Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
martin935: já jezdil na DRZ-SM, trvale 120-130km/h žádný problém, s laďákem i slušná odezva na plyn. Na Street Triplu jezdím tak 20-30 víc a to už je na hraně abych zůstal na motorce a nesfouklo mě to, tak si projíždění po okolí nepředstavuju. Problém s předjetím je v dnešním provozu často se vším, je prostě o hodně větší provoz než býval. V létě jsem jel z Hodonína přes Zlín, Vsetín do Valmezu a na Makov a to bylo pravé utrpení, tam by nepředjela ani stíhačka
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
sirr napsal(a):
nokia321 napsal(a):
Jezdím na crf250L , jedná se o polní cesty, louky, lesní cesty, někdy nějaký výjezd ale žádný extrém + přejezdy po silnici. Vyjížďka, kolečko na čištění hlavy tak cca 50 -80km. Bohužel CRF je mi slabá.. Děkuji
Ahoj, 350,450 ostra endura = zavodni endura! Jsou stavena na zavodni rezim = odborny,a velice kratky servisni interval! -nejsou stavena na polni vrkani 50-80km s prejezdy po silnici (jinak receno ony to zvladnou, ale neni to proste ono - je to trapeni motorky Urcite se na tento typ pojezdeni vyhni 2T To co hledas, je na trhu motocyklu velika dira! Idealne by to vyplnila Wr450R (tupejsi wr450f treba s vetsim obsahem ,ta ale neexistujeje....) Pro tvuj druh "nezavodniho pojezdeni" bych se drzel motocyklu jako xr400,Dr atd.... Pokud ne, kup minimalne 450 a vic.... ostre enduro a uvidis sam, kdyztak ho po roce zase prodas....
konečně to Nokii někdo vysvětlil. Nechtěl jsem se zapojovat, ale doporučovat někomu na polní, lesní cesty a silniční přejezd ostrou hmmm. Stejně si myslím, že borec seděl na hodně motorkách, tak nevím, proč chce radit. Nokia321 na to co píšeš, že jezdíš byla nej ta 690, ale když tě z ní brní ruce
Motorka: 690EnduroR ; EXC 450 Six Days ; XRV 750 RD07 ; CRF 1000A
00
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Presne jak pise Jopr a Sir nade mnou..
Mam doma jak 690 Enduro R tak EXC 450R a neprijde mi ze by EXC mene vibrovalo. Kazdopadne jsou to konstrukci a pouzitelnosti vyrazde odlisne stroje. A ze vibruje WR 450 nejak vyrazne mene nez 690 nebo EXC 450 mi rozhodne neprijde.
Tu 690 jsi vlastnil, nebo si se na ni jenom nekde svezl?
Jinak na tvoje pouziti by mohla byt vyborna PR7 co ma Jopr, cenove jsou ty motorky ale zatim uplne nekde jinde. Oproti 690 vibruje vyrazne mene.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
jopr napsal(a):
konečně to Nokii někdo vysvětlil. Nechtěl jsem se zapojovat, ale doporučovat někomu na polní, lesní cesty a silniční přejezd ostrou hmmm. ....
Precti si tema Borec chce poradit v jeho zuzenym vyberu a ten mu nikdo z nas nezuzil.
Uz by sis mohl vsimnout, ze sem lidi nechodi hledat nazor, ale chteji tu jen potvrdit svoji pravdu a ty jsi idealni priklad , jak to dopada.
Co pise sirr je opet polopravda, ktera plyne z neznalosti. Eqvivalent 15 mth je cca 100 litru benzinu a pri hodne zrychlenych presunech a polnacky se u strikacky nedostane ned 5 litru... tzn cca 2000 km interval. Da se krasne pohrat se sekundarnim prevodem, aby se na 6 nevytacel zbytecne motor ... 450-501 bude paradni i na polnacky a majitel si uzije. Rozhodne cim novejsi, tim lepsi. A hlavne ma potencial do terenu. Nez moto ojede, tak pravdepodobne zmeni priority. Treba Solin najel na HQ 450 model do 08 49000 km bez sahnuti do motoru a to jezdil od mega mrd po vylety, hrebenovky ... jezdi tu stary ostry endura s najezdem 50000 na puvodní pist ... proste to mmj. zalezi na ucelu pouzivani.
Jediny duvod proc ne, bych videl v nepohodlnym sedle, ale i to se da resit treba gelovou vyplni ... Vubec bych se nebal k tomuhle ucelu koupit WWMX 450 za 128000 funglovka se vstrikovanim a rozhodne to nebude zadna jebka na toulani prirodou ...nez koukat na trubkac WR 450
Drzim se tematu. Samo osobne bych se koukal treba po BMW x 650, pekný TTR ve verzi se starterem, ... a mnoho dalsich a dalsich stroju, klidne i KLE 500 - hodne opomijený stroj ...
Nejhorsi je radit nekomu, kdo vybira moto podle rozumu (nejlip ciziho) a hlavni kriterium je servisni interval Takovych je tu plny forum, ale rozumnejsi se dopracovali k pojeti - zajima me jen to, co mi dava motorka, jizdni vlastnosti, emoce, zazitky, ...
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Janek: jasně, ostrá je na brblání a přesuny po polňačkách nejlepší volba, to pohodlí v sedle a využití potenciálu ....asi tak jako Ferrari na každodenní dojíždění od práce
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Palo7 napsal(a):
Janek: jasně, ostrá je na brblání a přesuny po polňačkách nejlepší volba, to pohodlí v sedle a využití potenciálu ....asi tak jako Ferrari na každodenní dojíždění od práce
Opet doporucuju precist si tema Chce to primarne na kolecko pro vycisteni hlavy 50-80 km, jestli se to nedá přežít bez otravnýho pocitu i na std. sedle ostrý moto, tak to me poser. Ono je neco jinyho jet na zdechly CRF 250 a neco jinyho jet na nadupanym soutezaku, to by melo probrat i mrtvolu a trewba pochopi, k cemu jsou stupacky. Ja bych si na polnackach, lesnich cestach, sem tam nejaky vyjezd .... 50 - 80 km kolecko uzil ostry enduro sakra naramne a dal bych si ho klidne 2x, kdyby bylo pekny. Nevim, proc bych se mel k tomuto ucelu hrabat s nejakym mastodontem ...s pohodlnym sedlem
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
sirr: Chtěl jsem napsat, ať si koupí CR450L - která bohužel neexistuje:) Ta 690ka od KTM se nedá nějak umrtvit? To by byla motka pro něho, dokonce lehčí než 250L Ježíš já jsem pako:) BMW x-challenge, to je 690ka jen má 50 koní a ne 70...
Editoval Miguel (28.10.2017 10:32:27)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Janek:
Chtěl jsem si jí koupit. Pak jsem narazil na člověka co prodával a pak byl projet, ve srovnání s CRF bych si na moje ježdění nepomohl. Do teď prodávající řeší reklamaci tachometru, zřejmě si to bude platit ze svého. Fichtl jel a na tachometru skákaly hodnoty 120,200kmh, a natočeno měla několikanásobně tolik Takže moto nemusí být špatná, ale přísun dílů bude síla.. Ale to je na jiné téma.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
o1diesel napsal(a):
Janek napsal(a):
Palo7 napsal(a):
Janek: jasně, ostrá je na brblání a přesuny po polňačkách nejlepší volba, to pohodlí v sedle a využití potenciálu ....asi tak jako Ferrari na každodenní dojíždění od práce
Opet doporucuju precist si tema Chce to primarne na kolecko pro vycisteni hlavy 50-80 km, jestli se to nedá přežít bez otravnýho pocitu i na std. sedle ostrý moto, tak to me poser. Ono je neco jinyho jet na zdechly CRF 250 a neco jinyho jet na nadupanym soutezaku, to by melo probrat i mrtvolu a trewba pochopi, k cemu jsou stupacky. Ja bych si na polnackach, lesnich cestach, sem tam nejaky vyjezd .... 50 - 80 km kolecko uzil ostry enduro sakra naramne a dal bych si ho klidne 2x, kdyby bylo pekny. Nevim, proc bych se mel k tomuto ucelu hrabat s nejakym mastodontem ...s pohodlnym sedlem
Na toto bych reagoval. Přesně moje slova . "Něco jiného jet na zdechlý 250 než si to užít na něčem silnějším". To by bylo čištění hlavy z práce mnohem rychlější .
Bral bych něco mezi CRF250L a KTM690. Ideálně menší váha a motor o výkonu alespoň 40k a lepší pérování. Teprve nedávno jsem začal jezdit ve stupačkách a začalo mě to hodně bavit . Do té doby by mi stačilo cokoliv co mě proveze krajinou. Ale nároky se zvedají a styl jízdy se zostřuje a mění.
690R jsem 2 měsíce měla sériový výfuk. Jelo to, ale řekl bych, že by mohla být lehčí a mohla by jet víc od spodu. Z dedukcí by mi vyhovovala podobná motorka, mohla by mít větší zdvihy než 270 a motor s menším objemem s méně vibracemi. Jel jsem a po pár kilometrech jsem musel třepat rukama. V zápěstí brnění . Dělá mi to i na 250 ale to jen hodně náhodně.
Když to zhodnotím Nebráním se výměnám oleje a ostatní údržbě při které se má moto u mě dobře, většinu si dělám sám a nedělá mi preventivně něco koupit. Ale podmínka je, aby mi motor vydržel alespoň 2-3 roky bez otevření válce, prostě jen oleje, vzduch filtr, ventily... Psal jsem cca 6000km /rok - dedukcí 120-150 MTH.
Ale ostré nedělá dobře ani ustálené tempo jízdy. Není na to stavěna - je to závodní moto prakticky.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
nokia321: Bude ti to trhat ruce z ramen, motohodiny budou zbuhdarma naskakovat a nebude to chtít zatacet. Petikilo je pro jezdce co jezdí deset let... Pro tebe třeba xt660R
Editoval Miguel (28.10.2017 19:23:10)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Miguel:
Je to začarovanej kruh. Xt660R jsem chtěl před CRF, ale není na mě dost OFF a je dost těžká. Motorově bude určitě akorát pro mě. Jezdím na motorkách 23let ale na ostrých v terénu ještě zkušenost nemám.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Miguel napsal(a):
nokia321: Bude ti to trhat ruce z ramen, motohodiny budou zbuhdarma naskakovat a nebude to chtít zatacet. Petikilo je pro jezdce co jezdí deset let... Pro tebe třeba xt660R
Takže xt 660R zatáčí líp než 501? Díky, skvělý info
Jinak 500 patří do stejný kategorie E3 jako EXC 300, kterou jezdí v lese kde kdo. Do 450 4t je dokonce E2 jako 250 2t, to jen pro nějaký porovnání ... 500 bude mít vyšší životnost než třeba 350, ale o to zase bude mít horší ovladatelnost. To se ale pozná až od nějaký úrovně ježdění, rozhodně ne na polňačkách. Podívej se na Dakar, spousta jezdců jede v malle moto 450, je to cca 10000 km a jedou na jeden motor, s tím motorem trenují atd. a v pohodě vydrží jet tempo jako hrom, musí včas dojet etapy .... takže se ani na přejezdech neflákají. Tovární motory mají plánovanou životnost 2 kompletní Dakary a to jezdí palici 170 + .... Nedej si tu nikým nakecat, že je to stroj, který budeš jen servisovat. 500 bude tahat, ale už máš možnost volby mapy, od 17 hq kontrola trakce, luxusní xplor podvozek ... 450 když seženeš pěknou, bude parádní na co píšeš, že chceš jezdit, 500/501 umí v plný palbě odjet asi jen pár lidí na planetě, ale i jako hobík si ji užiješ, když budeš normální. Kamarád, co s ním občas jedu, má Berga 501 rok 14 a je to moc pěkný svezení i v těžším terénu, motorka je krásně tichá ...nedá na to dopustit. Kdybys to chtěl jen do lesa, tak řeknu je to blbost, ale pokud to chceš na ježdění a vyčištění hlavy, tak hurá .
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Miguel napsal(a):
Ale ostré nedělá dobře ani ustálené tempo jízdy. Není na to stavěna - je to závodní moto prakticky.
Hele, nechci tady slovíčkařit, ale tohle bych si nechal rád vysvětlit - dle čeho není stavěné ostré enduro pro ten a ten provoz a co "nedělá motorce dobře"