Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Karburátor DR-Z 400 S

#21 05.09.2012 17:37:37

Marýlek
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 262
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM 200 EXC
Věk: 20 a vic
2 0

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Ataman napsal(a):

tohle je výfuk, kterej se dával na všechny typy i S, Z 400 v roce 2000, na některý i 2001, + kanadská a US verze. Později na Ečko, Sko a SM měly uzavěnou tlumivku tvaru jakoby do doutníku. Ten co mám já na Sku je stejnej, jen je v horní části origo uchycení takovýho pseudokrytu proti spálení z umělé hmoty. To jsem nahradil hliníkovým. viz galerieTen můj výfuk není rozebíratelnej, ten leštěnej kryt na tři imbusy je atrapa. Při sundání se nedostanu do tlumiče. je to origo zavařený.

jo díkecza objasnění. já mám právě taky ten origo na Sko, ale dostal sem k motorce i tenhle. Má to s ním teda o dost lepší zvuk, ale zase to pěkně řve big_smile
přikládám foto origo výfuku


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2526_p1130358.jpg

 offline 

 

#22 11.09.2012 21:19:07

Marýlek
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 262
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM 200 EXC
Věk: 20 a vic
2 0

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Jakej je origo převod na Sku?  jde mě spíš o řetězový kolečko (kolik zubů)?

 offline 

 

#23 23.10.2016 10:28:31

Bert
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 90
Založená vlákna
Místo: Královéhradecky
Motorka: exc 250
Věk: 19
0 0

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Ahoj,
potřeboval bych poradit na drz jsem koukal na svíčku a je dost bílá a při ubrání plynu mi střílí do výfuku což by znamenalo chudou směs mám tam nějaký ladák SPES a dostal jsem k tomu i originál výfuk zkoušel jsem to na něj krom toho že je nějak vybranej hrozně řve tak žádnej rozdíl nebyl taky to střílí a svíce furt bílá. na 2T jsem takhle s chudou směsí propálil píst docela se bojím s tím už jezdit.
Otázka zvládnu ten karbec naladit sám nebo se to nedá a musí se s tím do servisu na sondu ? když bych zvedl jehlu asi tomu moc nepomůžu to by chtělo spíš trysky ?

Díky


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5326_img_20161023_090943.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5326_img_20161021_162932.jpg

 offline 

 

#24 23.10.2016 11:09:27

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Bert:
Daj pôvodný výfuk alebo o číslo vačšiu voľnobežnú trysku (pilot jet) + dolaď zmes. Ostatné trysky a pozícia ihly nemá na strieľanie do výfuku skoro žiadny vplyv. Ale možno to budeš mať chudobné aj pri plnom plyne. Skús dať aj hlavnú vačšiu previezť sa a uvidíš.  Zvládneš doma za jedno dopoludnie.

Editoval kunna (23.10.2016 11:16:08)

 offline 

 

#25 23.10.2016 17:10:06

Bert
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 90
Založená vlákna
Místo: Královéhradecky
Motorka: exc 250
Věk: 19
0 0

Re: Karburátor DR-Z 400 S


kunna:
Dají se koupit trysky jednotlivě ? našel jsem jen sadu ten dynojet

 offline 

 

#26 23.10.2016 17:38:59

Re: Karburátor DR-Z 400 S

 offline 

 

#27 06.11.2016 15:15:52

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Zdravím miestne osadenstvo smile 
Mám, povedal by som menší problém s mojou DRZ400S  motorka je v stock prevedení - žiadne úpravy, ale od predchádzajúceho majiteľa - respektíve od servisu XY.. bolo šahané do karbúratora. Po motorickej stránke je motorka určite OK ventily, rozvody atď..  Motorka po naštartovaní  išla v neprirodzene vysokých otáčkach, po stiahnutí sytiču bol voľnobeh  jemne nepravideľný. Pri pridaní plynu sa otáčky vracali len veľmi pomaly + niekedy ostávali vysieť vyššie než bola východzia úroveň voľnobehu.

Karbec som komplet rozobral, vyčistil, všetky trysky a ihla boli ok. Čo som si všimol tak bola zle nastavené hladina - bola vyššie než má byť, a skrutka bohatosti zmesi bola vyskrutkovaná menej než mala byť. Čo ma ale trápi trochu viac je TPS senzor s ktorým bolo určite manipulované.  podľa tejto témy: http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=7739  je to viec do ktorej sa neoplatí montovať. Takže moja otázka znie čo mám spraviť: Stačí jednoducho mať všetko pripojené (TPS a solenoid) a stačí dať do hadičky guličku z ložiska aby neprepúšťalo vzduch nad membránu. Alebo  solenoid a TPS odpojiť od riadacej jednotky?
Prípadne ovplyvňuje TPS senzor aj nejak inak chod motoru  okrem toho že na základe polohy klapky sa vysiela signál do solenoidu a ten prepúšta vzduch nad membránu a tím znižuje výkon.?

Editoval martin935 (06.11.2016 16:26:18)

 offline 

 

#28 06.11.2016 16:08:18

Re: Karburátor DR-Z 400 S


martin935 napsal(a):

Zdravím miestne osadenstvo smile 
Mám, povedal by som menší problém s mojou DRZ400S  motorka je v stock prevedení - žiadne úpravy, ale od predchádzajúceho majiteľa - respektíve od servisu XY.. bolo šahané do karbúratora. Po motorickej stránke je motorka určite OK ventily, rozvody atď..  Motorka po naštartovaní  išla v neprirodzene vysokých otáčkach, po stiahnutí sytiču bol voľnobeh  jemne nepravideľný. Pri pridaní plynu sa otáčky vracali len veľmi pomaly + niekedy ostávali vysieť vyššie než bola východzia úroveň voľnobehu.

Karbec som komplet rozobral, vyčistil, všetky trysky a ihla boli ok. Čo som si všimol tak bola zle nastavené hladina - bola vyššie než má byť, a skrutka bohatosti zmesy bola vyskrutkovaná menej než mala byť. Čo ma ale trápi trochu viac je TPS senzor s ktorým bolo určite manipulované.  podľa tejto témy: http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=7739  je to viec do ktorej sa neoplatí montovať. Takže moja otázka znie čo mám spraviť: Stačí jednoducho mať všetko pripojené (TPS a solenoid) a stačí dať do hadičky guličku z ložiska aby neprepúšťalo vzduch nad membránu. Alebo  solenoid a TPS odpojiť od riadacej jednotky?
Prípadne ovplyvňuje TPS senzor aj nejak inak chod motoru  okrem toho že na základe polohy klapky sa vysiela signál do solenoidu a ten prepúšta vzduch nad membránu a tím znižuje výkon.?

to že motor má na sytiči vaššie točky je normálne by som povedal.....
Voľnobeh može byť nepravidelný až pokiaľ sa motor nezohreje. Ak naštartuješ na sytič a za 5 sekund ho vypneš tak sa nečuduj že nepradie ako mačiatko...

Ak ti visia otáčky s najvačšou pravdepodobnosťu ti niekde prisáva falošný vzduch alebo  je rozhasené nastavenie voľnobeh+nastavenie bohatosti zmesi. Keď to už máš von tak vyšroubuj šroubu bohatosti zmesi a pozri či tam je všetko v takom poradí ako má byť a či je gumička v poriadku. Zašroubuj naspäť na hodnotu podľa manuálu. Šroubu voľnobehu nastav tak aby bolo šupátko pridvihnuté cca 2mm nad uplným zavretím - doladíš potom pri prvom naštartovaní.
Neviem čo TPS senzor ovplyvňuje ale mne príde že s TPS ide motor kľudnejšie a plynulejšie. Na voľnobeh to isto nemá vplyv. Ak si ho už rozhasil tak nastav naspäť hodnotu. Ako má byť. S multimetrom to máš za 5minút.

 offline 

 

#29 06.11.2016 17:40:16

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Nastavení TPS je v servisním manuálu, stačí měřák na odpor. TPS dává "data" pro řídící jednotku a ta na základě nějaké mapy hejbe s předstihem. To jest teorie, jak velkej vliv má nefungující / špatně seřízený TPS na chod motoru netuším. Nelaboroval jsem s tím nikdy u svýho DRZ, každopádně kdyby to bylo až tak zbytečný, tak by se to tam nemontovalo smile 
Se selenoidem dle mě nemá TPS nic společnýho.
Pokud ho vyblokuješ kuličkou, jak sem tady uváděl, tak ho vyřadíš a je klid. Je možný, že ti zůstává nějak viset a dělá to neplechu.
Já tam mám kuličku a je vše OK.
Ty visící otáčky, jak už psal kolega a taky omrkni jak ti chodí lanka plynu.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#30 06.11.2016 18:58:34

Re: Karburátor DR-Z 400 S


někdy to taky dělá když je nastavené kolečko ručního štelování plynu (myslím bílé ozubené kolečko u karburátoru) na vyšší úroveň než je běžný standard. Pak stačí jen ubrat (doprava) a srovná se to

 offline 

 

#31 06.11.2016 19:00:45

Re: Karburátor DR-Z 400 S


kunna:
to vážne má motor na sytiči väčšie otáčký ou2  ou2  ......
teda neviem ako tvoja motorka ale moje motorky všetky až na drz majú krásny pravideľný chod na voľnobehu aj keď je motor studeny, respektíve hneď po spustení sytiča..
ako som písal bola tam vysoká hladina, takže som ju znížil na 13mm ako je v manuále a rovnako skrutku bohatosti som nastavil podľa manuálu (prekvapujúco bola moc zatiahnutá) a áno je dobre zostavená.

Honza:
Aha ja som myslel že solenoid je riadený od TPS, čím je teda riadený? Respektíve podľa čoho?
Keď budem mať moto v v celku tak musím to  TPS nastaviť  dľa manuálu. Inak nemáš niekde nejaké info ako to to teda presne funguje na drz-ke? Ja som sa k ničomu normálnemu nedopátral.
lanká chodiak ľahúčko.

jees:
nastavením voľnobehu to nie je - respektíve problém to nevyrieši.

Ja som sa do ničoho nebabral, motorku som s rozladeným karbcom už kúpil o čom som aj vedel. Tak teraz sa to snažím poriešiť.

Editoval martin935 (06.11.2016 19:04:54)

 offline 

 

#32 06.11.2016 21:46:45

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: Karburátor DR-Z 400 S


martin935: Ten selonoid, co sem vyčetl na ang. fóru nebo kde,  je řízenej dle zařazené rychlosti. Se podívej vedle řadičky, je bazmek http://www.ebay.com/itm/Suzuki-DRZ400-S … 1103732278. Je to nějaká ekorestrikce  pro první tři rychlosti,  možná kvůli hluku při homolagačních testech ....nevím. Každopádně jsou karburátory pro DRZ bez selonidu viz. http://www.ebay.com/itm/Suzuki-DRZ400SM … WG&vxp=mtr
TPS je potenciometr, pohyb klapky se přenáší na jezdce v potenciometru. Změnou polohy jezdce na odporové dráze se mění odpor potenciometru a s ním i napětí snímané řídící jednotkou. Jak vypadá mapa předstihu v závislosti na otevření klapky, to ti nikdo asi neřekne, to nejspíš ví jen v Suzuki tongue 


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#33 29.11.2016 18:49:05

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Zdravím páni, tak karbec som komplet nastavil podľa návodu, senzor TPS, trysky, ihla, hladina,skrutku bohatosti, ale motor ide zle. Motor vždy keď dám dole sytič zhasne, nepomohla by väčšia voľnobežná tryska? Ešte doplním, že ak pridám plyn a zhasnem sytič moto ide.. skrutku na nastavenie voľnobehu mám dostatočne zaskrutkovanú...

Editoval martin935 (29.11.2016 21:09:49)

 offline 

 

#34 29.11.2016 21:46:08

Re: Karburátor DR-Z 400 S


není třeba ta tryska ucpaná? Kdysi jsem kvůli špatnému benzínu z pumpy musel asi 3x čistit karburátor na Škodovce, plaval v tom nějaký šlem a vždy po nějaké době to ucpal

 offline 

 

#35 29.11.2016 21:50:11

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Nie, trysky nie sú ucppané - všetky sú piechodné a čisté.

 offline 

 

#36 29.11.2016 22:32:58

Re: Karburátor DR-Z 400 S


tak jestli je i svíčka, filtr a gumová manžeta ke karburátoru OK, tak už snad není, kde by byla chyba. To bych dal asi do servisu

 offline 

 

#37 29.11.2016 22:40:39

Re: Karburátor DR-Z 400 S


sviečka - nová, filter - stav nového / vyčistený, manžety sú dobré rovnako... ventilové vôle sú ok, rovnako aj časovanie ventilov - v motore určite chyba nie je...

 offline 

 

#38 30.11.2016 15:07:00

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Znova som rozobral karburátor a zistil že volnobežná tryska bola trošičku upchatá, po prečistení už motor ide aj po vypnutí sytiča, ale zase pomali padajú otáčky a niekedy zostanú trochu vysieť. Rada?

 offline 

 

#39 30.11.2016 18:14:50

Re: Karburátor DR-Z 400 S


martin935: to bych viděl buď na ten bílý šroubek u karburátoru (např. když je chladno, je třeba přidat otáčením doprava, pak se motor ohřeje a začne pomalé klesání otáček, takže je třeba znovu upravit ubráním doleva) nebo případně zadrhávající lanko plynu

 offline 

 

#40 23.04.2017 21:07:00

Re: Karburátor DR-Z 400 S


Len pre doplnenie, karburátor po ultrazvukovom čistení a s pôvodnou voľnobežnou tryskou a dobrom nastavení  ide úplne krásne. Otáčky pekne padajú a voľnobeh je stabilný. smile 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů