Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Oprava tlumičů

#101 10.12.2012 16:50:04

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


To sou věci tady smile ... šoupu si nohama, nevím co bych tolika zkušeným napsal  smile  Protože sem byl párkrát zmíněn a vyzván tak zkusím z mýho pohledu ... pár otázek a odpovědí:

Kdo využije podvozek?
Správně nastavený nebo dokonce naladěný podvozek využije každý bez rozdílu!! Dokonce ho využije na 100% svých schopností!! Od malých po velké rychlosti!
Kdo má opačný názor tak tím kamufluje jiné důvody(peníze a podobně) nebo je sebemrskač. Je to jako s jinými věcmi buď si to chci a můžu dovolit a nebo ne a pak si radši najdu 10 důvodů proč to nechci (zatím smile ) Je ale zcestný tyhle zástupný důvody prezentovat veřejnosti jako ty pravý.
Jak psal Janek platí to i pro další  - je lepší šoupat nohama  wink - nic ve zlým.

Proč nastavovat nebo ladit podvozek?
- úspora sil - to je bez diskuze a řeknu, že na celým dni to dělá v pohodě 50% nemluvě o krátkodobý zátěži kdy to člověk už neudrží

- úspora peněz za opravy po kreších - když síly dojdou nebo je reakce podvozku neadekvátní umění jezdce dochází k pádům. Zrovna minulý týden si kolega rozbil přední masku a světlo (-2000,-), byl vyšťavenej a neudržel to v toleranci  smile  a22 .

- předcházení zranění - to si dovede každý představit z předešlých řádků a někdy to znamená konec ježdění na delší dobu nebo úplně (fin. ztráty, bolest k tomu)

- větší zábava - o tom není pochyb protože elementární problémy řeší podvozek a ne jezdec

- rychlejší učení a pokroky - to samé a navíc: Každý kdo se učil jezdit od pýky mi dá za pravdu, že někdy dojdete k bariéře psychiky a pomůže buď názorná ukázka,  nebo pokud není kdo by ukázal ale víte, že by to mohlo jít tak zkoušíte sami se zatnutými zuby. Pak následuje mnoho pokusů a  buď výprask v podobě ran a kopanců, pád, zranění ....atd, nebo podvozek pomůže a tak nějak to výjde .... a o tom to je  ano 

- sebevědomí - ano v konečným důsledku podvozek dodá sebevědomí a tím se jezdec dělá míň podvědomých chyb

Proč to nejde z fabriky?
A proč by mělo? smile - protože to nevyhovuje každému?  Proč si myslíte že to nejde dobře naladěný?
Je to sériová motorka sériově nastavená na určitý typ jezdce, s určitou průpravou, na určitý povrch pro určitý čas jízdy, na určitých pneu, s určitým serv. intervalem ....atd, atd. Tyhle všechny věci jsou výrobcem řečený a daný a určitě jsou OK jen si je to potřeba naštudovat.

Tohle je pravda:
Tristan:  
Já mylsím že většiina lidi ani není schopna říct zda jim podvozek vyhovuje či ne a zda je problem v nich nebo v podvozku a taky schopni říct co jim na tom podvozku vadí konec koncu se mužou vyjadřit sami ladiči kolik za něma přijde lidi a řekne jim co chtějí změnit na kolik jim podají informací aby s tím mohli něco udělat  to že tam někdo přijde a vybleje že to chce mít pohodlne a že ho z toho bolí ruce není zrovna idealní pro individualní nastavení a od toho se taky odvijí spokojenost a reference na ladiče. a pak si vyber.

To si udělám sám:
Sám si člověk může udělat ledasco zvlášť pokud nechybí odvaha a materiál na zkoušky  smile .
Pak jde o to jak, jakými nástroji, s jakou zkušeností, na co při tom příjde a jaký problém je schopen odstranit.
V průměru si běžný člověk je schopen udělat tu opotřebovávací prevenci s menší nebo větší možností nesprávné manipulace a možností budoucích škod.
Rizika a výnosy si každý musí zvážit a zodpovědět před sebou sám.

Servis nebo Ladění?
Servis je běžný opakující se cyklus k udržení tlumiče v kondici a dobrém stavu.

Ladění jsou úpravy na konstrukci, mechanickém sestavení , sestavě ventilů a výměny vhodných částí tak aby se dosáhlo optimálního chodu pro daný účel a jezdce. (i víc jezdců může spadat do jedný podobný kategorie)

Oleje:
To je alchymie a já osobně si olej míchám z několika přísad a typů oleje. Co, jak a proč sem psát nebudu. Někomu se to může zdát směšný nebo nesmysl ale mě se to osvědčilo.

Gufera a další spotřebák
Každý si to může nazkoušet ale kvalitu nejde ničím okecat. Zjednodušeně: šetřit se dá tam kde ve výsledku nečekám kvalitu a ani životnost.
Přiklad: Nákupčí nejmenované fa. poptával díly do technologie s větou: "Scháním to nejlevnější, na původu a kvalitě nezáleží (.....jinak mě vyhodí ..... ředitel nařídil.....) - nikdy si od nich nic nekoupím protože tuhle teorii razí při každém rozhodnutí a výsledek je jasný předem - ojebat spotřebitele.

Funguje to:
Pod tímhle pojmem si každý představuje něco jinýho a z jinýho úhlu - Např. to že mi vidle netečou a gufera nepustí olej ven je jen část jejich fce.

Enduro nebo kros?
Jsou to 2 uplně jiný světy v nastavení. Na jednom jde jet to druhý a "jezdec to zvládne" ale, ale , ale ... v podstatě i na simsonu projedu motokrosovou trať ...... tak nějak to je.

Co chtít udělat?
- Pokud jezdím převážně enduro a výlety na celý den, občas projedu motokros. trať tak jednoznačně enduro podvozek  se zaměřením na pohodlí
- jezdím enduro a trochu motokros třeba 50/50 - pak je dobrý si vybrat jestli to bude enduro nebo motokros naladěný k tomu druhému a jak hodně
....atd
Rozhodně je špatně se přeceňovat a nebo nedoceňovat - Říct to správně je stejně náročný jako to potom dobře udělat smile.
Nejradši mám když se s někým svezu a koukám co jede, co mu jde co ne. Co mu dělá motorka pod zadkem, příp. se na tom svezu. Pak si poslechnu co by chtěl a sem z toho jelen  lol, tak to udělám a nakonec se přelaďuje.  lol  - to je trochu vtip a trochu realita.

Mám to na enduro - dá se s tím i svižně?
- v pohodě dá a to i dost, případně se dá přitvrdit klikáním. Obvykle po vyzkoušení si každý najde tzv. proklik na střelbu...bomby...kudlu a není problém nastavit kdykoli.
Já osobně se vtom po nastavení už nehrabu a když, tak jen velmi lehce. Radši když jedu svižnějc tak na tom musím víc máknout tělem - to mi nevadí.

Mám to na kros dá se na pohodu?
Ovykle a po zkušenostech obtížně, klikáním se většinou pohodlí nedocílí a když tak to dobře nefunguje.


Cena:
Když se to povede tak je to levný a když ne, je to drahý. Víc nemá cenu psát.

Vyplatí se to?:
Ne
- pokud střídám motorky, hledám tu pravou a neutáh bych to finančně
- pokud na to nemám (snížil bych si živ. úroveň smile )
- pokud to nechci, z jakýhokoli důvodu
- pokud ještě nevím co chci
- pokud to co mám mi vyhovuje

ANO
- ve všech ostatních případech


Příklady kdy se to vyplatilo jsou všude kolem k vidění od úspěšných jezdců po úspěšné ladiče. Pak Jsou lidi kteří zkusili, vědí, chtějí a užívají si.

Třeba v mým případě jsem letošní sezonu prakticky celou odjel se zlomenou kostí v loktu . Stalo se mi to na jaře v Malackách a celkově sem najel něco k 200hod vč. 2x Rumunska - na sériovým podvozku bych to nedal ani omylem. Když sem si v RO pučil třeba Semisovu motorku tak sem už po 100m přemejšlel kam ji zahodím a pudu pěšky. Abych nevypadal jako blbec dal sem 200m a s pokorou skočil na svůj gaučík.

Pak mám mooře dalších příkladů .... ale to můžou psát i jiní.


Tak mě kdyžtak doplňte smile nebo se ptejte  beer 

 offline 

 

#102 10.12.2012 17:16:08

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Oprava tlumičů


Tristan napsal(a):

ja to pochopil ale spíš mi není jasne proč se tu řeší podvozek jen ve vysokych rychlostech,když ho potřebuješ stejně tak i v nízkých.

Já se jen chytnul srandy od Semiša... deb1 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#103 10.12.2012 17:27:27

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Oprava tlumičů


MikiberG napsal(a):

To sou věci tady smile ... šoupu si nohama, nevím co bych tolika zkušeným napsal  smile  Protože sem byl párkrát zmíněn a vyzván tak zkusím z mýho pohledu ... pár otázek a odpovědí:

Kdo využije podvozek?
Správně nastavený nebo dokonce naladěný podvozek využije každý bez rozdílu!! Dokonce ho využije na 100% svých schopností!! Od malých po velké rychlosti!
Kdo má opačný názor tak tím kamufluje jiné důvody(peníze a podobně) nebo je sebemrskač. Je to jako s jinými věcmi buď si to chci a můžu dovolit a nebo ne a pak si radši najdu 10 důvodů proč to nechci (zatím smile ) Je ale zcestný tyhle zástupný důvody prezentovat veřejnosti jako ty pravý.
Jak psal Janek platí to i pro další  - je lepší šoupat nohama  wink - nic ve zlým.

Proč nastavovat nebo ladit podvozek?
- úspora sil - to je bez diskuze a řeknu, že na celým dni to dělá v pohodě 50% nemluvě o krátkodobý zátěži kdy to člověk už neudrží

- úspora peněz za opravy po kreších - když síly dojdou nebo je reakce podvozku neadekvátní umění jezdce dochází k pádům. Zrovna minulý týden si kolega rozbil přední masku a světlo (-2000,-), byl vyšťavenej a neudržel to v toleranci  smile  a22 .

- předcházení zranění - to si dovede každý představit z předešlých řádků a někdy to znamená konec ježdění na delší dobu nebo úplně (fin. ztráty, bolest k tomu)

- větší zábava - o tom není pochyb protože elementární problémy řeší podvozek a ne jezdec

- rychlejší učení a pokroky - to samé a navíc: Každý kdo se učil jezdit od pýky mi dá za pravdu, že někdy dojdete k bariéře psychiky a pomůže buď názorná ukázka,  nebo pokud není kdo by ukázal ale víte, že by to mohlo jít tak zkoušíte sami se zatnutými zuby. Pak následuje mnoho pokusů a  buď výprask v podobě ran a kopanců, pád, zranění ....atd, nebo podvozek pomůže a tak nějak to výjde .... a o tom to je  ano 

- sebevědomí - ano v konečným důsledku podvozek dodá sebevědomí a tím se jezdec dělá míň podvědomých chyb

Proč to nejde z fabriky?
A proč by mělo? smile - protože to nevyhovuje každému?  Proč si myslíte že to nejde dobře naladěný?
Je to sériová motorka sériově nastavená na určitý typ jezdce, s určitou průpravou, na určitý povrch pro určitý čas jízdy, na určitých pneu, s určitým serv. intervalem ....atd, atd. Tyhle všechny věci jsou výrobcem řečený a daný a určitě jsou OK jen si je to potřeba naštudovat.

Tohle je pravda:
Tristan:  
Já mylsím že většiina lidi ani není schopna říct zda jim podvozek vyhovuje či ne a zda je problem v nich nebo v podvozku a taky schopni říct co jim na tom podvozku vadí konec koncu se mužou vyjadřit sami ladiči kolik za něma přijde lidi a řekne jim co chtějí změnit na kolik jim podají informací aby s tím mohli něco udělat  to že tam někdo přijde a vybleje že to chce mít pohodlne a že ho z toho bolí ruce není zrovna idealní pro individualní nastavení a od toho se taky odvijí spokojenost a reference na ladiče. a pak si vyber.

To si udělám sám:
Sám si člověk může udělat ledasco zvlášť pokud nechybí odvaha a materiál na zkoušky  smile .
Pak jde o to jak, jakými nástroji, s jakou zkušeností, na co při tom příjde a jaký problém je schopen odstranit.
V průměru si běžný člověk je schopen udělat tu opotřebovávací prevenci s menší nebo větší možností nesprávné manipulace a možností budoucích škod.
Rizika a výnosy si každý musí zvážit a zodpovědět před sebou sám.

Servis nebo Ladění?
Servis je běžný opakující se cyklus k udržení tlumiče v kondici a dobrém stavu.

Ladění jsou úpravy na konstrukci, mechanickém sestavení , sestavě ventilů a výměny vhodných částí tak aby se dosáhlo optimálního chodu pro daný účel a jezdce. (i víc jezdců může spadat do jedný podobný kategorie)

Oleje:
To je alchymie a já osobně si olej míchám z několika přísad a typů oleje. Co, jak a proč sem psát nebudu. Někomu se to může zdát směšný nebo nesmysl ale mě se to osvědčilo.

Gufera a další spotřebák
Každý si to může nazkoušet ale kvalitu nejde ničím okecat. Zjednodušeně: šetřit se dá tam kde ve výsledku nečekám kvalitu a ani životnost.
Přiklad: Nákupčí nejmenované fa. poptával díly do technologie s větou: "Scháním to nejlevnější, na původu a kvalitě nezáleží (.....jinak mě vyhodí ..... ředitel nařídil.....) - nikdy si od nich nic nekoupím protože tuhle teorii razí při každém rozhodnutí a výsledek je jasný předem - ojebat spotřebitele.

Funguje to:
Pod tímhle pojmem si každý představuje něco jinýho a z jinýho úhlu - Např. to že mi vidle netečou a gufera nepustí olej ven je jen část jejich fce.

Enduro nebo kros?
Jsou to 2 uplně jiný světy v nastavení. Na jednom jde jet to druhý a "jezdec to zvládne" ale, ale , ale ... v podstatě i na simsonu projedu motokrosovou trať ...... tak nějak to je.

Co chtít udělat?
- Pokud jezdím převážně enduro a výlety na celý den, občas projedu motokros. trať tak jednoznačně enduro podvozek  se zaměřením na pohodlí
- jezdím enduro a trochu motokros třeba 50/50 - pak je dobrý si vybrat jestli to bude enduro nebo motokros naladěný k tomu druhému a jak hodně
....atd
Rozhodně je špatně se přeceňovat a nebo nedoceňovat - Říct to správně je stejně náročný jako to potom dobře udělat smile.
Nejradši mám když se s někým svezu a koukám co jede, co mu jde co ne. Co mu dělá motorka pod zadkem, příp. se na tom svezu. Pak si poslechnu co by chtěl a sem z toho jelen  lol, tak to udělám a nakonec se přelaďuje.  lol  - to je trochu vtip a trochu realita.

Mám to na enduro - dá se s tím i svižně?
- v pohodě dá a to i dost, případně se dá přitvrdit klikáním. Obvykle po vyzkoušení si každý najde tzv. proklik na střelbu...bomby...kudlu a není problém nastavit kdykoli.
Já osobně se vtom po nastavení už nehrabu a když, tak jen velmi lehce. Radši když jedu svižnějc tak na tom musím víc máknout tělem - to mi nevadí.

Mám to na kros dá se na pohodu?
Ovykle a po zkušenostech obtížně, klikáním se většinou pohodlí nedocílí a když tak to dobře nefunguje.


Cena:
Když se to povede tak je to levný a když ne, je to drahý. Víc nemá cenu psát.

Vyplatí se to?:
Ne
- pokud střídám motorky, hledám tu pravou a neutáh bych to finančně
- pokud na to nemám (snížil bych si živ. úroveň smile )
- pokud to nechci, z jakýhokoli důvodu
- pokud ještě nevím co chci
- pokud to co mám mi vyhovuje

ANO
- ve všech ostatních případech


Příklady kdy se to vyplatilo jsou všude kolem k vidění od úspěšných jezdců po úspěšné ladiče. Pak Jsou lidi kteří zkusili, vědí, chtějí a užívají si.

Třeba v mým případě jsem letošní sezonu prakticky celou odjel se zlomenou kostí v loktu . Stalo se mi to na jaře v Malackách a celkově sem najel něco k 200hod vč. 2x Rumunska - na sériovým podvozku bych to nedal ani omylem. Když sem si v RO pučil třeba Semisovu motorku tak sem už po 100m přemejšlel kam ji zahodím a pudu pěšky. Abych nevypadal jako blbec dal sem 200m a s pokorou skočil na svůj gaučík.

Pak mám mooře dalších příkladů .... ale to můžou psát i jiní.


Tak mě kdyžtak doplňte smile nebo se ptejte  beer 

Víš,že tobě zbaštím všechno ee1 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#104 10.12.2012 18:29:25

MatousekDave
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 361
Založená vlákna
Motorka: Bez moto..
Věk: 18
Tel: HTC :D
0 0

Re: Oprava tlumičů


MikiberG napsal(a):

To sou věci tady smile ... šoupu si nohama, nevím co bych tolika zkušeným napsal  smile  Protože sem byl párkrát zmíněn a vyzván tak zkusím z mýho pohledu ... pár otázek a odpovědí:

Kdo využije podvozek?
Správně nastavený nebo dokonce naladěný podvozek využije každý bez rozdílu!! Dokonce ho využije na 100% svých schopností!! Od malých po velké rychlosti!
Kdo má opačný názor tak tím kamufluje jiné důvody(peníze a podobně) nebo je sebemrskač. Je to jako s jinými věcmi buď si to chci a můžu dovolit a nebo ne a pak si radši najdu 10 důvodů proč to nechci (zatím smile ) Je ale zcestný tyhle zástupný důvody prezentovat veřejnosti jako ty pravý.
Jak psal Janek platí to i pro další  - je lepší šoupat nohama  wink - nic ve zlým.

Proč nastavovat nebo ladit podvozek?
- úspora sil - to je bez diskuze a řeknu, že na celým dni to dělá v pohodě 50% nemluvě o krátkodobý zátěži kdy to člověk už neudrží

- úspora peněz za opravy po kreších - když síly dojdou nebo je reakce podvozku neadekvátní umění jezdce dochází k pádům. Zrovna minulý týden si kolega rozbil přední masku a světlo (-2000,-), byl vyšťavenej a neudržel to v toleranci  smile  a22 .

- předcházení zranění - to si dovede každý představit z předešlých řádků a někdy to znamená konec ježdění na delší dobu nebo úplně (fin. ztráty, bolest k tomu)

- větší zábava - o tom není pochyb protože elementární problémy řeší podvozek a ne jezdec

- rychlejší učení a pokroky - to samé a navíc: Každý kdo se učil jezdit od pýky mi dá za pravdu, že někdy dojdete k bariéře psychiky a pomůže buď názorná ukázka,  nebo pokud není kdo by ukázal ale víte, že by to mohlo jít tak zkoušíte sami se zatnutými zuby. Pak následuje mnoho pokusů a  buď výprask v podobě ran a kopanců, pád, zranění ....atd, nebo podvozek pomůže a tak nějak to výjde .... a o tom to je  ano 

- sebevědomí - ano v konečným důsledku podvozek dodá sebevědomí a tím se jezdec dělá míň podvědomých chyb

Proč to nejde z fabriky?
A proč by mělo? smile - protože to nevyhovuje každému?  Proč si myslíte že to nejde dobře naladěný?
Je to sériová motorka sériově nastavená na určitý typ jezdce, s určitou průpravou, na určitý povrch pro určitý čas jízdy, na určitých pneu, s určitým serv. intervalem ....atd, atd. Tyhle všechny věci jsou výrobcem řečený a daný a určitě jsou OK jen si je to potřeba naštudovat.

Tohle je pravda:
Tristan:  
Já mylsím že většiina lidi ani není schopna říct zda jim podvozek vyhovuje či ne a zda je problem v nich nebo v podvozku a taky schopni říct co jim na tom podvozku vadí konec koncu se mužou vyjadřit sami ladiči kolik za něma přijde lidi a řekne jim co chtějí změnit na kolik jim podají informací aby s tím mohli něco udělat  to že tam někdo přijde a vybleje že to chce mít pohodlne a že ho z toho bolí ruce není zrovna idealní pro individualní nastavení a od toho se taky odvijí spokojenost a reference na ladiče. a pak si vyber.

To si udělám sám:
Sám si člověk může udělat ledasco zvlášť pokud nechybí odvaha a materiál na zkoušky  smile .
Pak jde o to jak, jakými nástroji, s jakou zkušeností, na co při tom příjde a jaký problém je schopen odstranit.
V průměru si běžný člověk je schopen udělat tu opotřebovávací prevenci s menší nebo větší možností nesprávné manipulace a možností budoucích škod.
Rizika a výnosy si každý musí zvážit a zodpovědět před sebou sám.

Servis nebo Ladění?
Servis je běžný opakující se cyklus k udržení tlumiče v kondici a dobrém stavu.

Ladění jsou úpravy na konstrukci, mechanickém sestavení , sestavě ventilů a výměny vhodných částí tak aby se dosáhlo optimálního chodu pro daný účel a jezdce. (i víc jezdců může spadat do jedný podobný kategorie)

Oleje:
To je alchymie a já osobně si olej míchám z několika přísad a typů oleje. Co, jak a proč sem psát nebudu. Někomu se to může zdát směšný nebo nesmysl ale mě se to osvědčilo.

Gufera a další spotřebák
Každý si to může nazkoušet ale kvalitu nejde ničím okecat. Zjednodušeně: šetřit se dá tam kde ve výsledku nečekám kvalitu a ani životnost.
Přiklad: Nákupčí nejmenované fa. poptával díly do technologie s větou: "Scháním to nejlevnější, na původu a kvalitě nezáleží (.....jinak mě vyhodí ..... ředitel nařídil.....) - nikdy si od nich nic nekoupím protože tuhle teorii razí při každém rozhodnutí a výsledek je jasný předem - ojebat spotřebitele.

Funguje to:
Pod tímhle pojmem si každý představuje něco jinýho a z jinýho úhlu - Např. to že mi vidle netečou a gufera nepustí olej ven je jen část jejich fce.

Enduro nebo kros?
Jsou to 2 uplně jiný světy v nastavení. Na jednom jde jet to druhý a "jezdec to zvládne" ale, ale , ale ... v podstatě i na simsonu projedu motokrosovou trať ...... tak nějak to je.

Co chtít udělat?
- Pokud jezdím převážně enduro a výlety na celý den, občas projedu motokros. trať tak jednoznačně enduro podvozek  se zaměřením na pohodlí
- jezdím enduro a trochu motokros třeba 50/50 - pak je dobrý si vybrat jestli to bude enduro nebo motokros naladěný k tomu druhému a jak hodně
....atd
Rozhodně je špatně se přeceňovat a nebo nedoceňovat - Říct to správně je stejně náročný jako to potom dobře udělat smile.
Nejradši mám když se s někým svezu a koukám co jede, co mu jde co ne. Co mu dělá motorka pod zadkem, příp. se na tom svezu. Pak si poslechnu co by chtěl a sem z toho jelen  lol, tak to udělám a nakonec se přelaďuje.  lol  - to je trochu vtip a trochu realita.

Mám to na enduro - dá se s tím i svižně?
- v pohodě dá a to i dost, případně se dá přitvrdit klikáním. Obvykle po vyzkoušení si každý najde tzv. proklik na střelbu...bomby...kudlu a není problém nastavit kdykoli.
Já osobně se vtom po nastavení už nehrabu a když, tak jen velmi lehce. Radši když jedu svižnějc tak na tom musím víc máknout tělem - to mi nevadí.

Mám to na kros dá se na pohodu?
Ovykle a po zkušenostech obtížně, klikáním se většinou pohodlí nedocílí a když tak to dobře nefunguje.


Cena:
Když se to povede tak je to levný a když ne, je to drahý. Víc nemá cenu psát.

Vyplatí se to?:
Ne
- pokud střídám motorky, hledám tu pravou a neutáh bych to finančně
- pokud na to nemám (snížil bych si živ. úroveň smile )
- pokud to nechci, z jakýhokoli důvodu
- pokud ještě nevím co chci
- pokud to co mám mi vyhovuje

ANO
- ve všech ostatních případech


Příklady kdy se to vyplatilo jsou všude kolem k vidění od úspěšných jezdců po úspěšné ladiče. Pak Jsou lidi kteří zkusili, vědí, chtějí a užívají si.

Třeba v mým případě jsem letošní sezonu prakticky celou odjel se zlomenou kostí v loktu . Stalo se mi to na jaře v Malackách a celkově sem najel něco k 200hod vč. 2x Rumunska - na sériovým podvozku bych to nedal ani omylem. Když sem si v RO pučil třeba Semisovu motorku tak sem už po 100m přemejšlel kam ji zahodím a pudu pěšky. Abych nevypadal jako blbec dal sem 200m a s pokorou skočil na svůj gaučík.

Pak mám mooře dalších příkladů .... ale to můžou psát i jiní.


Tak mě kdyžtak doplňte smile nebo se ptejte  beer 

MikiberG: Mě, jako naprostého amatéra by zajímalo, co všechno potřebuješ k tomu aby jsi mohl naladit tlumiče, když ti je někdo pošle. Kdyby jsi mohl (když už jsi se tak pěkně rozepsal) napsat příklad jak by sis to představoval, aby ti zákazník dal info o tom co jezdí atd... Protože ono asi není žádná sranda to ladit někomu koho vůbec neznáš. Protože on ti si řekne, že jezdí enduro, má rád potůčky atd. jenže to je strašně obecný, potůček může vypadat
takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=aLGscfmo … e=g-user-u
nebo takhle: http://www.youtube.com/watch?v=XOSNUCjJN_8
pak ti řekne že má rád gauč, ale někdy si vyjede na hodinku za barák a dává tomu čočku a pořád mu jen klepají dorazy. To přece strašně těžký to někomu naštelovat na dálku..

No a ještě, dá se něco udělat s tlumiči na XR nebo DR, vím že jsou to endura na lesní turistiku, ale.. Myslím něco krom výměny za tlumiče z jiné moto, což nevyjde zrovna levno. Zda se koupit třeba nějaká sada, po které by chování zlepšilo? Protože umí dělat nové tlumiče lepší a lepší, tak zda-li vymysleli nějaký zlepšovák i na ty staré?

Tak snad se ti ze mě nezježí vlasy na hlavě. big_smile a24 

Editoval MatousekDave (10.12.2012 18:31:53)

 offline 

 

#105 10.12.2012 19:05:37

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


MatousekDave:
Vezmu to odzadu.... pumpičky zůstanou pumpičkama. Něco s tím dělat jde ale obecně ten čas a peníze vražený do materiálu a do vývoje + zkoušek něčeho lepšího než jen výměna přep. ventilků se nedá rozpustit mezi víc realizací.
Dělal jsem kdysy něco kolem vidlic na BMW Dakar, výsledek byl docela dobrej. Ale jen docela dobrej na to co to bylo před tím. Tím chci říct že pořádný vidle z toho nikdy neuděláš. Jsou ale i klasický vidle který jsou plně seříditelný a poměrně kvalitní i v základu s možností ladit.
Starými se nikdo v tomhle smyslu jak myslíš už asi zabývat nebude - nemá to budoucnost. Kvalitních vidlí je už dost za rozumnej peníz.
Trochu se to naladit dá v rámci servisu ale moc od toho v základu nelze čekat.

co všechno potřebuješ k tomu aby jsi mohl naladit tlumiče, když ti je někdo pošle:

- jsou typy motorek ke kterým potřebuju relativně málo info a klapne to
- obecně : co jezdíš, jak dlouho, kde jezsdíš, jaký typ ježdění preferuješ, s kým jezdíš...kolik vážíš i s výstrojí, co je u  tebe potůček, hlavně co ti vyhovuje a co ne na stávajícím podvozku, kde máš největší problém a podobně.
Z toho se to dá dost odhadnout a drobný doladění se dá řešit i přes běžnou údržbu kdy se znovu ptám a dolaďuju už jednou naladěný vidle - to je u mě v ceně prvního ladění. Ono se i každý jezdec neustále vyvíjí a co bylo loni ok už za rok může být udělaný jinak líp.
Ono většina lidí co už enduro chvíli jezdí a má vidle tak nějak poladěný, potřebuje tak 5-10 vyjížděk kdy se soustředí na podvozek, aby řekla co je špatně a kdy má problém.
Hodně lidí co nikdy na naladěným nejelo ani netuší, že je něco špatně - to chce i osobní zkoušku.
Nej je zkušební jízda a pak doladění.

Editoval MikiberG (10.12.2012 19:19:28)

 offline 

 

#106 10.12.2012 19:07:25

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


_Vlk_: ty kujóne  heart 

 offline 

 

#107 10.12.2012 20:24:23

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Oprava tlumičů


Jste moc rozmazlený  vyk!  Sice to mám taky pěknej gauč, ale moje nastavení podvozku, pokud mi vyhovuje olej, je za 10 minut hotový a dál už - sranec na to.   cool 

 offline 

 

#108 10.12.2012 20:25:35

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


Z toho plyne
a) ničím se nezavděčíš (furt to není dobrý - musím na tom makat)
b) alchymie kolem pružin prolomena (Fanda má sérii a dorazy ho netrápí)
c) problémový zákazníky posílám ke konkurenci (pak jim je všechno dobrý)

 lol  lol  lol (pro jistotu 3x aby nedošlo k nepochopení)

 offline 

 

#109 10.12.2012 20:27:09

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


Noend: Když mi bylo 23 tak sem to taky neřešil... vlastně jsem toho celkově moc neřešil natož enduro  lol .

 offline 

 

#110 10.12.2012 20:41:04

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Oprava tlumičů


Miki, Xfany>

 lol  lol Chápu .... v překladu je to asi takto: Seš mladej a blbej, neser se nám do toho  lol  lol 

 offline 

 

#111 10.12.2012 21:10:58

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Oprava tlumičů


Pravda je, že ve svejch 16ti jsem si koupil KTM MX 250 a co nejdřív hurá na závody. Předtim jsem už teda něco najezdil...
Odjezdil jsem celou sezonu a na podvozek nesáhnul, pač jsem řešil jen aby mi fachal motor. Motorka podvozkově vůbec nefungovala a mě to bylo jedno, stejně jsem tam sral plyn. Když jsem pak na začátku zimy rozebral vidle, tak bylo v každý tak 2dcl oleje,v zadnim tlumiči nebyl dusík, přepákování na kaši, ložiska v kyvce zarezlý a já s tim držel furt plnej a vesele skákal lavice. smile
Dneska to vůbec nechápu, jak jsem to mohl přežít.  a1 


Dej koním pít...

 offline 

 

#112 10.12.2012 21:43:04

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


Noend: lol třeba taky... lol  ale v tvejch letech jsem měl v rukách dynamit a podvozek si mohli řešit leda důchodci který nevědí co s prachama  lol 

edit... nevyhazuj prachy, zajeď na jaře za Xfanym a když uvidíš že to není ono tak mudruj  lol 

Editoval MikiberG (10.12.2012 21:49:15)

 offline 

 

#113 10.12.2012 22:42:58

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


xfany: já myslím že si s tím poradíš a trasu na něj najdeš aby pochopil že bez podvozku nemůže žít  lol 

 offline 

 

#114 10.12.2012 22:57:20

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


....to se nedá jet tohleto, to je škola jak cyp..... ste se zbláznili... dyť je tma jak v prdeli... dám 2ku a ležím  lol  lol 

 offline 

 

#115 11.12.2012 07:39:20

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Oprava tlumičů


 smile  Vy jste teda dvojka ...... že jsem se tu vůbec ozýval....

No což voto, pokud na jaře budu mít trochu naježděnou fyzičku, velmi rád přijedu.  smile 

Editoval Noend (11.12.2012 07:40:00)

 offline 

 

#116 11.12.2012 07:48:10

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Oprava tlumičů


Jj, snad příští rok naplní můj čítač mth krásným číslem  a24 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#117 11.12.2012 13:47:24

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Oprava tlumičů


xfany:
to nemá s motorkou nic společnýho to je něco jakou aura.
Nejvíc fyzičky nazbíráš v sladkým, řízky, salát a tak podobně, pak to vyseparuješ dostatečným množstvím lihu a nakonec vydestiluješ na motorce. Ta destilace je nejkomplikovanější proces a pokud to neuděláš pořádně tak budeš mít trvalý následky  lol 
...těžko říct jestli to stojí za to  a6 

 offline 

 

#118 11.12.2012 14:13:13

twinkam
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2438
Založená vlákna
Místo: Chomutov
Motorka: FE 350
Věk: 36
4 3

Re: Oprava tlumičů


MikiberG napsal(a):

xfany:
to nemá s motorkou nic společnýho to je něco jakou aura.
Nejvíc fyzičky nazbíráš v sladkým, řízky, salát a tak podobně, pak to vyseparuješ dostatečným množstvím lihu a nakonec vydestiluješ na motorce. Ta destilace je nejkomplikovanější proces a pokud to neuděláš pořádně tak budeš mít trvalý následky  lol 
...těžko říct jestli to stojí za to  a6 

Takze jako v Rumunsku - vecer se vozeres s Fanym,rano se s opici nazeres a pak hned na celej den na kozu a takhle tejden  lol 

 offline 

 

#119 11.12.2012 14:39:55

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Oprava tlumičů


MikiberG napsal(a):

_Vlk_: ty kujóne  heart 

Napsal jsi to tak krásně,že ten naladěný podvozek od tebe prostě musím mít,aj s tou baterkou... deb1  heart 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#120 11.12.2012 15:37:36

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Oprava tlumičů


xfany napsal(a):

Fyzicku? Co to je to se montuje na ram, nebo to je soucast motoru??

To už si dost dobře nepamatuju. Letos jsem jezdil houby, tak jsem ji ani nepotkal. Se zadejchám už při nazouvání do krosovejch bot  big_smile 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů