Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny

#81 28.12.2015 18:27:46

Řezňa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 905
Založená vlákna
Místo: Třinec
Motorka: EXC 200
Tel: 776693366
4 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Pánové prosím o radu. Na mé KTM EXC300 2005 cca40mth karbec Keihn PWK 36 S AG.
Při poslední vyjíždce se mi naskytl takový problém. Motorka někdy po ubrání plynu drží hodně vysoké otáčky, někdy jsou v normálu, někdy jsou zase hodně nízké a když mi motorka v těch nízkých zdechne, nechce naskočit. Jakmile jí ale chcípnu já, chytne vždy dobře.
Za plynem jde dobře, tam není problém. Při jízdě na volnoběh nebo z kopce s kvaltem má motor takový zajimavý průběh, něco jako 4taktní... Pár krát se mi stalo, že při popojíždění či stání na místě a po přidání plynu motorka zhasla.

Rozhodl jsem se tedy dát novou svíci, vyčistit karbec, čistý vzducháč a žádná změna se nekonala.

Dnes jsem ho znovu kontroloval, sundal jehlu z druhé pozice na 3, hlavní trysku mám 162, volnoběžnou 35. Zkoušel jsem nějak přenastavit šroub bohatosti směsi, původně byl zcela vykroucený (2 otáčky po 360) takže skoro do maxima. Kroutil jsem a kroutil tam a zpět a téměř žádná změna v chování motoru. Otáčky se skoro neměnily...

Svíce byla půl černá půl bílá, sám to nechápu  hmm 

předtím mi to asi 70mth jezdilo úplně bez problému, at už v zimě či v létě. Vždy parádní starty i průběh.

Nemáte prosím někdo radu čím by to mohlo být?

 offline 

 

#82 28.12.2015 19:34:55

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


sviečka na pol čierna na pol biela takže taky pripad som mal na huske a bola to bohata zmes, preto mi taktiež nechcela držať voľnobech a prisava falošny vzduch- roztrhnuta priruba na sani od karburatora ku valcu preto ti dakedy ostanu vysoke otačky a blbne to


BORSUK enduro team

 offline 

 

#83 28.12.2015 20:04:08

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


sykator:

Gufera?

 offline 

 

#84 28.12.2015 20:05:36

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


chalka:
može to byť aj gufero ja som mal ten pripad že bola roztrhnuta priruba


BORSUK enduro team

 offline 

 

#85 29.12.2015 08:34:14

Řezňa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 905
Založená vlákna
Místo: Třinec
Motorka: EXC 200
Tel: 776693366
4 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


zetkarider:

Zkontroluji tu přírubu, jestli nemá někde prasklinku a uvidíme. Doufám že to gufera nebudou...

 offline 

 

#86 29.12.2015 08:57:07

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Řezňa:

Na píst máš najeto kolik?

 offline 

 

#87 29.12.2015 09:16:35

Řezňa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 905
Založená vlákna
Místo: Třinec
Motorka: EXC 200
Tel: 776693366
4 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


MXbazar.cz:

Ani né 50mth

 offline 

 

#88 29.12.2015 12:43:01

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Buď ti odchází ventilek plovákové komory tzn.  nedrzi hladinu a nebo to horší a to je vůle na soupatku tzn. vyklochtane šoupátko s při tlačnou membranou, a to se řeší hodně blbe je to palba.


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

#89 30.12.2015 09:08:03

Řezňa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 905
Založená vlákna
Místo: Třinec
Motorka: EXC 200
Tel: 776693366
4 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Karbec nepřetéká, když ho mám rozdělaný chodí plováky i ten ventilek dobře. Když do toho foukám pusou taky těsní dobře. Karbec není podtlakový ne? Šoupě zvedám lankem napřímo. Když jsem se na šoupě díval, nepřišlo mi nijak vydřené nebo vymačkané. Nějaké stopy po pohybu tam jsou, ale minimální. Zkusím nafotit podrobněji.
Zkoušel jsem stříkat odmaštovač na přírubu, kolem karbcu, na karbec a nijak se otáčky nezvedly. Zkoušel jsem i trošku s tím karbcem hýbat do stran, nahoru i dolů a otáčky ze nezvýšily, tak si myslím že příruba nebude prasklá. Opticky jsem jí kontroloval taky a nevšiml jsem si zevnitř žádné praskliny.

Včera jsem to opět trošku ladil. Chytá to relativně dobře, když to zdechne startne to na max 5 kop.  Když to vypnu přes chcípák chytne většinou na poprvé, max. na 2 kop.
Volnoběh to drží, ale po delší době samovolně zdechne. Volnoběh se mírně sníží a motorka zhasne.
Šroub bohatosti směsi stále nereaguje....

Zatím jsem to pořádně neprojel, jen po zahradě, takže svíčka spíše do černa, né uplně. Ale mokrá.

 offline 

 

#90 30.12.2015 15:37:09

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Řezňa:
ešte ma napada že može byť vydraty kominok do ktoreho sa zasuva ihla pripradne aj ihla može byť vydrata a preto to nereaguje na nastavovanie zmesi lebo je stale velmi bohate


BORSUK enduro team

 offline 

 

#91 30.12.2015 17:43:00

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


zetkarider:
Tohle mi dělalo na staré Husqarne, nereagoval sroub bohatosti a na volnobech zdechalo a zrálo to fest.
jediné co pomohlo bylo výměna ventilku plovákové komory.ten gumovy kužel se otlaci a pak netesni , tam můj vypadal OK a při foukání do hadičky zavítal ale byl v pí...
Po výměně to slapalo jak hodinky. TOT moje zkušenost.


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

#92 30.12.2015 18:46:28

zetkarider
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 366
Založená vlákna
Místo: Prešov- Slovensko
Motorka: Ktm sx 250
Věk: 27
1 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


curcab:
tento problem som mal ja na husqvarne ale bol tam karburator delorto do ktoreho som nemohol zohnať diely tak som ho vymenil za mikuni z novšieho modelu a išla krasne aj spotreba klesla a brutalne sviečka pekna hneda


BORSUK enduro team

 offline 

 

#93 31.12.2015 08:57:05

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


zetkarider:

Já už tam měl mikuni a pasovali tam díly s hondy CR 250.
Vyplatí se koupit repas sadu, bylo tam těsnění trysk jehla ,celý ten jehlový ventyl a jedine co chybělo bylo vedení jehly ale, ukázalo se ze problém byl jen ten ventil.


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

#94 07.01.2016 04:07:42

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Jak to tady čtu, tak mi to nedá a dávám sem pár obecných pravidel k seřizování karburátoru, na které si vzpomínám:

Když vytéká benzin z karbesu (loužička pod motorem), tak je závada v netěsnosti zavírání přívodu benzinu ventilem plovákové komory. Abnormálně se tím zvýší hladina benzinu v pl.komoře a ten pak vytéká přepadovou trubičkou ven. Někdy se také ventil zakousne do sedla a motor po chvíli chodu zhasíná Závada bývá to způsobena mechanickou závadou (kužel ventilu, sedlo ventilu, zadrhávání ventilu, zadrhávání nebo je praský plovák který nezatlačí na ventil, atd.) Nutno zjistit, kde je závada. Toto nemá nic společného se nastavením výšky hladiny.

Podmínkou pro nastavování chodu motoru (start a jízda) je čistý vzduchový filtr, palivový filtr, filtr na kohoutku v nádrži, čisté trysky, dobrá svíčka, stav (nabitá) baterie a mechanický stav motoru - komprese, těsnost v sání mezi karburátorem a válcem (přisávání vzduchu, aj.). Pokud je toto v pořádku, trysky jsou standardní, měl by motor dobře startovat a mít správný výkon. Při odchylkách mechanického stavu motoru, netěsnosti mezi karburátorem a válcem (přisávání vzduchu), popř jiných úpravách, může být potřeba zkoušet výměnu trysek, nastavení jehly atd. Změna velikosti trysek (hlavní i volnoběžné) bývá cca +- 5% od předepsané. Vliv mají i úpravy výfuku (demontáž tlumičové vložky, laďák, atd. = otevřenější výfuk = potřeba bohatší směsi = větší trysky)

Základem správné funkce karburátoru je nastavení předepsané výšky hladiny benzinu v plovákové komoře, ta je různá dle typu karburátoru. Nastavením výšky hladiny se neseřizuje výkon motoru, ani díry ve výkonu, zhasínání, atd. Prostě hladina musí být +- dle předpisu, aby karbes správně fungoval. Hladina se nastavuje přihýbáním plechového jazýčku na ose plováku, přičemž u většiny současných typů karburátoru se nenastavuje podle skutečné výšky hladiny, ale nastavením momentu, kdy ventil plovákové komory právě zavírá přívod benzinu při určité vzdálenosti spodního okraje plováku od spodní roviny tělesa karburátoru (spáry). (Např. u Hondy XR400 - karbes Keihin PD, 36mm, má ventil zavřít při vzdálenost kraje plováku od tělesa karburátoru 14,5mm při naklonění karbu od jeho normální polohy o 90° tak, aby plovák "visel" na ose - eliminuje se tím vliv váhy plováku). Spodní víko plovákové komory je samozřejmě demontované. Moment, kdy právě ventil benzin zavírá, lze ověřit mírným foukáním do hadičky benzinového přívodu k plovákové komoře. Pro nastavování  předepisuje výrobce i polohu tělesa karburátoru - toto je třeba před nastavováním vědět. Poloha pro nastavování může být různá dle typu či výrobce karburátoru.  - např. naklonění karbesu od jeho normální polohy třeba i 60°, atd.

Nastavení směsi pro volnoběh (schopnosti startování) se seřizuje vzdušníkovým šroubem (povolení o 1,5 až 3 ot.) na nejvyšší otáčky a klidný chod motoru,  pak se  seřídí šroubem, který nastavuje spodní doraz šoupátka, správné volnoběžné otáčky. Nastavení se provádí na zahřátém motoru.

Nastavení výkonu motoru v 1. až 2. třetině otevření plynu je také výškou jehly. Standardem je segrovka v prostředním zářezu jehly. Přemístěním segrovky směrem ke špičce jehly je jehla posazená výše = více benzinu a motor může "kašlat" a dusit se, osazením segrovky výše = méně benzinu, výkon při rozjezdu nestačí a vynechává. Nutno odzkoušet.

Druhou a třetí třetinu plynu (plný výkon) ovlivňuje především velikost hlavní trysky. Pokud má motor správný výkon a jde dobře  "za plynem", je potřeba ještě ověřit správnou teplotu spalování kontrolou izolátoru svíčky. Správně hnědorezavá, tmavá až černá je velká tryska, světlá až bílá je malá tryska. S citem lze toto ověřit třeba projetím na delším kopci.
 
Samozřejmě existují výjimky a extra schválnosti věcí, ale to je pak jiná...

 offline 

 

#95 30.01.2016 17:47:37

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Zdarec pánové, tak jsem se dnes celý den hrabal v karburátoru svého GasGase EC 300R 2013, protože mi při naklonění motorky 45° vytéká přepadem benzin, když motor běží, když ne, taky...
Motor jde hezky, tak bych nerad ohýbal plíšky a rozhazoval si to...

Mám tedy dotaz. Možná je trochu hloupý a možná už tu je zodpovězený, četl jsem celou diskusi jedním okem, pardon smile

Co se může stát, když ten přepad prostě a jednoduše zaslepím???


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3040_img_20160130_140734.jpg

 offline 

 

#96 30.01.2016 17:51:04

milanride
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 516
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC TPI
Věk: 26
1 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Při takovém náklonu je to normální věc... myslim že se dají ty boční přepady spojit jednou hadičkou, ale nemám vyzkoušeno co to dělá smile

 offline 

 

#97 30.01.2016 18:06:21

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


No ale pokud plovák zavře přívod, mělo by vytéct jen to, co bylo zrovna v plovákovce a dostalo se náklonem nad něj, ne? A to mně toho vyteče rozhodně víc... Nebo on plovák při takhle velkých náklonech nezavírá, jako normálně?

Spojit přepady zní zajímavě, asi budu průkopník a vyzkouším to big_smile  a dám vědět, jestli jsem dojel, nebo ne...

Editoval biker53 (30.01.2016 18:08:10)

 offline 

 

#98 30.01.2016 20:13:22

GG300
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 252
Založená vlákna
Motorka: BXT 300
Věk: 55+
3 0

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


biker53 napsal(a):

No ale pokud plovák zavře přívod, mělo by vytéct jen to, co bylo zrovna v plovákovce a dostalo se náklonem nad něj, ne? A to mně toho vyteče rozhodně víc... Nebo on plovák při takhle velkých náklonech nezavírá, jako normálně?

Spojit přepady zní zajímavě, asi budu průkopník a vyzkouším to big_smile  a dám vědět, jestli jsem dojel, nebo ne...

co řeší v 3:50 min?
https://www.youtube.com/watch?v=4YZ1nJx … OrEhs45c62

 offline 

 

#99 30.01.2016 23:06:16

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


Nebudu předstírat, že mu dokonale rozumím, takže stačí, když všechny hadičky svedu do airboxu? ...to by mělo

 offline 

 

#100 31.01.2016 09:29:24

kiwibibo
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1289
Založená vlákna
Motorka: KTM XC 300, Honda Dominator NX 650
Věk: 29
Web
15 10

Re: karburátor Keihin PWK - seřízení hladiny


biker53:
V tom videu hovorí, že horné prepady karburátoru vyviesť do airboxu...


exc.300.blogspot.com

Men do not quit playing because they grow old, they grow old because they quit playing.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů