INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Roadbook
Re: Roadbook
Je to tak, pocitam s tim pro X710ku - pokud to pujde. Mam tam uz jeden volnej kablik - vstup GPIO jednotka ma, takze budu zkouset, jestli to nepujde napojit napr. na to cidlo co mam na motorce z Vektora, TrailTech to dela pro vetsinu motorek a da se koupit samostatne i s magnetkem.... Maji vzdy set podle znacky/typu motorky a napr. na ktm ma na brzdici primo dirku se zavitem a tam se to jen nasroubuje.
Nebo me napada, by se dalo vyuzit to co tu pripravujete na ten TripMaster - taky tam budete muset mit snimac (jaky? Hallova sonda?) ze by se treba dal napojit i na OffRoadNAVI jednotku?
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
pihrt: senzory na kolo by mě zajímaly, jestli znáš nějaký dobrý web, napiš. Náš Tripmaster AST má jen vstup na senzor a je mu jedno, jaký bude. Taky se dá připojit přímo na ten senzor, co už na motorce je a jenom si nastavíš počet pulsů na jednu otáčku kola. Nebo přidáš nový senzor. (Já mám pro 21" kolo na offroad na kole magnet a senzor, pro 19" kolo na cestu dávám origo snímač a jenom změním nastavení)
Až bude komplet otestováno, bude to volně k dispozici včetně kompletní dokumentace a programu, kdyby si někdo chtěl udělat nebo řešit robustnost nebo odolnost proti rušení. Když by se posbíralo aspoň padesát objednávek, nechal by se naprogramovat sázecí automat a nemusela by se deska osazovat ručně. Po míň kusech by vlna byla neekonomická.
Jako dálkové ovládání se dá použít to, co k tomu dáme - membránová klávesnice se na dálkáči neosvědčila - palcem nemám v rukavici takový cit - takže máme tři mikrospínače. Jako dálkové se může se připojit cokoli, jsou to jenom tlačítka, odpory a vedou z toho dva dráty.
Psal jsem na cenduro, dám to i sem: informace od hadware AST 1.0 procesor Atmega128, běží na 16MHz program zabírá 57.29 kB, + 2kB berou proměnné, konstanty Každých 50 metrů se data ukládají do vnitřní EEPROM. Je to stavěné proti rušení, chtělo by to otestovat na nějakém strašném bzučáku (nějaký jednoválec s mechanickým zapalováním). Mělo by to ustát i to.
Vstup signál od kola to bere jazýčkový kontakt, tak i hallův snímač. Hallův snímač může mít i externí napájení (tj. být součástí palubního tachometru), ono si to ten napěťový signál už upraví správně (je tam tvarovač, který to přizpůsobí).
Fotky s popiskama průběžně přidávám tady https://picasaweb.google.com/1122697043 … directlink
Editoval tyfoza (31.03.2013 12:06:52)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
misterjohnny: Pokud to nemá náhon lankem, tak ano. Když je náhon šnekem, tak ne. Pokud je senzor jinde než na kole - V-Strom DL 1000 - tak bych raději doporučil instalovat magnet na kolo kvůli přesnosti.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- Lasky
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 878
- Založená vlákna
- Místo: Lišov u Č.Budějovic
- Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
- Věk: 35
- 2 0
Re: Roadbook
tyfoza:
To je moc pěkná práce. Já se Tvým zákazníkem asi nestanu, páč na občasné použití si vystačím s orig. africkým tripmasterem, ale dá se předpokládat, že bratr do toho asi půjde aby tím nahradil svůj nefunkční tachometr.
Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Rozměr našeho AST je 86×65×25mm zespodu 4×M6 k uchycení. O moc menší to být nemůže. Mně to přijde i tak docela malinké. ICO má 93×47×30mm.
Dětská nemoc je jenom čidlo vnější teploty uvnitř krabičky, od elektroniky je tam teplo. Ve finální verzi bude čidlo venku na kabelu. Druhé teplotní čidlo mám zavrtané a zalepené ve výpustném šroubu oleje měří reálně.
Všichni budete překvapení z toho displeje - jak moc a z jakých úhlů je to vidět. Mě to dostalo, moc. Viděl jsem to na stole, ještě s ochrannou fólií, ale jak se odstranilo, jóóój. Kam se hrabe ICO nebo RNS, co potřebuje stínící stříšku. Svítí to tak moc, že do režimu běžný provoz přibude možnost plus/mínus nastavit jas displeje, někdy v noci by to mohlo být až nepříjemné.
Cena je teď finální a to 3000 korun. Od původního cenového odhadu (2500Kč) přibylo pískování povrchu, aby se hliník kolem displeje neleskl. Přibylo jedno teplotní čidlo na olej. Levná membránová klávesnice na dálkovém ovládání se neosvědčila, nakonec musí být na dálkáči tři tlačítka. Na krabičce je klávesnice ok, ale v palci na gripu není takový cit, proto tam musí být tlačítka. Taky ta krabička přijde vyrobená velmi nahrubo, plazma řeže nepěkně, je to docela drbka to zkompletovat, vyřezat závity, epoxid na vlepení displeje atd. Je možnost mít krabičku pískovanou šedou matnou a nebo v černém komaxitu. Je to komunitní a nikoli komerční produkt - ta cena kompenzuje náklady na součástky a boxík, práci na osázení základní desky a zkompletování.
Pak ještě dodám fotky verzí.
ad zákazníci, distribuce a všechen ten bordel kolem - Já jsem jel JEDNO rallye loni a bez tripmasteru to nebylo ono. Takže jsem zjistil, že potřebuju tripmaster. Vy tady na offmoto.com a lidi na cenduro.cz jste mně řekli, co to má umět. S kolegou elektronikem jsme to vyrobili. Takže já jsme spokojený, mám svůj tripmaster, sežralo to asi sedmdesát hodin práce. Je to celé hotové a namnožitelné. Takže jestli to někdo bude chtít, vyrobíme, dodáme.
V květnu zkusím posbírat nějakou hromadnou objednávku.
VŠEM tady, co k AST něco napsali moc díky za cenné připomínky, všechno je zahrnuto ve funkcích.
Editoval tyfoza (01.04.2013 02:02:07)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Přátelé, není vše jen růžové. Na RBM bylo otestováno. A dopadlo to totálním selháním kvůli vniknutí vody - promáčkl jsem displej dovnitř. ve zkratce - membránová klávesnice po totálním promoknutí přepíná sama; utopené dálkové ovládání to taky moc nezvládlo a jak jsem promáčkl displej bylo vymalováno. Hned jak to elektronik spraví, bude nahoře plexi a musím zjistit, zda membránovka existuje nečínská, poctivá vodotěsná nebo jestli tam budou muset být pořádná tlačítka. Tady je to sepsáno: http://tripmasterast.blogspot.cz/2013/0 … allye.html
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Hlásím zásadní změny v životním cyklu našeho tripmasteru AST. Vlastně AST2. Máme větší displej krytý plexi. Máme frézovanou hliníkovou krabičku, hliníkové dálkové ovládání. Teď testuju firmware a za měsíc to bude hotové a klonovatelné.
Koho zajímá pouze a jenom tripmaster a považuje další funkce (teploty/hodiny/měření napětí/tachometr/otáčkoměr/ukazatel paliva/počitadlo motohodin) za zbytečné, ať se podívá až od 17:44 viz. http://goo.gl/LLY2bE
http://www.youtube.com/watch?v=a7ZFo3hm … detailpage
Editoval tyfoza (08.10.2013 02:26:28)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Re: Roadbook
Těch Jirka(+=x:@)ktm je tu až příliš, tak je ze mě na přelomu roku 2013/2014 Jirkofka
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Rozměry AST2 jsou 100×78×32mm Rozměry profi IMO jsou 93×57×33mm Na IMO nejsou žádná tlačítka, pouze dálkové ovládání. Nabízí se možnost, mít AST bez tlačítek, pouze s dálkovým ovládáním, kde by byla čtyři tlačítka a to důležité tlačítko MODE by bylo umístěno v zahloubení s okrajem tak, aby se náhodně zmáčknout nedalo.
Rozměr AST2 bez tlačítek by byl 100×65×32mm
Otázka je, jestli by to někdo chtěl. Na ceně se to neprojeví, jenom do dálkového ovládání půjde o jeden kabel víc kvůli tomu tlačítku MODE.
Cena nebyla zmíněna - takže komplet s dálkovým ovládáním je to 3500 korun. (Pro info jenom 1000korun stojí frézování krabičky a dálkového ovladače)
Editoval tyfoza (08.10.2013 09:53:29)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Ještě je třeba zmínit velikost písma - AST2 má 15mm (IMO má 16mm, RNS má 18mm)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Janek: Díky za podporu. Jde to pomalu, ale jistě.
Odpovědi na tvé dotazy: Možnost napájení? přímo od moto baterie 12V nebo čímkoli jiným 6-24V (od baterie proto, aby měřák palubního napětí měl co měřit) Spotřeba je 125mW čili zanedbatelná. Nemá to žádný svůj vypínač, když otočím klíčkem, zapne se i AST.
Možnosti snímače rychlosti - magnetický/hallův snímač? Jsou obě možnosti.
Výstahy na podpětí/přepětí tě upozorní v jakých režimech? Pokud budu mít nastavená pouze Trip Master, bude to signalizovat? Nebude to signalizovat. Výstrahy se zobrazují pouze v režimech mimo závod - CLOCK (hodiny), NO RACE (rychlost/teploty/napětí/palivo) a REV COUNTER (otáčkoměr). V režimu TRIPMASTER a LAP COUNTER (počitalo kol) se výstrahy nezobrazují. Proč? Protože pořád je nejvíce poptávaný jednoduchý tripmaster a ty další věci tam jsou bonus navíc. Teď přeskládáme SETTINGS (nastavení) tak, aby pro tripmaster člověk nemusel proklikat všech moc obrazovek, ale když si vybere počet režimů 1-4 tak už nemusí nic víc nastavovat. Tento problém řeší dva kusy AST.
Motohodiny jsou závislý na snímání otáček jak jsem pochopil. Lze to zapojit jako počítadlo mth omotáním nějakýho snímače na kabel od indučky? Trefa - snímač otáček je kablík namotaný na kabel ke svíčce. V případě cívky přímo ve fajce, se musí připojit tam. Zapojíš to na jakoukoli motorku. Jaký jsou použitý konektory na propojení ovladače, snímače od kola, .... ideálně foto Konektory CINCH nebo volitelně speciální vodotěsné. Aktuálně testuji ostrou verzi a mám to zapojené napřímo. Chceme použít klasické CINCH konektory. To souvisí v vodotěsností. Lze mít 100% vodotěsné konektory a ne CINCH, ale už to bude za příplatek. Odhaduju to plus 200Kč.
Jak dlouho to vydrží pod vodou - přístroj i ovladač, konektory? Třicet minut v metru vody. Ještě ověříme. Plánuju AST vařit ve skleněném hrnci a sledovat teplotu podle čidla vnější teploty. Ovladač, krabička s AST - zcela jistě splníme normu IP66. Ono zvládne velmi pravděpodobně i IP67 - třicet minut v jednom metru. Problém mohou být konektory - CINCH se dá zaizolovat vulkanizační páskou a nebo máme ověřené vodotěsné konektory, ale ty kvůli ceně v balíčku za 3500korun být nemohou.
Pokud budete upravovat funkce, bude možný přehrát nějaký ten program už v prodaným přístroji? Ano. Uvnitř je konektor, zespodu čtyři šrouby. Rozloupneš krabičku, připojíš kabel k počítači/programátoru a nahraješ nový SW.
Editoval tyfoza (08.10.2013 11:10:37)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Ty máš VECTOR, ne? Tak tohle nepotřebuješ Já jsem až na jarním RBM pochopil, v jakých podmínkách vlastně musí taková mašinka fungovat, když jsem tam utopil a zničil první verzi AST. Teď už se to nestane.
Když sleduju ceny doplňků na motorky - teploměr stojí pětikilo, volmetr taky tak, otáčkoměr/počitadlo motohodin aspoň tisíc korun atd. atd. Tady je to všechno pohromadě snad za dostupnou cenu. Pro rallye stavbu bych dal dva kusy AST. Jeden bez tlačítek s dálkovým ovládání jako tripmaster. A druhé AST jako zbytek kokpitu - tachometr/otáčkoměr/palivoměr. Teď se k tomu AST tvoří ještě přídavná věc, kde jsou vyvedené kontrolky - mazání, rezerva, neutrál.. co já vím co všechno - aby z toho šlo postavit opravdu plnohodnotný elektronický kokpit.
Editoval tyfoza (08.10.2013 11:28:46)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Re: Roadbook
tyfoza:
Napájení je jen z baterie nebo ext. zdroje? Žádná vnitřní baterie 2032 nebo podobně?
Editoval Jirka_KTM (08.10.2013 11:33:37)
Těch Jirka(+=x:@)ktm je tu až příliš, tak je ze mě na přelomu roku 2013/2014 Jirkofka
- tyfoza
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 87
- Založená vlákna
- Místo: Uherský Brod
- Motorka: DL 650 K9
- Věk: 35
- Tel: 608 376 241
- Web
- 0 0
Re: Roadbook
Napájení je z palubního napětí.
Uvnitř je záložní baterie, která drží hodiny a datum a zajistí počítání času v závodních režimech tripmaster a počitadlo kol, když to vypneš. Typicky, spadnu, chcípnu motorku, AST se vypne; po zapnutí naběhne a pokračuje. Je tam knoflík CR2032 - životnost baterie odhaduju na deset let. Podobně jako v počítačových základních deskách.
Obrázek je osázená deska. Porovnej s vizualizací z návrhu viz. http://3.bp.blogspot.com/-_eM_KeWgY-M/U … -final.jpg
Editoval tyfoza (08.10.2013 11:41:56)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
|