Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Progresivní pružiny-rozdíl ?

#21 22.08.2016 22:25:07

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Hugila:

No on je sice těžší, ale taky měkčí, takže se nejdřív mačká ten hustej konec a pak až ten řídkej, pokud se nepletu.

 offline 

 

#22 22.08.2016 22:35:19

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


pospa5: mmm...pleteš smile 

 offline 

 

#23 22.08.2016 22:52:36

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


on se může ten měkčí konec mačkat dřív ikdyž je nahoře  a17 

díky za rady - dám husté nahoru  ano 


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#24 23.08.2016 03:07:34

bobkuuu
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1287
Založená vlákna
Místo: Lysá pod Makytou, Púchov
Motorka: 690
Věk: 35
Tel: +421904249455
1 2

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Pre hustejšie hore/dole je veľa áno a nie prečo... skúsim nájsť. mail, kde mi to popísali z YSS ale vyhralo hustejšie hore  ano 


dnešok je včerajší zajtrajšok!!!
lidi jsou kurvy, mrdej a kradou
kéž by aspoň jednou za rok dorazila blbců sběrna (Kabát)

 offline 

 

#25 23.08.2016 07:34:45

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


pospa5 napsal(a):

Hugila:

No on je sice těžší, ale taky měkčí, takže se nejdřív mačká ten hustej konec a pak až ten řídkej, pokud se nepletu.

Nepletes se  ano , ale plati to, jen kdyz bude cela pruzina stejnyho prumeru.

 offline 

 

#26 23.08.2016 09:32:16

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


úplně jedno  ;-)


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#27 23.08.2016 10:05:01

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Od Wilbersů  No, it does not matter technically, the spring will work correctly either
way. The reason we say to install it with the tighter wound ends up is, that we want to reduce the unsprung weight on the wheel by as much as possible.

 offline 

 

#28 23.08.2016 10:12:07

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Wilbers a Hugila mají stejnou teorii


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#29 23.08.2016 11:45:57

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


motoline.cz: Hugila má pravdu v tom, že hustší konec bude nahoře a pospa má pravdu v tom, že hustší konec je měkkčí a v tom se zase plete hugila
Zákonitost je taková, že hustší vinutí stejnýho průměru drátu tvoří měkkčí část pružiny. Co píše kdokoliv na tom nic nezmění
Čím blíž kolu, tím víc to tvoří "neodpruženou" hmotu, proto bude řidší vinutí (lehčí část) dole. řekl bych.

e: výrobci utíkají ke vzduchu s tím, že ušetří neodpruženou hmotu a už zase jdou zpět k pružinám, takže jestli s pružinou nebo bez nebo hustší nahoru nebo dolů, .... bude to asi šumák smile 

 offline 

 

#30 23.08.2016 17:27:20

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


....hustší konec je tvrdší...logicky:)...kdyby byl měkčí, tak závity v hustším konci na sebe dosednou již víceméně pouze vahou motorky, to za prvé no a za druhé, kde by se vzal efekt zvýšeného přituhnutí u konce stlačení, když těch pár hustších závitů by bylo stlačeno již na začátku, a dále už by se pouze rovnoměrně stlačovali závity z řidší části, která je podstatně delší.

 offline 

 

#31 23.08.2016 19:41:17

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Hugila: mysli si to, .... ale nikoho o tom radši nepřesvědčuj ano 
Pokud je stejný vnější průměr po celé délce, stejný průměr drátu, tak je hustší vinutí měkkčí. Možná to není pro tebe dostatečně logický, ale mělo by to tak být. big_smile 
Pokud by bylo hustší vinutí třeba kónický - menší průměr než průměr řidšího vinutí, bylo by to už o něčem jiným. Nevím, jak progresivní pružiny vypadaj.

 offline 

 

#32 23.08.2016 20:45:15

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Hugila:

Radil bych neradit, když o danej věci němáš páru big_smile ...ono totiž pružina je namáhaná krutem a když má celá pružina stejnej průměr drátu a vnější průměr, jak pravil Janek, tak se logicky při zatížení každej závit pružiny posune o stejnou vzálenost danou zkroucením drátu...a z toho teda logicky vyplývá, že hustější konec se zmáčkne (roztáhne) víc, než konec řídkej, protože se u něj "nasčítá" víc těch malejch posunutí, který jsou u každýho závitu stejný  a20  hustej kon je měkčí  a20 když dám hustej konec nahoru, bude se při malým zatížení pohybovat celá pružina.... když dám hustej konec dolů, bude řídkej konec "stát" a nejdřív se bude pohybovat jen ta spodní část

Toť můj názor  wink 

 offline 

 

#33 23.08.2016 20:57:30

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


tak se z toho nakonec vyvinul zajímavý spor  ano 


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#34 23.08.2016 21:21:20

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


pospa5: Vždyť si v tom popisu protiřečíš ... pružina bude fungovat stejně ať hustším nahoře nebo dole, pokud nebudeš řešit zanedbatelnou odchylku v tíze samotný pružiny, kdy hustší vynutí je těžší. Nahoře je proto, že ta těžší hmota je stále odpružená spodním řídším vinutím, ale když bude dole, tak je to už hmota, která není odpružená nebo jen málo ... jenže to ani dobrej pilot nepozná, proto bude úplně u prdele, jak tam bude, pokud není třeba z jedný části pružina kónická .... Do kol stejně rvete silný 1.5 kg těžký duše a nikdo to neřeší a to je třeba oproti mousse nebo tubliss poznat. To je jako řešit jestli je při novým řetězu zadní kolo víc vepředu a při vytahaným víc v zadu ..... a kdo to pozná??

 offline 

 

#35 23.08.2016 22:30:00

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


 big_smile Janek:

Nerekl bych...to stoji je v uvozovkach...samozrejme se stlacuje cela pruzina, ale pokud ji vezmes globalne, tak ta ridsi cast se cela posune o vetsi stlaceni hustej pruziny.. Nicmene je pravda, ze je to ve vysledku uplne jedno, ale tak proc si nezapolemizovat big_smile

 offline 

 

#36 23.08.2016 22:40:11

bobkuuu
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1287
Založená vlákna
Místo: Lysá pod Makytou, Púchov
Motorka: 690
Věk: 35
Tel: +421904249455
1 2

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Vezmite tužku pero vyberte pružinu natiahnite polovicu medzi prstami a potom ju celú stlačte a stlačí sa ta pôvôdná hustejšie navinutá... proste na základnej škole si ti asi každý vyskúšal  a11 


dnešok je včerajší zajtrajšok!!!
lidi jsou kurvy, mrdej a kradou
kéž by aspoň jednou za rok dorazila blbců sběrna (Kabát)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů