INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Instalace druhého palivového kohoutu?
- Jardasonyx
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 341
- Založená vlákna
- Místo: Lomnice nad Popelkou
- Motorka: Honda XR 650 R
- Věk: 44
- 0 0
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
RadoTP:
Cau.Na XR ku mam druhy kohout a myslim si ze to ma samozarezavaci zavit.Nema klicku ale otocny kloboucek.Muzu dodat foto.Nevim z ceho to ventil je nebo jaky je to vyrobce.
Co rána to metr!
- Jarynn
- Mazák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4392
- Založená vlákna
- Místo: Ostrava
- Motorka: EXC 300
- Věk: 45
- 14 8
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
MikiberG napsal(a):Jarynn napsal(a):Koštěbuch napsal(a):hele asi su z jiné školy abych laboroval nad dvěma kohoutama... ale ty díry bych tam udělal dvě a ty dna té nádrže a propojil.... = rezervu máš místo 3 jak píšeš 6 (a to pokaždé né jak ti co kde nacáká...) a jedeš pořad do dna rovnoměrně... prostě něco jak bylo na mustangu... to je asi 1200x lepší řešení ne ?
Staci se na to podivat jinyma ocima Asi nejidealnejsi reseni ktere me vubec netrklo az teda na to ze bude tesnit dve diry,ale to uz je asi jedno
Propojením získáš problém - jak ti začne jedna strana (hadička, kohout... ) sáknout tak tečeš až do dna ... v off nebo hard off se víc používají 2 nezávislé skupiny kvůli nouzovkám ... i na půl nádrže se někam dostaneš... kde to třeba opravíš.
Určitě, navíc 2 díry navíc, 2 problémy navíc..Dva kohouty mají ale smysl podle mě jen tehdy,když ten druhý naroubuješ přímo na nádrž,tedy máš na něm trubku rezervy.,.Pokud ho dáš na hadičku tak ta rezerva je hodně proměnná a tomu se chce vyhnout pokud jsem pochopil..
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Jarynn: úplně jsem tě nepochopil ale např. HSB to tak má řekněme od pradávna , kohouty jsou bez trubiček jen on/off a rezerva se vytvoří vždycky cca stejná našploucháním (otevřený jeden kohout - druhý je jako rezerva ... cca 15-20km)
odevřu li dva mám větší jistotu že pojedu závod i když se např jeden ucpe + se hladina sama dorovnává
poškodím/urazím li jeden výstup tak vyteče co vyteče , zbytek co stihnu nachytám do petky a dolévám do tý zdravý poloviny a kodrcám dál
trubičkama (doplněním) si to můžu ještě dál modifikovat ale nepotřeboval jsem to nikdy
pokud si tam dá jen vývod a hadičku a na to kohout je to stejný a ten kohout odevře třeba jen jako rezervu rozpojovat při demont. bude za kohoutem
jo další vývod/díra = možnost poruchy ale taky jistota pojízdnosti (ucpání jednoho + porucha/tečení) ... je to vyrovnaný řešení
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Jarynn napsal(a):MikiberG:
Tak nevím jak to má HSB,jen mi to množství "našploucháním připadne tak nějak neměřitelné a to je to o čem tu píšem,teda aspoň myslím. Jestli jsou ty kapsy oddělené třeba do 2/3 tak to chápu, fakt nevím jak to máte. Proč třeba ale 2 kohouty nemá Raduv model? jiná nádrž, něco bylo špatně? pokud má jeden, měl by mít trubičku ne?Už se v tom strácím
Pokud nepadneš vyloženě na bok, aby se přelilo, tak je to dobře odhadnutelný. Pokud otevřeš jen jeden kohout, tak se ti ani nevyrovnává hladina a v kapse zůstává dobře 2 litry. Je to fajn vědět, hlavně když jsi na nějaký vyjížďce. Osobně otevírám jen jeden kohout, protože v případě pádu hned zavřu, aby netekl přepadem benzín Jinak myslím, že mám na Bergu kohout on/of/res .. dneska jsem ho vyndával .... u AJPáka jsem ho malinko vylomil z nádrže ...
U Rado mi to při tom objemu nádrže přijde jako zbytečný komplikování. Prostě bych vyjel a v případě potřeby zastavil, motorku překlopil a nechal přetéct. Pokud je to přetečení komlikovaný nebo nepřeteče všechno, tak řešit Měl jsem i u KLX jeden origo kohout a druhá kapsa byla super řešení na nouzový dojezd - položit, přelít, dojet, byl tam cca litr.
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
jo kohouty maj 3 polohy ale nemaj trubičky na rezervu ... alespoň ty co sem kdy vyndával (moc jich nebylo ) ... ... ta rezerva je vcelku jistota a je to spolehlivý (i když padneš na bok tak se to nepřeleje ... mosely by řidítka níž z kopce) ... výška propojení kapes je někde ve dvou třetinách a minimální množství je 1,5 u 05kový nádrže , 2l u 07čkový a 1.2 ?? u 08čkový
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
RadoTP: A co si nekurvit kolem komína tuhle raritu a dát origo .... přestrojený je přece za chvíli. Jak často jezdíš exediční cesty? OK jsi rozhodnutý, tak vrtej díru a je to nevratný. Jen si pamatuj, že nejspolehlivěji na enduru fungují ty věci, který na něm nejsou a je lepší jít tou nejjednodušší cestou ... třeba tou, že při jízdě kolem komínu dotankuješ vždycky o 2.7 litrů víc . Doma mám skoro vždy kanďák s benzínem a došprcnu před jízdou ...
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Jarynn: ne funguje to spolehlivě ... co píše Janek nastane když ti zbývaj 2 litry z 10 a ty nešikovně spadneš zrovna tak, že všechno přeleješ k otevřenýmu kohoutu a pak už v klídku dojíždíš a nešploucháš a navíc nesleduješ hladinu ani nemáš odhad ... nestalo se mi to ještě nikdy většinou už dávno vím, že příjde rezerva ...
- Vojtas
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1318
- Založená vlákna
- Motorka: FE450
- Věk: 25
- Tel: NokiaN8
- 7 0
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
...řešit u HSB kohoutu rezervu je myslím blbost, když skr nádrž vidíš přímo hladinu benzínu... proto ji ani nemá - minus pár gramu váhy dolů :-D
Baseball, basketball and football... ....all require one ball... ...ENDURO REQUIRES TWO!!!
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
RadoTP:
nez vyvrtas do nadrze diru odzkousej si jak na to misto budes mit zevnitr pristup. Pridelaval jsem si kohut do dna 1L flasky od oleje a jen nasadit matku spravne na zavit je pekna pakarna. A utahnout tu matku na kohoutu zevnitr je dalsi orisek. Jeste jsem nevidel na motorce nadrz u ktere bys musel kohout utahovat zevnitr. Plechove maji navarenou zavitovou vlozku, plastove nalitky na srouby zvenku.
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
kick-start napsal(a):RadoTP:
nez vyvrtas do nadrze diru odzkousej si jak na to misto budes mit zevnitr pristup. Pridelaval jsem si kohut do dna 1L flasky od oleje a jen nasadit matku spravne na zavit je pekna pakarna. A utahnout tu matku na kohoutu zevnitr je dalsi orisek. Jeste jsem nevidel na motorce nadrz u ktere bys musel kohout utahovat zevnitr. Plechove maji navarenou zavitovou vlozku, plastove nalitky na srouby zvenku.
Tak dá matku zvenčí a do nádrže dutý šroub viz 1. strana Vyvrtá díru, z venčí protáhne do nádrže drát jako vedení pro šroub, ten na drát nasune a navede do díry ... jen si zajistit, aby nespadl "O" kroužek, pokud sám nebude držet v zápichu - třeba hustá vazelina
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Janek napsal(a):Tak dá matku zvenčí a do nádrže dutý šroub viz 1. strana Vyvrtá díru, z venčí protáhne do nádrže drát jako vedení pro šroub, ten na drát nasune a navede do díry ... jen si zajistit, aby nespadl "O" kroužek, pokud sám nebude držet v zápichu - třeba hustá vazelina
Uz jsi neco podobneho nekdy delal? nebo zase jen mudrujes od klavesnice Kdyz ten kohout navlece pres drat jak pises tak tam na nej uz neda sitko. To sitko je docela dulezite. Kdyz da palivovy filtr na hadici, muze mit problem s porutokem. Hadicove filtriky maji celkem maly otvor na samospadny prutok, ale bude tam mit ty kohouty dva tak by to mohlo stihat. At uz tam da to sitko nebo ne, stejne na ten sroub bude muset zevnitr nasadit klic aby to radne dotahnul. A v tom nasazeni klice zevnitr vidim ten nejvetsi problem. Utesnit to bude muset stejne z venku. Vevnitr muze byt treba otrep po odlevani plastu, nebo nerovna plocha kvuli vnitrini vystuze, prd vi jak to bude vypadat v miste kde vyvrta diru. Koukni do plastoveho kanystru jak je jeho vnitrek nerovny. Nechci ho od toho odradit, jen pisu co vsechno ho muze - ale i treba nemusi, kdyz bude mit stesti, potkat. Ja tu matku musel dat zevnitr protoze je to Jikov kohout, a utesnit jsem to musel zvenku. Byl jsem rad ze jsem na ten sroub tu matku chytil, tesneni bych tam trefoval mozna jeste dnes.
Editoval kick-start (29.04.2016 10:39:09)
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Tak na základě vašich odpovědí (díky za ně!) půjdu nakonec toutu cestou.
Šedivě vybarvená část bude z jednoho kusu. Na hlavici nastrčím sítko a pod horní matici dám jedno ploché gumové těsnění. Hodím to do nádrže a zahraji si hru "vyhoď minci z prasátka" . Pak dám ještě jedno pojistné gumové těsnění zespod, podložku, matici, ventil si podržím klíčem v drážce a matici dotáhnu. Nasadím hadičku a ventil ON/OFF bude někde mezi ventilem a karburátorem. Myslím, že by to mohlo fungovat docela spolehlivě.
Editoval RadoTP (02.05.2016 20:47:16)
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
Re: Instalace druhého palivového kohoutu?
RadoTP:
Tu drazku pro klic bych udelal vys. Opiloval bych konec zavitu aby jsi nemusel zeslabovat tu cast kde bude nasunuta hadice. Zavit M14x1,5 jako je na kohoutu Jikov a jeho konec opilovat na 10-tku klic. Vystup na hadici budes mit predpokladam 6,5mm s dirou 5mm, tam uz neni material jeste neco pilovat.
Editoval kick-start (03.05.2016 07:22:14)
|