Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (120)
Srazy (70)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Roadbook

#121 08.10.2013 16:06:56

Honza XT
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 549
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: EXC 250
4 1

Re: Roadbook


Ja si myslim, ze ta cena je dobra. Kdybych pro to mel vyuziti (jezdil rallye), tak bych si to koupil.

 offline 

 

#122 08.10.2013 16:59:53

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Roadbook


Za mě paráda hlavně ten upravitelnej soft  ano  tzn. teoreticky cokoli...

Ještě jedna věc ...jen to tak spočítám napájení 125mW = při 12.5V cca 10mA...tzn 2AH vyžere za 200.000 hod = cca 8.000 d to je OK... nevím jak to mají ost. přístroje ale mám ten dojem že se odpojují úplně ale tohle je OK.

Výstupy jsou zkratuvzdorný a zařízení odolný proti přepólování, odolný proti libovolnému připojení palubního napětí na kterákoliv konektor? 6-24V ? případně nízkoampérovému VN třeba z indučky nebo z ohradníku? (důvody jsou ....proklepaný kabel....atd).

Ď smile

 offline 

 

#123 08.10.2013 23:36:44

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


MikiberG:

Jsou výstupy jsou zkratuvzdorný a zařízení odolný proti přepólování? Odolný proti libovolnému připojení palubního napětí na kterákoliv konektor?
6-24V ? Případně nízkoampérovému VN třeba z indučky nebo z ohradníku? (důvody jsou ....proklepaný kabel....atd).


Všechny vstupy jsou zkratuvzdorné a odolné proti přepólování.
Odolnost VN není u vstupu teplotních čidel - teplotní čidla by měly být odolné proti 5kV - což může být málo.
Ostatní vstupy jsou VN odolné.
Takže když omylem zapojíš drát snímače otáček do teplotního čidla - tak to AST zvládne.
Ale pokud by se přímo drát ke svíčce dostal do teplotního čidla, tak by pravděpodobně procesór zasyčál a byl by v pérdeli. Budeme to muset zkusit.

Trošku napravím ten tvůj odhad na výdrž baterie vs. AST
např: baterie napětí 12V kapacita 10Ah to je 12V×10Ah=120Wh spotřeba AST je 0.125W tedy 120Wh/0.125W=960h Tedy AST vycucne plně nabitou baterii za 40 dní. Ale takto se to počítat nedá, protože olověný akumulátor se nevybíjí lineárně a jeho minimální napětí má limity. Prostě to neodpovídá realitě.
Ale můžeme říct, že třeba 4 dny AST motobaterie zvládne bez problémů.

Editoval tyfoza (08.10.2013 23:44:14)


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#124 09.10.2013 07:24:57

Re: Roadbook


Při možnosti přidání standardních kontrolek, to bude velmi dobrá náhrada za kompletní budíky.
Nechce se mi luštit celý vlákno... impulsy si to bere standardně z magnetu na kole?
Krabička je zdá se vychytaná, tak aby nebyly problémy s lámáním drátků, kvůli slabému kabelu, nebo mizerné snímání čidla...
Což je častý problém v terénu a při dlouhém zdvihu tlumičů.

 offline 

 

#125 09.10.2013 08:31:11

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


Janek napsal(a):

tyfoza: Co v tom AST tak žere? Vector běží na CR2032 bez externího napájení bez problémů 2 roky (baterie měněna preventivně) a paměť to má taky. V tom vidím docela problém, protože mám kapacitně slabou aku a pokud nejzdím třeba 14 dnů, tak bych to musel dávat na nějakou udržovací nabíječku nebo odpojovat. Máš hodnoty spotřeby naměřený správně? Když nebude zaplý displej vč. osvětlení, proč by to tak žralo? Co to ověřit v praxi?
Jinak Vectora mám, ale půjde do inzerce a když tak pošetřím na AST. Líbí se mi právě i funkce Voltmetru

AST žere POUZE když je zapnuté. Není to jak VECTOR, který je zapnutý pořád.
AST je jako palubní deska a budíky - běží podsvícení, displej. Počítá se s tím, že když nejdeš, tak AST vypneš.
Spotřeba 125mW je méně než žere palubní deska mého V-Stromu.
Když AST vypneš, tak je displej zhasnutý, nic nezobrazuje a AST nežere nic.
Všechny hodnoty jsou spolehlivě uloženy i když je to celé vypnuté.

Někdo se ptal, jestli AST počítá, když vypne motor - aby počítalo musí být zapnuté - takže když si AST připojíš
přímo k baterce motorky, bude to fungovat a počítat i když pojedeš bez motoru. Ale pak si musíš dodělat
nějaký vypínač a vypneš to až AST nebudeš potřebovat.
AST má v sobě záložní baterku, která drží hodiny a datum, ta vydrží tak deset let.
Tou baterkou uvnitř je zajištěno, že když na rallye AST vypneš - třeba při pádu - tak
pořád počítá čas. To je třeba důležité pro mě, kde mám AST připojeno tak, že otočím klíčkem, zapne se pumpa, palubovka, obrysovky a AST.
Když někde slítnu, vypnu klíček a AST se vypne. A než se vyhrabu, tak chci aby to měřilo pořád čas.

Ok? Mám pocit, že sis myslel, že to musí být zapnuté pořád.

Editoval tyfoza (09.10.2013 08:32:48)


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#126 09.10.2013 08:32:32

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Roadbook


tyfoza:



Tak 5kV se mi zdá OK, běžně se VN nevyskytuje .... ale někdy i sama motorka tzv. tluče .. třeba když je celá mokrá a chcípe se.... to jsem nikdy neměřil co se vlastně děje ale pravdšpodobně chybí dobrá kostra na řidítkách a chcípací vývod z indučky může mít tak 1-2kV??

... jo tak to sem zvojtil výpočet spotřeby počítal jsem to s 0,.125mW a bral jsem pokles o 2aH protože je spousta motorek co mají jen tzv racing baterky s malou kapacitou 2-5Ah ... NO TO JE PROBLÉM!!
.. zařízení by se mělo po např 20min nečinnosti odpojit úplně a čekat na 12V ze sítě, nebo snímač kola, nebo čudl ovladače
.. vezmi v potaz i dnešní sport stroje které vůbec nemají klíček zapalování a 12V je pořád tam kde je potřeba

 offline 

 

#127 09.10.2013 08:38:41

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


MikiberG napsal(a):

tyfoza:
... jo tak to sem zvojtil výpočet spotřeby počítal jsem to s 0,.125mW a bral jsem pokles o 2aH protože je spousta motorek co mají jen tzv racing baterky s malou kapacitou 2-5Ah ... NO TO JE PROBLÉM!!
.. zařízení by se mělo po např 20min nečinnosti odpojit úplně a čekat na 12V ze sítě, nebo snímač kola, nebo čudl ovladače
.. vezmi v potaz i dnešní sport stroje které vůbec nemají klíček zapalování a 12V je pořád tam kde je potřeba

Jenomže to by muselo být pořád zapnuté/uspané? A to je zbytečné, ne?
Připojíš AST přímo na baterku a dáš si vypínač. A prostě když dáš motorku do garáže, tak AST vypneš.
Nebo myslíš, že by na AST měl být vypínač napájení? To je kravina, která by snížila univerzálnost zařízení, ne?

Díky moc za podnětné dotazy.


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#128 09.10.2013 08:51:17

mart
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1183
Založená vlákna
Motorka: WR400F, exTT600R
Věk: 5X
3 1

Re: Roadbook


Vypadá to zajímavě ano chtěl by se zeptat, jestli by to fungovalo i na motorce, která nemá baterii? Na co by se to muselo připojit v rámci elektro rozvodu motorky (elektrice moc nerozumím)? Nebo, dalo by se to napojit na nějakou externí baterii?


modrá je dobrá ;-)

 offline 

 

#129 09.10.2013 08:55:32

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


Hajnej napsal(a):

Při možnosti přidání standardních kontrolek, to bude velmi dobrá náhrada za kompletní budíky.
Nechce se mi luštit celý vlákno... impulsy si to bere standardně z magnetu na kole?
Krabička je zdá se vychytaná, tak aby nebyly problémy s lámáním drátků, kvůli slabému kabelu, nebo mizerné snímání čidla...
Což je častý problém v terénu a při dlouhém zdvihu tlumičů.

S tím že AST zvládne vytvořit kompletní elektronický kokpit se počítá.
Impulsy se berou z magnetu na kole.
Zatím svůj snímač ke kolu nemáme, ale je v plánu jej nabídnout.
O drát ke snímači jsem měl taky strach, takže tam mám zátěžový kabel mikrofonní, odolný kroucení a pošlapání. Co používají hudebníci na pódiích. Na tom kabelu by ses mohl oběsit a nepřetrhl by se, což ale znamená, že když se s ním někde zachytím, takto povolí někde jinde.

Ještě rozeberu cenu - má to být použitelné zařízení dostupné v ceně 3500 korun. Aby si to mohl koupit každej. Pro někoho je zajímavý jen tripmaster, někdo chce otáčkoměr, někdo teploměry a voltmetr, někdo chce nahradit rozbitý tachometr.
Za 3500 korun dostane člověk AST včetně dálkového ovládání na řídítka. Do AST vedou konektory CINCH. Krabička je obyčejný šedý pískovaný hliník. Krycí plexi UV stabilní.
Snímač ke kolu k tomu za ty peníze být nemůže. Tisíc korun stojí jenom hliník a frézování. Něco stojí součástky a výroba základní desky. Čtyři hodiny to elektronik osazuje a testuje. Ta cena kopíruje výrobní náklady.

Kdo bude chtít rozšíření o kontrolky, dostane ho. Kdo bude chtít super vodotěsné konektory, může je mít. Kdo chce mít krabičku v barevném eloxu, může ji mít. Kdo k tomu bude chtít i snímač ke kolu, tak ho dostane. Ale nemůže si nikdo soudný myslet, že to lze mít za tři a půl tisíce.

Tvrdím, že mít takový tripmaster/palubní počítač i s dálkovým ovládáním za 3500korun je ve srovnání s konkurencí velmi levné. A taky už se vyskytly docela zásadní tlaky na to, že bychom to měli zdražit. A kde je tam nějaká marže pro prodejce atd.


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#130 09.10.2013 09:00:23

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


mart napsal(a):

Chtěl by se zeptat, jestli by to fungovalo i na motorce, která nemá baterii? Na co by se to muselo připojit v rámci elektro rozvodu motorky (elektrice moc nerozumím)? Nebo, dalo by se to napojit na nějakou externí baterii?

AST potřebuje napájení 6-24V. Příklad: I na starém pionýru bez baterie to pojede, tam je 6V. Ale zapínat až po startu, podobně jako světla. Až se to podaří nastartovat a motor poběží, tak až potom AST zapnout.

Editoval tyfoza (09.10.2013 09:05:45)


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#131 09.10.2013 09:07:04

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Roadbook


tyfoza:
... většina budíků funguje tak že když např po dobu 5- 30min nedostane žádný impuls ani podnět přepne do pohotovosti....
... chápu jak si psal počítání času ale čas jede vnitřní pořád to by mělo stačit?


edit
... jo ten vypínač si právě dávat ani moc nechci... všechno co na motorce mít nemusím tam nemám

Editoval MikiberG (09.10.2013 09:10:11)

 offline 

 

#132 09.10.2013 09:18:42

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


MikiberG napsal(a):

tyfoza:
... většina budíků funguje tak že když např po dobu 5- 30min nedostane žádný impuls ani podnět přepne do pohotovosti....
... chápu jak si psal počítání času ale čas jede vnitřní pořád to by mělo stačit?

Ano vnitřní hodiny stačí. Když to vypneš, tak si aktuální stavy uloží - on je ukládá průběžně.
Ale když AST vypneš, pamatuje si čas, kde skončil.
Až ho zase zapneš, tak přičte změnu podle hodinového čipu, který jediný běží pořád.
Funguje to pro všechny závodní režimy i pro ty dvoje stopky.

co se týká mých budíků na motorce - když zapnu klíč, zapnou se budíky a pumpa (a světla) a nemyslím, že by se něco z toho samo vypnulo, když to nechám zapnuté  big_smile

To co říkáš je řešitelné, ale úplně zbytečné. Proč řešit nečinnost. Když mám zapnutý režim HODINY, tak mám před sebou pořád obří hodiny a dokud to nevypnu - až půjdu od motorky pryč - tak je tam chci vidět pořád, ne? Podobně otáčkoměr nebo tripmaster.
Pokud nemáš na motorce klíček od zapalování, tak to vyřeší vypínač na řídítka. Jsou jich mraky, vodotěsné, odolné.

Myslím si, že ta úvaha nemá správný směr. Zapínej AST když ho potřebuješ. Jinak je vypnuté a nežere ti baterku.
A je jedno jestli to bude vypínač nebo si tam dáš na drát vodotěsný konektor, který přípojíš když to AST budeš chtít používat.
Vypínač by byl praktičtější.

Editoval tyfoza (09.10.2013 09:25:48)


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#133 09.10.2013 09:25:41

Re: Roadbook


tyfoza napsal(a):

Hajnej napsal(a):

Při možnosti přidání standardních kontrolek, to bude velmi dobrá náhrada za kompletní budíky.
Nechce se mi luštit celý vlákno... impulsy si to bere standardně z magnetu na kole?
Krabička je zdá se vychytaná, tak aby nebyly problémy s lámáním drátků, kvůli slabému kabelu, nebo mizerné snímání čidla...
Což je častý problém v terénu a při dlouhém zdvihu tlumičů.

S tím že AST zvládne vytvořit kompletní elektronický kokpit se počítá.
Impulsy se berou z magnetu na kole.
Zatím svůj snímač ke kolu nemáme, ale je v plánu jej nabídnout.
O drát ke snímači jsem měl taky strach, takže tam mám zátěžový kabel mikrofonní, odolný kroucení a pošlapání. Co používají hudebníci na pódiích. Na tom kabelu by ses mohl oběsit a nepřetrhl by se, což ale znamená, že když se s ním někde zachytím, takto povolí někde jinde.

Ještě rozeberu cenu - má to být použitelné zařízení dostupné v ceně 3500 korun. Aby si to mohl koupit každej. Pro někoho je zajímavý jen tripmaster, někdo chce otáčkoměr, někdo teploměry a voltmetr, někdo chce nahradit rozbitý tachometr.
Za 3500 korun dostane člověk AST včetně dálkového ovládání na řídítka. Do AST vedou konektory CINCH. Krabička je obyčejný šedý pískovaný hliník. Krycí plexi UV stabilní.
Snímač ke kolu k tomu za ty peníze být nemůže. Tisíc korun stojí jenom hliník a frézování. Něco stojí součástky a výroba základní desky. Čtyři hodiny to elektronik osazuje a testuje. Ta cena kopíruje výrobní náklady.

Kdo bude chtít rozšíření o kontrolky, dostane ho. Kdo bude chtít super vodotěsné konektory, může je mít. Kdo chce mít krabičku v barevném eloxu, může ji mít. Kdo k tomu bude chtít i snímač ke kolu, tak ho dostane. Ale nemůže si nikdo soudný myslet, že to lze mít za tři a půl tisíce.

Tvrdím, že mít takový tripmaster/palubní počítač i s dálkovým ovládáním za 3500korun je ve srovnání s konkurencí velmi levné. A taky už se vyskytly docela zásadní tlaky na to, že bychom to měli zdražit. A kde je tam nějaká marže pro prodejce atd.

Já nějak polemizoval o ceně?

 offline 

 

#134 09.10.2013 09:27:38

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


Hajnej napsal(a):

Já nějak polemizoval o ceně?

Né vůbec. Omlouvám se.
Já jsem to připsal k té odpovědi pro tebe.
Logicky to vyplynulo.

Editoval tyfoza (09.10.2013 09:28:28)


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#135 09.10.2013 09:33:48

Re: Roadbook


Osobně bych taky byl pro automatické vypínání při nečinosti, než myslet na to, že to musím vypnout. U velké motorky je připojení vypínání ke spínačce dobré řešení, ale dneska jezdí rally z 90% malé a ty spínačku nemívají.

 offline 

 

#136 09.10.2013 09:45:17

Re: Roadbook


tyfoza:

V pohodě.
3500,- je velmi slušná cena!
Ale myslím, že kabel se snímačem by měl být součástí přístroje, i za cenu zvýšení prodejní ceny. Kontrolky už jsou navíc, ty ať se platí zvlášť.
Ale je jen na tobě jak to nastavíš.

 offline 

 

#137 09.10.2013 09:48:26

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


Hajnej napsal(a):

Osobně bych taky byl pro automatické vypínání při nečinosti, než myslet na to, že to musím vypnout. U velké motorky je připojení vypínání ke spínačce dobré řešení, ale dneska jezdí rally z 90% malé a ty spínačku nemívají.

Tak to s aktuálním hardware přímo vyřešit nelze. Jezdím na cenduru, tak mě něco takového ani nenapadlo.
Jestli tohle bude jedinou vadou na kráse AST, tak by to bylo super.
Myslím si, že by to šlo vyřešit pomocí relé, které by zapnulo AST až se rozběhne motor.
Řešilo se tady automatické mazání řetězu na krosky a taky ten elektroventil sepne až se motorka nastartovala.
Nebo když je vstřikování, můžeš to AST připojit na pumpu.
Myslím, že tohle vyřešit jde a nemusí to řešit AST.

Editoval tyfoza (09.10.2013 09:50:38)


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#138 09.10.2013 09:53:11

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Roadbook


... jak píše Hajnej
... máš to koncipovaný na velký endura ale to je v podstatě neperspektivní cesta...
... dnes už ralye jezdí převážně lehké motorky naopak dostrojené
... tam vše funguje samo a co tam není je OK
... další čudl, spínač, pojistka by všechno jen komplikovali a zvyšovaly možnost poruchy

.... všechno jde řešit jak si psal ale já jsem radši když nic řešit nemusím


... jako dobrej nápad bych viděl mořnost nastavení času vypnutí nebo jak to máš teď že se to prostě nevypne


...abych ti vysvětlil zapojení lehkých endur

- jedna větev z alt. jde na baterie a dál na startér, blinkry, klaxon, větrák a případný další věci co musí fungovat pořád ... jedna jediná pojistka ( okruh se nevypíná)
- druhá větev je řešená (jen když běží motor)  a je tam stabilizovaných 12V na světla a další

 offline 

 

#139 09.10.2013 09:56:29

tyfoza
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 87
Založená vlákna
Místo: Uherský Brod
Motorka: DL 650 K9
Věk: 35
Tel: 608 376 241
Web
0 0

Re: Roadbook


MikiberG napsal(a):

... jak píše Hajnej
... jako dobrej nápad bych viděl možnost nastavení času vypnutí nebo jak to máš teď že se to prostě nevypne

Tomuhle nerozumím, jak jsi to myslel?


Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.

 offline 

 

#140 09.10.2013 10:00:15

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Roadbook


Hajnej napsal(a):

tyfoza:

V pohodě.
3500,- je velmi slušná cena!
Ale myslím, že kabel se snímačem by měl být součástí přístroje, i za cenu zvýšení prodejní ceny. Kontrolky už jsou navíc, ty ať se platí zvlášť.
Ale je jen na tobě jak to nastavíš.

naopak si myslím že kabel je zbytečný kupovat pokud to budeš dávat tam kde už kabel je... všechny lehký ho maj z fabriky...

... dal bych to jako set na dokoupení... protože to bude univerzál aby se to dalo nabastlit kamkoli ... nebude to 100%...zbytečný za to platit

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů