Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nechat si udělat repas podvozku není marné!

#601 19.05.2016 12:51:19

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1461
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 39
Tel: 774154754
5 3

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


 Děkuji za osvětu jsem zvědav na spolehlivos kamarád si koupil funglovku kawasaki kx 450 2015 a po druhé vyjížce na trati mu ty kayby lehly na dorazy a bylo po ježdění moto měla najeto 1MtH a31 


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#602 19.05.2016 13:43:13

Faryn
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 390
Založená vlákna
Místo: Rožnov:Pr
Motorka: Gas Gas 450FSR
Věk: 35
Tel: 608713226
Web
3 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


sirr:

Proč bych měl záměrně mlčet??
Je sezóna a já jsem v práci 16hod denně.
Takže tady nemám čas chodit.
Jak ho budu mít odpovim TI!!


Kdo nikdy nezávodil stál celý život v řadě.

 offline 

 

#603 19.05.2016 14:41:17

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Vzduchová vidlice má předepsaný naprosto stejný servis jak každá jiná... navíc je jen kontrola (doplnění) tlaku cool 
Samo je háklivější na údržbu, čištění+mazání prachovek a trubek. U běžné vidlice "trochu bláta" pod guferem, způsobí minimální únik oleje, který se třeba "spraví sám" nebo pomůže objetí planžetou a jezdí se dál... u vzduchovky znamená i malá nečistota (malá netěsnost) ztrátu tlaku a následný pokles vidlice...


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#604 19.05.2016 15:10:01

Filda
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1372
Založená vlákna
Místo: Chemička
Motorka: KTM 250 EXC TPI
3 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


PETARDAK napsal(a):

Vzduchová vidlice má předepsaný naprosto stejný servis jak každá jiná... navíc je jen kontrola (doplnění) tlaku cool 
Samo je háklivější na údržbu, čištění+mazání prachovek a trubek. U běžné vidlice "trochu bláta" pod guferem, způsobí minimální únik oleje, který se třeba "spraví sám" nebo pomůže objetí planžetou a jezdí se dál... u vzduchovky znamená i malá nečistota (malá netěsnost) ztrátu tlaku a následný pokles vidlice...

Prosím tě, jaký je tlak v těch vzduchových vidlicích? Fungují vzduchové lépe, než hydraulické?  Díky za odpověď  ano 


Žádný kopec není tak velký, aby nešel vyjet.

 offline 

 

#605 19.05.2016 15:34:50

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Filda:
Tlak u WP je předepsaný v rozsahu 7-15bar(základ 10,6), třeba KYB používá tlak podstatně menší...
Vzduchovka je hlavně úspora váhy a možnost zkoušet různé naladění/nastavení bez investic do pružin...
Vzduch jako pružící médium má ideální progresi...
Jistý problém je, že při opravdu extrémním, intenzivním nasazení se vidlice hřeje a tlak(tvrdost) mírně roste...
Jinak na útlumech vidle pracuje (a ladí se) úplně stejně jako pružinová...

Jinak stále platí a platit bude vždy!
Pérování Ti může tuningovat třeba sv.Petr, ale ani ten nenastaví pérování ve "svěráku", to vždy zůstane na uživateli, aby si dle podmínek, stylu jízdy, atd. pérování "nacvakal" tady a teď... a to je u drtivé většiny jedinců kámen úrazu...

Editoval PETARDAK (19.05.2016 15:36:08)


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#606 19.05.2016 15:48:18

Filda
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1372
Založená vlákna
Místo: Chemička
Motorka: KTM 250 EXC TPI
3 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


PETARDAK napsal(a):

Filda:
Tlak u WP je předepsaný v rozsahu 7-15bar(základ 10,6), třeba KYB používá tlak podstatně menší...
Vzduchovka je hlavně úspora váhy a možnost zkoušet různé naladění/nastavení bez investic do pružin...
Vzduch jako pružící médium má ideální progresi...
Jistý problém je, že při opravdu extrémním, intenzivním nasazení se vidlice hřeje a tlak(tvrdost) mírně roste...
Jinak na útlumech vidle pracuje (a ladí se) úplně stejně jako pružinová...

Jinak stále platí a platit bude vždy!
Pérování Ti může tuningovat třeba sv.Petr, ale ani ten nenastaví pérování ve "svěráku", to vždy zůstane na uživateli, aby si dle podmínek, stylu jízdy, atd. pérování "nacvakal" tady a teď... a to je u drtivé většiny jedinců kámen úrazu...

Jde vidět, že víš  ano2  ano Díky za info  ano 


Žádný kopec není tak velký, aby nešel vyjet.

 offline 

 

#607 19.05.2016 16:21:55

kesy
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 162
Založená vlákna
Motorka: kawasaki kx250f
Věk: 36+
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


PETARDAK napsal(a):

Vzduchová vidlice má předepsaný naprosto stejný servis jak každá jiná... navíc je jen kontrola (doplnění) tlaku cool 
Samo je háklivější na údržbu, čištění+mazání prachovek a trubek. U běžné vidlice "trochu bláta" pod guferem, způsobí minimální únik oleje, který se třeba "spraví sám" nebo pomůže objetí planžetou a jezdí se dál... u vzduchovky znamená i malá nečistota (malá netěsnost) ztrátu tlaku a následný pokles vidlice...

U mototorek fakt gufero těsní vzduchovou komoru? Já myslel že vzduch se fouká do uzavřený patrony ve který se pohybuje těsněný pístek. Nějak se mi nezdá že by to mohlo ujít přes gufero to bylo o hubu. Někde jsem četl že jsou tam snad ty komory dvě a v případě úniku se vzduch přepustí do druhý a dá se na tom dojet. Vycházím z toho jak fungují vzduchové vidlice na kole.

 offline 

 

#608 19.05.2016 16:26:35

kesy
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 162
Založená vlákna
Motorka: kawasaki kx250f
Věk: 36+
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


tak takto je to u KTM 2016 sx

Přední vidlice WP 48 AER sice využívá vzduch, ovšem děje se tak pouze z jedné poloviny. Je totiž pouze ve dvou komorách levé vidlice, zatím co v pravé je olej. Zajímavé je to, že levá vidlice dostala ještě třetí komoru, která je zde pouze z bezpečnostního hlediska. Pokud se totiž stane, že ze dvou hlavních komor vzduch uteče, je šance dojet v dojezdovém režimu na spodní „rezervu“. Od této chvíle bude potřeba také u oranžových motokrosů prodaných v Evropě speciální pumpička, kterou se nastaví tvrdost předního pérování.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3024_wp_aer_48_1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3024_wp_aer_48_3.jpg

 offline 

 

#609 19.05.2016 16:43:27

CruZz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 180
Založená vlákna
Místo: Liberec
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


PETARDAK napsal(a):

. u vzduchovky znamená i malá nečistota (malá netěsnost) ztrátu tlaku a následný pokles vidlice...

Nechces snad rict,  ze gufero tesni vzduch uvnitr.  Dyt tam musi byt uzavrena vzduchova patrona,  jako uz roky na MTB.  Takze trochu blata pod guferem/prachovkou zpusobi tak maximalne unik oleje ne?

 offline 

 

#610 19.05.2016 17:05:04

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Právě že je to takový jednoduchý ... vlastně to jde udělat i z jednokomor, když máš dobrý gufera vyk!  - z levý vidle vyndáš pajšl, místo odvzdušňovacího ventilku dáš tlakový a už jen foukneš .... ano  ano . V pravý vidli necháš všechno jak je a reguluješ std. útlum a kompresi  ano . Když vážíš i s výstrojí do 75 kg, tak můžeš i z pravý vidle vyndat pružinu a necháš jen hydrauliku, protože to pobere vzduch v levý. Nad 75 kg se doporučuje pružinu ponechat max. lze zkrátit třeba flexou o 83 - 85 mm. Tím se docílí lepší progrese ano 
Možná jsem to napsal blbě, lepší by bylo udělat vzduch z pravý vidle, protože se to nebude od přední brzdy zahřívat ano .
Snad jsem v tom neudělal nějakou botu, aby to Faryn nemusel opravovat lol 

 offline 

 

#611 19.05.2016 18:19:17

CruZz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 180
Založená vlákna
Místo: Liberec
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Janek:

Dyt je to blbost.

 offline 

 

#612 19.05.2016 18:34:36

Joraell
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1141
Založená vlákna
Motorka: Husky TC 250
Věk: 34
3 7

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


CruZz napsal(a):

Janek:

Dyt je to blbost.

Buď v klidu on Janek jen jakožto moderátor zase zasírá téma.  roll 


Nekrmte toho Trolla !

 offline 

 

#613 19.05.2016 18:39:29

CruZz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 180
Založená vlákna
Místo: Liberec
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Joraell:

On je to asi vtip,  jen sem ho nepobral.  :-)

 offline 

 

#614 19.05.2016 18:54:02

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Jaka blbost rozumbradové ???

 

#615 19.05.2016 19:08:22

CruZz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 180
Založená vlákna
Místo: Liberec
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


babaexc:

Ze vzduchovou komoru ve vidli tesni gufero a prachovka.

 offline 

 

#616 19.05.2016 19:34:35

MotoDriver
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1792
Založená vlákna
Místo: Mechov
Motorka: 250f
Věk: 40 a víc
Tel: mám
13 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


V reálu WP AER 48




Je to barva, kterou mám prostě rád
Modrá je dobrá, už je to tak.

 offline 

 

#617 19.05.2016 19:43:29

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


On to až tak vtip není... hmm  třeba SHOWA na Kawě opravdu vypadá (zjednodušeně) že konstruktér vyhodil pružinu, nahoru přidal ventilek a hotovo... a při úniku oleje vidlice totálně spadne... u WP je to lepší jen o chlup...

Ono opravdu, už pár let, směřuje celý vývoj ekonomicko-úsporně a až v druhé řadě za kvalitou... o ňáké dlouhodobé životnosti, už dnes nemůže být řeč vůbec...


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#618 19.05.2016 19:56:51

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


CruZz napsal(a):

babaexc:

Ze vzduchovou komoru ve vidli tesni gufero a prachovka.

Nedávno byl v ČMN pokec o Krňávkovi a o jeho vidlích. Pěkný čtení, ale nemůžu to najít a8 . Psali, že nepoužíval gufera, ale těsnění na hydraulický pístnice - to už si nedělám srandu.
Byla to myslivna, šel na to jednoduše ano .
Jorael: Hlavně být vážný a upjatý ano - aby ses nepokakal ty jeden řadový nemoderátorský člene lol .
Taky byl další článek, kde bylo malý testování vidlic viz příloha, jestli to někoho zajímá ... když to vidím, koupím do zásoby ještě další jednokomory  big_smile 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_v.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_v1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_v2.jpg

 offline 

 

#619 19.05.2016 20:34:22

kesy
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 162
Založená vlákna
Motorka: kawasaki kx250f
Věk: 36+
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


ani showa rozhodně nedrží tlak guferem
https://www.youtube.com/watch?v=XGoWJPe2a10

umím si představit, že pokud bude únik z uzavřené patrony tak může pak uniklý vzduch utéct přes gufero ale jinak jsem si vždycky myslel že u vzduchovejch vidlí drží gufero mazací olej. Možná mě tu někdo znalej vyvede z omylu

 offline 

 

#620 19.05.2016 20:44:04

Joraell
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1141
Založená vlákna
Motorka: Husky TC 250
Věk: 34
3 7

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


kesy:

u každeho gufera drží břit kromě pružinky i tlak zevnitř.


Nekrmte toho Trolla !

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů