Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nastaveni odskoku zadniho tlumice

#1 17.12.2011 17:57:50

Nastaveni odskoku zadniho tlumice


muze mi nekdo vysvetlit jak to ve skutecnosti je?
v manualu se pise: kdyz potrebujeme pritvrdit odskok musime utahovat sroub doprava (ve smeru hodinovych rucicek) - tohle se mi zda logicke

na webu Flatliners pisou: Otáčením šroubu ve směru hodinových ručiček se rychlost zpětného útlumu sníží. Pokud cítíš, že ti zadek nakopává, máš nastavený příliš rychlý zpětný útlum.
coz by tedy znamenalo ze pokud chci odskok zmekcit (aby mi zadek tolik nekopal) musim sroub utahovat.  a prave tohle mi prijde jako blbost vzhledem k tomu co je uvedeno v manualu a taky kdyz si to preberu selskym rozumem.

jdem mi konkretne o to ze jsem lital po oranisti (tam proste musite drzet plnej kotel aby jste to projeli), a citil jsem jak od sedla dostavam tvrde rany do riti i kdyz jsem jel v takovem tom "hajzl-predozadnim-postoji". tak jsem dosel k nazoru ze se me tlumic vraci moc rychle a chtel bych ho trosku zpomalit. s compresi vrtat nechci, tu mam serizenou dle mych pradstav bo tam je to jasne utahnes - pritvrdis.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/137_rear_rebound_manual.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/137_rear_rebound_web.jpg

 offline 

 

#2 17.12.2011 19:22:19

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


kick-start:

První věc je, že každý typ tlumiče to má jinak. Někde točíš doprava, jinde doleva, někde to šteluješ nahoře a jinde dole.
Zvýšení útlumu znamená zpomalení chodu.
Jestli tě to ale kope do zad při jízdě v oraništi, tak je dost klidně možný, že nemáš špatný útlum odskoku, ale komprese.
Já když koupil motorku, tak tam byly moc tvrdý přední vidlice a taky mě to ve finále mlátilo do zad. Nastavení podvozku je docela laborace a pro optimální naladění, to chce jezdit různý typy terénu jako rolety, odskoky, lavice, díry a najít mezi vším kompromis.
První věc to chce ale udělat výměnu oleje a nastavit tlumiče do základní pozice podle manuálu.
Druhá věc je nastavení podle váhy a předpokládaného stylu jízdy a až na třetím místě je jemné dolaďování útlumů a odskoků.


Dej koním pít...

 offline 

 

#3 17.12.2011 23:21:56

kiwibibo
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1289
Založená vlákna
Motorka: KTM XC 300, Honda Dominator NX 650
Věk: 29
Web
15 10

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


kick-start:

Hlavne sa mi zda divne to oznacenie v manualy - STIFFER a SOFTER ked je rec o odskoku.
Ved nastavovanim utlumu ODSKOKU (rebound damping) menis rychlost vracania tlmica, a nie jeho tvrdost/mäkkost (tá sa nastavuje utlumem KOMPRESIE)

Rebound damping (tlmenie odskoku):
•    otáčanie doprava zvyšuje tlmenie  -> SPOMAĽUJE ODSKOK
•    otáčanie doľava znižuje tlmenie     -> ZRÝCHĽUJE ODSKOK

Zadok ti moze nakopavat bud koli prilis malemu utlumu odskoku -> odskok je prilis rychly -> kope to
alebo tiez moze byt utlum odskoku prilis velky -> odskok je prilis pomaly, tym sa tlmic nevracia do povodnej pozicie a pri dalsej prekazke uz nema dostatocny zdvih (packing) -> kope to


exc.300.blogspot.com

Men do not quit playing because they grow old, they grow old because they quit playing.

 offline 

 

#4 18.12.2011 08:25:28

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


Semis napsal(a):

kick-start:

První věc je, že každý typ tlumiče to má jinak. Někde točíš doprava, jinde doleva, někde to šteluješ nahoře a jinde dole.

prave proto jsem sem dal ten manual aby bylo jasne videt kde se co steluje. samozrejme ze jsem napred naklikal vsechno dle manualu. tak jeste pro doplneni prihodim vrch-compresi
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/137_rear_com_low_manual.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/137_rear_com_high_manual.jpg

tak a ted kam tocit v pripade mnou popsaneho problemu. 
podle manualu je to doleva - zmekcit
podle webu Flatliners je to doprava - zpomalit

takze kdo tomu trosku rozumi poradte prosim

 offline 

 

#5 18.12.2011 10:00:22

Brůča
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 253
Založená vlákna
Místo: Plzeň
Motorka: BMW R 1150 GS,BMW K 1200 GT,Triumph 955i RS
Věk: 51
Tel: funkční
0 0

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


Když otočíš doprava - utáhneš, tak po stlačení motorky se ti bude pomalu zvedat (rychlá rovná tvrdá trať)
Když otočíš doleva - povolíš, tak po stlačení motorka vyskočí jako čert (pomalé hluboké díry)

V postatě platí, že motorka by měla jít dolů (s tvojí zátěží ) a nahoru stejně. Tak si stoupni do stupaček a hopsej. Opravdu v základním nastavení nehledej vědu - jemné doladění je ale pro frajera. Zatím ale tento způsob mě postačoval.

 offline 

 

#6 18.12.2011 11:19:11

kiwibibo
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1289
Založená vlákna
Motorka: KTM XC 300, Honda Dominator NX 650
Věk: 29
Web
15 10

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


kick-start:
Nasiel by som si nejaky rozbity usek s jamami, a tam skusal rozne nastavenia. Ak vravis ze ta to kope a mas pocit ze to je koli tomu ze sa tlmic vracia prilis rychlo, tak zvys utlum odskoku - utiahnut o par klikov doprava (odskok bude viac tlmeny -> tlmic sa bude vracat pomalsie). Tiez by som skusil znizit utlum high-speed kompresie - hore na tlmici sesthranom otocit trochu dolava -> tlmic bude makksi pri naraze na prekazku.
Ale inak chapem ze si zmateny z toho manualu. Asi ti ostava to len skusit v terene a dufat ze poznas rozdiel  smile 


exc.300.blogspot.com

Men do not quit playing because they grow old, they grow old because they quit playing.

 offline 

 

#7 18.12.2011 19:55:38

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


tak jsem odskok pritahnul o 3 kliky (z 10 na 7) a jeste o kousek povolim matici high compression z 1 1/6 na 1 1/2 a pujdu to v tydnu vyzkouset co tu udelalo.

 offline 

 

#8 21.12.2013 12:20:51

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


Zdravím, je možné, že mám na předních vidlicích nastavení komprese dole a útlum nahoře? Motorka mne při vyšších rychlostech mlátí do rukou. Tlumiče jsem si nechal udělat. Výměna oleje a gufer. Jakým způsobem nastavovat?

http://tmracingmotorcycles.com/wp-conte … Manual.pdf

Str. 26,27

Dík za rady...

 offline 

 

#9 21.12.2013 12:26:00

Drake89
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 233
Založená vlákna
Motorka: Husqvarna TXC 450 ´09 Husqvarna FC 250 2016
Věk: 31
3 0

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


chalka:

stranka 8
mas to popsane cislem "4" je odskok (nahore na vidlici)
cislo "9" (dole na vidlici) komprese

Edit: na Husce TE 450 2006 jsem to mel taky takhle

a ted na na dvoukomorach na TXC 2009 to je zase obracene (komprese nahore)

Editoval Drake89 (21.12.2013 12:27:07)

 offline 

 

#10 21.12.2013 12:39:55

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


Drake89:

Paráda, já to ladil přesně obráceně a divil jsem se, proč to nic nedělá big_smile

 offline 

 

#11 21.12.2013 13:09:13

Vojtas
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1318
Založená vlákna
Motorka: FE450
Věk: 25
Tel: NokiaN8
7 0

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


chalka:
jop, TTR taky mělo kompresi dole a odskok nahoře ano 


Baseball, basketball and football...
....all require one ball...
...ENDURO REQUIRES TWO!!!

 offline 

 

#12 21.12.2013 15:36:52

peetrs66
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 255
Založená vlákna
Místo: Jilemnice
Motorka: Beta rr390
Věk: 47 už ne
Tel: už ne
0 1

Re: Nastaveni odskoku zadniho tlumice


Jezdím jen tak rychle, jak můj anděl strážnej lítá,
akorát teď byl o něco pomalejší

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů