INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Olej do benzinu u 2T endur
- SojkinXR6R
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 600
- Založená vlákna
- Motorka: HQFE350, HondaXR600R,KTMsxf450
- Věk: 35
- Tel: s poškrábanym displejem
- 5 2
Re: Olej do benzinu u 2T endur
sykator:
úplně jedno to je
Kdo maže - ten jede, Bláto louže kamení, to je naše znamení Made in Japan
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
V zivote som nerozmyslal nad tym aky mam zrovna namiesany olej v nadrzi. A vzdycky som dolial tym co som mal namiesany - pokial slpnaju udavanu normu nemoze byt problem.
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
jojkoz:
Tak jde mi o to že jsou to v podstatě rozdílné oleje, už jen z pohledu viskozity a bodu vzplanutí, který je u 800 hodně vysoko posazený...
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Tady nebude na 100% problém. Je i výhoda že je to od jednoho výrobce (obdobná molekulová kostra).
- danka
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 281
- Založená vlákna
- Místo: Praha východ
- Motorka: 300 EXC, Free 250
- Věk: 43
- 1 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Endurko napsal(a):Hitak128CZ:
motul 800 do yamahy DT je kravina, motor nemá takovou teplotu spalování, která je potřebna pro tenhle olej, pak ten olej blije všude kolem jako v tvém případě ;-) 800ka je do ostrých motoru - motokrosu, Jinak já do DTčka kdysi lil motul 710, mogul moto 2T FD a rozdíl jsem nepoznal, je fakt že jsem používal oilmaster, který na DT funguje podle mě velice dobře. Takže se vrať k 710 a podobným olejum, který jsou určený pro vstřikovací systém.
Tohle me navadi na myslenku, jestli ma cenu lit Motul 800 do detskych motorek (KTM SX50 a 65)? Kluci na tom zacinaji a rozhodne nejezdi zadnou palbu a vsiml jsem si ze obzvlast z ty 65 olej uplne prska.
Sorry pisu z tabletu tzn bez hacku a s chybama
- zetkarider
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 366
- Založená vlákna
- Místo: Prešov- Slovensko
- Motorka: Ktm sx 250
- Věk: 27
- 1 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
danka:
Vydel som take pripady prave na tych mensich detskych moto kedy bola od oleja zafrkana nielen cela koncovka ale aj vydla zadny naboj aj zadny blatnik masaker podla mna ten olej je zbytocny pretoze motor nema otacky ani teplotu a zaťaženie aby ho spalil, staci tam nejaka polosyntetika napr. durablent...
BORSUK enduro team
Re: Olej do benzinu u 2T endur
takže priviezol somsi novu 300 exc sd davam tam odporučany olej motorex cross power 2t cenovka zruba 15,40€ liter , prva nadrž išla 1:50 no aj keď manual piše od začiatku 1:60 a prve 3mth na 70% vykonu ,chcem sa opytať ak bysom to časom zmenil na motul 800 môže sa niečo stať ?
- MartinSVK
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 5
- Založená vlákna
- Motorka: Beta RR300 Racing MY16
- Věk: 30
- 0 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Jediné čo sa stane bude že ušetríš nejaké to euro. Motul 800 je kvalitný olej. Ja používam do Bety 300RR Motul 710 a bez problémov.
Re: Olej do benzinu u 2T endur
MartinSVK:Práve oto mi ide kedže na 4litrovej bandaske oproti motorexu mam nejakych 10-11€ ušetrených
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Kto jazdí na motul 800 4l za koľko ho viete zohnať najnižšiu cenu v € ? vďaka
- Maloch2
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 65
- Založená vlákna
- Místo: Nové Osinalice
- Motorka: Freeride 250R 2015
- Věk: 41
- 0 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Přátelé, jsem tu sice nový, ale celý život jezdím na všem možným a tím co teď řeknu asi rozpoutám docela zajímavou debatu. Ono totiž vůbec není podstatné kdo ten olej vyrábí a za jakou cenu, podstatná je tzv. výkonová specifikace. V současné době je platná motocyklová norma, která posuzuje kvalitu motocyklových olejů. Tato norma není příliš stará, ale to teď není podstatné. Norma se jmenuje Jaso, přičemž nejvýkonější olej pro 2T splňuje olej označený Jaso FD a olej pro 4T Jaso MA2. Tyto oleje vyrábí i náš Mogul. Pro 2T Mogul TSF a pro 4T Mogul 4T 10W40. Litr těchto olejů se dá zakoupit přímo v paramu okolo 160-ti kč za litr. Mažu benzin 1:80 a nemám problém, do převodovky dávám ten čtyřtaktní dle návodu, důvodem je mokrá spojka ve společné lázni, nicméně si myslím, že obyčejný převoďák by fungoval zrovnatak. Důvodem je podle mě spíš to, že ten motorák je řidší, takže tolik neunáší spojka. Troufám si tvrdit, že zcela zbytečně vyhazujete peníze, protože v takovém křovinořezu, nebo motorové pile budou nároky na kvalitu oleje vyžší než v mašině. Všiměte si, že v návodu pro KTM(nevím jak u jiných značek) je sice doporučený Motorex asi tak jako u Renolta ELF, ale v mazacím plánu se mluví pouze o Jaso FD do benzínu a Jaso MA2 do motoru, respektive převodovky v případě 2T. Nevím, kde se vžil všeobecný omyl, že olej který nestojí 400kč nebo víc za litr, stojí za prd. Tak přátelé-pojďte do mě...
- VanDam
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 805
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 350 SD 2017
- Věk: 32
- 0 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Maloch2 napsal(a):Přátelé, jsem tu sice nový, ale celý život jezdím na všem možným a tím co teď řeknu asi rozpoutám docela zajímavou debatu. Ono totiž vůbec není podstatné kdo ten olej vyrábí a za jakou cenu, podstatná je tzv. výkonová specifikace. V současné době je platná motocyklová norma, která posuzuje kvalitu motocyklových olejů. Tato norma není příliš stará, ale to teď není podstatné. Norma se jmenuje Jaso, přičemž nejvýkonější olej pro 2T splňuje olej označený Jaso FD a olej pro 4T Jaso MA2. Tyto oleje vyrábí i náš Mogul. Pro 2T Mogul TSF a pro 4T Mogul 4T 10W40. Litr těchto olejů se dá zakoupit přímo v paramu okolo 160-ti kč za litr. Mažu benzin 1:80 a nemám problém, do převodovky dávám ten čtyřtaktní dle návodu, důvodem je mokrá spojka ve společné lázni, nicméně si myslím, že obyčejný převoďák by fungoval zrovnatak. Důvodem je podle mě spíš to, že ten motorák je řidší, takže tolik neunáší spojka. Troufám si tvrdit, že zcela zbytečně vyhazujete peníze, protože v takovém křovinořezu, nebo motorové pile budou nároky na kvalitu oleje vyžší než v mašině. Všiměte si, že v návodu pro KTM(nevím jak u jiných značek) je sice doporučený Motorex asi tak jako u Renolta ELF, ale v mazacím plánu se mluví pouze o Jaso FD do benzínu a Jaso MA2 do motoru, respektive převodovky v případě 2T. Nevím, kde se vžil všeobecný omyl, že olej který nestojí 400kč nebo víc za litr, stojí za prd. Tak přátelé-pojďte do mě...
Můžu potvrdit, že píst po 100mth na Mogulu TSF, vypadá uplně stejně, jak píst po 100 mth na Motulu 710
Editoval VanDam (20.12.2016 17:26:18)
- Endurko
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 200
- Založená vlákna
- Místo: Častolovice-Rychnov n. Kněžnou
- Motorka: kawa kx250f 016"
- Věk: 26
- 2 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Maloch2 napsal(a):Přátelé, jsem tu sice nový, ale celý život jezdím na všem možným a tím co teď řeknu asi rozpoutám docela zajímavou debatu. Ono totiž vůbec není podstatné kdo ten olej vyrábí a za jakou cenu, podstatná je tzv. výkonová specifikace. V současné době je platná motocyklová norma, která posuzuje kvalitu motocyklových olejů. Tato norma není příliš stará, ale to teď není podstatné. Norma se jmenuje Jaso, přičemž nejvýkonější olej pro 2T splňuje olej označený Jaso FD a olej pro 4T Jaso MA2. Tyto oleje vyrábí i náš Mogul. Pro 2T Mogul TSF a pro 4T Mogul 4T 10W40. Litr těchto olejů se dá zakoupit přímo v paramu okolo 160-ti kč za litr. Mažu benzin 1:80 a nemám problém, do převodovky dávám ten čtyřtaktní dle návodu, důvodem je mokrá spojka ve společné lázni, nicméně si myslím, že obyčejný převoďák by fungoval zrovnatak. Důvodem je podle mě spíš to, že ten motorák je řidší, takže tolik neunáší spojka. Troufám si tvrdit, že zcela zbytečně vyhazujete peníze, protože v takovém křovinořezu, nebo motorové pile budou nároky na kvalitu oleje vyžší než v mašině. Všiměte si, že v návodu pro KTM(nevím jak u jiných značek) je sice doporučený Motorex asi tak jako u Renolta ELF, ale v mazacím plánu se mluví pouze o Jaso FD do benzínu a Jaso MA2 do motoru, respektive převodovky v případě 2T. Nevím, kde se vžil všeobecný omyl, že olej který nestojí 400kč nebo víc za litr, stojí za prd. Tak přátelé-pojďte do mě...
Jak jsi prosímtě přišel na to, že motory v křovinořezu a motorové pile kladou na kvalitu oleje vyšší nároky, než motory v MX, nebo endurech ?
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Maloch2:
V profilu mas uvedeno 2T Freeridera, jak dlouho v nem ten Mogul TSF pouzivas? Kolik mth jsi na nej najezdil? Nejaka fotka valce-pistu by nebyla? Predpokladam ze to doporuceni pises na zaklade osobni zkusenosti a dlouhodobym najezdem nekolika desitek, mozna i stovek mth, klidne i na jinych motorkach nez mas tu jednu v profilu. Rozepis se o tom trochu.
- Maloch2
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 65
- Založená vlákna
- Místo: Nové Osinalice
- Motorka: Freeride 250R 2015
- Věk: 41
- 0 0
Re: Olej do benzinu u 2T endur
Endurko napsal(a):Maloch2 napsal(a):Přátelé, jsem tu sice nový, ale celý život jezdím na všem možným a tím co teď řeknu asi rozpoutám docela zajímavou debatu. Ono totiž vůbec není podstatné kdo ten olej vyrábí a za jakou cenu, podstatná je tzv. výkonová specifikace. V současné době je platná motocyklová norma, která posuzuje kvalitu motocyklových olejů. Tato norma není příliš stará, ale to teď není podstatné. Norma se jmenuje Jaso, přičemž nejvýkonější olej pro 2T splňuje olej označený Jaso FD a olej pro 4T Jaso MA2. Tyto oleje vyrábí i náš Mogul. Pro 2T Mogul TSF a pro 4T Mogul 4T 10W40. Litr těchto olejů se dá zakoupit přímo v paramu okolo 160-ti kč za litr. Mažu benzin 1:80 a nemám problém, do převodovky dávám ten čtyřtaktní dle návodu, důvodem je mokrá spojka ve společné lázni, nicméně si myslím, že obyčejný převoďák by fungoval zrovnatak. Důvodem je podle mě spíš to, že ten motorák je řidší, takže tolik neunáší spojka. Troufám si tvrdit, že zcela zbytečně vyhazujete peníze, protože v takovém křovinořezu, nebo motorové pile budou nároky na kvalitu oleje vyžší než v mašině. Všiměte si, že v návodu pro KTM(nevím jak u jiných značek) je sice doporučený Motorex asi tak jako u Renolta ELF, ale v mazacím plánu se mluví pouze o Jaso FD do benzínu a Jaso MA2 do motoru, respektive převodovky v případě 2T. Nevím, kde se vžil všeobecný omyl, že olej který nestojí 400kč nebo víc za litr, stojí za prd. Tak přátelé-pojďte do mě...
Jak jsi prosímtě přišel na to, že motory v křovinořezu a motorové pile kladou na kvalitu oleje vyšší nároky, než motory v MX, nebo endurech ?
Ahoj, úplně jednoduše. Jsou to rovněž vysokootáčkové motory v drtivé většině 2T, kde se klade kromě výkonu také důraz na váhu(ze zjevných důvodů) a navíc na životnost. Představte si, že by třeba ten dřevorubec měl každý měsíc dělat sadu, protože má 100Mh. Zásadní rozdíl je ale dle mého názoru ve dvouch věcech. Vždycky jsou to vzduchem chlazené motory, které mnohdy musí pracovat za extrémě vysokých teplot(zpravidla jsou tyto stroje uvnitř navíc plné pilin, trávy a prachu), které navíc neustále kolísají, což u dnes vodou chlazených motocyklů nehrozí-pochopitelně dokud je tam voda.Jednotlivé součástky jsou výrazně větší, mají větší tepelnou setrvačnost, což navíc dál přispívá ke stabilnější teplotě A druhý rozdíl je v tom, že tyto motory už z povahy jejich určení jedou převážnou dobu své životnosti na plný výkon. Součásti jsou drobnější, teploty prudce kolísají, vůle jsou menší. Čím drobnější soustrojí , víc otáček, větší rozdíly teplot, tím větší nároky na mazání. Studii na to nemám, jsou to pouze léta praxe a odříkání a jednoduchá, podle mě logická úvaha. Navíc na těch motorech není vůbec nic zvláštního, motory takových parametrů tady u nás byly už před půl stoletím, kdy Japonec ještě nevěděl co to je, ta motorka. Jenže nebyly materiály jako dnes a taky to muselo stačit, všechno se mazalo M6, ať už do motoru, nebo do benzínu.
|