INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Baterie
- jiriktm
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 666
- Založená vlákna
- Místo: Kudlov
- Motorka: KTM EXC 525
- Věk: 43
- 10 0
Re: Baterie
kick-start napsal(a):Ládínek:
mas nekde seznam a vyznam tech zkratek co tu uvadis (BS, 4, .....) nebylo by naskodu je tu zverejnit. baterky jsou vecne tema tak by to mnohym pomohlo.
skoušel sem se na to samé ptát u prodejce baterií a odepsali mi toto:
Dobrý den,
dnes se tomu říká japonské zančení, písmenka v podstatě neznamenají nic konkrétního, ale když je tento název použit,
baterie splňuje parametry které má mít (rozměry, atd). Výrobci předčasem toto označení sjednotily a používají ho všichni významný výrobci.
Občas někdo zamění první písmeno např Fiamm používá "F" (FTX5L-BS).
Ale žádné kódy v tom nehledejte. Krom toho že všechny baterie YTX jsou tzv. AGM baterie - uzavřené.
S přátelským pozdravem Jan Urban
ale pak sem našel toto:
Editoval jiriktm (17.03.2014 19:40:52)
Re: Baterie
Zdaréc, tak dneska mě při vyjížďce asi jaksi úplně zradila baterka, vím o tom že je slabší a někdy špatně točila, ale vždy když jsem chvíli jezdil, tak na to nastartování to stačilo, dneska ale náhle ani ťuk, chcíplo mi to ve výjezdu, sjel jsem dolů, ale absolutně nereagoval startér, ani protočení, prostě mrtvo. Displej u masky teda taky tak tak svítil ... tak nejspíš bude už uplně k.o. ale je mě divný, že takhle naráz úplně mrtvo ... jezdil jsem dneska hodně hluboky brody, tak jestli ta voda třeba něco?
Mimochodem zkoušel jsem ji měřit, někdy 10,2, někdy 11,8 ... tak asi dead co
Re: Baterie
Kubajz:
a nemáš jen jeblou pojistku ?
Re: Baterie
Strejda-GC napsal(a):Kubajz:
a nemáš jen jeblou pojistku ?
díval jsem se a nevypadá prdlá, jako když zmačknu startér, tak jen něco cvakne u té baterky, tam jak jsou ty konektory...
Editoval Kubajz (15.09.2014 21:20:12)
Re: Baterie
zkoušel jsem proměřovat, dobíjení funguje, ale je ta baterka prostě už total K.O., protože jsem to zkoušel nastartovat přes kabely od autobaterky a na brnk to chytlo...
- Petr. B
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 285
- Založená vlákna
- Místo: Jihlava
- Motorka: Honda CRF 250 X
- Věk: 31
- 0 0
Re: Baterie
Kubajz napsal(a):zkoušel jsem proměřovat, dobíjení funguje, ale je ta baterka prostě už total K.O., protože jsem to zkoušel nastartovat přes kabely od autobaterky a na brnk to chytlo...
Mě to udělalo cca před 2 měsícema taky. Cvakalo jen relé baterka se sesypala z ničeho nic na trati, nastartoval jsem jezdil jsem pak jsem odpočíval šel jezdit a nic jen cvakéní. Dal jsem ji na nabíječku a nabíječka ji jakoby pořád oživovala asi 2 hodky a nic. Koupil jsem novou a ok.
Re: Baterie
Petr. B napsal(a):Kubajz napsal(a):zkoušel jsem proměřovat, dobíjení funguje, ale je ta baterka prostě už total K.O., protože jsem to zkoušel nastartovat přes kabely od autobaterky a na brnk to chytlo...
Mě to udělalo cca před 2 měsícema taky. Cvakalo jen relé baterka se sesypala z ničeho nic na trati, nastartoval jsem jezdil jsem pak jsem odpočíval šel jezdit a nic jen cvakéní. Dal jsem ji na nabíječku a nabíječka ji jakoby pořád oživovala asi 2 hodky a nic. Koupil jsem novou a ok.
jj přesně takhle to teď mám ... mimochodem, nějakej tip na dobrou baterku? Nechci do toho zas vrážet moc ...
- Petr. B
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 285
- Založená vlákna
- Místo: Jihlava
- Motorka: Honda CRF 250 X
- Věk: 31
- 0 0
Re: Baterie
Kubajz napsal(a):Petr. B napsal(a):Kubajz napsal(a):zkoušel jsem proměřovat, dobíjení funguje, ale je ta baterka prostě už total K.O., protože jsem to zkoušel nastartovat přes kabely od autobaterky a na brnk to chytlo...
Mě to udělalo cca před 2 měsícema taky. Cvakalo jen relé baterka se sesypala z ničeho nic na trati, nastartoval jsem jezdil jsem pak jsem odpočíval šel jezdit a nic jen cvakéní. Dal jsem ji na nabíječku a nabíječka ji jakoby pořád oživovala asi 2 hodky a nic. Koupil jsem novou a ok.
jj přesně takhle to teď mám ... mimochodem, nějakej tip na dobrou baterku? Nechci do toho zas vrážet moc ...
Koupil jsem Banner stála myslím 700 a motá jak blázen.
Re: Baterie
To s těma vhodnejma a nevhodnejma polohama by mělo bejt šumák, ne? Dneska baterky prodávaj skoro výhradně bezúdržbový se skelnym rounem, nebo jinym bordelem(marketingově se to jako voznačuje gelová, ale je to píčovina, páč to je něco úplně jinýho), takže elektrolyt je furt všude víceméně rozmístěnej stejně, páč je to v tom nasáklý, mno ne?
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
Re: Baterie
Přidám svou zkušenost s baterkama, ať je o čem...
Baterka v motce byla už při koupi ( 3roky zpět). Origo gelovka bezůdržbová, myslím že zrovna ta Yuasa, nebo jak se to píše...musel bych kouknout, už jsem ji neměl dlouho venku. No ale k věci. Mám i malou udržovací nabíječku na tyhle baterky ( má myslím 9 nebo 12Ah). V zimě jsem ji párkrát připojil na týden a podobně. Na jaře vše O.K.. Jezdím asi měsíc, sporadicky jednou za 14dnů, nebo 2x za týden a někdy v květnu se mi jeden den zdálo, že už točí slabě. Byla tuším středa, jel jsem do práce. Odpoledne dojedu domů, dám jí nabíjet přes noc a ráno start a výjimečně zase do práce na moto. Když jsem chtěl jet domů, už jsem nenastaroval a museli do mě žduchnout. Doma jsem ji vyhodil, změřil a začal zjišťovat proč. Odběr jsem na motorce nikde nenaměřil, takže jsem si říkal, má třeba 4 roky, je po ní. Máme tady velkoobchod baner baterien, tak jsem to tam odnesl a protože se léta známe, domluvil se, že to hodí na nějaké ty jejich inteligentní nabíječky co tím uvádějí nové baterky v život. Bylo to tm 3 dny (neví jak dlouho na nabíječce), vzal jsem jí domů s tím, že když to bude K.O., koupím novou. Doma jen 3x otočila motorem a nazdar. Už jsem zjišťoval cenu a náhodou se o tom bavil s kolegou v práci. Ten ví prd o gelovkách a pod....prostě je zvyklej dát doma baterku na starou nabíječku co ji mají už 3O let a hotovo. Došli jsme k tomu, že on má staré tenere a taky v tom má takovou baterku a normálně ji nabil na nabječce na autobaterky. Chvíli jsme se dohadovali o tom, že se mu to taky mohlo roztrhnout (zasvěcení ví..), ale debatu jsme skončili s tím, že vlastně moje baterka je K.O., tak nic nepokazím, maximálně se to rozlet a občas je taky potřeba zkoumat Doma jsem hodil baterku ven na zahradu pod vozík a ještě do igelitky a dal ji na nabíječku, která je až od 30Ah z kauflandu. Na pomalý režim to ládovalo 15,5V Po nějaké hodině jsem to vypnul a opatrně koumal zda se to moc nehřeje, nafukuje nebo tak něco...vše O.k., jen teplá (při zapnutí bylo slyšet jemné šumění). Tak jsem to tam nechal celý den a pak zkusil v moto. Krásně startovala, tak jsem odjel víkend a pak ji dal na nabíječku preventivně znovu a nechal jí tam 3 dny!! To bylo v květnu. Jezdím celou sezónu na baterce, co byla K.O. a ani speciál nabíječka ji nenabila. Nikoho tím nenavádím a pokud by někdo něco podobného zkoušel, dbejte na to, že se baterka může roztrhnout, nebo prasknout a podobně. Takže s tím počítejte. V tom servisu mi takovou baterku ukazovali jak vypadá...byla kulatá jak sud. Bavili jsme se o tom co jsem popsal a s jistotou se neví nic, ale bylo řečeno, že mohlo dojít k tzv. odsulfatování a celkové regeneraci baterie, vlivem vyššího proudu a oxidace při nabíjení, kdy se usazeniny z desek rozpustí.
V aute, peugeot 206 D jsem měl banerku 10 let. opravdu tak dlouho vydržela. Letos v zimě už jsem jí nabíjel co týden ( když bylo kolem 10 minus), a již vyměnil. Opět v baneru u stejného člověka. Tam jsme taky kontrolovali stáží / rok výroby 2004/ Takže někdy se asi taky zadaří
V zahradním traktoru jsem měl baterku taky 8 let a pak kopil Vipieme ( dávají ji v provovýrobě do John Deere) a za rok bylo po ní. Měla 0,0V, všechny články z ničeho nic K.O.. Dal jsem to tady zase do baneru a vrátili mi to s tím, že rozhodně reklamovat (tu jsme koupil někde i Prahy), protože nelze nabít a strašně se hřeje. Poslal jsem ji prodejci s tím, že je v záruce a nic neobvyklého se s ní nedělo. Ti mi za týden odpověděli, že se jim baterii podařilo díky nějaké speciální regenerační nabíječce nabít a že i takové věci se stávají. A že ji pošlou. Říkal jsem, že té značce již nedůvěřuji a že si klidně připlatím a koupím u nich nějakou bezúdržbovou dražší. Ale že pří mě ujišťují, že už s tím nebudu mít problémy, tak ji poslali. Za 2 dny mi volá někdo z přepravky, že mi měli doručit baterii, ale že se jim na depu převrátila a vytekla, tak jestli jí chci doručit nebo ne , tak říkám ať ji pošlou zpět prodejci. ti mě další den volali, že se omlouvají a že mám štěstí, že mi tedy musí poslat novou a že už to udělali... Tak mám doma zase tu samou, ale stejnou, tak jsem zvědavý jak bude makat raději jsem si vyrobil přerušovač mínus pólu a když traktor 14 dní stojí,raději to vypnu, i když jsem stejně žádný odběr taky nenaměřil. takže někdy je to prdel...
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
Re: Baterie
Tak že bych ji taky zkusil ještě hodit na nabíječku jako poslední záchrana před koupí nové? Zkusit bych to mohl. Mám takovou tu klasickou starou autonabíječku 6V/12V ... Bojím se ale toho rizika bouchnutí, když to dám na mírno, tak snad by nemělo... žádné zátky předpokládám asi neoddělávat ne? Jestli by to šlo vubec...
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
Re: Baterie
Kubajz:
Nic jsem neodělával, baterie zůstala uzavřená. Jak říkáš, zkusit to můžeš. I když u mě nedošlo k žádnému problému, raději to nechej rozhodně někde venku na zahradě, třeba v nějaké krabici nebo to něčím přiklop... A máš jistotu, že kdyby něco, nikomu se nic nestane a nebudeš muset uklízet široké okolí Ale fakt u mě absolutně pomohlo! A baterka již půl roku drží...zrovna dnes jsem si jí (moto) do práce vzal po dlouhé době, protože bylo hnusně a jezdil jsem raději autem. Nabíjím nabíječkou z kauflandu, paramtry a podobou je stejná jako tato: http://www.akcnidomacnost.cz/akce-auto- … 71382.html jen to dám na Lo, ne na Hi. Dává asi 15,5V --což je na gelovky moc. taky to u nabíječky píší..u této že je pro baterie od 15 do 80 Ah. Ale jak říkám, funguje to. Když to po půl dne bude vypadat v pohodě, tak to tam nech aspoň 2 dny. Ona bude mít čas na rozpouštění té sulfatace.
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
- Zvěřáki
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 659
- Založená vlákna
- Motorka: DR 650 SE
- Věk: 33
- 0 0
Re: Baterie
Kubajz:
pak napiš, zda to pomohlo, nebo nepomohlo, nebo "jeblo" Zdůrazňuji, že nikoho nenavádím, píši jen osobní zkušenost a riziko připomínám. Nicméně, když to necháš venku a dáš to do nějaké krabice třeba, tak i kdyby se něco stalo, tak nevyteče kyselina buhví kam a nezačne nic hořet. Když mi ukázali v tom baneru servisu tu nafouklou gelovku, tak jsem koukal co to vydrží. Celá byla vyboulená, skoro kulatá a to i ty vlisované špunty atd. takže ono se to asi snad ani neroztrhne, ale v závislosti na množství nabíjecího proudu a nebo konstrukci baterie, se může nebo nemusí poškodit. Když je ta baterka stejně teď k.o., tak se nemá co pokazit, maximálně ji vyhodíš tak jako tak. A nebo budeš jezdit
Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole..... - holt to nezapomeneš - ForeverOFF -
|