Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Regulator pro osvětlení

#1 05.02.2013 22:33:15

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Regulator pro osvětlení


Hoja. Koupil jsem starou xl600 a nesvítila. Tak jsem měřil altík a krom vinutí pro CDI je ,,funkční,, jen jedno vinutí a to bezproblémů utáhne H4. Ale nějak nefunguje origo regulátor a tak to při vytočení spálí H4. Chtěl bych ušetřit a použít regulátor pro Š120. Jsou na něm miny 54, DH, D+, M-....myslím. Lze jej použít pro stabilizaci jen pro tu H4? Popřípadně jak ho zapojit?
Z altíku mám drát + kostra jedné použitelné fáze....

 offline 

 

#2 06.02.2013 07:48:18

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Regulator pro osvětlení


bobo:

A kterej z těch dvou regulátorů ti nefunguje?


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#3 06.02.2013 09:52:31

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: Regulator pro osvětlení


bobo:

Jenže škodovka (a většina aut) má buzený alternátor, kdežto na motorce máš zřejmě permanentní magnet, ne? Tam to fungovat nebude, pokud máš altík  s magnetem, tak potřebuješ nějaký zkratový regler, lze použít z téměř z jakékoliv motorky..

 offline 

 

#4 06.02.2013 11:28:16

Simansky
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 155
Založená vlákna
Místo: České Budějovice
Motorka: YAMAHA WR 250 R
Věk: 25
Tel: 728 951 329
3 0

Re: Regulator pro osvětlení


No ještě by mohlo být řešením silnější žárovka, ale to záleží, jak velké je přepětí.
(aspoň by to více svítilo  geer )
(nebo dát 2 žárovky)
Jinak jak asi radí kolegové výše.


Protože rok má jen 52 víkendů.

 offline 

 

#5 06.02.2013 11:55:56

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: Regulator pro osvětlení


No zapalovani funguje a nic nesvitilo. Už na ní byl jen přední světlomet a ten nesvítil. Když jsem v drátech měřil, nebylo tam nic. Pak jsem měřil přímo vývody z altíku a naměřil jsem krom zapalování jen na jednom drátu napětí. Ostatní byly hluché. Takže bude možná to třetí vinutí hyn....no a stávající regulatory jsem neproměřoval. tak mně napadlo, že bude nejjednodušší, když z toho jednoho drátu zreguluju napětí pro to přední světlo...no podívám se na ty stávají regly a možná to rozchodím. Jo a ještě někdo zmiňoval, jestli to nemůže poškodit CDI, když jsou ty dva odpojené?? Má CDI vlastní regulaci a ochranu, když je napájené vlastním vinutím altíku? Jinak normálně startuje...

 offline 

 

#6 06.02.2013 15:58:13

Prďa1
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 416
Založená vlákna
Místo: Hodonín
Motorka: TM300 EN (Daytona955i)
Věk: 30+
Tel: 777593176
Web
1 0

Re: Regulator pro osvětlení


bobo:
Pokud má CDI vlastní vynutí ostatní cívky na to nemají vliv ale pokud je budeš jezdit dál bez zátěže dřív či pozděj zhoří protože se vyrobená elektrika a cívkách přeměnuje na teplo bez zátěže. Do světla si dej H4 a do zadního nebo do budíků si hod žárovku 24V z nákladáku to by ti mělo dostatečně stabilizovat napětovou špičku při vytočeném motoru.

 offline 

 

#7 06.02.2013 19:05:47

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: Regulator pro osvětlení


Prďa1: Jedno vinutí už je kaput. No a to jako myslíš, že bez regulace hodit dopředu H4 a k tomu například do budíků 24V? Myslíš, že to nespálí při vytočeném motoru??

 offline 

 

#8 07.02.2013 07:04:17

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Regulator pro osvětlení


Podle mě je elektrika stejná jak na XR tj.:

Máš 3 vinutí, první napájí CDI, druhý je připojený na střídavý regulátor, a třetí na stejnosměrnej regulátor.

Kdyžtak, na stole mi leží alternátor do XR, kterej má 3 dobrý vinutí....


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#9 07.02.2013 20:25:26

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: Regulator pro osvětlení


O víkendu to všechno ještě jednou přejdu a vyzkouším i ten regl. Krom hlavního světla tam už žádné nebylo, tak jsem odpojil zbytky drátů a nechávám jen základ co je na XRku.. akorát by mně zajímalo, na co je ten malý (asi střídavý) regulátor? Napájený je z  toho jednoho vinutí a vývod jde jak na žárovky, tak i zpět na CDI. Víte někdo jeho úlohu? Musí tam být zapojený?


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3392_ele.jpg

 offline 

 

#10 31.10.2023 19:06:36

Larrs
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 84
Založená vlákna
Motorka: WR450F; WR250 / YZ250 Enduro
1 0

Re: Regulator pro osvětlení


Zdar borci,

můžete mi prosím Vás poradit, jaký regulátor (nebo usměrňovač?) dát na motorku, aby se intenzita světla neměnila podle toho, jak přidávám plyn?

Může být, aby to utáhlo i ventilátor a v případě potřeby (STK) i blinkry a klakson.

Nějaký z WR250F/450F nebo ještě jiný?

Mám tam komplet elektriku i cívky, atd. z WR250Z (přikládám níže).

Díky.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4562_civky.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4562_elektrika.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4562_schema_1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4562_schema_2.jpg

Editoval Larrs (31.10.2023 19:11:23)

 offline 

 

#11 03.11.2023 07:25:52

Re: Regulator pro osvětlení


Larrs napsal(a):

Mám tam komplet elektriku i cívky, atd. z WR250Z (přikládám níže).

Kde tam????? Píšeš jak hotentot. Myslíš že jsme kouzelníci a víme jaká motorka je ukrytá pod výrazem "tam".
Chtělo by to napsat přesně, např. Mám Yamahu YZ 250 (dvoutakt) z roku 2000 a na ní nabaslenou elektriku z Yamahy WR250Z r.v. 1998.

Co se mi podařilo vygooglit tak WR250 se s různým písemným označením na konci dělalo od r. 1989 do 1998. "Z" měl modelový rok 98. Ale je to jen nález ze zahraníčních diskusí takže nic oficiálního.

No a k tomu schématu. Máš tam alternátor buzený permanentním magnetem a dvě el. cívky. Jedna je pro CDI, druhá pro indukční cívku. Pro světelný okruh tam nic není. Takže jestli máš na motorce nějaká světla tak jsou tam dobaslená a elektriku pro ně kradeš z jedné z těch dvou cívek. Ty cívky nejsou na tak velký proudový odběr výkonově dimenzovány, v celém okruhu vlivem zvýšené zátěže klesá napětí a ty vidíš jen že ti žárovka nestíhá svítit.
Kdyby byl ten alternátor stavěný i na světla a ty tam měl zapojené žárovky bez regulátoru napětí tak by ti pořád praskaly. Jenže ten alternátor na světla stavěný není, tím pádem když k některé té cívce (pracují samostatně) přídáš světla tak cívka prostě výkonově nesíhá, dojde k poklesu napětí na takovou úroveň že se ti žárovka se nespálí.
- Svítíš jen občas na přejezdech, nebo jezdíš po silnici více a ty světla fakt používáš často.
- Zmiňuješ STK, ta motorka má český techničák? Jde tedy o individuální dovoz ze zahraničí. Tohle WR se u nás zřejmě nikdy neprodávalo a kdo ji dostal na papíry když originálně z výroby světla ani další předepsanou výbavu nemá toť otázka. Kdo byl tak šikovný a dokázal ji protáhnout přes českou dovozovou STK je nám jedno. Ale, byl jsi s ní ty na nějaké STK a prošla?
Nevíme, napiš, podle toho se vymyslí nějaké řešení. Protože jen regulátor z WRF to nespraví.
Ono je totiž rozdíl jestli řešit aby to svítilo, blikalo, atd... nebo to papíry nemá a potřebuješ rožnout světlo jen občas nouzově aby jsi nebyl nápadný na 2km přejezdu protože je to mašina bez not.

Editoval kick-start (03.11.2023 07:39:30)

 offline 

 

#12 03.11.2023 16:19:21

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Regulator pro osvětlení


Larrs:

Kick-start ti dost řekl a co vytkl, to bylo poprávu.
Popiš problém přesněji.
Dnes jsou možnosti nemalé, řešení snad najdeme.  wink 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#13 07.11.2023 18:52:07

Larrs
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 84
Založená vlákna
Motorka: WR450F; WR250 / YZ250 Enduro
1 0

Re: Regulator pro osvětlení


Jo, díky hoši za pěkný a zasloužený kouř.

Myslel jsem, že to mám rozepsané v profilu a nemám.

Je to:

- 98 YZ250 (dvoutakt), přestavěná na enduro.
- Převodovka, elektrika, CDi WR250Z.

Je pravda, že se prakticky všude uvádí, že WR250Z se dělalo do roku 1998. Ale jsou i WR250Z z roku 1999, kterých je hrstka (asi jen do 30 kusů), a informace o nich jsou velmi těžko dohledatelné.

Nevím, jak to bylo v letech 1989-1990, ale od roku 1991 je Yamaha určitě označovala, jako WR250Z, viz třeba zde:
https://global.yamaha-motor.com/jp/stor … 143158.pdf
(Jestli byly 89-90 WR250Z nebo YZ250WR nebo Yamaha dělala obě varianty, bych musel hledat a stejně nás to teď asi moc nezajímá).

Jestli se přes české zastoupení nějaká WR250Z s nebo bez dokladů oficiálně prodala, to nevím. Tehdejší zastoupení už neexistuje a já na ty lidi už, bohužel, nemám kontakty. Další otázka je, zda by si to někdo pamatoval a další věc byla jejich neochota řešit off-road segment, takže pochybuju, že by se nad tím měl někdo sílu byť jen zamýšlet. Nicméně po Evropě se prodalo WR250Z se světlama opravdu hodně a pořád jezdí (třeba klasicky Francie, Itálie). Co vím určitě, že u nás bylo několik endurizovaných YZ250, které byly s dokladama.

kick-start:

Nevím, jestli to hraje nějakou roli nebo to něco mění, ale reálně mám cívky pro CDi dvě, viz foto (i když to není úplně dobře vidět, ale mám to potvrzené i v komunikaci s https://www.previjeni-regulatory.cz/ ,kde jsem je nechával převinout).

- Primárně chci světlo vyloženě na přejezdy, plus aby bylo v případě potřeby vidět aspoň trochu na cestu.
- Techničák k tomu mám, na technické jsem s tím zatím nebyl, neřešil jsem to. Ale dořešil bych to rád, prostě pro jistotu.
- Homologační sadu můžu použít z WRF.

Varianta na technickou, že by se do airboxu dala baterka, která by na tu chvíli napájela blinkry a klakson?

K samotným světlům, v mezičase jsem se dopátral k regulátoru Trailtech, pokud by byl k něčemu, viz třeba zde: https://www.24mx.cz/product/nastaviteln … -7003-AC01


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4562_img_4897.jpg

Editoval Larrs (07.11.2023 18:53:19)

 offline 

 

#14 10.11.2023 09:07:26

Re: Regulator pro osvětlení


Historii výroby 2T WR-ka tu řešit nechci, tak jen poznámka. Pokud bylo z výroby se světlama musel mít alternátor světelnou cívku což ten tvůj na fotce nemá. Máš tam čistě jen elektriku na to aby běželo zapalování, tj. řídící jednotka, indučka, svíčka a snímač polohy kliky.
Já kdysi řešil stejnou věc jen jsem měl o fous modernější 4T cross a než jsem to stačil zrealizovat moto jsem prodal. Tam byly cívky na statoru oddělené (viz. schéma), proto jsem to tak napsal v minule. To že ty cívky ve výsledku pracují dohromady máš pravdu, ale spojí si je až řídící jednotka.
http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/137_yz_el_schema_01.jpg

Teď k mému náčrtku. Na úvod si uvědom že se chystáš krást a krást se nemá.... ale kdo někdy něco nešlohl, že.
Na tvé fotce máš stator se dvěma cívkama. Ta spodní, černě zaizolovaná je navinutá ze slabého drátu a má několikanásobně více závitů než ta horní. Tahle cívka vyrábí proud pro nastartování a volnoběh, když se skáče nohou po startpáce, aby se v obvodu naindukovalo alespoň něco a motor naskočil.
Horní cívka, je namotaná z o poznání slinějšího drátu (+-1,5mm2) a vyrábí el. až když má motor trošku víc otáček. K téhle cívce se připojí regulátor a budeš brát napětí pro světlo. Má to dva důvody.
- Za prvé, kdybys regulátor připojil na tu "startovací" cívku zabil bys tím její napětí natolik že by se nepodařilo motor vůbec nastartovat.
- Za druhé výkon. Cívka je namotána ze silného drátu a mohla by ten přidaný odběr proudu vydržet i když na něj není navržena. Doufáme že soudruzi v Japonsku tam při návrhu řidali něco do rezervy.
http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/137_yz_reg_el_schema.jpg

Na dvoudrátový regulátor, co jsi dal v odkazu, zapomeň. Je pro regulaci napětí světelné cívky alternátoru a tu ty nemáš.
Bez baterky se do nějaké úpravy nemá cenu pouštět. Světlo by ti svítilo jen ve vysokých otáčkách, tak jako to máš teď. Regulátor ti napětí nezvedne, když klesnou otáčky klesne napětí a není co regulovat. Na první cívku to zapojit nemůžeš (viz. - Za prvé) 
Takže baterka ti bude dorovnávat napětí na světle v momentě když nebude dostatečné napětí z alternátoru.
Vypínač č.1 je tam proto aby jsi celý obvod mohl vypnout. Může se totiž teoreticy stát že v maximálních otáčkách by mohlo začít zlobit zapalování vynecháváním. Tak aby jsi byl pro jistotu připraven to celé utnout.
Voltmetr tam být nemusí, ale když si ho tam dáš budeš vědět jak se to celé chová. Od jakých otáček ti regulátor už dobíjí a kdy svítíš z baterky.

Rozhodně ti nedoporučím narvat tam H4 60/55W když se dá koupit H4 18/18W. Led žárovka, náhrada za H4 35/35W, má 9W. U led žárovek si musíš dát pozor na velikost. Některé mají za paticí nadstandartně velkou část s elektronikou takže né do každého světla se vlezou a potřebují více chladit. Spíš bych zkusil najít přímo nějaké diodové světlo 10-15W a když bude stíhat můžeš přidat do zadu nějaké 5W červené. Víc bych ten odběr asi nezvyšoval.

Ještě přídavkem hodnoty cívek z manuálu YZ.
"Startovací" 1000ohm. tj. hodně závitů slabým drátem, vysoké napětí, malý zatěžovací proud.
Druhá 60ohm. tj. málo zavitů - napětí až ve vyšších ot., ale silný drát pro větší proudový odběr.   
http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/137_yz_el_schema_02.jpg

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů