INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM exc 300 výměna pístu
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Kdybys byl profík od klávesnice a googlu tak bys věděl že se koupit dá ... profíku.
55630107000 I PISTON CPL. SIZE 1 D=71,925
55630107000 II PISTON CPL. SIZE 2 D=71,935
Editoval MichalEXC (26.10.2017 19:03:47)
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Pist tam nechavam 150 mth, premerim a po každé A rozmer. A tyhle servisní experti co pořád rozebíraji motor , tak od nich sou většinou největší jebky.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Dnes jsem mluvil s jedním borcem, co jezdí pár let 2T a říkla to samý, 1. píst vydrží málo a chce ho to vyměnit brzy, 2. píst v rozměru A potom vydrží o mnoho víc. On to ale nepoznal měřením a prostým citem pro moto, který už nemělo takový výkon ... Jinak díky za zajímavý info i Petardovi .
Jenda62 občas to funguje tak, že čím hloupější sedlák, tím větší brambory. Taky jezdíš Betu a je to jiná fabrika než KTM, může být jiný dodavatel dílů, jiná přesnost výroby, nepáteční kus .... když se půjdeš podívat do fabrik, tak vidíš, jak se jede na mašinách, kde nástroj má několik cca 1000 pracovních cyklů. UI ten nástroj se opotřebovává, takže posledních pár kusů starým nástrojem může být už na hranici požadovaných tolerancí, ale ještě pořád se to vejde nebo i když to bude lehce za, prostě to vyjede a hotovo ... dnešní mašiny umí pracovat s přesností na tisíciny, ale to už nepůjde nástrojem u konce životnosti ... Buď rád, že máš parádní strojek a že funguje. Třeba sandokan si užil svý a to kupoval origo KTM díly ... Když šolin vyprávěl, že mu na Betě odešla řj a v betě mu ji měnili, ale dali mu tam erkovou verzi, která nemá přimazávávní oleje a musí se olej míchat do nádrže a on už měl model s oddělenou nádobkou mazání .... a kolik najel mth než se píst na benzín bez oleje přidřel ... to byla velká sranda
Editoval Janek (26.10.2017 20:21:54)
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Tak teda ja si do tedka myslel ze ta vetsi vule u origo noveho pistu je kvuli tomu ze kovane pisty maji vetsi. Tepelnou roztaznost.... Ja si to teda myslim stale....
i pád na držku je pohyb vpřed.
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: KTM exc 300 výměna pístu
U novych motoru majitele taky mění píst dřív kvůli tomu že si nechtěj drbat origo nikasil. Vyhodí A po 60-70 hodinách a daj znova A, dál už podle měření. Přece jenom vymena pistu je par korun, origo nikasil je jenom jeden
Editoval koll (26.10.2017 22:16:23)
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Jsem rád, že se tahle debata někam posunula. Nikoho se nechci nějak hluboce dotknout, ale občas je prostě potřeba trochu rejpnout aby se to někam hlo. Díky tomu tu máme několik informací, ze kterých už lze vyvodit nějaký smysluplný závěr.
Janku. U Petra se motorka moc dlouho neohřeje. Když u něj klesne výkon, tak je to spíš nějakou rozlámanou kostí, a tím pádem je to o schopnosti jezdce a ne motorky. A než se zahojí, je na trhu novej model motorky který si jde koupit. Takže tam bych se ptal na počet Mth, a jak poznal snížení výkonu. Vím, že on je schopen najezdit za 2 měsíce to, co jiný za dva roky. Taky by mě zajímalo, zda má tuhle zkušenost podloženou nějakou další informací či zkušeností od někoho jiného, nebo je to čistě jeho závěr. Setkává se s jezdci na profesionálním levelu, a věřím, že tam odsud se dá zjistit opravdu hodně.
To jak píšeš o strojařině, pátečníh kusech, opotřebení nástroje. Pokud je výroba o lidském faktoru, pak je to skutečně o tom, jak se kdo ráno vyspí, jaký má den, co pustí do krabice. Vím, že v sériové výrobě, což předpokládám že toto je, má vše své tolerance. Pokud je ta tolerance v tisícinách, je v podstatě nemožné takovou výrobu uhlídat. Dělal jsem sériovou výrobu 7 let, tisíce kusů, a vím jak to chodí. Ale taky vím, že třeba když jsme dělali zdvihátka na vačkové hřídele pro volskwagen, a utekl nám tam jeden kus, který němcům zastavil linku, tak jsme jeli přebírat více jak půl milionu kusů. Takže výroba je jedna věc, a následná kontrola vyrobených kusů je věc druhá. My už jsme potom museli zařadit po výrobě 100% kontrolu, tzn. každý kus šel na měření. Za den se těch kusů, jen tak pro zajímavost, vyrobilo 9500.-. Jelikož je KTM na úrovni na které je, tak předpokládám, že tam se nějaké zmetkové kusy mimo toleranci nedostanou. Bohužel je to doměnka, a skutečnost může být jiná. Jak to je asi nikdo nezjistí, ale já nevěřím tomu, že by se tam nějaký zmetek dostal. Mašina umí pracovat na tisíciny, ale tady už hraje významnou roli i teplota a seřízení teplotních kompenzací na daném stroji, to jestli má stroj naběháno 1000 či 50000 provozních hodin, to, zda je udržován v čistotě,to, jestli dělá lehkou práci ( práci dokončovací) či zda je používaný i na hrubovací operace. Ty vedou k nadměrnému namáhání ložisek ( uložení lineárního vedení os)vytváření následních vůlí, špatná kruhová interpolace, která má za následek vysokou ovalitu. To vše může ovlivňovat výrobu. Nástroj je v 99% odladěn tak, že se nechá v prvním kole od počátku do smrti, a zjistí se kolik kusů je schopen obrobit bez nutnosti korekce na zadanou toleranci. Poté se mu odečte 50 kusů, a obsluha poté ví, že vyrobí 290 kusů s prvotřídním rozměrem. Poté musí na každý desátý kus přidat třeba 0,005mm přičemž je 1 až 10 kus v jiném rozměru. Je to alchymie kterou si nikdo neumí představit. Taky je dost možné, že umí KTM kontrolovat vyrobené kusy pomocí ultrazvuku, který jim ukáže hustotu materiálu na každé desetině milimetru. Dalším faktorem je materiál samotný. Dělal jsem série o 50000 kusech a opakovaně se stávalo že přijel materiál o stejné normě, a nástroje vydrželi o 100 kusů méně. Dnes jsou ve výrobě použité takové technologie, díky kterým je nemožné aby se dostal do výroby zmetek.
Tak či onak, KTM je dnes na úrovni, kdy věřím, že mají 100% kontrolu tolerancí, které se pohybují v takovém rozsahu, aby motor byl ve 100% stavu. A jako strojař Ti řeknu jen to, že nevěřím tomu, že někdo pozná rozdíl ve výkonu, pokud má válec o 0,005 jinou ovalitu než nový válec,a pokud má píst najeto 50Mth, nebo 80Mth. Je to hovadina.
Každopádně děkuji všem za příspěvky
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
curcab napsal(a):Tak teda ja si do tedka myslel ze ta vetsi vule u origo noveho pistu je kvuli tomu ze kovane pisty maji vetsi. Tepelnou roztaznost.... Ja si to teda myslim stale....
Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Janek napsal(a):curcab napsal(a):Tak teda ja si do tedka myslel ze ta vetsi vule u origo noveho pistu je kvuli tomu ze kovane pisty maji vetsi. Tepelnou roztaznost.... Ja si to teda myslim stale....
Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
Tak kvuli toho rozmeru bych rekl ze ano. Kovany se roztahuje vic tak musi byt mensi. Ale i kazda firma muze pouzivat jiny polotovar. Takze treba ma i lity pist od jine znacky jinou roztaznost nez ostatni... Doufam ze to tu nekdo objasni.
i pád na držku je pohyb vpřed.
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
curcab napsal(a):Janek napsal(a):curcab napsal(a):Tak teda ja si do tedka myslel ze ta vetsi vule u origo noveho pistu je kvuli tomu ze kovane pisty maji vetsi. Tepelnou roztaznost.... Ja si to teda myslim stale....
Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
Tak kvuli toho rozmeru bych rekl ze ano. Kovany se roztahuje vic tak musi byt mensi. Ale i kazda firma muze pouzivat jiny polotovar. Takze treba ma i lity pist od jine znacky jinou roztaznost nez ostatni... Doufam ze to tu nekdo objasni.
Origo píst je odlitek, (neznám výrobce, který by u 2T, používal u prvovýroby výkovek...) a ta větší vůle je tam opravdu kvůli prvotnímu "zajetí" válce, ale hlavně, výrobce tu vůli nadsazuje, neb nová motka musí přežít i joudu co s nezajetým a studeným motorem "vyjede z krámu v omezovači..."
Editoval PETARDAK (27.10.2017 07:31:46)
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: KTM exc 300 výměna pístu
curcab napsal(a):Janek napsal(a):curcab napsal(a):Tak teda ja si do tedka myslel ze ta vetsi vule u origo noveho pistu je kvuli tomu ze kovane pisty maji vetsi. Tepelnou roztaznost.... Ja si to teda myslim stale....
Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
Tak kvuli toho rozmeru bych rekl ze ano. Kovany se roztahuje vic tak musi byt mensi. Ale i kazda firma muze pouzivat jiny polotovar. Takze treba ma i lity pist od jine znacky jinou roztaznost nez ostatni... Doufam ze to tu nekdo objasni.
Vedel by si nájsť niečo viacej o tom že kované piesty majú väčšiu tep. rozťažnosť? (zaujíma ma to) Ja som sa k ničomu nedopátral.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
curcab napsal(a):Janek napsal(a):curcab napsal(a):Tak teda ja si do tedka myslel ze ta vetsi vule u origo noveho pistu je kvuli tomu ze kovane pisty maji vetsi. Tepelnou roztaznost.... Ja si to teda myslim stale....
Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
Tak kvuli toho rozmeru bych rekl ze ano. Kovany se roztahuje vic tak musi byt mensi. Ale i kazda firma muze pouzivat jiny polotovar. Takze treba ma i lity pist od jine znacky jinou roztaznost nez ostatni... Doufam ze to tu nekdo objasni.
Proc by mel nekdo objasnovat pitominy co vymyslis? Mas danou toleranci pist valec, tepelna roztaznost je dana materialem a rozdil mezi litym a kovanym pokryje prave tolerance... A hlavne se ti tepelne roztehuje i valec. Krom toho se slitiny pridava hlavne kremik pro snizeni roztaznosti. Tepelna roztaznost se da eliminovat i jinak. Staci se podivat na pisty ruznych vyrobcu pro jeden motor a vidis ruzny tvary a nikdo nevime, co tim chce konstrukter rict. Kovany pist ve stejnym objemu jako lity pist by byl tezsi a to zvysuje nezadouci setrvacny sily, takze aby se odlehcil, zase se z nej diky vyssi pevnosti odebira vic materialu pri finalni uprave. Tak nemas tolik materialu na ohrivani. Taky nikdo z nas nebude vedet, co vlastne kovany pist je, muze to byt treba jen obchodni oznaceni pro pist, ktery je lity pod vysokym tlakem, takze neco mezi litym a kovanym, protoze pist zapustky nevidi. Pist neni jen pist, ale i krouzky, ktery odvadi mozna i pres 60% tepla z pistu do valce. Vznika u nich axialni vule v drazkach, opotrebeni, takze vymena pistu je vazana na vic faktoru nez je jen rozmer pistu. Jde i o tenky vrstvy materialu, kterymi muzou byt potazeny pisty, krouzky... veci, ktery nejdou dobre merit... Vubec bych se nedivil, ze ktm dava pro zabeh ten nelevnejsi shit a to se tyka i oleju do motoru a dalsich kapalin. Proto maji taky nastaven prvni servisni interval tak nizky... Vyrobce od vyrobce muze mit jiny postupy, tak proto nejde upe dobte srovnavat .... Treba u vetsi objemy od 350 4t ktm se pist u hobiku nic moc neresi. Jezdis 300-500 hodin, nez to zacne nekoho zajimat
Editoval Janek (27.10.2017 10:20:01)
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
PETARDAK napsal(a):curcab napsal(a):Janek napsal(a): Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
Tak kvuli toho rozmeru bych rekl ze ano. Kovany se roztahuje vic tak musi byt mensi. Ale i kazda firma muze pouzivat jiny polotovar. Takze treba ma i lity pist od jine znacky jinou roztaznost nez ostatni... Doufam ze to tu nekdo objasni.
Origo píst je odlitek, (neznám výrobce, který by u 2T, používal u prvovýroby výkovek...) a ta větší vůle je tam opravdu kvůli prvotnímu "zajetí" válce, ale hlavně, výrobce tu vůli nadsazuje, neb nová motka musí přežít i joudu co s nezajetým a studeným motorem "vyjede z krámu v omezovači..."
Ale jo to beru ma to logiku , ale proc teda origo KTM beckovy i ackovy je mensi nez ackovy treba vertex wiseco wosner .Je to sice 0,005 mm ale proc? Me to to treba vysvetlil mechos tak ze proste cim vetsi pistova mezera tim to lipe jede....A ze kazdy pist ma jinou roztaznost.... A to zajeti a to mi prosim vsichni odpustte mi nejde pod fousy.... Ale nerikam ze to tak neni...
i pád na držku je pohyb vpřed.
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Janek napsal(a):curcab napsal(a):Janek napsal(a): Origo KTM píst (Vertex) pro 2T je kovaný?
Tak kvuli toho rozmeru bych rekl ze ano. Kovany se roztahuje vic tak musi byt mensi. Ale i kazda firma muze pouzivat jiny polotovar. Takze treba ma i lity pist od jine znacky jinou roztaznost nez ostatni... Doufam ze to tu nekdo objasni.
Proc by mel nekdo objasnovat pitominy co vymyslis? Mas danou toleranci pist valec, tepelna roztaznost je dana materialem a rozdil mezi litym a kovanym pokryje prave tolerance... A hlavne se ti tepelne roztehuje i valec. Krom toho se slitiny pridava hlavne kremik pro snizeni roztaznosti. Tepelna roztaznost se da eliminovat i jinak. Staci se podivat na pisty ruznych vyrobcu pro jeden motor a vidis ruzny tvary a nikdo nevime, co tim chce konstrukter rict. Kovany pist ve stejnym objemu jako lity pist by byl tezsi a to zvysuje nezadouci setrvacny sily, takze aby se odlehcil, zase se z nej diky vyssi pevnosti odebira vic materialu pri finalni uprave. Tak nemas tolik materialu na ohrivani. Taky nikdo z nas nebude vedet, co vlastne kovany pist je, muze to byt treba jen obchodni oznaceni pro pist, ktery je lity pod vysokym tlakem, takze neco mezi litym a kovanym, protoze pist zapustky nevidi. Pist neni jen pist, ale i krouzky, ktery odvadi mozna i pres 60% tepla z pistu do valce. Vznika u nich axialni vule v drazkach, opotrebeni, takze vymena pistu je vazana na vic faktoru nez je jen rozmer pistu. Jde i o tenky vrstvy materialu, kterymi muzou byt potazeny pisty, krouzky... veci, ktery nejdou dobre merit... Vubec bych se nedivil, ze ktm dava pro zabeh ten nelevnejsi shit a to se tyka i oleju do motoru a dalsich kapalin. Proto maji taky nastaven prvni servisni interval tak nizky... Vyrobce od vyrobce muze mit jiny postupy, tak proto nejde upe dobte srovnavat .... Treba u vetsi objemy od 350 4t ktm se pist u hobiku nic moc neresi. Jezdis 300-500 hodin, nez to zacne nekoho zajimat
Je to sice pitomina ale ja stim nezacal a ted me to zajima.
i pád na držku je pohyb vpřed.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Nevíte, jaký jsou max otáčky motoru u EXC 250/300? Jediný zdroj, co jsem našel, tak píše "jen" 9000.
This flexibility is very much the work of the power-valve, which faultlessly varies the exhaust port height to deliver the right power at the right revs. But it’s not an inflexible device – the bike comes with three different springs – red, yellow and green, which deliver in turn hard, intermediate and soft power characteristics by changing the time taken for the valve to go to fully open. All the springs start opening the valve at 5700 rpm, but the red spring gets it fully open at 7300, the yellow 8000 and the green 8500. The bike revs out at around 9000 rpm.
- Jarynn
- Mazák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4392
- Založená vlákna
- Místo: Ostrava
- Motorka: EXC 300
- Věk: 45
- 14 8
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Janek:
Jo jezdim 95 ,zadne doaditivovane power atd neliju. Nevim jak s filmem,ten pist neni mazly,zhoblovany,spis mi pripadne vytluceny. Oznaceni nevim ,nemam to jeste doma,cekam na pist. Jak dovezu zjistim.
|