadí? Ten terén není dakarský. V televizi ukazují sestřihy, že by člověk řekl, že jede furt v písku. Omyl! Je tam pořád kamení, přibylo bláto a nadmořské výšky. Tam, kde mají horolezci první aklimatizační tábor, my máme závodit? Nesmysl! A co je úplně nejhorší? Jsou tam omezené rychlosti, kdy se dlouhou dobu a opakovaně couráme třicítkou.
Což je u závodu zvláštní, že? Někdy se pyšní etapou, která má 560 kilometrů. Ve skutečnosti je v ní jedna zkouška, která má 240 kilometrů, z toho v 60 je omezená rychlost. Následuje 130 kilometrů neutralizace, kde dotankujeme a musíme dojet v limitu. Pak dají jednu 170kilometrovou zkoušku se 40 kilometry courání. Takže je to ubohý. Závodíme, ale ve vesnici nás předbíhají děcka a smějou se nám.
To Afrika byla dobrodružnější. Ta je dobrodružná, jen se to vysloví. Ještě jsem zažil Afriku nahatou, kde byly ženské odhalené. Beduín seděl na sudech s benzinem, kejval nohama a čekal, až někdo přijede, aby ho stáhnul z kůže. Pak se i Afrika oblékla, v každé vesnici je automat na kolu. Ale co se týče závodění, byla Afrika plochá, exotická, měla písek a jelo se kompletně bez diváků, což mělo kouzlo, protože se hodně navigovalo.
Teď ale u trati stávají statisíce lidí. Taky zajímavé, ne? Jenže proto vás nikam z cest nepustí a trvá dva tři dny, než se dojede někam do pustiny. Ale nejsou tam planiny jako v Africe, kde bylo tisíc možných cest. V Andách trefíte cestu a víte, že nemusíte 15 kilometrů navigovat, protože tam žádná odbočka není. Vpravo je skála, vlevo sráz. Teď je Dakar víc o rychlosti než o zdolávání nekonečných vzdáleností a nepřekonatelných úseků.
Dostal jste za tu kritiku někdy od pořadatelů přes prsty? Jim je to úplně jedno. I když teď se bojí, protože popularita Dakaru silně klesá. Jede o 100 motorkářů méně, ubyly kamiony. V roce 2009 byl každý nabuzený, že se jede v Americe. O rok později přibylo Chile a ještě lepší trať, ale teď už to pořadatelé patlají Bolívií, kde vůbec nejsou terény. Jede se tam proto, aby se zavděčili prezidentovi, který jim dá žvejknout koky. Je tam diktatura, takže zajistí pompézní přivítání a oni mu lezou do zadku. Závodníci je nezajímají. V lednu jsme jeli Paraguay a byli raději jen 20 kilometrů u hranic. Říkali: Zamávejte, ale rychle zmizte, ať se tu nic nestane.
Krásný Dakar tam nejde udělat? Jde. Kdyby bylo Peru, Chile a Argentina, byl by to ze 70 procent písek. Jenže pořadatelé si mysleli, že přijdou do Ameriky a všichni se posadí na zadek. Neposadí. Peru jednou v půlce roku odřeklo účast, Chile raději dá peníze lidem po povodních, než aby vyplázli 50 milionů eur za to, že se tu pojede Dakar. Nechtějí šaškárnu, kdy musí být armáda v pohotovosti a je omezený provoz.
Ale Dakar nejedete jen odjet, ne? Jste novinář, tak řeknu, že ho jedu vyhrát. To chtějí lidi slyšet. Houby! Jedu podat výkon, který jsem v těchto letech schopen. Jsou magoři, kteří jsou ochotni se zabít, aby vyhráli. To já už ochotný nejsem. Jdu se projet a vím, že do pětky by to mohlo vyjít. Ten závod je ale přitom z 50 procent závislý na technice, 30 procent dělá navigace a 20 procent člověk. Je tedy blbost si u technického sportu plánovat výsledek. Když to nevyjde, nepo.... se. Když jo, bude mě to stát jenom peníze. Budu pořád lítat do Prahy na nějaké rozhovory. V roce 2009 jsem takhle projel 30 tisíc!
Na Dakar sponzoři neslyší? Neseženete nic. Jen pár kamarádů, kteří po vás hodí peníze. Skoro vše si platím sám a potřebuji 1,5 milionu. Buď na to člověk má, nebo ne. Už se na to ale musím vyprdnout. Ne že bych nestačil fyzicky, ale začal jsem Dakar brát nějak automaticky. Už je to bez emocí, což je špatně. Proč se závodí? Kvůli adrenalinu. Potřebuju emoce z úspěchu, neúspěchu. Podnikám v likvidaci odpadů a autovraků a já se těším víc, že pojedu pro auta, než že si budu připravovat čtyřkolku. To je špatně. Tady si přivezu prachy a na Dakaru je vyhodím. A těch prachů se utratilo za posledních osm let šíleně. Kolikrát koukám na tu mou čtyřkolku a říkám si: Co je tam upravené za 600 tisíc? Nic není vidět.
Jet v šedesáti Dakar ukazuje, že žijete zdravě. Vím, že nepijete, dáváte si pozor na jídlo... ... a v práci odpočívám. Když se objeví těžké nakládání auta a člověk u toho musí přemýšlet, mám z toho větší uspokojení než na Dakaru. A pak mě baví malé závody, o kterých nikdo moc neví. Vždyť největší úspěchy jsem zaznamenal tehdy, kdy to nikdo nečekal. V roce 1999 jsem jel bez mechanika, za poslední prachy. Teď, když je všechno, tak jsem sedm let nedojel.
Tehdy to bylo na hraně? Jistě. Nebyly prachy. Půjčoval jsem si od mechanika a pak mu to splácel. Firmu jsem založil až v roce 2003. Do té doby jsem vozil z ciziny auta, motorky, což by na normální život stačilo, jenže na tenhle nesmysl potřebujete statisíce, miliony.
Dnes jsou čtyřkolky v oblibě, ale co tenkrát? V roce 1996 jsem měl první v republice. Objednal si ji nějaký světský, ale nevyzvedl ji. Byl jsem průkopník a pořád mě na nich baví obrovská tvůrčí a konstruktérská práce. Věnovat něčemu úsilí, co věnuji závodění, mám perpetuum mobile dávno hotové. Jednou mě bude mrzet, že jsem raději nekoupil pozemky a nepostavil na nich baráky. Nebyl byste pětinásobný vítěz.
Ale co z toho? Co z toho, že postavíte baráky? Vydělám, tam prodělám. Proč bych nemohl mít to co Babiš? Já vydělával v roce 1987 statisíce na počítačích, až mě vzali do vazby.
Prosím? Jezdil jsem závodit do Itálie a vozil sem jako první v republice počítače. Ten, co dělal výplaty a tiskl, jsem prodával za 320 tisíc. Taky mě hned sebrali, protože se jim moc nelíbilo, že tady někdo vydělává 600 tisíc měsíčně. Kdybych pokračoval v roce 1990, když nikdo nebyl rozkoukaný, kde já jsem mohl být! Já blbec ale vozil motorky a závodil.
Proč ale litovat? Neříkejte, že by vám závodění nechybělo. Ale proč tam furt lezu? Na co potřebuju šesté vítězství, když jich mám pět? Na nic! Chválil jsem vás, ale vím, že máte i neřest - litry koly denně. To je důležitý prvek pro zdolávání nadmořských výšek. Ale při závodech vozím vyčpělou a teplou. Když byla vychlazená, tak mi ji ostatní vychlastali. U teplé ohrnují nos, zato já jsem spokojený. Je tam vše, co potřebuji, cukr a kofein - jsem feťák.
Kritizujete Dakar, ale závod teď lanaří hvězdy jako Sébastien Loeb. Dakar je potřebuje. Nějakej Macháček z Česka nikoho nezajímá, takže pořadatelé by nejraději chtěli Tinu Turner, aby se mohli chlubit, jak jim stoupá sledovanost. Oni koupili značku Dakar a zajímá je pouze byznys. Hlavní je pro ně mediální tvář, takže dopředu řeknou, kdo vyhraje v autech, v motorkách. Je to rozhodnuté předem! Uprostřed závodu ví: „Tamten je z dálky, ten nebude do Francie jezdit na mediální akce, takže mu dáme penalizaci.“
Tak Dakar vnímáte? Jaké vnímám? Tak to je! Kdybych jel autem, objevil se tři dny na prvním místě a už to vypadalo, že nevyhraje vyvolený, je hotovo. Robby Gordon jel jednou dva dny na prvním místě a já jednomu novináři říkám: Zítra ho diskvalifikují. Buch! Druhý den: Jak jsi to věděl? Protože není vyvolený. Oni nepotřebují nějakého rebela a ještě se sponzorem Monster, když tam má hlavní slovo Red Bull. Dali mu hodinu penalizaci, rázem byl pátý a nikoho nezajímal. Čtyřkolky jsou všem fuk, ale stejně si jeden Francouz v roce 2012 vzpomněl, že Macháček vyhrává Evropu, a tak mě odepsali.
Techničtí komisaři vás do závodu nepustili. Soudil jste se? Polák Sonik (měl stejné potíže jako Macháček) vyhrál soud, ale co je mu to platné. Dodatečně ho zařadili na páté místo. Ale já raději vůbec nejel. Pojedu Dakar a pak se budu soudit? Já chtěl jen nějakou slevu na příští Dakar, když mi tím znemožněným startem ukradli 1,5 milionu korun. Ale je to vůbec nezajímalo. Tak jsem šéfovi Dakaru napsal: Ty idiote, já chtěl slevit třeba 10 eur, jenom symbolické gesto. Překladatel ani nechtěl překládat ta slova, co jsem používal. O nás totiž vůbec nejde. Tam jde o to prodat do 81 zemí televizní práva a aby závod běžel měsíc na Eurosportu.
Na druhou stranu na gauči u televize to vypadá pěkně. Je to sestříhané jako akční film. Šestého motorkáře tam nevidíte, přitom je to úspěch jako prase. Ale ukážou jen tři a rozhovor s nimi. Se mnou ho nedělají, protože neumím anglicky ani francouzsky, navíc je vyženu. Jenže ve skutečnosti je Dakar jen závod, kde si dokazujete, že vylezete na Mount Everest. Já ho jedu, protože tady je zima a tam teplo. A děje se tam něco speciálního.
Bude to naposledy? Na čtyřkolce určitě! Může mě ještě někdo povolat do doprovodného týmu, abych mu pomohl. Ale už do toho nebudu vrážet peníze.
Kdo z Čechů se vám zamlouvá? Martin Prokop (kategorie aut) je profesionál, a ať bude dělat cokoliv, bude mít úspěch. Líbí se mi Ondřej Klymčiw (motorky), protože bych nevěřil, že se z vážného zranění dostane tak rychle do formy. Líbí se mi Zdeněk Tůma (čtyřkolky). Je na tom fyzicky dobře a má i přirozenou inteligenci. A vůli lepšit se. Pořád je to ale majitel firmy, tak vždy bude mít blok proti soupeřům - proti Rusovi, který je schopen se na Dakaru zabít. Proti Argentinci, který chce být populární jako Maradona. Není to profík, který když se rozseká, tak mu dál potečou peníze. Jemu to může položit firmu.
Dakar jste zavrhl, ale co Africa Race, který vede po stopách toho původního, afrického? Ten si s buginou můžu střihnout. Příští rok chci ještě na čtyřkolce z Moskvy do Pekingu. Ale taky se můžu vrátit z Dakaru v truhle - to je realita. Kdyby nebylo menších závodů, Dakar už bych nejezdil. Jsem z organizace znechucený! Je to arogance moci. Přetvářka a byznys.
Autor: Robert Sára Zdroj: https://sport.idnes.cz/rallye-dakar-jos … rsport_par
Editoval MotoDriver (28.12.2017 06:49:16)
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
- Monix
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 209
- Založená vlákna
- Motorka: EXC300TPI, YZ250F/20
- Věk: 50+
- 2 0
Re: Dakar 2018
Ten článek je realita na většině profesionálních závodů - preferuje se mediálně zajímavá skupina (továrny atd.) a potom je velká "výdřeva" z běžných jezdců/stájí - aby se taky něco vybralo na startovném a zaplnil start. rošt - ale i tak jsou "normální" piloti spokojeni - jedou si svůj vlastní závod a většinou je netrápí, že na první pozice reálně nemají. Takhle systém funguje a asi nikdo jinak profi závody dělat neumí - třeba Dakar je velké divadlo, které každoročně úspěšně baví lidi po celém světě.
- blejdamint
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 536
- Založená vlákna
- Motorka: Honda xr 650r
- Věk: 50
- 2 0
Re: Dakar 2018
Tak to se nedivim M. Mackovi, že chtěl rozprodat lokomotivu do sběrny😃,samo že částky jsou vysoké jako F 1,taky už se na to nedivam. Myslím že jako všecko je to divadlo za peníze, Pepe to řekl jasně. Kdyby většina řekla fuck off,udelaji prd, ale to je můj pohled mrdala.za mě ,motka z krámu,zadne úpravy,zadny tým,zadny mechos jen jezdec. To jsou pak závody..... ale jak už je zvykem jen komerce a a shit okolo. Je to jen pračka peněz pro fabriky a bohaté . Jako jiné komerční sporty, třeba šachy😃😂
Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc
Re: Dakar 2018
Monix napsal(a):Ten článek je realita na většině profesionálních závodů - preferuje se mediálně zajímavá skupina (továrny atd.) a potom je velká "výdřeva" z běžných jezdců/stájí - aby se taky něco vybralo na startovném a zaplnil start. rošt - ale i tak jsou "normální" piloti spokojeni - jedou si svůj vlastní závod a většinou je netrápí, že na první pozice reálně nemají. Takhle systém funguje a asi nikdo jinak profi závody dělat neumí - třeba Dakar je velké divadlo, které každoročně úspěšně baví lidi po celém světě.
...a komu se to nelíbí, může startovat na jiné rally podle jeho představ... ale fňukat, jak je to hrozný a jet tam znova - to je čirý masochismus:)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Dakar 2018
Ale nejkrásnější quadistku má ČR!
Re: Dakar 2018
To je nejaky Avatar? No, hlavne at ukaze, jak ji funguje hlava
- bobkuuu
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1287
- Založená vlákna
- Místo: Lysá pod Makytou, Púchov
- Motorka: 690
- Věk: 35
- Tel: +421904249455
- 1 2
Re: Dakar 2018
Nech dá foto nenašminkovaná, neviete či bude AER na eurosport.e? Edit.od utorka 23:30
Editoval bobkuuu (31.12.2017 11:57:24)
dnešok je včerajší zajtrajšok!!! lidi jsou kurvy, mrdej a kradou kéž by aspoň jednou za rok dorazila blbců sběrna (Kabát)
Re: Dakar 2018
Janek napsal(a):To je nejaky Avatar? No, hlavne at ukaze, jak ji funguje hlava
Tvoje reakce je zjevně odrazem tvojí IQ
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Dakar 2018
Marker1 napsal(a):Janek napsal(a):To je nejaky Avatar? No, hlavne at ukaze, jak ji funguje hlava
Tvoje reakce je zjevně odrazem tvojí IQ
tvojeho, nebo tvého IQ... a na design to fakt nejede...
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
- haus1
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 253
- Založená vlákna
- Místo: kousek od MB
- Motorka: 690EnduroR ; EXC 450 Six Days ; XRV 750 RD07 ; CRF 1000A
- 0 0
Re: Dakar 2018
Miguel napsal(a):Monix napsal(a):Ten článek je realita na většině profesionálních závodů - preferuje se mediálně zajímavá skupina (továrny atd.) a potom je velká "výdřeva" z běžných jezdců/stájí - aby se taky něco vybralo na startovném a zaplnil start. rošt - ale i tak jsou "normální" piloti spokojeni - jedou si svůj vlastní závod a většinou je netrápí, že na první pozice reálně nemají. Takhle systém funguje a asi nikdo jinak profi závody dělat neumí - třeba Dakar je velké divadlo, které každoročně úspěšně baví lidi po celém světě.
...a komu se to nelíbí, může startovat na jiné rally podle jeho představ... ale fňukat, jak je to hrozný a jet tam znova - to je čirý masochismus:)
Taky nechápu proč tam jezdí, když se mu ten závod v aktuální podobě nelíbí...
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Dakar 2018
Janek:
Janku, můžu si o čtyřkolkářce myslet cokoliv, na tvář se nejede.. Ale to, že pojede, je známka toho, že "má koule". Není to jen o jetí...udělat si celý marketingový plán, ufinancovat, zajistit vše...klobouček dolů, na to musí mít hodně srovnáno v hlavě.
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Dakar 2018
tank napsal(a):Janek:
Janku, můžu si o čtyřkolkářce myslet cokoliv, na tvář se nejede.. Ale to, že pojede, je známka toho, že "má koule". Není to jen o jetí...udělat si celý marketingový plán, ufinancovat, zajistit vše...klobouček dolů, na to musí mít hodně srovnáno v hlavě.
Navíc bez výsledků tě tam ani nevezmou...........
|