INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
enduroracer napsal(a):Janek:
Janku a ty víš, co ti s tlumičema dělá miki? A byl jsi u toho?
2x jsem u toho nebyl, jednou jsem u toho byl, vždycky vím, co mi s tím dělá. Mám 2 verze cen - rozpočtovou opravu / s úpravou. Vím, kolik stojí materiál a kolik stojí práce. Dostanu info, co můžu čekat příště, jak jsou na tom trubky .... full servis + hotline ... Nechápu, že se jiný spokojí s tím, že jen zaplatí, krom toho nevěřím, že někdo, kdo má takový koníček se ani nezeptá, jestli se dávaly nový pouzdra, jiný pružiny ..... Taky nerozumím hydraulice - to taky neřeším, jestli dal tam tuhle planžetu nebo jinou - o to tu nejde - když budu chtít ventilky si rozdělám ..... Plně bych respektoval, kdyby kdokoliv napsal "materíál ten a ten stál tolik a tolik a cenu za práci jsem měl smluvní a s mechanikem jsem se dohodl, že ji nebudu zveřejňovat" .... ale když někdo napíše stálo to 12 a víc nevím, ale jsem spokojený ... ?? Vůbec nechci polemizovat o schopnostech servisáka nebo levný/drahý když po x příspěvcích ví jen jeden člověk, co se s podvozkem vlastně dělalo - a to Faryn ... je jasný, že je to individální ... tlumiče 1 - 4 komory, různý výrobci, různý opotřebení ... ale není z toho potřeba dělat takovou taškařici. Jednoduchá otázka = jednoduchá odpověď Vůbec nemám nic proti Farynovi a myslím, že cena by byla podobná kdekoliv jinde ... kdyby ne, už by nefungoval ... 12 za kompletní podvozek ke spokojenosti uživatele za to stojí. Stačí ušetřený jeden blbbý pád kvůli podvozku a peníze jsou zpátky doma ...
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek:
Asi se o to joarell nezajimal, ja kdyz dam farynovi tlumice, vim, kolik stal material, kolik.prace, jak jsou na to trubky, pruziny, co s tim zhruba udělal, kdyz zacne zachazet moc do detailu, ztracim se, nerozumim tomu...tusil jsem, jak to myslis, jen jsem se chtel ujistit....
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
enduroracer: řeknu mu svý know how ... stejně tomu rozumí jen okrajově a stejně bez zkušeností je to jen střípek celku , když se mě na něco zeptá (kdokoli) tak mu odpovím ... navíc já podvozky dělám jinak než konfekci tak se to nedá porovnávat.
Supr už se těším ... a připrav tam pro nás objížďky
Editoval MikiberG (19.04.2016 11:00:04)
- Tristan
- malý Velký BOJOVNÍK°°°°
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3353
- Založená vlákna
- Místo: North Tristan Kingdom
- Motorka: KTM EXC 250 06
- Věk: 25.0
- Tel: černý
- 17 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Joraell napsal(a):Kde bych to začal?
Přes zimu jako každý rok jsem potřeboval udělat tlumiče a jelikož jsem člověk co rád zkouší nové věci tak prakticky na každé motorce dělal tlumiče někdo jiný. Pokud se dobře pamatuju tak slet byl následovný ( Poletti,Faltus,MX tech, Procházka) řekl bych k tomu to, že mezi tlumičema byl vždy rozdíl a všechny tak "nějak fungovaly". A člověk to už pomalu začné brát jako takový standart, že prostě bez velké investice 20 tisíc se z toho asi nic moc více dostat nedá. Ono je to tak, že i tihle ladiči samozřejmě dovedou udělat tlumiče na vysoké úrovni, ale je to spíše o tom, že člověk musí vědět co po nich chce a taky to něco stojí. (ano chápu každý chce tlumiče co budou na dírách jako gauč, na roletách nebudou házet a bude se na nich létat v letové výšce Jumba 747 a to vše za 5000, ale tohle prostě neexistuje a takto to nefunguje.
No a jak jsem na začátku řekl, tak rád zkouším nové věci takže letos jsem je svěřil Farynovi a defakto mu nechal volnou ruku. A dnes nadešel den D, to jest první závod a ostrý test dnes v Medlově. Trat tradičně dost rychlá hodně zvlěnátá a děravá a sakra rychlá ( 4 jezdci dnes putovali nazpět sanitkou). Se všemi možnýmy skoky. A hlavně se samými kolejemi jak na odrazech tak na dopadech. A jak obstál podvozek ? Musím říct, že na výbornou. (několikrát jsem mohl zadkem stříhat za letu kulatinu , ale vždy do dobře dopadlo) Tohle je opravdu nadstandart. Nejen že motorka na dírách krásně drží směr, ale když dojde k jejímu rozhozeni po odrazku z koleje tak se pěkně utápne a zase si mohu jet svoje. Mimoto i ty nejdelší skoky dává s gracií a dokonce i při nechtěném dopadu na placáka mi nevyběhnula z ruk a nenakopala prdel. No prostě musím říct tahle investice jednoznačně stála za to a tento rok v zimě je jasný na koho se opět obrátím s tlumičema.
Joooo tady u nás v Jeseníku kolují takové legendy o týpkovy co v okolí Ostravska dělá dost dobře tlumiče, no asi jsem na něj letos kápnul .
Takže Faryne díky a třeba se někde potkáme.
Blátu a drážkám ZDAR !
Zkus rozvest Faltuse prosím tě když to srovnaš nějak.
Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...
- Joraell
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1141
- Založená vlákna
- Motorka: Husky TC 250
- Věk: 34
- 3 7
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Tristan:
Faltus pokud přesně neřekneš co chceš tak to bere jako mainstream to znamená vše co je špatný přehodí a udělá nějaké své "standartní nastavení" a řekne si za to obligátních 5-7tisíc podle toho co vše vyměnil. Pokud chceš po něm něco víc tak jen osobně a na několikrát.
Nekrmte toho Trolla !
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Tak se přidám do řady spokojených zákazníků Faryna. Nechal jsem si udělat přední vidle na DRZ (olej, futra, gufera a prachovky, prostě repas) a to z důvodů, že se mně to na cestě při 80 Km/h a výš pohupovalo, jako bych měl šišatý kolo. Krk řízení v pořádku, ale zdála se mě moc velká vůle kluzák vidlice vs. pouzdro. Tlumiče jsem zabalil a poslal. Faryn rozdělal, zavolal pověděl stav, sdělil cenu opravy já souhlasil. Vidle byly zahumusený, takže hydraulika nefungovala a netlumilo to jak mělo. Olej jsem měnil, ovšem stylem odmontovat vrch, pružina ven, výlít nechat vykapat a nalít novej. Teď už vím, že bez rozborky je to plýtvání olejem a časem. Vidle mi Faryn dovezl až před barák, neboť to měl jaksi po cestě, tímto mu ještě jednou děkuji . Po testovací jízdě jsem byl nadšenej a okamžitě jsem věděl, že centrál je na tom taky špatně. Protože zatímco předek žehlil, tak zadek nakopával a odskakoval. Vymontoval jsem centrál, poslal. Opět stejná procedůra, rozborka, sdělení stavu. Prvotní požadavek byl, co bude špatný nebo jen trochu načnutý vyměnit. Nakonec jen vyčištění, olej a natlakování, samože nastavení. Na doporučení jsem rozhodil ještě celý přepáčko, vymyl a namazal. Namontoval, nastavil předpětí pružiny a dneska krátce otestoval.
A jsem unašenej.......no dobře, zas tak skvělý jako dobrej pich to není, ale blíží se to tomu limitně
A co se změnilo, no zkusím to popsat, ale víme, že zkušenosti jsou nepřenositelné... Chování motorky, prostě najednou, jako by ne někdo "přežehlil polňačky a lesní cesty". Hodně to svádí k tomu jet rychle, omezovač je jen pud sebezáchovy, předtím byla omezovačem rozeskákaná motorka. Od zadního kola pocit, jako by ho někdo přilepil k podkladu. Zklidnění řidítek. Protože jsem jezdil jen na starej krumplech co měli podvozek po smrti a nejeno ten , tak jsem měl naučený, že když vletím do rygólu, tak musím čekat kopanec do ruk a následně nakopnutí zadku, takže pevně se držet a ono to nějak dopadne. To se sice s koupí DRZka řástečně zlepšilo (předtím Honda NX 125) ovšem stále to tam bylo. Po repasi jedu stejnej rygól, podvědomě celej "zkřečovatím" v očekávání nárazu / kopance a ono nic, prostě se přes to ladně přenesu já i motorka
Netvrdím, že před tím na tom DRZ nešlo jezdit , to co jezdím (lesní turista), ale teď teprve vidím, že když něco funguje jak má, tak je to někde úplně jinde. Obecně to DRZ nemá kdovíjakej podvozek ve srovnání se plnokrevným endurem, jenže já nic lepšího nezkusil, tak to berte v potaz. A raděj na nic lepšího sedat nebudu, neboť věřím, že by DRZ šlo z domu. Stejně mě sere, váha a pět rychlostí, ale to už sem tady mockrát psal.
K Farynovi. Jednání Cena Prostě spokojenost. Rozdíl nebe a dudy a pokud někdo váhá a myslím si, že kompletní repas podvozku je to pro jeho poskakování po lese zbytečná věc, tak se hluboce plete.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- Joraell
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1141
- Založená vlákna
- Motorka: Husky TC 250
- Věk: 34
- 3 7
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Tož Faryn už dodal i nálepky, takže teď to je 100%
Editoval Joraell (09.05.2016 09:14:54)
Nekrmte toho Trolla !
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
- Joraell
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1141
- Založená vlákna
- Motorka: Husky TC 250
- Věk: 34
- 3 7
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek:
Tak takhle olej z mejch vidlí nikdy nevypadal.
Nekrmte toho Trolla !
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Joraell:
a po kolika mth měníš ?? já cca po 100 mth, když to vidím asi zkrátím interval
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
- Joraell
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1141
- Založená vlákna
- Motorka: Husky TC 250
- Věk: 34
- 3 7
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
offroaderTE napsal(a):Joraell:
a po kolika mth měníš ?? já cca po 100 mth, když to vidím asi zkrátím interval
No hlavně se s tím nevrtám v potocích a podobně, to bude asi ten zásadní rozdíl. Po 20 je kalnej po 40 je to sračka, ale zdaleka ne taková.
Nekrmte toho Trolla !
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
offroaderTE: 100mth je už docela fest...
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
offroaderTE napsal(a):Joraell:
a po kolika mth měníš ?? já cca po 100 mth, když to vidím asi zkrátím interval
kura, taky ostřílený motorkář a dělá takové pičoviny
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
První výměnu jsem dělal po 120 mth a to byl teprv matroš Ke zděšení jsem teď po výměně nepoznal žádný rozdíl před a po - stejný olej a viskozita
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Faryne jen mám takový dotaz jaké máš zkušenosti ze servisem air tlumičů u kayba nebo new wp a jaký vidíš progres nebo deprogres oproti klasice v oleji?
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Olej je i u vzduchové vidlice, jen místo pružiny je vzduchová komora. V servisu vidlice to znamená, že přibyde utěsnění dalšího pístku vzduchové komory, což není tak hrozný. Daní za to ti je možnost pouhou pumpičkou měnit "tvrdost pružiny".
Editoval Robinsson (19.05.2016 07:03:02)
|