Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (118)
Srazy (69)
Výlety (111)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

přepákování

#21 25.12.2013 22:07:58

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: přepákování


Když koupíš motorku s přepáčkem, tak je zbytečné se bavit o PDS a musíš se o přepáčko starat. Kdo má PDS má o starost míň ano 

 offline 

 

#22 25.12.2013 22:14:39

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4339
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: přepákování


Richichichi napsal(a):

Prďa1 napsal(a):

Richichichi napsal(a):

Používám černou grafitovou vazelínu od cinolu. Mám ji v dílně už řadu let, je to taková hodně hustá černá hmota, ani ne tak moc lepivá jako klasická vazelína ale je vhodná přesně pro toto užití do stížených podmínek.

Dávat grafit do ložisek je blbost! Funguje ti to tam jako abrazivo a ničí to čep i ložisko

No tak proč na obalu uvádějí že jde o vazelínu určenou na valivé a kluzné ložiska? Používám ji na všechno a nemám s tím žádný problém.

Treba proto ze co je sede nemusi byt nutne grafit,jestli cpes do valivych lozisek grafit tak hodne stesti,ale spis myslim ze si trochu pletes pojem a prujem  wink 

 offline 

 

#23 25.12.2013 22:27:56

Re: přepákování


chce to mazat aspoň každej třetí měsíc aby to aspoň trochu vydrželo. U nový motorky jsem namontoval pětky mazničky a jednou za čas do nich naperu vazelínu. Nová vytlačí ty sračky a já to nemusím pořád rozebírat. Teď mám na motorce přes 400 mth a pořád mám originál přepákování. Mám tam sice už malinkou vůli ale ta je na tlumiči, přepákování je v pohodě. Že jsem to neudělal už dřív u předchozích WR.

 offline 

 

#24 25.12.2013 22:34:02

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1355
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: přepákování


chci tam teď rvát A00. Odkoukal jsem to od dalších kluků. Co tam perete vy?

 offline 

 

#25 25.12.2013 22:38:34

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2506
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, PlynPlyn Ec300 "09, BMW r1150gs
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
16 6

Re: přepákování


novej napsal(a):

chce to mazat aspoň každej třetí měsíc aby to aspoň trochu vydrželo. U nový motorky jsem namontoval pětky mazničky a jednou za čas do nich naperu vazelínu. Nová vytlačí ty sračky a já to nemusím pořád rozebírat. Teď mám na motorce přes 400 mth a pořád mám originál přepákování. Mám tam sice už malinkou vůli ale ta je na tlumiči, přepákování je v pohodě. Že jsem to neudělal už dřív u předchozích WR.

Jo tohle je nejlepší řešení, na XT to taky mám ale stejně to chce jednou za dlouhou dobu rozebrat a komplet vyměnit vazelínu...
Já požívám takovou černou vazelínu určenou přímo pro ložiska a je to super, voda to jen tak nevymyje a drží se to jak sviňa.
.
.
.
Jinak jen tak pro zajímavost třeba Honda CRF450 má v manuálu psaný že se má přepákování po každém mytí rozdělat a namazat  a1 (Proto majitelé CRF raději neumývají  lol )


Yamaha XT600= svoboda pohybu
PynPlyn 300R návrat do minulosti  lol 

 offline 

 

#26 25.12.2013 22:41:27

Richichichi
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 515
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: Fantic Caballero 200
Věk: 22
1 5

Re: přepákování


Jarynn napsal(a):

Richichichi napsal(a):

Prďa1 napsal(a):


Dávat grafit do ložisek je blbost! Funguje ti to tam jako abrazivo a ničí to čep i ložisko

No tak proč na obalu uvádějí že jde o vazelínu určenou na valivé a kluzné ložiska? Používám ji na všechno a nemám s tím žádný problém.

Treba proto ze co je sede nemusi byt nutne grafit,jestli cpes do valivych lozisek grafit tak hodne stesti,ale spis myslim ze si trochu pletes pojem a prujem  wink 

Musím uznat celkem jste mě s tím dostali. Ta vazelína je černá, na obalu je přímo uvedeno na mazání kluzných a valivých ložisek. A také je tam uvedeno že je grafitová. Není spíše taková věc škodná u rychleběžných soukolí? Takové ložidka v přepáčku je pomaluběžné soukolí, tam to snad nemůže vůbec vadit.


Fantic Caballero 200 r.v. 2008

 offline 

 

#27 25.12.2013 22:51:17

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2506
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, PlynPlyn Ec300 "09, BMW r1150gs
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
16 6

Re: přepákování


Richichichi napsal(a):

Jarynn napsal(a):

Richichichi napsal(a):


No tak proč na obalu uvádějí že jde o vazelínu určenou na valivé a kluzné ložiska? Používám ji na všechno a nemám s tím žádný problém.

Treba proto ze co je sede nemusi byt nutne grafit,jestli cpes do valivych lozisek grafit tak hodne stesti,ale spis myslim ze si trochu pletes pojem a prujem  wink 

Musím uznat celkem jste mě s tím dostali. Ta vazelína je černá, na obalu je přímo uvedeno na mazání kluzných a valivých ložisek. A také je tam uvedeno že je grafitová. Není spíše taková věc škodná u rychleběžných soukolí? Takové ložidka v přepáčku je pomaluběžné soukolí, tam to snad nemůže vůbec vadit.

Opis z obalu grafitové vazelíny: Plastické grafitové mazivo - určené pro valivá ložiska pracující při zvýšených tlacích, kluzná ložiska, ozubená soukolí. Teplotní rozsah použití - 25 až + 120


Yamaha XT600= svoboda pohybu
PynPlyn 300R návrat do minulosti  lol 

 offline 

 

#28 25.12.2013 22:58:39

volodaj
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 898
Založená vlákna
Místo: Martin
Motorka: žiadna, ex YMH WR 250f, ex HSB FE 400
Věk: 32
5 1

Re: přepákování


Podľa mňa im to moc nevadí. Veď tie ložiská sa otáčajú o pár stupňov.

 offline 

 

#29 25.12.2013 23:01:02

Re: přepákování


volodaj:

přesně tak, důležitý je aby vazelina zabránila vlhkosti.

 offline 

 

#30 25.12.2013 23:05:29

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2506
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, PlynPlyn Ec300 "09, BMW r1150gs
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
16 6

Re: přepákování


volodaj napsal(a):

Podľa mňa im to moc nevadí. Veď tie ložiská sa otáčajú o pár stupňov.

No to doufám, nerad bych znovu rozdělával a čistil přepáčko  a1 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
PynPlyn 300R návrat do minulosti  lol 

 offline 

 

#31 25.12.2013 23:07:13

Richichichi
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 515
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: Fantic Caballero 200
Věk: 22
1 5

Re: přepákování


Co vím tak se dělají i spreje na řetěz s grafitem, a patří k těm drahým tak to fakt nechápu jak to doopravdy je.


Fantic Caballero 200 r.v. 2008

 offline 

 

#32 25.12.2013 23:10:14

Re: přepákování


novej: No a hsq umí mazničky už z výroby.  ano 

 offline 

 

#33 25.12.2013 23:31:19

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2506
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, PlynPlyn Ec300 "09, BMW r1150gs
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
16 6

Re: přepákování


Robinsson napsal(a):

novej: No a hsq umí mazničky už z výroby.  ano 

Ale to i Yamaha  ano  big_smile (na některých modelech)


Yamaha XT600= svoboda pohybu
PynPlyn 300R návrat do minulosti  lol 

 offline 

 

#34 26.12.2013 08:52:26

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: přepákování


Prďa1 napsal(a):

Richichichi napsal(a):

Používám černou grafitovou vazelínu od cinolu. Mám ji v dílně už řadu let, je to taková hodně hustá černá hmota, ani ne tak moc lepivá jako klasická vazelína ale je vhodná přesně pro toto užití do stížených podmínek.

Dávat grafit do ložisek je blbost! Funguje ti to tam jako abrazivo a ničí to čep i ložisko

 ano tak tak grafitka neni dobra


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#35 26.12.2013 09:05:31

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: přepákování


peTTR:
XT 350, TT350, určitě i XT 600 mají mazničky na celém přepákování, stačilo jen protlačit párkrát do roka dekalamitkou a jehličky stále ve vazelíně, nebylo potřeba ani rozebírat. Inu někteří výrobci umí i přemýšlet a trochu myslet na ubohého spotřebitele, ne jen z něho tahat zbytečně peníze.

 offline 

 

#36 26.12.2013 09:08:12

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: přepákování


viteka 32 napsal(a):

peTTR:
XT 350, TT350, určitě i XT 600 mají mazničky na celém přepákování, stačilo jen protlačit párkrát do roka dekalamitkou a jehličky stále ve vazelíně, nebylo potřeba ani rozebírat. Inu někteří výrobci umí i přemýšlet a trochu myslet na ubohého spotřebitele, ne jen z něho tahat zbytečně peníze.

ja myslim ze to neni jenom o vyrobci ale hlavne o dobe vzniku techto stroju ano 


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#37 26.12.2013 09:16:04

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: přepákování


foxdive:
Co s tím má společného doba vzniku. Jestli to jde u husky nebo Yamahy, proč by to nešlo i u jiných značek. Osobně jsem si maznice dodělal, kde to šlo, velký problém bych v tom neviděl smile 

 offline 

 

#38 26.12.2013 10:05:48

Prďa1
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 416
Založená vlákna
Místo: Hodonín
Motorka: TM300 EN (Daytona955i)
Věk: 30+
Tel: 777593176
Web
1 0

Re: přepákování


viteka 32 napsal(a):

peTTR:
XT 350, TT350, určitě i XT 600 mají mazničky na celém přepákování, stačilo jen protlačit párkrát do roka dekalamitkou a jehličky stále ve vazelíně, nebylo potřeba ani rozebírat. Inu někteří výrobci umí i přemýšlet a trochu myslet na ubohého spotřebitele, ne jen z něho tahat zbytečně peníze.

Tady jde o váhu a o cenu. V katalogu je uvedena váha tak se šetří každý gram, o mazničkách v katalogu neni ani slovo. Další aspekt je cena- někdo by to tam musel namontovat taky maznička něco stojí atd...........

 offline 

 

#39 26.12.2013 10:07:46

Prďa1
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 416
Založená vlákna
Místo: Hodonín
Motorka: TM300 EN (Daytona955i)
Věk: 30+
Tel: 777593176
Web
1 0

Re: přepákování


Richichichi napsal(a):

Jarynn napsal(a):

Richichichi napsal(a):


No tak proč na obalu uvádějí že jde o vazelínu určenou na valivé a kluzné ložiska? Používám ji na všechno a nemám s tím žádný problém.

Treba proto ze co je sede nemusi byt nutne grafit,jestli cpes do valivych lozisek grafit tak hodne stesti,ale spis myslim ze si trochu pletes pojem a prujem  wink 

Musím uznat celkem jste mě s tím dostali. Ta vazelína je černá, na obalu je přímo uvedeno na mazání kluzných a valivých ložisek. A také je tam uvedeno že je grafitová. Není spíše taková věc škodná u rychleběžných soukolí? Takové ložidka v přepáčku je pomaluběžné soukolí, tam to snad nemůže vůbec vadit.

Já nevím co to máš za vazelínu ale pro mě grafit do ložisek nikdy nepatřil ale asi se doba mění   hmm 

 offline 

 

#40 26.12.2013 10:35:11

pretekardano
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 176
Založená vlákna
Místo: Hlohovec
Motorka: YZ250F, RM250 enduro(carpimotor)
Věk: 30
0 0

Re: přepákování


Chalka: vyčisti ten závit v hliniku a skontroluj v akom je stave. Bezpodmienečne by som použil locktite a dotiahol aspon raz momentovým klúčom aby si mal predstavu akou silou uťahovať. Ked to budeš zaťahovať  moc, ten závit dlho nevydrží.
Samozrejme pred každou jazdou kontrola...
Nemáš náhodou na zadnej oske hliníkovú matku? ten istý problém, ale novšie ročníky mali už ocelové

A k tomu pds, na KTM SX 125 2009 odišlo klbové ložisko po 40-tich mth, cena nového 40e. Okrem toho sa aj po výmene tlmič nepekne drel o uloženie na kyvke

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů