Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

CO NA TO ODBORNÍCI?

#21 16.03.2013 15:44:31

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


možná to je olejářské lobby, ale spíš bych sázel na to, že se tím automobilky brání proti reklamacím... stejně jako jsou u ostrých motorek výměny dílu naprosto směsně nízké, tak stejné je to i u olejů... řekl bych že ty výměny jsou tak na 1/10 životnosti... přeci jen ti automobilka neřekne, že ho tam máš nechat 150 000 a pak by někdo reklamoval auto, že zadřel... a interval výměny oleje neharají při prodeji roli...

 offline 

 

#22 16.03.2013 21:08:25

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Já bych autorům přál aby to video pustili jednomu mojemu zákazníkovi, který si kdysi koupil nového VW T5 2.5TDI s tím jejich zázračním longlife olejem a neskutečně dlouhým servisním intervalem.
On najezdil 100tis km ročně a každej rok mu do toho dávali novej motor, pač byl KO. Po druhé výměně si začal nechávat měnit olej při polovičních km a najednou to fungovalo.....
Takže to video je  a31   a31   a31 


Dej koním pít...

 offline 

 

#23 16.03.2013 22:34:35

mmozga
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 466
Založená vlákna
Motorka: Husaberg FE 570 12
Věk: 23 zatím :)
Tel: galaxy s4
0 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


slugger napsal(a):

Teplo pro regeneraci se vytváří hořící naftou ve výfuku. Ta se tam dostane tak, že se vstřikuje při otevřeným výfukovým ventilu, píst není v horní úvrati, nafta se tudíž nevstřikuje do prostoru pístu, ale do volnýho válce a srazí se na jeho stěnách. Kroužky potom naftu setřou a ta skončí v olejový náplni...

tomu nerozumím.když se vstřikuje do volnýho válce při otevřeným výfukovým ventilu tak píst jede nahoru a stírá naftu sraženou na stěnách směrem nahoru kde se při dalším výbuchu "spálí" ne?

nebo jestli tomu dobře chápu tvrdíš že ty stírací kroužky stíraj jen pří pohybu pístu nahoru?

nebo to ty stírací kroužky vůbec nesetřou a tím se dostane část té sražené nafty do oleje?

 offline 

 

#24 16.03.2013 23:27:05

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


slugger napsal(a):

Teplo pro regeneraci se vytváří hořící naftou ve výfuku. Ta se tam dostane tak, že se vstřikuje při otevřeným výfukovým ventilu, píst není v horní úvrati, nafta se tudíž nevstřikuje do prostoru pístu, ale do volnýho válce a srazí se na jeho stěnách. Kroužky potom naftu setřou a ta skončí v olejový náplni...

no já ti nevím, myslím, že teplota ve válci a stěny válce při výfukovém zdvihu je větší než bod varu nafty.....čili než ta mikrokapička stači doplachtit v ke stěně válce, tak už je odpařená a vznícená.
Nehledě na to, že regenerace se spustí jenom po dosažení určitých podmínek wink 

 offline 

 

#25 17.03.2013 08:54:58

mmozga
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 466
Založená vlákna
Motorka: Husaberg FE 570 12
Věk: 23 zatím :)
Tel: galaxy s4
0 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Janek:

Tato je celek drsné, každopádně zajímavá problematika..Tomu co jsi napsal rozumím..  roll 
Na podzim 2012 Sme jeli Mazdou 6 II (pokud je teď III nejnovější  ee2 ) do Norska jako obvykle..Pak začla blikat kontrolka DPF ale majitel nevěděl co dělat takže se jelo dál.stalo se to mezi Německem a Dánskem a nás čekalo cca 1400km  big_smile 
Po cca 300km začal motor protestovat a prostě se přepnul do nouzáku.auto jelo normálně jen bylo "jelo jak bez turba"  ee3 
Ale dovezlo nás těch 1400km kde nám to kluci v servisu píchli na diag. a odstranila se chybová hláška,projelo se to x km v nějakejch otáčkách aby se to "vypálilo a13 " a doteď jezdí v poho..
Každopádně já bych to určitě nechtěl mít pod autem a kdyby přece tak to dávám okamžitě doprdele..

 offline 

 

#26 17.03.2013 11:48:06

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Hugila:
Kde se taková nafta prodává? U nás určitě ne. Oleje a biosložky se z nafty v týhle situaci jen tak neodpaří.
Ono to celý vypadá složitě, ale je to více či méně jednoduchý... A těch paramtrů co to ovlivní, zas takový kvanta nejsou...
Dnešní systém se v závislosti na podmínkách dokáže sám zregenerovat i na volnoběh...


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#27 17.03.2013 14:05:09

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Podle mě olej vydrží dost, interval je zkrácen schválně, kvůli prevenci. Ono kdyby se motor nastartoval a jel v kuse ohřátej, tak vydrží taky nesmysl, ale je třeba brát v potaz, že spousta lidí jezdí autem jen okolo komína.
Osobně jsem proti longlife řídkým olejům, min. 5w40, řidčí olej do auta nenaleju. Ono taky záleží jakej motor, pro spousty motorů je právě longlife jistá smrt, u nafťáků to platí obzvlášť.
Pak se lidi diví, že maj zanesený kanálky, ojetý vačky, bláto v motoru a o zředěným oleji naftou mluvit nemusíme. Nicméně tohle všechno je víceméně konstrukční část motoru, né špatný olej.


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

#28 17.03.2013 14:08:54

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Tainix napsal(a):

slugger napsal(a):

Když třeba vidim olej z 1,2 HTP po 8 tisících...

Tak ono celkově 1.2 HTP je jinej level  zipp1 

Neskutečně nabušenej motor  a1 
Zase na druhou stranu, jaké provozní stavy tyto motory většinou maj? Najedou všechno většinou ve stavu, že se vůbec neohřejou, nejdelší jízda 5km. To si normální člověk na normální ježdění nikdy nekoupí.


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

#29 17.03.2013 14:15:14

Tainix
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 411
Založená vlákna
Místo: Blansko
Motorka: Kawa KLE
Věk: 29
2 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


kornout napsal(a):

To si normální člověk na normální ježdění nikdy nekoupí.

Zde je právě ten háček  usch 

 offline 

 

#30 17.03.2013 15:38:49

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


slugger:

bod varu MEŘO je pod 350°C , což je podstatně nižší teplota než je teplota výfukových plynůsmile
Co se týče olejů, tak teplota varu a vzplanutí je opět nižší než teplota výfukových plynů.
Takže nafta se může dostat do oleje při regenraci pouze v případě, ketrý popisoval Janek, při normální regeneraci za provozu ne, páč je to fyzikálně nemožnésmile

 offline 

 

#31 17.03.2013 15:52:16

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Hugila
Vymlouvat Ti to nehodlam cool  Ten nucenej proces co popisuje Janek nektery auta ani nemaji a u spousty aut se da obejit... Za osm let jsem ho musel pouzit  cca 3x. A nebudes tomu verit, olej v motorech i tak pribyva usch 


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#32 17.03.2013 15:54:49

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


slugger:

ale určitě ne kvůli regeneraci filtru pevných částic, ale třeba kvůli studeným startůmsmile

 offline 

 

#33 17.03.2013 16:11:51

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Pri studenym startu vstrikujes palivo do pistu. Na steny valce se nedostane.


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#34 17.03.2013 16:46:43

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


no při studeném startu se  zvětší předvstřik a dávka paliva, a hlavně se to nevznítí hned na první vstřik. A palivová "mlha" nezůstane při pohybu pístu dolů uzavřená ve spalovacím prostoru v pístu, ale vířením se samozřejmě dostane ven na stěny válce:)
Nehledě na to, že hoření pro prochlazeném motoru není dokonalé, a část paliva se nespálí.

 offline 

 

#35 17.03.2013 17:04:31

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Si muzem zalozit novy vlakno.
To co popisujes si krom jinejch faktu protireci s tim, proc u motoru bez filtru olej nepribyva...


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#36 17.03.2013 17:17:13

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


a nemůže to být tím, že u motoru bez filtrů je podstatně menší protitlak ve výfukovém potrubí, čili lepší odvod výf. plynů se zbytky nespáleného paliva z válce?

 offline 

 

#37 17.03.2013 17:27:28

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


slugger napsal(a):

Si muzem zalozit novy vlakno.
To co popisujes si krom jinejch faktu protireci s tim, proc u motoru bez filtru olej nepribyva...

Není pravda, co vím, tak tohle je největší problém u PD motorů, ředění oleje kvůli úniku nafty přes gumičky okolo vstřikovačů.
U těch DPF filtrů u systému CR to zase tak tragický s výplachem DPF není, neděje se to zase tak často a pokud ano, tak už jsou chycený vstřiky a filtr, ale to už je zase jiná písnička.


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

#38 17.03.2013 17:29:54

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Hugila napsal(a):

a nemůže to být tím, že u motoru bez filtrů je podstatně menší protitlak ve výfukovém potrubí, čili lepší odvod výf. plynů se zbytky nespáleného paliva z válce?

To zas není tak znát, ber to že je to v podsattě stejný jak kat, kterej maj všechny auta. Ten protitlak dělá stejně nejvíc turbo, VNT regulace.


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

#39 17.03.2013 17:41:13

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


Presn tak... Turbo je nejvetsi prekazka...
Jinak regenerace probiha docela casto, prumeru cca 500 - 600 kilometru a trva tak 10 minut.


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#40 17.03.2013 18:15:26

Re: CO NA TO ODBORNÍCI?


kopretina napsal(a):

kdy bude odpovidat ten odbornik, vyk! 

možná přijde i kouzelník  ano  cool 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů