Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

EXTRÉM ENDURO ŠKOLA

#161 12.08.2013 15:23:10

tank
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1640
Založená vlákna
Místo: HK
Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
Věk: x+55
5 2

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


allanktm napsal(a):

Janek:

fany ho nazval krtekstromový a1  ano spec druh a1 

To nebyl fany... a1 


Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.

 offline 

 

#162 12.08.2013 15:47:39

tank
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1640
Založená vlákna
Místo: HK
Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
Věk: x+55
5 2

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Mikagen:
 usch  usch  usch 


Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.

 offline 

 

#163 12.08.2013 16:47:23

Petr KTM
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 149
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300
Věk: 2006
Tel: Samsung :-)
2 0

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


KDYŽ NĚKDO UMÍÍÍÍÍ ... ano   http://motodenik.cz/zavod/942-trial-na- … omana.html

Editoval Petr KTM (12.08.2013 16:50:00)


Ready to Race

 offline 

 

#164 12.08.2013 18:40:11

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Mikagen napsal(a):

1flip1:

napodruhe chlapecku.
Nejprve Raduz a kdyz odstoupil, tak hned tobe, takze napodruhe milej zlatej :-D

Jo jo kopal jsem a mam tolik zlata, ze od Hradce na vychod to vse koupim a udelam z toho skanzen :-D

a pak ti tam budem jezdit big_smile 

 offline 

 

#165 12.08.2013 18:58:58

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


jinak mam uz spojk. packu, a kamerka se uz vali taky v aute....mam ji moznost koupit za 4500 SONY HDR-AS15/B  s nahradni baterkou a nabijeckou...plus nejaky serepeticky....zitra uvidim jak toci...???ma to smysl nebo se na to nehodi...

 offline 

 

#166 12.08.2013 20:39:36

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


allanktm:

jenom mimo misu,jaky jezdis prevod na kačeně?dik


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#167 12.08.2013 21:37:03

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


foxdive:

13/52...porad sem ve stodole a nemuzu nastavit kameru na helmu poradne.......

 offline 

 

#168 12.08.2013 22:49:56

Motors
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1144
Založená vlákna
Místo: Vepřov
Motorka: WR250F
Věk: Víc než Ježíš
3 0

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


1flip1:

Dal bych ju zespodu pod kšilt.  ano 


Kdo sem postavil ten kopec, jsem říkal jako malý. Teď jsem za kopce vděčný a2 
Když se příliš soustředím abych nespadl, tak spadnu

 offline 

 

#169 12.08.2013 23:00:06

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Motors:

uz je naimplantovana...je z boku protoze kamarad co mi ji pujcoval ma helmu s drzakem mimo bydliste a tak mi dal jen na pasku co se dava z boku....takze bude video trochu z kriva ale neco tam videt pujde....pokud nebude prset....to mi rekl ze ji pouzivat nemam ze je vlastne bez vodotesnyho obalu....(soucasti toho drzaku co ma mimo) tak snad bude slunce svitit nejen v dusi a1 

 offline 

 

#170 12.08.2013 23:19:30

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Janek:

kurna tady ma snad kazdej kameru krome me hmm no uvidime co z toho bude...tak i tak tak to pak uploudnu

 offline 

 

#171 13.08.2013 20:44:32

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


allanktm napsal(a):

foxdive:

jezdil sem 14 51 ale pro větší pohodlí a větší píčovinky jsem to změnil na 13 51

dik,ja jezdim 13-50 a premyslim ze dam 13-52 v nekterych situacich se me nechce davat 1ka snad by to pomohlo


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#172 13.08.2013 20:50:54

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Tak jak to dopadlo?


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#173 13.08.2013 22:45:55

Filip - SANDOKAAN
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1818
Založená vlákna
Motorka: už sherco
Věk: 3*
1 3

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


kluci..ted sem dorazil domu..jeste sem se po ceste nekde stavoval....


neskutečně dobrý(lektor,kolektiv, trate,prekažky)....a sem fakt rád že sem se toho mohl zucastnit(jeste jednou díky vsem)...rozpovidam se zitra protoze po dlouhe ceste a krásne nárocnem dni jsem zralej na postel....

ale nebojte dockate se....

 offline 

 

#174 14.08.2013 10:58:22

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


1flip1:

Tak snad se ti to povede objektivně..  a14 

 offline 

 

#175 14.08.2013 20:53:18

cibus
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 115
Založená vlákna
Motorka: KTM SER, KTM 450 EXC
0 0

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Podpis Mikagen.

Editoval cibus (14.08.2013 21:14:11)

 offline 

 

#176 14.08.2013 21:11:25

MichalEXC
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 809
Založená vlákna
Motorka: 2T
Věk: 37
3 2

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


Mikagen:

no jestli se tu objeví pak report v podobě 10 vět, tak to bylo celý uplně k hov*u.....


Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.

 offline 

 

#177 14.08.2013 21:14:59

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


MichalEXC:

a co bys chtel napsat knihu?


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#178 14.08.2013 21:24:21

beachbitch
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 988
Založená vlákna
Motorka: KTM sxf 250
3 1

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


A já si myslím, že se tu některým rejpalům stejne 1flip1  nezavděčí   i kdyby Vám tu sepsal podrobný manuál jak že se to extrem enduro jezdí  a1 

Ať napíše cokoliv stejně se všem nezavděčí.. 

Přijde mi to jak kdyby něktěří jen čekali až tu zas budou moc rozumovat o smyslu nebo nesmyslu cele akce  ne 

 offline 

 

#179 14.08.2013 21:27:19

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


beachbitch:

 ano 

 offline 

 

#180 14.08.2013 21:29:21

MichalEXC
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 809
Založená vlákna
Motorka: 2T
Věk: 37
3 2

Re: EXTRÉM ENDURO ŠKOLA


foxdive:

četl jsi tohle? Přidej k tomu fotky a videa, a tak bude vypadat moje představa o reportu.

Jak sem jel Krále Šumavy... aneb něco pro pobavení
Jak sem jel Krále Šumavy...
Jelikož svalová horečka pozvolna ustupuje, krev z levého ucha teče jen při prudším pohybu, a sádrový krunýř okolo páteře již tolik netlačí, rozhodl jsem se v několika odstavcích zaznamenat zatím nejintenzivnější sportovní zážitek svého života.

Celá akce začala poměrně nevinně-barevným letáčkem zobrazujícím šlachovitého mladíka s hranatými rysy, v přiléhavém barevném cyklistickém dresu, ledabyle opřeného o luxusní horské kolo. Hezoun byl doprovázen lživým textem slibujícím nevšední sportovní zážitek v technicky náročném terénu. Propagační materiál dále popisoval nezáživné podrobnosti jako převýšení (několik km), profil tratě (pro zdravé cyklisty?), dále již zajímavější rockové skupiny, pivo a gulášek v cíli. Nabízel dokonce i dvě varianty závodu krátkou(78 km) a normální (100km). Dnes už nejsem schopen pochopit, že v jakémsi sportovním oparu(možná naladěn pravidelným sledováním Branek bodů vteřin?) jsem vážně zvažoval stokilometrovou variantu. Byl jsem snad i pod vlivem vzpomínek na nedávných 45 km na silničním kole po hladkém asfaltu, z mírného kopce s větrem v zádech? Kdo ví. Ale co, přeci se na poprvé nebudu přepínat, řekl jsem si, a nakonec zaškrtl KRÁTKOU variantu. Při pozorném čtení dále pochopíte, že právě v tu chvílu jsem se pravděpodobně podruhé narodil.

Fáze nultá příprava Po důkladné analýze svého cyklistického vybavení jsem zhodnotil, že jsem nebarevně sladěný a veskrze málo sportovně vypadající. Toto se nejevilo jako větší problém, a o pár dní (a tisíců kč) později jsem při pohledu do zrcadla v první vteřině myslel, že stojím v těsném zákrytu za Lence Armstrongem. Po této operaci nastala důležitá fáze holedbání, během které všichni kamarádi, známí, příbuzní, jejich známí a příbuzní byli dopodrobna seznámeni s tím, jakýže jsem to chlapák, když se účastním velkolepého závodu v drsném terénu. Pravda, při letmém pohledu na internet jsem zjistil, že podobných chlapáků je v republice ještě cca 3,5 tisíce, to mne ale ještě více utvrdilo v tom, že závod bude hračkou i pro nesportovní veřejnost, a že tedy dopoledne si sjedu toho Krále, a odpoledne si hodím lehký tenísek. Kolo jsem řádně umyl a pro větší efekt polepil barevnými samolepkami typu I love triatlon a no pain, no gain. Myslím také, že jsem byl jediným účastníkem s vyžehlenými puky na cyklistických šortkách. Prostě - v předvečer závodu jsem byl ready.

Fáze první před startem
Příjezd na místo závodu proběhl bez problému, slunce svítilo a vyleštěné kolo na střeše služebního vozu vysílalo do okolí mnohoslibující pablesky. Už parkování se ale ukázalo být menší výzvou (s ohledem na další průběh dne však zanedbatelnou), jelikož parkovací plocha náměstí nejmenovaného městečka-soudě dle bílých čar na dlažbě-byla dimenzována přesně na 8 vozů. Okolo sedmé ráno se nás tam sjelo několik tisíc. Poté, co jsem po půlhodině ježdění našel parkovací místo v rákosí asi 3 km od města snad stojí za zmínku to, že již v té chvíly jsem zacítil první lehké známky únavy. Odmontování kola ze zahrádky, navlečení lesklého dresu, přičísnutí vlasů navlhčeným hřebenem a lehká projížďka zpět na místo registrace byla už pouhá rutina. Taktéž namontování plastového čísla na mé kolo (promo model z Tesca za 5990,-) bylo docela snadnou záležitostí. Poté jsem se snažil protlačit se na náměstí, kde se mezitím již formoval hučící dav větrem ošlehaných horalů a mužatek všech věkových kategorií. Již na první pohled bylo zřejmé, že na místo v první, ale ani padesáté startovní řadě nedosáhnu, a že tedy boj o stupně vítězů mě bude od počátku neférově zatížen. Když jsem následně zaujal poměrně netaktickou pozici hned vedle prodejny dámského prádla v zadní části náměstí, jen se závistí jsem mohl sledovat šťastnější účastníky protřepávajíce svalstvo o cca půl kilometru přede mnou. Uklidnilo mne ale, že kola mnohých nebyla zdaleka tak umytá a barevná, jako to moje. Zde malá

příhoda: Při zaujímání startovní pozice jsem nechtěně zavadil šlapkou o lýtko Diskobola stojícího vedle mne. Promiňte, špitl jsem. Odpověď hrdelním hlasem mne měla varovat. neřeš vole, co je pod pět stehů se nepočítá.

Fáze druhá start
Konečně zazněl výstřel. Očekáváte-li, dramatický popis prvních metrů závodu, budete zklamáni jako jsem byl já. Ještě dalších cca 5 minut jsem totiž stál na místě , poté opatrně vedl kolo mezi masou tlačících se a různě nasedajících závodníků. Po nasednutí a ujetí asi 5ti metrů jsem po nárazu do jakési stařeny (co ta tady mezi námi špičkovými atlety proboha dělá, napadlo
mne) jsem poprvé spadl.

Fáze třetí závod
Ti z vás, co někdy viděli tisíce cyklistů deroucích se kupředu, by asi byli vykuleni méně než já. Při jízdě na kole jsem totiž zvyklý vidět jednak na zem, jednak dále než 5 cm před sebe.Toto bohužel možné nebylo. Jen podle nárazu řidítek do dlaní navlečených do křiklavě červených rukavic jsem pochopil, že jsem poměrně brzy opustil(tehdy jsem ještě netušil že navždy) asfaltovou cestu, a vydali se vstříc kořenům, šutrům a roklím. Na asi pátém kilometru jsem podle barevného hada vinoucího se do prudké stráně přede mnou odhadl, že se pohybuji někde na 300-500 místě. Toto zjištění bylo pro mne v tuto fázi závodu prudkým zklamáním, neboť během svého holedbání známým jsem tvrdil, že přeci jdu na první stovku! Navíc na mne každou chvíli někdo ze zadu štěkl pravo! a pak zase levo! a já se postupně propadal hlouběji do startovního pole. Začínal jsem se také lehce potit, což mne rozladilo, neboť jsem chtěl vypadat přitažlivě na cílové fotografii. Po 15ti kilometrech jízdy do prudkého kopce proti slunci (občas prostřídaného krátkým ale zato velmi příkrým sjezdem po kořenech či šutrech vyschlého potoka) jsem pochopil, že musím poprvé změnit taktiku. Tato změna proběhla z Umístit se na Dokončit. V tuto fázi závodu se tento cíl zdál poměrně reálný, neboť ani já, ani nikdo jiný okolo ještě nekrvácel, nezvracel ani nebrečel. Jenom snad někteří volili ostřejší slova, když za pomocí zubů a nehtů již po sedmé měnili duši či řetěz. Asi měli levná kola . Na třicátém kilometru se objevila první občerstvovací stanice. Konečně přišla má šance na lepší umístění!! Vychytrale jsem ostrou jízdou minul desítky závodníků, co zastavovali, nabírali iontové nápoje, banány, pomeranče, či energetické tyčinky. Já pouze dopil v jízdě poslední zbytek zteplalé žluté limonády z cyklistické láhve, a vrhl se vstříc nejdelšímu stoupání závodu mnohakilometrovému krpálu vedoucímu kamsi do mraků. Teplota v tu chvíli dosahovala asi 30ti stupňů, a na mne po chvíli začala doléhat první krize.Od zhruba této chvíle pro mne závod ztratil přesné kontury. To co se odehrávalo dál, se pokusím slepit ze vzpomínek přes své vnímání v jakési mlze, z útržkovitých záblesků paměti, a z vyprávění ostatních. Po několikakilometrovém stoupání v ostrém slunci jsem soudě podle kamzíků, orlů a nízkých ohnutých stromků byli na samém vrcholu Šumavy. Slunce rvalo a vzduch řídnul. Teď měly přijít ty táhlé sjezdy, které snad slibovaly relaxaci a slastný odpočinek! Nestalo se tak. Nebudu vás zdržovat popisem těchto částí závodu, možná si jen zkuste představit jízdu prázdným korytem divoké řeky, ve sklonu vodopádu, do které bouře nanesla kořeny, kusy stromů a lidských těl. Odvaha některých borců při sjezdech byla šokující, za řevu a řinčení součástek se řítili do údolí, zatímco já (a nebyl jsem sám) jsem vedl kolo dolů po srázu mezi stromy a kapradím, a střídavě si otíral krvácející rány a slzy. Sjezdy byly proloženy prudkými stoupáními po podobném povrchu, kde již o cyklistice nemohlo být ani řeči. Nevím, jak se ve sportovním slangu nazývá tlačení kola do srázu. Jsem si ale jist, že mnohakilometrová chůze v cyklistických botách (pro necyklisty: střevíce s kusy ostrého železa přišroubovaného k podrážkám) nebude do budoucna patřit k mým oblíbeným kratochvílím. Přišel čas na další posun v taktice z Dokončit na Přežít.

Druhá občerstvovací stanice mne již uvítala bez větších nároků na umístění. Odhodil jsem pomlácené a zabahněné kolo a spadl bezvládně do kádě s iontovým nápojem. Přišla však nečekaná komplikace! Díky naprostému vyčerpání (Naprostému? O jak jsem se pletl, byli jsme teprve na padesátém
kilometru) žaludek odmítal cokoliv přijmout! Při zvracení jsem ale koutkem oka zahlédl, že v předklonu či kleku je i mnoho spolubojovníků, to mne uklidnilo. Někteří dokonce vypadali, že již nežijí, soudě podle polohy jejich těl a křečovitých grimas obličejů. Asi 15 minut jsem poté ležel na zádech, občas se napil, ublinkl, znovu napil, až jsem do sebe násilím vpravil něco tekutiny. Na jídlo jsem si netroufl, tak jsem si alespoň nacpal do propocené kapsy pár energetických gelů. Poslední fáze boje o život mohla začít. Podle propočtů v této chvíli zbývalo necelých 30 km závodu. Slovo závod již používám ve velmi volném kontextu, neboť skuteční závodníci byli již v ten moment na stadionu, poslouchali zmíněné rockové kapely, popíjeli pivečko, a pozvolna se po vyhlášení vítězů všech kategorií rozjížděli do svých domovů. My ostatní bojujíce o umístění ve třetí tisícovce jsme se však dále rvali o život. Z 24 převodových stupňů mě fungovalo již jenom 8, což však nehrálo roli, neboť při chůzi vedle kola přehazovačka Shimano Ultegra často ke slovu nepřijde. Zadní brzda byla také již jenom pro okrasu, což mne dále diskvalifikovalo i při sebemenších sjezdech. Přední brzdu jsem totiž po čtyřech pádech levým okem na šutry přestal požívat. Při krátké odpočinkové pauze (kterou jsem čerpal každých asi 500m) mě letmý pohled na hodinky varoval, že odpolední tenis již nestihnu, neboť jsem na trase už nějakých šest hodin. Očima jsem propaloval svůj cyklometr, který jako jedna z mála věcí na mém kole z Tescoletáčku ještě fungovala, a přes slzy odpočítával kilometry konečně!! 76777879?? Co to? Kde je stadion? Hudba? Na 80 kilometru, uprostřed hlubokých šumavských hvozdů mě došlo, že letáček byl pouhým propagačním trikem, a že organizátoři závodu vzdálenost pouze odhadli , s odchylkou plus minus pár kiláků, no a co?? V tu chvíli mně přešla chuť žít. Narval jsem do sebe poslední odporný sladký gel a byl připraven každým metrem zkolabovat. Na zhruba 83tím kilometru jsem konečně v dálce uviděl polní cestu. A po ní i silnici vinoucí se mezi domy v dáli! Na 85tém kilometru byl definitivní konec. Vklopýtal jsem ne, nejel jsem, neboť cílová rovinka byla opět do kopce na stadion, ne nepodobný Venclovskému po jeho památném pokoření průlivu. Rozdíl byl pouze v té změti trubek co jsem vláčel za sebou. Nálepka no pain-no gain visíc z rámu volně fletrovala ne větru a já věděl, že počet účastníků v příštím ročníku bude pouze 3499.

Epilog Správný chlap má zkusit alespoň jednou v životě opravdovou bolest. Alespoň se to tak říká.

Ženy mají porod. My máme Krále Šumavy...

EDIT: 1 flip 1 to může brát třeba jako malej návod na report wink

Editoval MichalEXC (14.08.2013 21:30:55)


Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů