INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
CO NA TO ODBORNÍCI?
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
možná to je olejářské lobby, ale spíš bych sázel na to, že se tím automobilky brání proti reklamacím... stejně jako jsou u ostrých motorek výměny dílu naprosto směsně nízké, tak stejné je to i u olejů... řekl bych že ty výměny jsou tak na 1/10 životnosti... přeci jen ti automobilka neřekne, že ho tam máš nechat 150 000 a pak by někdo reklamoval auto, že zadřel... a interval výměny oleje neharají při prodeji roli...
- mmozga
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 466
- Založená vlákna
- Motorka: Husaberg FE 570 12
- Věk: 23 zatím :)
- Tel: galaxy s4
- 0 0
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
slugger napsal(a):Teplo pro regeneraci se vytváří hořící naftou ve výfuku. Ta se tam dostane tak, že se vstřikuje při otevřeným výfukovým ventilu, píst není v horní úvrati, nafta se tudíž nevstřikuje do prostoru pístu, ale do volnýho válce a srazí se na jeho stěnách. Kroužky potom naftu setřou a ta skončí v olejový náplni...
tomu nerozumím.když se vstřikuje do volnýho válce při otevřeným výfukovým ventilu tak píst jede nahoru a stírá naftu sraženou na stěnách směrem nahoru kde se při dalším výbuchu "spálí" ne?
nebo jestli tomu dobře chápu tvrdíš že ty stírací kroužky stíraj jen pří pohybu pístu nahoru?
nebo to ty stírací kroužky vůbec nesetřou a tím se dostane část té sražené nafty do oleje?
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
slugger napsal(a):Teplo pro regeneraci se vytváří hořící naftou ve výfuku. Ta se tam dostane tak, že se vstřikuje při otevřeným výfukovým ventilu, píst není v horní úvrati, nafta se tudíž nevstřikuje do prostoru pístu, ale do volnýho válce a srazí se na jeho stěnách. Kroužky potom naftu setřou a ta skončí v olejový náplni...
no já ti nevím, myslím, že teplota ve válci a stěny válce při výfukovém zdvihu je větší než bod varu nafty.....čili než ta mikrokapička stači doplachtit v ke stěně válce, tak už je odpařená a vznícená. Nehledě na to, že regenerace se spustí jenom po dosažení určitých podmínek
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Hugila: Kde se taková nafta prodává? U nás určitě ne. Oleje a biosložky se z nafty v týhle situaci jen tak neodpaří. Ono to celý vypadá složitě, ale je to více či méně jednoduchý... A těch paramtrů co to ovlivní, zas takový kvanta nejsou... Dnešní systém se v závislosti na podmínkách dokáže sám zregenerovat i na volnoběh...
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
- kornout
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1140
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
- Věk: už veterán
- Tel: asi 100x deně :-(
- 1 0
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Podle mě olej vydrží dost, interval je zkrácen schválně, kvůli prevenci. Ono kdyby se motor nastartoval a jel v kuse ohřátej, tak vydrží taky nesmysl, ale je třeba brát v potaz, že spousta lidí jezdí autem jen okolo komína. Osobně jsem proti longlife řídkým olejům, min. 5w40, řidčí olej do auta nenaleju. Ono taky záleží jakej motor, pro spousty motorů je právě longlife jistá smrt, u nafťáků to platí obzvlášť. Pak se lidi diví, že maj zanesený kanálky, ojetý vačky, bláto v motoru a o zředěným oleji naftou mluvit nemusíme. Nicméně tohle všechno je víceméně konstrukční část motoru, né špatný olej.
umím prd, ale strašně mě to baví
- kornout
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1140
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
- Věk: už veterán
- Tel: asi 100x deně :-(
- 1 0
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Tainix napsal(a):slugger napsal(a):Když třeba vidim olej z 1,2 HTP po 8 tisících...
Tak ono celkově 1.2 HTP je jinej level
Neskutečně nabušenej motor Zase na druhou stranu, jaké provozní stavy tyto motory většinou maj? Najedou všechno většinou ve stavu, že se vůbec neohřejou, nejdelší jízda 5km. To si normální člověk na normální ježdění nikdy nekoupí.
umím prd, ale strašně mě to baví
- Tainix
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 411
- Založená vlákna
- Místo: Blansko
- Motorka: Kawa KLE
- Věk: 29
- 2 0
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
kornout napsal(a):To si normální člověk na normální ježdění nikdy nekoupí.
Zde je právě ten háček
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
slugger:
bod varu MEŘO je pod 350°C , což je podstatně nižší teplota než je teplota výfukových plynů Co se týče olejů, tak teplota varu a vzplanutí je opět nižší než teplota výfukových plynů. Takže nafta se může dostat do oleje při regenraci pouze v případě, ketrý popisoval Janek, při normální regeneraci za provozu ne, páč je to fyzikálně nemožné
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Hugila Vymlouvat Ti to nehodlam Ten nucenej proces co popisuje Janek nektery auta ani nemaji a u spousty aut se da obejit... Za osm let jsem ho musel pouzit cca 3x. A nebudes tomu verit, olej v motorech i tak pribyva
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
slugger:
ale určitě ne kvůli regeneraci filtru pevných částic, ale třeba kvůli studeným startům
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Pri studenym startu vstrikujes palivo do pistu. Na steny valce se nedostane.
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
no při studeném startu se zvětší předvstřik a dávka paliva, a hlavně se to nevznítí hned na první vstřik. A palivová "mlha" nezůstane při pohybu pístu dolů uzavřená ve spalovacím prostoru v pístu, ale vířením se samozřejmě dostane ven na stěny válce:) Nehledě na to, že hoření pro prochlazeném motoru není dokonalé, a část paliva se nespálí.
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Si muzem zalozit novy vlakno. To co popisujes si krom jinejch faktu protireci s tim, proc u motoru bez filtru olej nepribyva...
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
a nemůže to být tím, že u motoru bez filtrů je podstatně menší protitlak ve výfukovém potrubí, čili lepší odvod výf. plynů se zbytky nespáleného paliva z válce?
- kornout
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1140
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
- Věk: už veterán
- Tel: asi 100x deně :-(
- 1 0
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
slugger napsal(a):Si muzem zalozit novy vlakno. To co popisujes si krom jinejch faktu protireci s tim, proc u motoru bez filtru olej nepribyva...
Není pravda, co vím, tak tohle je největší problém u PD motorů, ředění oleje kvůli úniku nafty přes gumičky okolo vstřikovačů. U těch DPF filtrů u systému CR to zase tak tragický s výplachem DPF není, neděje se to zase tak často a pokud ano, tak už jsou chycený vstřiky a filtr, ale to už je zase jiná písnička.
umím prd, ale strašně mě to baví
- kornout
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1140
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
- Věk: už veterán
- Tel: asi 100x deně :-(
- 1 0
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Hugila napsal(a):a nemůže to být tím, že u motoru bez filtrů je podstatně menší protitlak ve výfukovém potrubí, čili lepší odvod výf. plynů se zbytky nespáleného paliva z válce?
To zas není tak znát, ber to že je to v podsattě stejný jak kat, kterej maj všechny auta. Ten protitlak dělá stejně nejvíc turbo, VNT regulace.
umím prd, ale strašně mě to baví
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
Presn tak... Turbo je nejvetsi prekazka... Jinak regenerace probiha docela casto, prumeru cca 500 - 600 kilometru a trva tak 10 minut.
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
Re: CO NA TO ODBORNÍCI?
kopretina napsal(a):kdy bude odpovidat ten odbornik,
možná přijde i kouzelník
|