INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
EURO normy - legislativa kolem nich
EURO normy - legislativa kolem nich
Muze zde nekdo znaly problematiky mereni emisi na STK napsat jak se stanovuji hodnoty pro vozidla vyrobena/prvne registrovana v dobe pred platnosti emisnich norem EURO?
Pro auta zacalo platit Euro1 v roce 1992. Presto se na STK meri emise i Skodovkam 100 - 120, Zigulikum, atd... vyrobenym i nekolik desetileti pred vznikem Euro norem a zavedenim povinnosti mereni emisi na STK. Otazka jestli se budou merit emise motorkam uz nezni: Jestli vubec? ale spise od kdy! to bude zavedeno. Jak budou stanoveny hodnoty pro motorky vyrobene pred rokem 1999 tj. pred rokem kdy zacala platit Euro1 pro motocykly. Vi nekdo jak se stanovily hodnoty, ktere se ted meri na STK, pro automobily vyrobene/prvne registrovane pred platnosti Euro1?
Editoval kick-start (27.07.2017 11:04:19)
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
kick-start:
S jistotou to říct nemůžu,ale myslím si že u těch šáde 120 apod je to podle těchničáku nebo údajů od výrobce,kde je uvedený jaký hodnoty to má plnit. Navíc SME/STK mají nějaký schválený knížky/cd/dvd kde je souhrn informací od výrobců vozidel k jednotlivejm typům kde jsou uvedený potřebný údaje podle kterých se řídí.Ty knížky jsou celkem drahý.
DEKRA má pro STK/SME soft
https://www.dekra-automobil.cz/?w_stranka=sme-komplet
Mám dojem že používají publikace/cd od
https://www.autodata.cz/inpage/o-nas/
E: Ještě jsem si vzpomněl na jedno vlákno na m.cz,jedná se sice o STK,ale třeba tam taky dojde ME
http://www.motorkari.cz/tema/?t=198020
Výsledek je na str.13 příspěvek č 389
cit. martin88> Setkání s ministrem proběhlo. Závěr - v srpnu bude ministrem ustavena pracovní skupina složená ze zástupců nás motorkářů (3 lidi), zástupce STK (motorkář), zástupce policie, Besip a Dekra. Bude se řešit metodika STK a změny při schvalování. Zvažujeme možnost STK na 4 roky pro moto, ale uvidíme. Pokud se podaří zasednout ke stolu, tak to bude dobrý krok k nějakým změnám,
Editoval MotoDriver (27.07.2017 13:25:36)
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
MotoDriver: V technicaku zadne udaje o hodnotach emisi vyfukovych plynu samozrejme nenajdes. Zajimalo by me kdy ty hodnoty vznikly. Jestli je uz tenkrat napr. v roce 1964 u S1000MB, 1976 S105/120, 1987 Favorit, vyrobce motoru pri zavedeni jednotlivych typu do prodeje mel zmerene. Nebo se to pro jednotlive typy motoru stanovilo az dodatecne nejakym vypoctem ci zmerenim kdyz se zavedlo u STK mereni emisi. Jsou ty hodnoty pro kazdy typ motoru zvlast, nebo je stanovena jen nejaka vseobecna limitni hranice pro skupiny napr. podle obsahu, r.v., atd.... Pamutuji se ze driv (v 90 letech) byval v autoservisech (a to jen v nekerych) analizator vyfukovych plynu, kvuli serizeni bohatosti smesi. Nejake meridlo na CO, NOx v 60, 70 mozna i v 80 letech je asi utopie ne??? To tu neni nikdo z tech 5000 registrovanych uzivatelu kdo dela, delal, nebo ma kamose na STK?
Editoval kick-start (27.07.2017 15:01:18)
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
Asi je ale na stk nikdo s takovyma autama nejezdi ty uz se davaj na veteransky značky
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
kick-start:
Emise se vypočítávají podle nějakého vzorce s danými hodnotami určeného vozidla -spotřeby,nájezdu km,hmotnosti atd. Viz odkaz ( Š 120 ) ,tam je to celkem slušně popsaný of kdy emise ve světě,of kdy v Evropě ,výpočet.
http://portal.sda-cia.cz/clanky/downloa … D-2012.pdf
Takže u velkejch motorek ( 400 kg a víc ) se měří/mají měrit,to bude taky nejspíš výpočtem. Jak to bude s menšíma ( váha ) motorkama se teprv uvidí.
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
Prochal11: Proc veteranske znacky? Soused udelal STK na S120 loni, znamej pred mesicem a oba bez protekce. Ja loni prodal S100 na ND chlapikovi ktery ji ma doted v provozu s platnou STK a nehodla to auto rusit. Veteranska znacka je jen z nouze a pekny opruz. Kazdy rok musis na testaci, kdyz nejsi clenem veteranskeho klubu platis za ni asi 2x vetsi poplatek. Testuje se jen na jare ve dvou terminech, kdyz to nevychytas casove tak mas na cely rok smulu. To jen tak na okraj, protoze zrejme neznas.
Spousta lidi odsud ma doma 43F, XR, atd... z 80 let, par lidi tu jiste ma stroje ze 70-let, vsechno na normalnich bilych znackach. A to se nezminuji o 2T CZ vyroby. Perak, kyvacka 50,60-leta, panelka, ctvera 60,70-leta. Vse normalne provozovane na bilych znackach (nej je puvodni komancska trojuhelnikova). Podle ceho se u techto stroju budou stanovovat hodnoty pro emise na STK? Domnivam se, ze se nebudou vymyslet nejake nove postupy, ale prevezme se system z automobilu. Proto me zajima jak to ted funguje u aut ze 70, 80-let.
MotoDriver: Vypocty co jsou v tom elaboratu je jen statistika ktera ma poukazat na skodlivost aut vyrobenych pred zavedenim EURO1.
U aut se da predpokladat prirozene pomale vyrazovani, protoze lidi co si necha S100/120, Favorita nebo Zigulika na veterana moc nebude, ale u motorek to bude jine. Tam si nevylepsi statisticky udaj prumerneho stari. U aut je dnes 14let a pomalu se to snizuje. U motorek si troufam odhadnout (nikdy jsem na toto cislo nikde nenarazil) prumerne stari 20let a nijak markantne se uz snizovat nebude. Stroje co prezily cistku v evidenci na konci 90let a tu poloprevodovou v roce 2015 uz tam zustanou naveky. Nanejvys se budou presouvat od majitelu v duchodovem veku k tem mladsim, ale nikdo je uz vyrazovat , ci jinak likvidovat nebude. Pokud nas nezariznou zavedenim emisi pro komancske 2T a par jedincu z toho zachvati vyrazovaci panika.
Editoval kick-start (28.07.2017 08:26:19)
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
kick-start:
Ptal ses na
Muze zde nekdo znaly problematiky mereni emisi na STK napsat jak se stanovuji hodnoty pro vozidla vyrobena/prvne registrovana v dobe pred platnosti emisnich norem EURO?
Vi nekdo jak se stanovily hodnoty, ktere se ted meri na STK, pro automobily vyrobene/prvne registrovane pred platnosti Euro1?
Je tam popsaný jak se to dělá.
Tady si můžeš spočítat jaký emise by mělo mít tvý auto. Na kolik je ten vzorec v tom odkaze přesnej nevím.
http://www.ekoblog.cz/?q=emise
E: tak jsem zkoušel spočítat naši fábku a dle ůdajů v TP to přibližně vychází.
V TP prům. spot./emise 8,8/209 5.5/131 6,7/160 Výpočet z odkazu 8,8/206 5,5/129 6,7/157
Jak je/bude to s motorkama asi zatím moc lidí vědět nebude,jestli vůbec. U starejch cvajtaktů ( J25,350 apod starejch strojů ) jsem taky zvědavej jestli se něco bude měřit nebo ne.
Editoval MotoDriver (28.07.2017 08:52:34)
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
Re: EURO normy - legislativa kolem nich
MotoDriver: Tak CO2 by jsme meli, ale na emisich se tech latek meri daleko vic nez jen CO2. A taky se meri na volnobeh a pri urcitych otackach. To ku..a zadnej offmotak nedelal na STK, nebo nezna vic nez my dva mudrlanti
|