Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
nokia321: Motorka vydrží na píst 400mth (450/500), ale musíš jí koupit od nova! Nicméně servis není jen o pístu ale o X jiných věcech který odcházej pouhým provozem. Mám motorku od nova KTM EXC 450F (2015). Aktuálně najeto 4340km / 155mth. Takže pokud budeš jezdit 4x za měsis po 80km = mesíční nájezd 320km = 11,5mth (budeš muset každý měsíc měnit olej,filtry). V 8. měsíci budeš dělat řetězovou sadu, min. už druhá ložiska a repasi tlumičů, kompletní výměnu kapalin, destiček, vata ve výfuku, a různá gumová těsnění a sítka co jsou všude možně). Ve 12tém měsíci budeš muset udělat (minimálně zkontrolovat ventilové vůle).
Takže sečteno a podtrženo za rok provozu ostré tě vyjde cca na (olej filtry 800,- x 12+1 měsíců = 10400,-) Ložiska předek, zadek 2x do roka sada. (2600,- celkem) Řetězovka - 2x sekundárko vyšší řada x ring ( celkem 3200,-) Vata do výfuku vč. těsnění (celkem 600,-) Destičky předek zadek (celkem 1000,-) Různá těsnění a sítky (celkem 1000,-) Repase tlumičů celkem (celkem 7500,-) Kapaliny - chladící, brzdovka, spojka ( celkem 800,-) x dalších věcí na který si teď momentálně nevzpomenu ale kluci mě tady určitě doplní.
Takže za předpokladu že nic nerozbiješ co je utopie tě servis nové (ostré) motorky provozu v 1. roce bude 27100,- (cena průměrná - každý má jiné zdroje) V dalším roce může být klidně dvojnásobná. To jen tak pro představu
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Janek napsal(a):
jees napsal(a):
Miguel: hlavně aby to pochopil zakladatel tématu, neznám nic nudnějšího, než jet na ostré motorce někde po silnici nebo polní cestě, snad jenom TV program
On pise, ze polni a lesni cesty, louky + prejezdy po silnici, sem tam nejaky vyjezd. No a ostry enduro je tak nudny, jak je nudny jeho jezdec.
Miguel, ja nemam averzi na clovaka, ktereho sas zastal, bo ani nevim, kdo to je a ani na tebe. Jen mi prijde, ze ty sam na ostrym enduru nejezdis a vubec nemas predstavu, jak na tom jde vycistit palice. Moto se da za pekny peniz pojistit proti kradezi (mam ji pojistenou) a jestli myslis, ze kdyz nekdo bude chtit ukrast 690-701 ti ji neukradne jen proto, ze mas zamceny riditka, jsi naivka. Tohle kriterium vyberu je proste mimo. A jestli bys mi nasel alespon 3 zavody letos a 3 loni, kde se u nas zratilo 6 moto, jak pises.
Znáš někoho, kdo provozuje motorku typu 690R stylem, že jí naloží do dodávky a jede s ní na trať nebo do lesa? A koupí jí bez značky a smíří se s tím, že s ní na cestu nemůže? Proč se ty ostrý motorky asi tak kradou? Přijeli skopčáci do Rumunska s novýma HQ a druhý den jeli zpátky... bez nich. A tvůj dojem je správný - ve volném čase háčkuju. Nicméně stejně se dá vyčistit palice v podstatě i na AJP. Ryjete tady do Jopra, že bere v podstatě Rally stroj do lesa, a teď vám nevadí opačný extrém...
Editoval Miguel (30.10.2017 08:54:49)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Přehlídnul jsem v úvodním dorazu větu "Rozhodl jsem se pro ostrou, protože pokud to má být lehká a výkonná moto jinak to nejde.", tak se omlouvám za podsouvání DRZ,ta ostrá samozřejmě není. Jakou tedy vybrat ostrou musí poradit místní odborníci.
I nadále nechápu jak může někoho bavit ostré enduro na polní cestě, na druhou stranu si průměrný Čech pořídí 3,5m bazén z Mountfieldu a taky ho baví tam plavat
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Hoždy ten seznam nenapsal vůbec špatně. Ale to co do toho sype je masakr. Nebylo by marné udělat nové téma o tom kdo a kolik do toho za rok narve. Vezmu hoždyho seznam a píšu.
Zbytek co jsem vynechal jsem ještě od novoty nedělal! Mám novou dva roky a najeto 80 MTH.
ložiska nechápu! A tu cenu už vůbec ne! vata do výfuku? nechápu! destičky - nejezdím závody, takže mi tak nemizí. různé těsnění a sítka - nevím co je tím myšleno. tlumiče - cena je masakr teda!
S tím co Hoždy napsal, tak já budu mít minimálně 3x menší náklady. řetězovka mi vydrží cca 250-300 MTH. destičky cca 150-200 MTH. ložiska cca 300 MTH. vatu nebudu měnit snad nikdy. Na co?
napište ostatní, jak na tom jste? PS: utvoří moderátor nové téma a přetáhne tam tyhle příspěvky?
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Strejda: Chce to promyslet a udělat nějaké body. Někdo by to sepsal do úvodního příspěvku se svými údaji a ostatní by jen doplňovali své údaje k daným bodům. Ujmeš se toho?
Petardak: To je možné, ale když čtu Hoždyho náklady a vidim svoje, tak je to hodně směšné. I když najede 2x více za rok, tak má pořád 2x větší náklady a to na servis neseru, ale sem spíše puňťa a hledim si své nové, protože další novou už si nekoupim.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Small napsal(a):
Hoždy ten seznam nenapsal vůbec špatně. Ale to co do toho sype je masakr. Nebylo by marné udělat nové téma o tom kdo a kolik do toho za rok narve. Vezmu hoždyho seznam a píšu.
Zbytek co jsem vynechal jsem ještě od novoty nedělal! Mám novou dva roky a najeto 80 MTH.
ložiska nechápu! A tu cenu už vůbec ne! vata do výfuku? nechápu! destičky - nejezdím závody, takže mi tak nemizí. různé těsnění a sítka - nevím co je tím myšleno. tlumiče - cena je masakr teda!
S tím co Hoždy napsal, tak já budu mít minimálně 3x menší náklady. řetězovka mi vydrží cca 250-300 MTH. destičky cca 150-200 MTH. ložiska cca 300 MTH. vatu nebudu měnit snad nikdy. Na co?
napište ostatní, jak na tom jste? PS: utvoří moderátor nové téma a přetáhne tam tyhle příspěvky?
...Vata do výfuku kvůli hluku. Desky ve 155mth mám už 4tou sadu. Řetězovka u mě strop 130mth s tím že rozeta s řetězem vydrží 2-3 sekundární kolečka (myju vapkou). Ložiska v kolech KO cca po každých 80mth A co uděláš na tlumičích za litr fakt netuším ..... za to neuděláš ani předek 130mth ložisko v krku KO.
Naopak mi přijde že to tahám už dost za hranu. Jiní servisují 2x tak častěji
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
To je zas něco Hoždy, psal jsi, že na videu ten po koule jsi ty ....máš nějakou představu, o kolik tisíc procent jsi zkrátil životnost svý řetězovky, ložisek, tlumičů, destiček .... v porovnání s někým, kdo by jezdil na tý samý motorce po polňačkách, loukách, lesních cestách ....???
Není důvod, aby takovýmu člověku nevydržela kvalitní řetězovka 10 000 km, destičky x set mth atd. Mi třeba vydrží ložiska přes 250 mth a měním je preventivně - díky tomu, že mám přes náboj krytky. Předek krytky nemám, dávám ložiska asi za 80,- a vydrží cca 60 mth, kdybych dal racecap, vydrží násobně víc. Taky je důležitý si nový ložiska před montáží domazat ...vždyť to stejný ložiska jako některý cestovní motorky ... Vatu ve výfuku mám jednu od roku 2006 možná 600 - 800 mth kdo ví? a nemyslím, že už tam žádná není Tady mícháte hrušky s jablkama, totální vymejvárna mozku
Děláte, jakoby to byla jeho volba do konce života. Kdo z vás si uměl vybrat ve 20 jednu ženskou na celý život Prostě si koupí, co chce a když se mu to nebude líbit, tak prodá po pár týdnech, když dobře koupí, tak ani netratí ...
Osobně bych si klidně koupil PR7, protože se na ní fakt pěkně jede, ale to by nesměla stát víc jak 200 nová - i tak předražená Ale kdybych chtěl ostrou s pěkným šmuňkem, tak jasně min 450, spíš 500 +
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
JE fakt, že u sebe krásně vidím, že spotřebák je u Hobbíka co se vozí po výletech někde úplně jinde než u někoho kdo jezdí závody.
Je pravda, že motorka u mě trpí daleko víc kosmeticky(plasty, polepy,gripy..), ale desky, řetězovky atd mě vydrží daleko déle než klukům co kolem mě jezdí závody.
Další věc je že motorku myju wapkou minimálně - za dlouhá léta jsem zjistil, že méně je někdy více to má také vliv na ložiska, řetěz. (myju skoro pokaždé vyjížďce, ale jen hadicí a smetákem)
Kdysi jsem koukal na Australská fora, ohledně výdrží motoru a tam motorky typu WR,EXC,FE používají na ježdění po obrovských plochách a vzdálenostech. Nebylo vůbec výjimkou kdy zrovna na Bergech, které mě tenkrát zajímali, najížděli 35.000km na originál motor.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Hoždy jitrnice :
Jak jezdíš závody nebo hodně v pískovně, tak ty desky chápu i když se mi to zdá i tak přehnané. Reál, tak 2 sady a ne 4 za dva roky. řetězovka, dvě až tři kolečka ku jedné rozetě souhlas, ale ne 130 MTH, ale tak 300 zhruba. ložiska v kolech. Teď tomu trošku dám tvar. Jezdím extrém/hard co mi dovolí zdejší terén, ale nebrodim z motorkou a netahám ji do chcacne nebo hlubokých potoků apod. jezdim nejvíce, když je sucho, takže tím hodně zvýším životnost a nemyju vapkou! Tímhle vším mi stoupne životnost u všechno spotřebáku. Přední tlumiče si vymenim olej + gufera = litr ložisko v krku? Si děláš prdel? Neber to zle, ale musel jsi mít povolený krček, jestli jsi to vymlátil. A nebo to stačilo jen dotáhnout a ty jsi měnil zbytečně. To ložisko musí přežít motorku, když to blbě řeknu. (když ho namázneš, jak je nová a při každé další rozborce větší)
Janku: Tobě se zdá, že se míchají jabka z hruškama, ale ono jezdit stejný terén za míně peněz opravdu jde. Mám vlastní zkušenost. Kámoš má až 4násobné náklady na provoz. Jezdí závody i s námi kolem komína. i jeho servisák říkal, že taková motorka mu tam nejezdí. Je vyjetá, domrdaná, ale extrémně. Prostě tomu extrémně moc topí a většinou zbytečně pokud nejede nějaký loukokros. V lese tomu topí naprosto zbytečně a od toho se odvíjí ten servis a zahazování motorky, následné vysílení atd. Servis se v podstatě odvíjí od otáček motoru.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Small:
Jezdíš extrém / hard a měníš desky 150-200mth ? Ty woe posledně jsem koupil nějaký nový měkký mrdky a odkouřil jsem je na plech za 2 hodiny Klidně můžu dát foto a tip těch sraček pro výstrahu ostatním
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Posledních pár příspěvků a rozpočty mě donutily počítat. Od majitele vyhlídlé FE 501 jsem se dozvěděl že olej mění po 15Mth a výpočtem s budíku jsem došel k tomu, že u něj je 1MTH = 25km .
Tudíž jak píše kolega výš nad mnou , není to legrace. Co 350cca vyměnit olej, možná oleje (motor/převodovka). Takže ti co píší jezdit s ferrari pro rohlíky, tak mají bohužel pravdu.
Člověka co udělá 6000km za rok by ostrá stáhla s kůže a stačí jen běžná údržba / olej, pneu... No takže co teď toť otázka .
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
nokia321 napsal(a):
Posledních pár příspěvků a rozpočty mě donutily počítat. Od majitele vyhlídlé FE 501 jsem se dozvěděl že olej mění po 15Mth a výpočtem s budíku jsem došel k tomu, že u něj je 1MTH = 25km .
Tudíž jak píše kolega výš nad mnou , není to legrace. Co 350cca vyměnit olej, možná oleje (motor/převodovka). Takže ti co píší jezdit s ferrari pro rohlíky, tak mají bohužel pravdu.
Člověka co udělá 6000km za rok by ostrá stáhla s kůže a stačí jen běžná údržba / olej, pneu... No takže co teď toť otázka .
Přesně - jen jsem ti chtěl naznačit jak to tak zhruba je. Jsem rád že jsi prozřel a nehájíš si svoje domněnky Jenom dodám je to strašnej ranec ale stojí to kuwa za to!!!
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Small: no pokud jezdis jen za sucha tak možná, ae to není ono, sračky sou sracky já treba retezovku musím měnit taky od 120-140mth řetěz xkrouzek did.. Pak už je vytahanej a zhoblovanej velkej risk defektů, 300mth fakt nevím nevím možná na 250 4t jízda kochaci