INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Specifikace motorových olejů
Specifikace motorových olejů
Prvně bych chtěl říct, že nikomu nechci nic cpát, a jde čistě o informativní téma, kde bych rád podrobněji rozebral oleje jako takové.
Nedavno jsme nějak řešili oleje do motorek ( 2T ) a padla vcelku dobrá poznámka, že nejde o to jestli je etiketa červená nebo zelená, ale o specifikaci oleje samotného. Tak jsem na to trošku kouknul. Snad to pomůže i ostatním, a cokoliv dalšího by někdo věděl, budu rád když přispěje. Já se v dalších dnech pokusím ještě vyhrabat další oleje a jejich specifikace, a doplním to sem.
MOTOREX Věděli jste třeba to, že Cross Power 2T, s obrázkem motorky, je dle specifikace ISO L-EGD a JASO FD taktéž určený pro závěsné lodní motory? Osobně by mě zajímalo, v čem je rozdíl ( krom ceny ) mezi oleji se stejnou specifikací. Např. vs. Dle specifikace lze tedy použít olej Motorex Two Stroke 2T který lze sehnat v průměru za 250 Kč Motorex Formula 2T průměr 280 Kč Motorex Scooter 2T průměr 280 Kč Motorex Cross Power průměr 445 Kč Motorex Power Synt 2T průměr 455 Kč Motorex Scooter Forza 2T průměr 463 Kč MOTUL Dle specifikace lze použít nejlevnější olej Motul 100 Motomix 2T, který má stejnou specifikaci jako Motul 800, tedy API TC ale oproti němu stojí zhruba 170 Kč. Motomix je však minerální. Co by tedy při dlouhodobém používání způsobil v motoru, ačkoliv splňuje API TC, je otázkou. MOGUL třeba dělá olej Mogul Alfa 2T splňující všechny specifikace drahých olejů, API TC JASO FD ISO-L-EGD TISI, a jeho cenovka začíná kolem 130 Kč. Proč tedy drahé oleje válcují ty levné? A skutečně by nám levné oleje zkracovali životnost motoru? Zakopaný pes bude v použitých aditivech o které každý výrobce své oleje obohacuje a které mají konečný vliv na kvalitu a bohužel i cenu oleje. Ovšem pokud výrobce doporučuje olej dle specifikace, pak by neměl být problém v dlouhodobém používání levných olejů. Užitečné info: "unikátní oleje"https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- … rove-olejeSyntetický olejhttps://cs.wikipedia.org/wiki/Syntetický_olejVýroba motorových olejůhttps://www.oleje.cz/clanek/Vyroba-motorovych-olejuZískání základních olejůhttps://www.oleje.cz/clanek/Kdyz-se-rek … dove-olejeViskozitahttps://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- … -ViskozitaMotorex - vyhledávač oleje pro daný motocyklhttp://www.motorex.com/index.cfm?oid=1976&lang=de
Editoval MichalEXC (11.11.2017 07:31:32)
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: Specifikace motorových olejů
Já napíšu, že mi bylo jen doporučeno točit více olejů do benzínu, protože každý obsahu něco jiného a proto točim Motul 800, Belray H1-R a Ipone Samourai po 1L Hlavně plnou syntetiku. Těch pár stovek ušetřených na polosyntetice u některých lidí nechápu. je to 2T a mazání je základ.
Re: Specifikace motorových olejů
Ciste teoreticky a matematicky, mam drahy olej, povedzme 15e/L, a mam lacny s rovnakou spec. (tiez trebars plnosynt. ) za 7,50e/L Piest vymenim po 10Lt. oleja, lebo to bude +/-100hod. Vymenim ho tak ci tak .. hlavne preventivne. Ale pri lacnom oleji mam 75e na novy piest.
To iste trebars spotreba, ci spalim na 100hod.400lt, alevo 350, ..mam dalsich 75e, a na piest si takto akoby "nasetrim" ..
Obcas veci co vyzeraju ako blbost, mozu davat niekomu logiku.
Ale nie je to len o pieste a jazdenim sa mi usetrit teda este nepodarilo , ale s dobrym olejom trebars nemam vsetko zasrate od karbonu a viacej verim, ze moto bezproblemovo pobezi
K teme, ja mam skorej pocit, ze samotne "api" nebude pre nas smerodajna specifikacia (ale ktora to potom je ?), aj napriek jej pouzitiu vyrobcami. Trebars mineral moc rychlo zhori alebo co..
Editoval Indian (11.11.2017 06:35:58)
Re: Specifikace motorových olejů
MichalEXC: V tydnu jsem resil, jaky novy olej, protoze jsem vyjel svoji prvni litrovku 710 Motul. Treba motul ma na svych strankach technicky listy k olejum a kdyz se podivas, tak mezi 710 a 800 je velky rozdil jak ve viskozite (ta neurcuje kvalitu oleje) tak hlavne v teplote vzplanuti. 710 nekde okolo 90 st 800 nekde okolo 240 st
To je myslim ten faktor, proc ma nekdo ochcanou koncovku a tlumic plny oleje protoze leje 800 a mysli, ze je to pro jeho motor to nejlepsi. ... pritom lepsi sluzbu by mu udelala 710 Koupil jsem na alze elf za cca 350,- s parametry jako motul 800 Elf plna syntetika s parametry jako motul 710 stoji cca 160,- Kamarad mi doporucil bel-ray SI7, ktery jezdi 2 roky a privera, pist, .... vypada paradne, bez karbonu, ....samo 100 okten benzin k tomu.
Doporucuju kouknout na alza.cz, maji pekny slevy.
Serou mi vyrobci, ktery na svych str nemaji tech listy k olejum jako treba motorex
Re: Specifikace motorových olejů
Janek napsal(a):MichalEXC: . 710 nekde okolo 90 st 800 nekde okolo 240 st
To je myslim ten faktor, proc ma nekdo ochcanou koncovku a tlumic plny oleje protoze leje 800 a mysli, ze je to pro jeho motor to nejlepsi. ... pritom lepsi sluzbu by mu udelala 710
Nooo Janku, ale to by znamenalo, že 710 Ti shoří a nemaže, oproti 800 která sice lítá z koncovky, ale tím pádem vím, že maže. Nebo?
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: Specifikace motorových olejů
MichalEXC:
že 710 Ti shoří a nemaže, oproti 800 která sice lítá z koncovky, ale tím pádem vím, že maže. Nebo?
On ten ten olej shoří,to je pravda,ale je tam to nebo? Protože ten olej ve směsi s benzinem napřed projde motorem ( klikovka,ojnice,stěny válce/pístu ) pak přejde do válce nad píst,stále maže a pak shoří a tak pořád dokola. Jinak jak už bylo psáno důležitá je specifikace,ale přitom některé oleje se stejnou specifikací jsou rozdílné v teplotě hoření,ve viskozitě při 40 st.,100st.,hodnota TBN,třeba zrovna zmiňovaný Mogul Alfa2T vs Mogul TSF ,specifikace stejná ale přesto dle TL rozdílné oleje.
Edit: Nejspíš jsem to nepopsal úplně přesně /dobře,ale prostě než ten olej s benzínem shoří tak ten motor promaže.
Editoval MotoDriver (11.11.2017 10:20:40)
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
Re: Specifikace motorových olejů
MichalEXC napsal(a):Janek napsal(a):MichalEXC: . 710 nekde okolo 90 st 800 nekde okolo 240 st
To je myslim ten faktor, proc ma nekdo ochcanou koncovku a tlumic plny oleje protoze leje 800 a mysli, ze je to pro jeho motor to nejlepsi. ... pritom lepsi sluzbu by mu udelala 710
Nooo Janku, ale to by znamenalo, že 710 Ti shoří a nemaže, oproti 800 která sice lítá z koncovky, ale tím pádem vím, že maže. Nebo?
No, rekl bych, ze si ma kazdy koupit olej takovy, ktery mu bude dobre fungovat. Kdyz nekdo brbla 250-300 z 90% pod priverou, tak motor nebude ani moc dobre fungovat, svicka bude cerna, bude spatne palit treba pri mrcaseni v korytech, musis potom plynem "proplachovat", aby motor sel plynule bez kuckani, vata v koncovce nasakla olejem a ona umi i potom i zahoret, ... Kdo jezdi nad priverou, tak vyuzije kvalitni olej .... Dokonce kdyz se podivas, tak ty nejkvalitnejsi oleje nejsou ani vhodny pro oddeleny mazani a musis je michat do nadrze... Nej olej je takovy, kde vyuzijes jeho vlastnosti na 100% a treba 800 motul neni vhodna pro vetsinu majitelu 2t, protoze jezdi prdlacku a lepsi sluzbu jim udela olej daleko lacinejsi presto kvalitni.
Kdyz budes jezdit vodni skutr, kde topis furt full, tam urcite to nej.
Re: Specifikace motorových olejů
Janek napsal(a):No, rekl bych, ze si ma kazdy koupit olej takovy, ktery mu bude dobre fungovat.
Otázkou je, jak poznat, který olej mi bude dobře fungovat, a nezmrví mi motor. To je to oč tu běží. To je ta specifikace, a to jsou ty aditiva co do toho zřejmě každý výrobce leje i je samostatně prodává. A to je věc kterou bych chtěl v tomto vláknu zjistit, a kterou se asi nedozvíme. Napadá mě jen oslovit výrobce oleje, který mi stejně napovídá to co bude potřebovat. Takže asi zůstaneme u stylu buď a nebo, a každý bude lejt do motoru olej dle toho, kolik má peněz a ne podle toho, co tam lejt můžeme dle specifikace/kvality oleje. Tu totiž vlastně nevíme, a nikdy nezjistíme, protože jedna věc je specifikace dle norem, a druhá je obohacení aditivy, což už nikde psáno není. Takže ve výsledku je celá specifikace na obalu vlastně uplně k hovnu, protože jedinné co ti řekne, že má olej atest pro základní rozdělení dle druhu motoru. A kdybychom se tim řídili, můžeme tam každý nalejt olej za 200. Což ale nidko nedělá. Proč?
Janek napsal(a):Kdyz nekdo brbla 250-300 z 90% pod priverou, tak motor nebude ani moc dobre fungovat, svicka bude cerna, bude spatne palit treba pri mrcaseni v korytech, musis potom plynem "proplachovat", aby motor sel plynule bez kuckani, vata v koncovce nasakla olejem a ona umi i potom i zahoret, ...
Nesouhlasím. Jezdil jsem 125, teď mam 300. Ano brblam 90% pod přívěrou, ale nikdy jsem si ani na 125 ani prozatím u 300 nevšiml, že by motor nefungoval správně. Nevím tedy co přesně myslíš, jestli ztrátu výkonu, zahlcování, přidušení, zdechnutí, vynechávání. S tim jsem problém doposud neměl.Svíčku jsem černou měl i na 125 i na 300. Teď zkouším na 300 jiné nastavení. Uvidíme. Kdo nechce mít černou svíčku, ať nejezdí enduro, a nejebe se v korytech. Kolik lidí si umí nastavit bohatost směsi, když podle manuálu a seřizování pomocí trysek se motor nechová tak jak má. A navíc, jak si doma zjistíš, že motor má 1500ot/min které udávají v manuálu, a při kterých máš směs seřizovat. Vzhledem k rozmanitosti stylu jízdy v enduru nelze v podstatě na enduro bohatost směsi naladit. To lze na silnici kde budeš jezdit půl dne ve stejném režimu a nad přívěrou, a vyndavat svíčku, a budeš ladit směs podle barvy svíčky a ne podle kroucení tryskama a hledání DLE NAŠEHO NÁZORU nejvyšších otáček. To slouží tak akorát k základnímu nastavení volnoběhu. Nalaď si směs nad přívěrou po silnici na cihlovou barvu, a pak jezdi týden po lese, potoky, rokle, většinu času pod přívěrou, a pokud budeš mít čistou svíčku s cihlovou barvou, rozhodně mi sem napiš nastavení. Mě se to zatim nepovedlo. A to jsem jezdil na hranici chudé směsi, kdy byla svíčka do běla a ne do cihly. S tím souvisí i olej v koncovce výfuku. Protože to není jen záležitost samotného oleje. Určitě bych tedy já osobně neřešil zda použít 800 nebo 710 dle toho, jestli mám zamaštěnou vatu.
Prostě laborovat se dá dlouho, a poměrně v mnoha směrech, a prozatím se tu vlastně pořád dokola dohadujeme. Já jsem rozhodnutý přejít z Motulu 710 na jiný olej, hledám k tomu nějaké pádné důvody, protože mě sere tahle cenová politika a sere mě cpát někomu peníze za nic navíc. Je to jako topit uhlím. Proč budu kupovat 1q za 330 když ho jinde koupím za 305 a vím, že obojí je ořech 2 Bílina, tedy stejná těžba, stejná kvalita. S tim olejem je to podobné.
Jak zjistit, proč Motorex a Motul stojí kolem 450 Kč a jiný olej ve stejný kvalitě ??????? stojí 200/250 cca. Co dělá tu cenu, když oleje splňují stejnou normu?
Třeba na oleje.cz mají vyhledávač oleje dle typu vozidla. http://www.oleje.cz/search/oils/?motor= … _EFt8PlSqT
Ten mi říká že tam MOHU nalít buď
Castrol Power 1 Racing za 330 Kč/1L, Specifikace: ISO- L- EGD, JASO FD, API TC ,
Hustota při 15 °C ASTM D4052 g/ml 0,86 Kinematická viskozita při 100 °C ASTM D445 mm²/s 7,5 Kinematická viskozita při 40 °C ASTM D445 mm²/s 42,51 Bod tuhnutí ASTM D97 °C -36 Bod vzplanutí, PMCC ASTM D93 °C 89,5 Sulfátový popel Kalkulace % hm. 0,18
a nebo
Valvoline SynPower 2T za 295Kč/1L Specifikace: JASO FD, API TC+, ISO EGD.
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.ASTM D-445 10,4 Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.ASTM D-445 62 Viscosity IndexASTM D-2270 157 Pour Point, ºCASTM D-5949 -45 Specific Gravity @ 15.6°C.ASTM D-4052 0,876 Flash Point, COC, ºC.ASTM D-92 86
Další zajímavý olej je např.
Fuchs Titan 2T S. Specifikace: API TC JASO FC ISO L-EGC a cenovka 225 Kč/1L Hustota při 15°C kg/m3 882 DIN 51 757 Barva - modrá - Bod vzplanutí °C 120 DIN ISO 2592 Bod tuhnutí °C -27 DIN ISO 3016 Viskozita při 40°C mm2/s 66,6 DIN 51 562-1 Viskozita při 100°C mm2/s 9,25 DIN 51 562-1
FUCHS SILKOLENE SUPER 2 SX za 271Kč / 1L Specifikace: API TC JASO FB
Kinematická viskozita při
100°C mm2/s 8,1 IP 71 při 40°C mm2/s 58,0 Viskozitní index - 107 IP 226 Kategorie SAE - 20W-20 - Bod tuhnutí °C -32 IP 15 Bod vzplanutí °C 205 IP 34 Hustota při 15°C kg/m3 882 IP 160
Hodně mě zaujal třeba TITAN 2T 100S - 1L kde je cena 334 Kč/ 1L.
Specifikace / schválení: API TC JASO FD ISO-L-EGD
Hustota při 15°C kg/m3 876 DIN 51 757 Barva - modrá - Bod vzplanutí °C 130 DIN ISO 2592 Bod tuhnutí °C -42 DIN ISO 3016 Viskozita při 40°C mm2/s 47,5 DIN 51 562 Viskozita při 100°C mm2/s 8,44 DIN 51 562
Extrémně výkonný motorový olej pro dvoudobé motory, vyrobený na bázi plně syntetických základových olejů.
Popis produktu:
Tento extrémně výkonný motorový olej pro dvoudobé motory vyrobený na bázi plně syntetických základových olejů shoří beze zbytků a netvoří úsady na zapalovací svíčce, kanálech ani ve výfuku. Díky tomu je zajištěn plný výkon motoru při minimální spotřebě paliva.
TITAN 2T 100S zaručuje i při nejvyšším zatížení spolehlivé mazání a tak chrání před opotřebením a korozí.
TITAN 2T 100S je vhodný všude tam, kde nejvyšší otáčky vyžadují nejlepší oleje pro dvoudobé motory.
Přednosti:
TITAN 2T 100S překračuje nejnáročnější světové požadavky dle JASO FC, ISO-L-EGD pro dvoudobé motory chlazené vzduchem a proto zvyšuje většinu olejů pro dvoudobé motory. Lze jej použít v mísícím poměru až 1:100 (dle návodu výrobce), což umožňuje snížení spotřeby maziva. TITAN 2T 100S je samomísitelný a vytváří homogenní směs. To umožňuje nezávislost na mísících zařízeních. Velmi dobře se osvědčil i v systémech Autolube (oddělené mazání). Při použití oleje TITAN 2T 100S nevzniká rušivý výfukový kouř a zápach. Odpadají demontáže výfuku kvůli usazeninám. TITAN 2T 100S zamezuje zapékání pístních kroužků. To umožňuje nižší opotřebení a vyšší životnost motoru. Při použití katalyzátoru umožňuje TITAN 2T 100S docílení jeho dlouhé životnosti. Poskytuje i při nejvyšších zatíženích stále plné mazání a ochranu před opotřebením a korozí. Nenapadá elastomery a je bez problémů použitelný i v motorech s membránovými karburátory. Pokyny pro použití:
TITAN 2T 100S je doporučován pro vzduchem i vodou chlazené dvoudobé motory člunů, motorových pil, travních sekaček, elektrických agregátů atd. při všech stupních zatížení.
Nebo např. Mobil Super 2T cenovka 220 Kč/1L se specifikací Specifikace: API TC, ISO E-GB, JASO FB
A dají se najít další oleje. Podívej se třeba sem. Mají to hezky udělané. Výpisy z technických listů ( ne u každého výrobce ), poměry ředění. http://combinata.cz/index.php?route=pro … &order=ASC
Pak je tady Mobil 1 Racing 2T s cenovkou 330 Kč/1L Specifikace: API TC, ISO E-GC/ E-GD, TISI
Viskozita, ASTM D 445 cSt při 40°C 83 cSt při 100°C 12,7 Viskozitní index, ASTM D 2270 154 Síranový popel, hm. %, ASTM D 874 0,15 Bod tuhnutí, °C, ASTM D 97 -42 Bod vzplanutí, °C, ASTM D 92 110 Hustota při 15°C, kg/l, ASTM D 4052 0,884
U tohoto oleje jsem našel v popisu, Olej Mobil 1 Racing 2T je formulován z vysoce kvalitních, syntetických základových olejů a progresivní kombinace aditiv, která poskytuje motoru mimořádné čistící schopnosti, zvláště v oblasti válců a výfukových ventilů, a vyjímečnou ochranu proti opotřebení při vysokých teplotách. Aditiva prakticky eliminují tvorbu kouře. Tento olej pracuje i v nejnáročnějších provozních podmínkách.
A tímhle se jasně potvrzuje, že olej jako takový je o tom základovém oleji, do kterého přimíchávají další sračky, které olej vylepšují. Takže vezmeš-li to kolem a kolem, můžeš si koupit nejlevnější sráč, za 180 Kč který Ti splní normu udanou výrobcem, obohatit to aditivy, a máš stejný olej, který si koupíš v krámu. Pokud bys ovšem věděl, v jakém poměru jsou aditiva přidaná.
Já jsem přesvědčený o tom, že Motul, Motorex, Denicol, Elf, Mobil, všichni výrobci mají stejný základový olej, a nadopujou ho aditivama, které míchají dle dlouhodobých zkušeností. Vždyť se stačí podívat na tabulkové hodnoty olejů. Jsou téměř shodné. Za základ by jsi dal nějakou částku, zbytek si připlácíš za aditiva. A když se podíváš na cenu aditiv od Motulu či Motorexu, jsou to poměrně vysoké částky. Kdyby jsis měl tyhle sračičky nakoupit a přimíchávat, kdo ví, na jakou cenu by jsi se dostal po nalezení stejného poměru. Možná by jsme se divili jak málo stačí, protože ty aditiva se nebudou používat ve vysokém poměru. Například 0,3 litru aditiva pro vyčistění palivové soustavy v autě za cca 350 kč, jsem namíchával do 40 litrů benzínu. Kolik takového aditiva ( které ti nebude zanášet karbonem palivovou soustavu ) může asi být obsaženo v 1 litru oleje, který naředíš navíc do benzínu v poměru 1:40 až 1:50, když další aditivum bude např. stabilizer aditivum chránící palivo proti oxidaci a zabraňuje tvorbě usazenin, a třeba engine clean, který se používá před výměnou oleje, neutralizuje agresivní produkty, které vznikají při spalování, a rozpouští usazeniny v celém olejovém systému. Vyčištěný motor po nalití nové náplně získává optimální výkonové vlastnosti. Navíc dochází ke snížení spotřeby oleje, snížení opotřebení, a tím i prodloužení životnosti jeho součástí. Tohle všechno mohou přimíchávat. Ale pořád musí zachovat obsah 1litr. Takže kolik % může být aditiv? 0,1% od každého ? Motorex má ty aditiva 3. Kolik toho navíc může do oleje přidávat. Jasně, nikdo z nás doma laborovat nebude. Na to jsme moc pohodlný a příjmy máme dostatečný než abychom dělali pokusy. To je jednodušší si ten olej koupit naředěnej za 450. A to je myslím to, čeho ty chcípáci využívají. Jen tak kolem, třeba VIF Super Benzin Aditiv, 0.5l které obsahuje mazací přísadu jež snižuje tření kovových částí, se ředí poměrem 1:1000 a stojí 190 Kč. Těch aditiv najdeš nespočet.
Aditiva Motorex https://www.motorexcz.com/28-aditiva-do-benzinu
Aditiva Motul http://www.motulracing.cz/aditiva-2
Další téma mazání je Ricin. Málokdo ho používá ( já ano ) a málokdo o něm něco ví.
Třeba
Agip KART 2T 330/litr
Olej na syntetickém základu a ricínovém oleji.
AGIP KART 2T je závodní mazivo, založené na směsi syntetických složek, ricínového oleje a speciálně upraveného přídavného aditiva, speciálně připraveného pro dvoutaktní závodní motory motokár a motocyklů chlazených jak vodou, tak vzduchem, které jsou provozovány při vysokých otáčkách.
Je vhodný pro použití olovnatého i bezolovnatého benzínu.
Speciální složení AGIP KART 2T zajišťuje vynikající ochranu proti zadření i pro motory pracující při extrémně vysokých otáčkách.
Syntetický základový materiál umožňuje také čistotu motoru a ochranu před opotřebením, což je požadováno při vysokém tepelném a mechanickém zatížení typickém pro závodní motory.
nebo
Dvoudobý závodní ricinový olej Maxima Castor 927 580/litr
Maxima Castor 927 je unikátní směs vysoce rafinovaných ricinových olejů a speciálně připravených syntetických aditiv, která spolehlivě maže závodní motory, snižuje tvorbu karbonu a poskytuje vynikající antikorozní ochranu. Obsahuje také exkluzivní přísady, které udržují přívěry v čistotě a udržuje je tak v dokonalém stavu. Maxima Castor 927 spolehlivě maže i v podmínkách, ve kterých jiná maziva již nefungují. Poskytuje nejvyšší míru ochrany pracovních ploch válce a dalším kritickým místům i při vyšších teplotách, než konkurenčních maziva. Biologicky odbouratelný. Chraňte před mrazem.
Doporučené poměry míchání oleje Maxima Castor 927: 50-80 ccm (24-32:1) 125 ccm (24-40:1) 250 ccm (24-40:1) 500ccm a více (32-60:1)
Výrobce: Maxima USA
Denicol KART POWERLUBE 2T - motocyklový olej
545,- Kč s DPH
Ricínový olej nové generace s přísadou POWER BOOSTER pro závodní motokáry. PROFESIONAL KARTING použití: Pro dvoudobé závodní motory motokár velmi vysokých otáček (až 20 000 ot./ min) mazané směsí. Pro motory chlazené vodou nebo vzduchem. (Pro motory HONDA MUGEN, YAMAHA, PAVESI, TM, PARILLA, ROTAX, ATK) (Nepoužívat pro oddělené mazání!) vlastnosti: Maximální ochrana motoru proti zadření i v extrémně vysokých otáčkách a teplotách. Minimalizuje tření součástí, zvyšuje výkon motoru. Zabraňuje detonačnímu hoření a předzápalům. Zajišťuje čisté hoření směsi, zvyšuje kompresi.
Denicol GRAND PRIX RACING - ricín 2T - motocyklový olej
338,- Kč s DPH 279,- Kč
Ricínový olej pro závodní motory mazané směsí i pro motory na lihová paliva. použití: Pro plochodrážní, silniční i motokrosové speciály, modelářské mikromotory, závodní motokáry a veterány i pro motory na lihová paliva a alkohol(metanol). (Nepoužívat pro oddělené mazání) vlastnosti: Maximální ochrana agregátu proti opotřebení,zadření. Výtečná odolnost olejového filmu vůči extrémně vysokým otáčkám a teplotám motoru. Kompatibilní s lihovým palivem i alkoholem.
Zkusim později něco o těchto olejích vyhrabat. Hlavně o použití do těch našich moto.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: Specifikace motorových olejů
MichalEXC: Podle toho konfigurátoru má model exc 125 09 stený olej jako exc 300 15. Tak pokud máš ze 125 odzkoušený olej, nemusíš nic laborovat a lej, co funguje. Dnes jsem si vyzvednul ten elf v alze a uvidím, Jsou lidi, co jezdí roky 2t na repsolu, jiný na motorexu, další jezdí roky na motulu, další jezdí mogul, castrol, Q8 .... odpovědi na svý otázky nedostaneš a i kdyby, tak se stejně budeš muset rozhodnout sám, co vybrat, takže budeš vlastně na tom samým místě, jako jsi teď
Cena olejů je daná marketingem, když v republice začínal motul, tak byla cena upe jinde, než teď, kdy patří mezi nejdražší.
Tady máš příklad hobby uživatele jako jsi ty, moto nová, má péči, .... olej kvalitní motul 800 .... a výsledek budou jen dohady proč .... http://www.offmoto.com/viewtopic.php?pid=310836#p310836
Obecně si myslím, že mnohem víc lidí popužívá levnější oleje, třeba oleje do motorových pil za cca 150,- , ale stydí se o tom psát, protože se to hned obrátí, že jsou chlíváci, co nepoužívají motul 800 ... a že když má někdo svoji motorku rád, tak ji dopřeje to (údajně) nejlepší s rovnítkem nejdražší .... přitom mají s levnými oleji výbornou zkušenost. Teď jsem jel jednu nádrž na mogul TSF 1:50 a nepoznal jsem rozdíl a myslím, že motor taky ne . https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD … tsf_z5.pdf
Editoval Janek (12.11.2017 14:40:19)
Re: Specifikace motorových olejů
Tvl vy mě serete Kdyby mi nebylo blbý dát pod válec zpátky starý těsnění, tak ho jdu sundat a podívat se jak ten píst vypadá Aktuálně mam 65,7 Mth, ale netušim jak ředil a na čem jezdil ( olej ) předchozí majitel.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: Specifikace motorových olejů
Je to debata o hovne . Vic nez o kvalitu oleje jde o vlastni pocit. Je to jedno co nalijes po 100hodinach stejne vymenis pist priveru vycistis. Jeztli to nekdo zadre ne kvuli oleje. Ale kvuli toho ze ma chudou smes a nebo nejakou zavadu. Ne olejem. Ja mam motul 800 za 375kc a mam z toho dobry pocit. Tak ho tam liju. 😀
i pád na držku je pohyb vpřed.
- ripper
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 62
- Založená vlákna
- Místo: Frýdlant n. Ostravicí
- Motorka: Exc 450
- Věk: 43
- 0 0
Re: Specifikace motorových olejů
To jsou nekončící diskuse. Nejdůležitější je, aby olej splňoval specifikaci a potom je uplně jedno jaký tam naleješ. Rozdíly v cenách jsou dané "prémiovostí" značky, marketingem, smlouvou s výrobcem apod.
Re: Specifikace motorových olejů
ripper napsal(a):To jsou nekončící diskuse. Nejdůležitější je, aby olej splňoval specifikaci a potom je uplně jedno jaký tam naleješ. Rozdíly v cenách jsou dané "prémiovostí" značky, marketingem, smlouvou s výrobcem apod.
Jedno je kolečko u trakaře. U 2t poznáš rozdíl, když třeba po 120 mth vyndáš píst, koukneš na přívěru, vidíš .....rozdíl může být jako noc a den Nespálený olej je svinstvo.
Michale, když se podíváš na oleje, který výrobci přímo nazývají 2T offroad, tak to nejsou oleje nejvyšší třídy.
Jeden příklad olejů stejný specifikace, plná syntetika, ... kde je rozdíl v ceně + 100%
Elf Moto 2 Offroad - vyšší viskozita (olej je hustší, bude lépe těsnit kroužky i v ohřátém motoru .... Cena na alze 169,- http://www.lubs-products-database.total … /3000/3290
Motul 710 - nižší viskozita o cca 20% u ohřátého motoru Cena alza 369,- https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu … 1492017497
Co si koupí správný offmoťák? Motul 800, protože je ještě lepší Jen chci říct, že pro většinu dělá název fariky víc, než to, co je ve flašce
Editoval Janek (13.11.2017 09:42:52)
- S4ne
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 448
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300, HBG FE 350
- Věk: 28
- 0 0
Re: Specifikace motorových olejů
Tu som nieco ohladom bodu vznietenia (flash point) nasiel : http://www.2strokeworld.com/forum/index … ic=9177.60
"Comparing flash points among oils is not very meaningful as the test is not very accurate, and some companies report the average FP on their data sheets while others may report the highest results."
Ale skusam hladat dalsie info.
|